Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
WRC: 56o Ράλι Σουηδίας


Παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι συνέχεια, με δύο χιονισμένους αγώνες. Ο δεύτερος γύρος του ΠΠΡ ξεκινάει σήμερα βράδυ από το χιονισμένο Karlstad της Σουηδίας, και θα συνεχιστεί με τον 3ο γύρο μια βδομάδα αργότερα, για πρώτη φορά, στην Νορβηγία.

Ο αγώνας της Σουηδίας είναι ο πρώτος αγώνας για το πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων της ομάδας Ν και οι 14 συμμετοχές θεωρούνται απόλυτα ικανοποιητικές, μια και υπάρχει ακόμα καιρός, μέχρι το τέλος Μαρτίου, για να γίνουν περισσότερες.







Οι ιδιαιτερότητες του αγώνα της Σουηδίας σε συνδυασμό με την εποχή και το χιόνι που ποτέ δεν λείπει από τον αγώνα, έχουν συμβάλει στο να θεωρείται το Uddeholm Ράλι Σουηδίας, που φέτος γιορτάζει τα 56α γενέθλιά του, ως ο απόλυτος χειμερινός αγώνας ράλι. Τα 1732,73 χλμ του αγώνα τον κάνουν, κατ' αρχάς, τον μεγαλύτερο σε μήκος αγώνα του WRC, με μοναδική εξαίρεση τον αγώνα της Αυστραλίας του 2003. Οι 20 ειδικές διαδρομές του, που έχουν συνολικό μήκος 342 χλμ, είναι εξ ολοκλήρου καλυμμένες με χιόνι ή πάγο. Όμως η μορφολογία του εδάφους, που μοιάζει πολύ με αυτήν της Φιλανδίας, δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, κάνοντας τον αγώνα έναν από τους πιο γρήγορους του πρωταθλήματος. Την περσινή χρονιά ήταν το δεύτερο ταχύτερο ράλι του πρωταθλήματος, μετά από αυτό της Φιλανδίας.

Στην επίτευξη υψηλών ταχυτήτων βοηθάνε ιδιαίτερα τα, 45 (30 για την ομάδα Ν), στενά λάστιχα με καρφιά που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν, κατ' εξαίρεση, στον αγώνα αυτόν και που προσφέρουν ιδιαίτερα καλή πρόσφυση, ίσως καλύτερη και από αυτήν των χωμάτινων αγώνων.

Το κέντρο του αγώνα και το παρκ φερμέ θα είναι και πάλι στο Karlstad, στους πεζόδρομους του οποίου θα γίνει η υπερειδική, με την οποία ξεκινάει σήμερα βράδυ και τελειώνει την Κυριακή, ο αγώνας. Η πρώτη υπερειδική αλλά και οι ε.δ. Νο 8 και 15 θα είναι νυχτερινές.


Τα νέα των ομάδων:


CITROEN TOTAL WORLD RALLY TEAM

Στους χιονισμένους δρόμους της Σουηδίας θα λύσουν τις διαφορές τους οι Marcus Gronholm και Sebastien Loeb. Ο νεαρός Γάλλος, που πήρε άνετα τη νίκη στον πρώτο, ασφάλτινο και στεγνό!, αγώνα της χρονιάς είναι ο μοναδικός μη σκανδιναβός που έχει νικήσει στον αγώνα αυτόν. To δεύτερο C4 WRC, που θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στα χιόνια, θα οδηγήσει ο Dani Sordo.
Ιστορικές στιγμές ζουν στη Citroen μετά το Μόντε. Γυρίζοντας πίσω στο χρόνο, η μοναδική φορά που ένα πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο κερδίζει τις δύο πρώτες θέσεις στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς ήταν το 1987 με τη Lancia, η οποία κέρδισε επίσης τότε το γκρουπ Ν. Αλλά και 20 χρόνια αργότερα, το 2007, ένα Citroen κερδίζει την εκτός πρωταθλήματος κατηγορία των δικίνητων αυτοκινήτων. Όμως το 1987 ήταν σημαντικό και για τη Citroen: στα μικρά κυβικά του γκρουπ Β ένα αυτοκίνητο κέρδισε τις 6 πρώτες θέσεις, το Visa 1000 Pistes.



BP-FORD WORLD RALLY TEAM


Ο Marcus Gronholm συμμετέχει σε τρεις αγώνες, τρία συνεχόμενα Σαββατοκύριακα. Μερικές μέρες πριν από το ράλι Σουηδίας βρέθηκε στην Ιρλανδία για το Galway Rally, στο οποίο ήταν και ο νικητής. Αυτός ο αγώνας, που δεν θεωρείται τεστ και δεν εμπίπτει στον κανονισμό μείωσης κόστους που αφορά τους κινητήρες, είναι εκτός πρωταθλήματος WRC, όμως βοήθησε τον Φιλανδό να γνωρίσει τις συνθήκες που επικρατούν το χειμώνα στην Ιρλανδία ώστε να προετοιμαστεί για τον αγώνα του Νοεμβρίου. Ο Gronholm, περσινός νικητής του αγώνα, έχει 3 ακόμα νίκες στον αγώνα αυτό. Έτσι με την βοήθεια του νεαρού Mikko Hirvonen, μπορούν να κάνουν αυτοί το 1 - 2.

OMV KRONOS CITROEN WORLD RALLY TEAM

Ο Manfred Stohl με την Ilka Minor στο πλάι του θα βρίσκονται στο τιμόνι της Citroen Xsara WRC, σαν το Νο 1 της ομάδας. Ο Αυστριακός θα επιδιώξει να κινηθεί σίγουρα και να μαζέψει, κατά την προσφιλή του συνήθεια, βαθμούς, εκμεταλλευόμενος τις ατυχίες των άλλων.
Νέα ομάδα για τον Daniel Carlsson, αλλά και νέος συνοδηγός: ο γνωστός μας Denis Giraudet. Πέντε χρόνια πριν ο Giraudet είχε τρέξει και πάλι με ένα Citroen και με ένα Σουηδό οδηγό, τον Thomas Radstrom τότε. Όπως και το 2005, η Kronos ανήγγειλε ότι θα συμμετάσχει και στο πρωτάθλημα Νέων, με ένα C2 που θα οδηγεί ο Gilles Schammel.

SUBARU WRT


Όπως οι περισσότερες ομάδες, έτσι και η Prodrive θα χρησιμοποιήσει τα ίδια αυτοκίνητα με αυτά που έτρεξαν στο Μόντε. Ο Petter Solberg είναι στο στοιχείο του και με την βοήθεια των ελαστικών τηςBF Goodrich, που από φέτος χρησιμοποιεί, αντί για τα Pirelli, η ομάδα και από τα οποία δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος, πιστεύει να επαναλάβει την επιτυχία του 2005. Στο άλλο αυτοκίνητο της ομάδας, που κατά σύμπτωση είναι το αυτοκίνητο που είχε χρησιμοποιήσει ο Petter Solberg στη Σουηδία το 2006, θα βρίσκεται ο Chris Atkinson. Ερωτηματικό πάντως παραμένει η απόδοση των Impreza WRC, από την οποία θα εξαρτηθούν οι επιδόσεις των οδηγών τους.

STOBART M-SPORT FORD RALLY TEAM

Το Νο 1 της ομάδας θα είναι στον αγώνα αυτόν ο Jari-Matti Latvala, με Νο 2 τον μεγάλο (ηλικιακά) Solberg, τον Henning. Ο Mathew Wilson θα οδηγεί το τρίτο Focus της ομάδας, χωρίς το δικαίωμα να διεκδικήσει βαθμούς γι' αυτήν. Η ομάδα ζήτησε από τις σουηδικές αρχές να επιτρέψει στον 17χρονο Andreas Mikkelsen να λάβει μέρος στον αγώνα, με το τέταρτο αυτοκίνητό της, αλλά έλαβε αρνητική απάντηση, καθώς η σουηδική νομοθεσία απαγορεύει σε οδηγούς κάτω των 18 να τρέχουν σε αγώνες. Έτσι η συμμετοχή του αποσύρθηκε. Καινούργιο αυτοκίνητο για τον Jari-Matti Latvala καθώς μετά το ατύχημα του στο Μόντε, αλλάχτηκε υποχρεωτικά και βιαστικά με το αυτοκίνητο που έχει ήδη προετοιμαστεί για το Μεξικό.

MUNCHI'S FORD WORLD RALLY TEAM

Οι ομάδα των «εύπορων» Αργεντίνων θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο πρωτάθλημα. Πρώτη παρουσία, λοιπόν, σαν επίσημη «εργοστασιακή» συμμετοχή για την Munchi's, με δύο Ford Focus RS WRC 06. Οδηγοί τους οι Luis Perez Companc με συνοδηγό τον Jose Maria Volta και ο Juan Pablo Raies που θα έχει συνοδηγό τον Jorge Perez Companc, αδελφό του Νο 1 οδηγού της ομάδας του Luis.

Πρωτάθλημα Οδηγών αυτοκινήτων παραγωγής

Το πρωτάθλημα της ομάδας Ν, όπως απλά αναφέρεται, στον αγώνα αυτόν θα έχει 16 συμμετέχοντες. Οι 14 από αυτούς θα έχουν πλήρη εμπλοκή στο θεσμό ενώ δύο από αυτούς θα είναι Guests, δηλαδή οδηγοί που δηλώθηκαν από την εθνική λέσχη της Σουηδίας και διεκδικούν βαθμούς μόνο στον αγώνα αυτόν. Γνωστά ονόματα του χώρου φιγουράρουν στον πίνακα συμμετοχών. Ανάμεσά τους ο περσινός πρωταθλητής Nasser Al Attiyah που ζήτησε και πήρε το Νο 39, αντί το 31 που δικαιούταν, ο Toshi Arai, οι Mirco και Loris Baldacci αλλά και ο ristian Sohlberg, με τα Subaru τους. Αντίπαλο δέος τα Mitsubishi των Mark Higgins, Fumio Natahara, Andreas Aigner και Martin Prokop. Χαρακτηριστικά πρέπει να αναφέρουμε εδώ, ότι παρόλο που οι βαθμοί του πρωταθλήματος της κατηγορίας αυτής δίνονται αποκλειστικά και μόνο στους οδηγούς, οι περισσότερες συμμετοχές έχουν δηλωθεί από ομάδες και όχι από οδηγούς.

«Guests» στον αγώνα θα είναι ο Oscar Svedlund με Subaru και ο Jimmy Joge που θα οδηγήσει το πρώτο S2000 που γίνεται δεκτό στην ομάδα Ν. Πρόκειται για το Peugeot 207 S2000.


Άλλες συμμετοχές

Αξιόλογες είναι και οι μη πρωταθληματικές συμμετοχές που έχουν δηλωθεί για τον αγώνα αυτόν. Πρώτη και καλύτερη η Mitsubishi. H MMSP θα ρίξει στον αγώνα δύο Lancer με οδηγούς τους Xavi Pons και Toni Gardemeister. Η Skoda στέλνει στη Σουηδία ένα Fabia WRC με οδηγό τον Jan Kopecky. Η έκπληξη του περσινού αγώνα, ο Gigi Galli, θα προσπαθήσει να επαναλάβει την περσινή του εμφάνιση, αυτή τη φορά στο τιμόνι μιας Citroen Xsara WRC, που εξασφάλισε με τη βοήθεια της Pirelli, της PH Sport και της Aimont Racing, για 8 αγώνες μέσα στο 2007. Ένας ακόμα οδηγός που πρέπει να προσέξουμε είναι και ο 20χρονος Mads Ostberg, τον οποίο θα δούμε και σε άλλους 6 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος.
Τρία Ford Fiesta της ομάδας N θα τρέξουν με καύσιμο αιθανόλη. Στα ράλι Βραζιλίας του 1981 και 1982, που προσμετρούσαν για το ΠΠΡ, είχε και τότε επιτραπεί η συμμετοχή αυτοκινήτων με αιθανόλη αλλά τότε δεν μπορούσαν να πάρουν βαθμούς.



Κείμενα: Κατερίνα Σεβαστού[catkil@off-road.gr]

Επίσημο site του αγώνα : http://www.swedishrally.com/











More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.039357 seconds. ]