Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Travel - Green Project 2008: Από την Αθήνα στο Πεκίνο

Green Project
To Green Project αποτελεί εθελοντική πρωτοβουλία μιας ομάδας ειδικών επιστημόνων και καλλιτεχνών, με στόχο την αφύπνιση της περιβαλλοντικής συνείδησης μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργίας

Ομάδα
Απόστολος Αποστολάκης: πολιτικός μηχανικός
Λευτέρης Αγαπουλάκης: καμεραμαν
Θοδωρής Αναγνωστόπουλος: βιολόγος – ερευνητής
Γιώργος Δημόπουλος: οικονομολόγος
Νίκος Ζωγραφάκης: μηχανολόγος – μηχανικός
Ελένη Κανετάκη: αρχιτέκτων – μηχανικός
Γιώργος Λάσδας: μηχανικός αυτοκινήτων
Νίκος Στριλίγκας: επικοινωνιολόγος
Γιάννης Τζώρτζης: δικηγόρος ΡΑΕ
Μαρία Χουλάκη: εικαστικός






Διαβάστε τα προηγούμενα μέρη:
Πρώτο μέρος: Ελλάδα – Τουρκία – Γεωργία
Δεύτερο μέρος: Αζερμπαϊτζαν – Τουρκμενιστάν
Τρίτο μέρος: Στα βάθη της Ανατολής


Κίνα
Ταξιδέψαμε βόρεια – ανατολικά μέχρι το χωριό Zharkent, 300χλμ από το Almaty και 10 χλμ. από τα σύνορα. Η διαδρομή ήταν εντυπωσιακή, μέσα από στέπες, βουνά και φαράγγια. Το ωράριο λειτουργίας των τελωνείων μας επιβάλλει διαμονή στην Zharkent.

Το πρωί φθάσαμε στο Khorgos και περάσαμε τα σύνορα τάχιστα με την βοήθεια του καλοσυνάτου μουστακαλή Αποστόλη πρώην συνοριοφύλακα και μπαίνοντας στην Κίνα μείναμε έκθαμβοι από την οργάνωση τους και από τον καταιγιστικό τρόπο των απόρρητων ερωτήσεων.

Περάσαμε στην κινέζικη πλευρά.
Η Green Project είναι η πρώτη αποστολή που πέρασε τα σύνορα της Κίνας οδικώς μέσα στο 2008.

Στο Khorgos θα φροντίσουν 3 αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας να μας ταξιδέψουν 700 χλμ μέχρι του Urumqi.

Όλα μοιάζουν με την δύση εδώ στα βάθη της Κίνας. Ένας δρόμος ατελείωτος, ευθείες που περνούν όλες τις στέπες και ερήμους, μέχρι να φθάσει περίπου στο Lanzou.

Αυτά που ξέρατε να τα αφήσετε στο χρονοντούλαπο. Η Κίνα ξύπνησε για τα καλά. Τα έργα που γίνονται είναι γιγάντια και πολύ πιστεύω ότι και οι ίδιοι δεν το έχουν καταλάβει..




Η είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο του Yumen Pass, 120km από το Dunhuang, στην έρημο Gobi, όπου εντοπίζεται χωμάτινο οχυρό από ωμές πλίνθους, της δυναστείας Han.
Η περιοχή υπήρξε κομβικό σημείο για την είσοδο των καραβανιών που ταξίδευαν από την Κεντρική Ασία στην Κίνα ακολουθώντας τους δρόμους του μεταξιού.


Η διαδρομή μοναδική, οι εικόνες τα λένε όλα, σιωπή μέσα στην δημιουργία. Καταπράσινα βουνά, οροπέδια με καταυλισμούς από γιούρτες (κυκλικές σκηνές με ξύλινο σκελετό), λίμνες περιτριγυρισμένες από απέραντες εκτάσεις με σπαρτά, αλλά και άνυδρες εκτάσεις.

Οι νομάδες που συναντήσαμε καθ’ οδόν κάνουν χρήση φωτοβολταϊκών ακόμη και σε θολωτές καλύβες στα βοσκοτόπια τους.

Η βόλτα με ένα άλογο στην παραλίμνια περιοχή με παραπέμπει σε αλλοτινές Μογγολικές εποχές.

Το ιδιαίτερο γνώρισμα αυτών των νομάδων είναι ότι μιλούν αλλοιωμένη την Τουρκική γλώσσα και αποτελούν το μελανό σημείο στην ησυχία του Κινέζικου βασιλείου (υπάρχει αντάρτικο).

Από το Urumqi  για το Turpan απολαύσαμε τη διαδρομή με ένα μικρό λεωφορείο με ανύπαρκτες αναρτήσεις.

Η πόλη αυτή έχει το πιο χαμηλό υψόμετρο σε όλη την Κίνα και συχνά εμφανίζει τις πιο υψηλές θερμοκρασίες στην χώρα. Πριν από τρία χρόνια η θερμοκρασία έφτασε τους 48  C.

Στην διαδρομή προς το Turpan συναντάμε το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο της Ασίας. Όπου βλέπουμε, βιντεοσκοπούμε και φωτογραφίζουμε τις γιγαντιαίες ανεμογεννήτριες, όπου παρατηρώ, ότι είναι πολλών κατασκευαστριών εταιρειών σαν και αυτών που χρησιμοποιούμε και στην  Ελλάδα. Κατάφερα να μετρήσω πάνω από 300 ανεμογεννήτριες σε μια επίπεδη απέραντη έκταση.




Κίτρινος Ποταμός στο Lanzhou, άποψη από το Λόφο της Λευκής Παγόδας. Διακρίνεται η γέφυρα Zhongshan, η πρώτη σιδερένια γέφυρα που κατασκευάστηκε το 1907 πάνω από το ποτάμι.



Εκπληκτικό ταίριασμα των δυο εποχών, αυτής του Δρόμου του Μεταξιού και αυτής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι η θέα βακτηριανών καμήλων που περνούσαν μπροστά από το αιολικό πάρκο.


Συνέχεια με τρένο

Η επίσκεψή μας στην Turpan μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε ότι αυτή η πόλη παράγει πολλά είδη σταφίδας με ιδιαίτερα αποξηραντήρια και ότι φιλοξενεί στους κόρφους της, υπόγεια ποτάμια μήκους πολλών χιλιομέτρων, όπου αυτά βρίσκονται κάτω από τον παλιό Δρόμο του Μεταξιού. 

Το τρένο για το Dumhuang φεύγει στις 9. Βούρ να μην το χάσουμε.
Ύπνος σε κουκέτα των 6 ατόμων και μετά από 12ωρο ταξίδι παραπόδας της Μογγολίας φθάσαμε!!!!

Πρωί – πρωί ρίξαμε και ένα καυγαδάκι μεταξύ μας έτσι για να ξυπνήσουν τα αίματα.  Και νάμαστε στην πόλη. Μοιραστήκαμε και εγώ ξεκίνησα μαζί με τον κάμεραμάν και τον φωτογράφο για Υemen Pas.

Όπου εκτός από την  αρχαιολογική σημαία της περιοχής βρήκαμε άλλο ένα βιοκλιματικό κτίριο στο πουθενά. Ένα μικρό φωτοηλεκτρικό σταθμό και ένα μικρό υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που λόγω της λειψυδρίας του έκαναν διάφορες επισκευές.




Βουδιστές προσεύχονται στο Λόφο της Λευκής Παγόδας στο Λαντζού



Η επιστροφή προς το Liuyuan
Αλλά εκεί στο πουθενά νάσου και μια τεράστια στρατιωτική βάση. Η διαδρομή από το Yemen Pas μέχρι τον επόμενο σταθμό που ήταν 120 χλμ ήταν αξιοπρόσεκτη επειδή το τοπίο ήταν μαύρο. Βουνά και έρημος γεμάτα λιγνίτη.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε πολλά κομμάτια της διαδρομής οι οδηγοί ταξί ήταν συνοδηγοί επειδή η συντηρητική τους οδήγηση δεν ταίριαζε στην ιδιοσυγκρασία μας. Μετά από την εμπειρία τους στις μεγάλες ταχύτητες ένιωσαν τι σημαίνει Έλληνας οδηγός.

Το τρένο για το Lanzhou φεύγει στις 8. Ίσα που το προλάβαμε.
Ευτυχώς που στο τρένο βρέθηκε μια νεαρά ύπαρξη η οποία γοητευμένη από την (Ελληνική ομορφιά) πείνα και δίψα των συνοδοιπόρων μου, θέλησε να βοηθήσει . Βρήκε μεταφορικό μέσο και περίμενε στο πεζοδρόμιο μαζί με τους γονείς της μέχρι να έρθει το πολυμορφικό Toyota.

Την  πόλη  Lanzu την χωρίζει ο κίτρινος ποταμός που πάνω από τα θολά νερά του η παλιά τοξωτή γέφυρα σηματοδοτεί αλλοτινές εποχές.

Στο προσκέφαλο της δεσπόζει ένα παλιό Βουδιστικό μοναστήρι, όπου είχα την τύχη να παρακολουθήσω μια λειτουργία από γυναίκες. Το θρησκευτικό δέος έρχεται να κλείσει αυτό το τελετουργικό με ψαλμούς και προσφορές, με κάψιμο των ευχών  (τάματα) και εξαγνισμό της τροφής, συνοδεία μουσικών οργάνων.

Ένας παλιός νερόμυλος 500 ετών ήταν η τελευταία στάση της ομάδας πριν ξεκινήσουμε για την πόλη Xi’an.




Οι Πήλινοι Στρατιώτες σε μια από τις τρείς εκθεσιακές ενότητες του αρχαιολογικού χώρου


Το μαρτύριο της νταλίκας
Τα επόμενα  600 χλμ μέχρι το Xi’an, ήταν τα πιο μαρτυρικά του ταξιδιού μας.

Τα πρώτα 250 νυχτερινά χιλιόμετρα ήταν απολαυστικά. Αλλά μετά ήρθε η έκπληξη. Φτάνει να σας πω ότι για τα τελευταία 160 χλμ μέχρι το Xi’an χρειάστηκαν πάνω από 12 ώρες.

Προσπεράσαμε πάνω από 2000 απαρχαιωμένες νταλίκες , οι οποίες λόγω στενότητας του δρόμου σφήνωναν οι καρότσες τους και χρειάστηκε πολλές φορές να κάνουμε τους τροχονόμους, αλλιώς εκεί θα ήμασταν.

Ο Κινέζος υπεροδηγός μαζί με την γυναίκα του καθόταν στα κάρβουνα γιατί καταλάβαινε την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου κατεστραμμένου οδικού δικτύου, λόγω σεισμών και πλημμυρών.

Επιτέλους φτάσαμε. 
Η προπαγάνδα της Κίνας στο Xi’an δίνει και παίρνει μπας και αλλάξει την κοινή γνώμη θεωρώντας ότι οι πολεμιστές τερακότα ήταν το 8ο θαύμα. Το εισιτήριο στο μουσείο τσουχτερό για τα κινέζικα δεδομένα. Όπως καταλάβατε επισκεφθήκαμε τον πήλινο στρατό.

Σημαντικό μνημείο του δευτέρου π.χ. αιώνα, ενταγμένο στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς.




Το Σινικό Τείχος


Οι 6000 τερακότα πολεμιστές ανακαλύφθηκαν την δεκαετία το ’70.

Αλλά μέλη της ομάδας επισκέφθηκαν το συγκρότημα λουτρών Huaqing Chi σε απόσταση 30  χλμ. ανατολικά τη πόλης, όπου βρίσκονται υπόγειες πηγές θερμών υδάτων. Οι εγκαταστάσεις ιαματικών λουτρών λειτούργησαν ιδιαίτερα κατά την δυναστεία Tang. Οξύμωρο γεγονός η ύπαρξη ενός πολλή μεγάλου εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσα στην πόλη.
 


Πεκίνο: Τελικός προορισμός

Δεν χάσαμε το τρένο στο παραένα, επιβαστίκαμε και γραμμή για Πεκίνο. Απολαύσαμε την τετράκλινη VIP κουκέτα των 40 € το άτομο με παροχές που δεν πιστεύετε. Ένα δείγμα η ατομική τηλεόραση και το air-condition.  Η διάρκεια του ταξιδιού ήταν 11 ώρες και τα χιλιόμετρα 1200. 

Σχεδόν σπρινταρισμένοι πήγαμε στο ξενοδοχείο και γυρίσαμε στο κέντρο του Πεκίνου  για την παρουσίαση του Green Project στο Ελληνικό σπίτι, στην περιοχή του Dong Cheng, παρουσία στελεχών της Ελληνικής πρεσβείας του Πεκίνου και εκπροσώπων του Ελληνικού υπουργείου πολιτισμού που βρίσκονταν εδώ για το πολιτισμικό έτος Ελλάδας – Κίνας και παρουσίαζαν το έργο του Κώστα Σεφέρη.

Στο χώρο αυτό λοιπόν που φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις έγινε παρουσίαση από την ομάδα μέρος του πλούσιου φωτογραφικού υλικού από το οδοιπορικό μας. Όταν ολοκληρώθηκε η παρουσίαση στην πλατεία της Tian’anmen (πόλη της ουράνιας γαλήνης) μας επισκέφθηκαν πάνω από 10 ασφαλίτες διαδοχικά προκειμένου να μάθουν γιατί χρησιμοποιούσαμε κάμερες.

Η αστυνόμευση ήταν πολύ έντονη, καθώς επίσης είχαν φροντίσει να απομακρύνουν οτιδήποτε άσχημο ή δύσοσμο προκειμένου να δείχνει καλή εικόνα η πόλη.



Στο σιδηροδρομικό σταθμό στη Lanzhou


Κάναμε επίσκεψη και φωτογράφηση στην απαγορευμένη πόλη όπου βρίσκονται όλα τα αυτοκρατορικά ανάκτορα .

Μέλη της αποστολής επισκέφτηκαν στο βορειοδυτικό Πεκίνο τα θερινά ανάκτορα (Yiheyuan) 

Πρόκειται για το μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό Αυτοκρατορικό κήπο. Ένα σύνολο κήπων, παλατιών και ναών Κινεζικής Αρχιτεκτονικής κτισμένων γύρω από την λίμνη Κουνμίν.


Τελευταία μέρα
Είχαμε την χαρά και την έκπληξη (να είναι καλά ο άγγελος εξ ανατολής) να ξεναγηθούμε με ιδιωτικό όχημα (VIP) με οδηγό σε διάφορα σημεία του Σινικού τείχους, αλλά και να περπατήσουμε πάνω σε αυτό το υπέροχο οικοδόμημα , (κατασκευής της δυναστείας των Ming 1368 – 1644) να φωτογραφηθούμε και να κινηματογραφήσουμε δεκάδες μαθητές και Κινέζους εκδρομείς.

Η εικόνα της Κίνας όπως έχει αποτυπωθεί μέσα από τις ταινίες, είναι ένας μεγάλος μύθος. Το μέλλον της θα τρόμαζε τον οποιοδήποτε. Θα πρέπει να μας ανησυχούν οι τρομακτικές αλλαγές σ’ αυτήν την χώρα.





Κάπου εδώ τελειώνει το οδοιπορικό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους χορηγούς, υποστηρικτές, συντελεστές αυτού του ταξιδιού.

Η υλοποίηση αυτής της ιδέας θα πρέπει να βρει συνεχιστές όλους τους προβληματισμένους κατοίκους αυτού του πλανήτη για μια πιο ανθρώπινη ποιότητα ζωής και εύχομαι στα κράτη που αναπτύσσονται να υπάρξουν φωτεινά μυαλά για να οδηγήσουν στην εξέλιξη  και όχι στην καταστροφή.

Ευχαριστούμε την Agripan για το Terios που μας διέθεσε.

Κείμενο: [Γιώργος Λάσδας]
Φωτογραφίες: [Γιώργος Λάσδας, Λευτέρης Αγαπουλάκης]

Σχετικοί σύνδεσμοι
Πρώτο μέρος: Ελλάδα – Τουρκία – Γεωργία
Δεύτερο μέρος: Αζερμπαϊτζαν – Τουρκμενιστάν
Τρίτο μέρος: Στα βάθη της Ανατολής
Σχετική συζήτηση στο forum


Τεχνικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτων
Prius υβριδικό, μέση κατανάλωση 8,2 / 100 χλμ
Lexus 400 υβριδικό, μέση κατανάλωση 11,91 / 100 χλμ
Daihatsu Terios με δυνατότητα χρήσης βενζίνης και γκαζιού, μέση κατανάλωση 9,6 / 100 χλμ







Το μαρτύριο της νταλίκας



Κινέζος μαγαζάτορας



No pictures!



Επαναστάτης χωρίς αιτία;



Βγάλε άκρη τώρα...











Γιούρτα και φωτοβολαϊκό







Κάνουν εξαιρετική σούπα











Η Κινέζα ετοιμάζει είδος ζυμαρικού















Πάτα να φτάσουμε!































































Το μεγάλο χέρι.



































More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.021025 seconds. ]