Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
WRC: Ράλι Τουρκίας 2006

Μετά το Ράλι Κύπρου ένας ακόμα αγώνας που δεν θα υπάρχει στο ημερολόγιο του 2007 παίρνει σειρά. Πρόκειται για το Ράλι Τουρκίας που το τριήμερο 13-15 Οκτωβρίου θα ζήσει την τέταρτη και τελευταία, για τα επόμενα τρία τουλάχιστον χρόνια, έκδοσή του στο WRC. Όπως στην Κύπρο έτσι και στον αγώνα αυτό θα παρουσιαστούν μια σειρά από πρωτοτυπίες και καινοτομίες.

Αν και ο αγώνας της Τουρκίας είναι ο 13ος από τους 16 του πρωταθλήματος, είναι ίσως ο σημαντικότερος για την εξέλιξη του πρωταθλήματος οδηγών.






Η ατυχία του Sebastien Loeb, και η πιθανότητα να μην αγωνιστεί σε κανέναν από τους υπόλοιπους αγώνες του πρωταθλήματος, δίνει στον Marcus Gronholm ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για να πάρει τον τίτλο. Η διαφορά των δύο οδηγών είναι τώρα 35 βαθμοί και αυτό σημαίνει ότι ο Loeb μπορεί να στεφθεί πρωταθλητής ακόμα και χωρίς να πάρει κανένα βαθμό μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος. Αρκεί ο Gronholm να μην πάρει 3 νίκες και μια τρίτη θέση.


Ο αγώνας της Τουρκίας έχει φέτος 19 ειδικές διαδρομές που έχουν συνολικό μήκος 351 χλμ, με την μεγαλύτερη να είναι 29,3 χλμ. Τα χώματα των ε.δ. είναι όμοια σχεδόν με αυτά της Κύπρου, απλώς σαν διαδρομές είναι αρκετά πιο γρήγορες. Τα συνολικά χλμ που θα κληθούν να διανύσουν τα 90 πληρώματα που έχουν δηλώσει συμμετοχή στον αγώνα είναι 1.182. Η πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα θα γίνει Πέμπτη (12/10) από την πλατεία Cumhuriyet της Αττάλειας στις 19:45, ενώ την επόμενη το πρωί, από το σέρβις παρκ του Κέμερ, θα ξεκινήσουν τα αυτοκίνητα για την πραγματική μάχη.

Είναι η πρώτη φορά που ο αγώνας διεξάγεται κατά τη διάρκεια του ραμαζανιού κάτι που λόγω της σημασίας και της ιδιαιτερότητάς του, έδωσε στους υπεύθυνους τη δυνατότητα να οργανώσουν εντυπωσιακές παραδοσιακές εκδηλώσεις. Στα πλαίσια αυτά εντάσσονται και οι δύο νυχτερινές υπερειδικές, μήκους 5,2 χλμ, που θα διεξαχθούν την Παρασκευή και το Σάββατο το βράδυ. Πρόκειται για μια καινούργια ε.δ. που βρίσκεται νότια του Κέμερ και που την Πέμπτη θα χρησιμοποιηθεί, με την αντίθετη κατεύθυνση, για το Shakedown.
Μια από τις καινοτομίες του αγώνα θα είναι και ο αγώνας κλασικών αυτοκινήτων που θα γίνεται παράλληλα με τον αγώνα του WRC. Αν και οι ε.δ. αυτού του αγώνα είναι διαφορετικές τα αυτοκίνητα θα ξεκινήσουν μαζί από την ράμπα εκκίνησης ενώ θα συμμετέχουν και στην υπερειδική της Παρασκευής.

Τα νέα των ομάδων:

KRONOS TOTAL CITROΕN WRT

Αναμφίβολα μεγάλο πλήγμα υπέστη η βέλγικη ομάδα με την προσωρινή αποχώρηση του Sebastien Loeb, που χειρουργήθηκε στο χέρι και αναρρώνει. Όμως η Kronos, που προηγείται στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με 7 βαθμούς δεν είναι διατεθειμένη να παραδοθεί άνευ όρων.

Έτσι αντικατέστησε τον άτυχο Γάλλο με τον πρώην ομόσταυλό του στην ομάδα της Citroen, τον Colin McRae. Έτσι με τον Βρετανό να οδηγεί το αυτοκίνητο με το Νο 1 και τον Dani Sordo να αποτελεί το δεύτερο αυτοκίνητο της ομάδας η Kronos ελπίζει να διατηρήσει ή και να αυξήσει τη διαφορά.

Το τρίτο αυτοκίνητο, που θα είναι προδιαγραφών 2005 και με ενεργά διαφορικά, και δεν θα διεκδικεί βαθμούς για την ομάδα, θα οδηγεί ο Xevi Pons.


BP FORD WORLD RALLY TEAM

Σαράντα βαθμοί υπάρχουν στο τραπέζι του τίτλου και ο Marcus Gronholm χρειάζεται να ποντάρει για τουλάχιστον 36 από αυτούς. Βέβαια σε όλους τους τελευταίους αγώνες έδειξε ότι μαζί με τον Loeb είναι μακράν από τον ανταγωνισμό και έτσι, θεωρητικά τουλάχιστον, έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη.

Ερωτηματικά παραμένουν τόσο η παρουσία του McRae στην Citroen, όσο και η αξιοπιστία των Focus που είναι υποχρεωμένα, όπως και τα Citroen και τα Subaru, να χρησιμοποιήσουν τους ίδιους κινητήρες και συστήματα μετάδοσης που χρησιμοποίησαν στην Κύπρο.

Πάντως πίσω από τον Φιλανδό υπάρχει η αξιόπιστη λύση που λέγεται Mikko Hirvonen ο οποίος μπορεί να προσφέρει πολλούς βαθμούς στην προσπάθεια της ομάδας να πάρει τον τίτλο των κατασκευαστών. Πάντως εκτός από τα δύο Ford Focus WRC '06 της επίσημης ομάδας στον αγώνα θα υπάρχουν άλλα πέντε Focus, διαφόρων «γενεών».

SUBARU WORLD RALLY TEAM

Δοκιμών συνέχεια για την ομάδα, σε μια ακόμα προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στο νέο Impreza WRC '06. Έτσι ο Petter Solberg και ο Chris Atkinson πέρασαν 4 μέρες σκληρών δοκιμών στο Corleone της Σικελίας, με αποτελέσματα που θα φανούν τις επόμενες μέρες.

Πάντως εκτός από μια νίκη που θα τονώσει το ηθικό της ομάδας, η Subaru βλέπει να κινδυνεύει να χάσει την τρίτη, τιμητική στην ουσία, θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς η OMV Peugeot βρίσκεται μόλις 20 βαθμούς πίσω της.

Με Subaru WRC θα δώσουν το παρών στον αγώνα και δύο Ελληνικά πληρώματα. Πρόκειται για τον ¶ρη Βωβό, που όμως σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες δεν είναι σίγουρο ότι θα πάει στη γειτονική Τουρκία και τον Γιάννη Παπαδημητρίου που μετά από αρκετά χρόνια θα επιστέψει στην ιαπωνική εταιρεία.


OMV PEUGEOT NORWAY

Προσωπική φιλοδοξία του Manfred Stohl είναι να περάσει τουλάχιστον στην 4η θέση του πρωταθλήματος οδηγών, μια και η διαφορά του από τους Hirvonen και Sordo που βρίσκονται μπροστά του είναι μόλις 6 και 8 βαθμούς αντίστοιχα.

Όμως τα πράγματα δεν θα είναι και τόσο εύκολα για τον Αυστριακό μια και αυτή θα είναι η πρώτη φορά που τρέχει στην Τουρκία. Πάντως, όπως δηλώνει ο ίδιος, συνήθως πηγαίνει καλά στον πρώτο του αγώνα σε μια χώρα και το ίδιο ελπίζει να συμβεί και τώρα.

Βέβαια η ομάδα στηρίζει πολλά και στον δεύτερο οδηγό της ομάδας, τον Henning Solberg, που θα βρεθεί για τρίτη φορά στην Τουρκία. Ευχάριστα στο μεταξύ είναι τα νέα για τον Henning, που σύμφωνα με δήλωση του μάνατζερ του έχει τρεις ενδιαφέρουσες προτάσεις για πλήρες πρόγραμμα στο WRC τις δύο επόμενες χρονιές.



STOBART-VK M-SPORT FORD RALLY TEAM

Σταθερά πρώτος οδηγός στην ομάδα παραμένει ο Matthew Wilson, ενώ το δεύτερο αυτοκίνητο της ομάδας στον αγώνα αυτό θα τρέξει για μια ακόμα φορά ο Kosti Katajamaki.

Ο 19χρονος Wilson δείχνει πεισμωμένος μετά από όσα του συνέβησαν στην Κύπρο αλλά και αρκετά αισιόδοξος, αφού κατάφερε να πάρει έναν βαθμό για την ομάδα του. Ο Katajamaki που έκανε τον τελευταίο αγώνα με Ford στην Φιλανδία πιστεύει ότι η εμπειρία που απέκτησε στον αγώνα της Τουρκίας πριν δύο χρόνια θα τον βοηθήσει πολύ.

Αν και μέχρι στιγμής δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί, ο Stobart είχε δηλώσει την πρόθεση της ομάδας να τρέξει για τελευταία φορά στον αγώνα αυτό με τα Focus '04/'05 και να χρησιμοποιήσει στους επόμενους τρεις, μοντέλα του 2006.



RED BULL SKODA TEAM

Προκείμενου να βρεθεί η αιτία που «ξέρανε» τα Fabia WRC στον αγώνα της Κύπρου, οι άλλες ομάδες του WRC επέτρεψαν, με τη σύμφωνη γνώμη της FIA η ομάδα να κάνει μια μέρα δοκιμών (κάτι που απαγορεύεται αυστηρά), χθες Δευτέρα, πριν από τον αγώνα. Έτσι έφτασε στη Τουρκία έναν ειδικός από το Λιχτενσταϊν για να βοηθήσει τη λύση του «μυστηρίου».

Ο πρώτος οδηγός της ομάδας, ο Harri Rovanpera ελπίζει ότι το πρόβλημα θα λυθεί και παρά το ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος προετοιμασίας θα καταφέρει τελικά να είναι μέσα στους βαθμούς και για τα δύο πρωταθλήματα.

Όσον αφορά τώρα στον άλλο οδηγό της ομάδας, τον νεαρό Andreas Aigner, που δεν κατόρθωσε να γιορτάσει τα 22α γενέθλια του τερματίζοντας στην Κύπρο, πιστεύει να τα γιορτάσει, έστω και ετεροχρονισμένα εδώ.



Πρωτάθλημα Junior


Το Ράλι Τουρκίας είναι ο προτελευταίος αγώνας του πρωταθλήματος Νέων και έτσι οι 19 από τους 21 πρωταγωνιστές των Super 1600 θα δώσουν το παρών. Οι μόνοι που θα απουσιάσουν θα είναι ο Kalle Pinomaki (Clio Team) και ο Barry Clark (Stobart VK team). Ο Fabien Fiandino θα πάρει τη θέση που είχε, στο τιμόνι του Citroen C2 της PH Sport, μέχρι πριν λίγο ο Brice Tirabassi. Με 20 μόνο βαθμούς να παίζουν στο τραπέζι του πρωταθλήματος δέκα «Junior» διεκδικούν τον τίτλο με αξιώσεις.

Πρόκειται για τους Andersson, Sandell, Wilks, και Aava (που τους χωρίζουν 1, 8 και 9 βαθμοί αντίστοιχα), αλλά και τους, Meeke, Casier και Beres. Οι Rautenbach, Pressac και Prokop, αν και έχουν αρκετούς βαθμούς δεν θα μπορέσουν να συναγωνιστούν τους υπόλοιπους μια και για αυτούς είναι ο τελευταίος αγώνας.

Στα αξιοσημείωτα του αγώνα οι 5 διαφορετικοί τύποι Fiat που συμμετέχουν στον αγώνα. Εκτός λοιπόν από καμία δωδεκάδα τούρκικα Fiat, τα Palio της ομάδας Ν/2 και 2-3 Palio Kit Car της Α/6 στον αγώνα υπάρχουν Punto Super 1600, Punto Kit Car αλλά και δύο νέα Fiat Punto Abarth Super 2000 που θα οδηγήσουν ο πρωταθλητής Ευρώπης Giandomenico Basso και ο "τοπικός" Volkan Isik.


Κείμενα: [Κατερίνα Σεβαστού  (catkil at off-road.gr)]



Επίσημο site του αγώνα : http://www.wrcturkey.com
















More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.037373 seconds. ]