Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Κύπρου: Νίκη καρμπόν για Loeb


Remake του «Ράλι Ιαπωνίας» ήταν ο αγώνας της Κύπρου, τουλάχιστον όσον αφορά στους τρεις του βάθρου. Στον τελευταίο, για τα επόμενα τουλάχιστον δύο χρόνια, αγώνα του WRC στην Κύπρο το σενάριο της «Ιαπωνίας» τηρήθηκε επακριβώς.
Ο Marcus Gronholm πήρε κεφάλι την πρώτη μέρα, αν και στο δεύτερο μισό ο Sebastien Loeb που ακολουθούσε μείωσε τη διαφορά, ενώ τρίτος και ήταν για μια ακόμα φορά ο Miko Hirvonen. Δεύτερη μέρα του αγώνα και η μάχη κρατάει μόλις δύο ε.δ., οπότε ο «ψηλός» οδηγός της Ford κάνει το λάθος και ο Γάλλος φέρνει το Citroen Xsara στην κορυφή της κατάταξης, αφήνοντας τον Φιλανδό δεύτερο, ενώ τρίτος παραμένει ο δεύτερος οδηγός της Ford. Η τρίτη μέρα κύλησε για τους τρεις πρωτοπόρους ήρεμα, με τον Loeb που ξεκινούσε πίσω από τον Gronholm να ελέγχει (μαθαίνοντας τους ενδιάμεσους χρόνους) το ρυθμό του Φιλανδού. Έτσι στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, για 8η φορά φέτος και 28η συνολικά στην καριέρα τουστο WRC ανέβηκε ο Sebastien Loeb, με τον Marcus Gronholm αριστερά του και τον Miko Hirvonen δεξιά του.

Νέο λοιπόν ρεκόρ νικών για τον Γάλλο οδηγό της Citroen που από τώρα μπορεί να γιορτάζει την κατάκτηση του τίτλου των οδηγών. Μόνο σαν ιστορία επιστημονικής φαντασίας ακούγεται η πιθανότητα ο Loeb να μην συγκεντρώσει 6 βαθμούς (αντιστοιχούν σε μόλις μια τρίτη θέση) στους επόμενους 4 αγώνες που απομένουν και ταυτόχρονα ο Gronholm να κάνει 4 νίκες.

Όμως η μάχη για τον τίτλο των κατασκευαστών καλά κρατεί. Το 2 - 3 της Ford της έδωσε 14 βαθμούς και την έφερε σε απόσταση μόλις 7 βαθμών από την Kronos Total Citroen που προηγείται. Τα επιεικώς «ευτράπελα» της Super Ειδικής διαδρομής στέρησαν από την Citroen έναν βαθμό, κάτι που ίσως αποδειχθεί καθοριστικό για την έκβαση του τίτλου.

Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε ο αγώνας μέχρι την Κυριακή το μεσημέρι.

Ο Gronholm, που ξεκινάει δεύτερος πίσω από τον Loeb, παίρνει τις 3 πρώτες ε.δ., είναι δεύτερος πίσω από τον Petter Solberg (Subaru), στην 4η και παίρνει και την επόμενη ε.δ. δημιουργώντας μια διαφορά 18,5 δευτερ. από τον Sebastien Loeb (Citroen). Ο Γάλλος παίρνει τις 3 τελευταίες ε.δ. της ημέρας και μειώνει τη διαφορά στα 6,4 δ. Ο Miko Hirvonen (Ford) τερματίζει στην τρίτη θέση, ενώ ο Manfred Stohl (Peugeot) βρίσκεται στην 4η αντιμετωπίζοντας προβλήματα υπερθέρμανσης. Το ίδιο πρόβλημα, που όμως «έβαλε» τον κινητήρα του Subaru σε “safe mode” αντιμετώπισε στις 4 πρώτες ε.δ. και ο Chris Atkinson, που τερμάτισε 5ος. Στην 6η θέση, παρά το ένα λεπτό που έχασε από τετ-α-κε και άλλα ένα περίπου όταν χτύπησε σε έναν βράχο, βρέθηκε ο Xevi Pons (Citroen). Ένα ακόμα Citroen, αυτό του «ιδιώτη» Toni Gardemeister, παρά το ότι ξεκίνησε δυναμικά και ήταν αρχικά στην τρίτη θέση κατέληξε τελικά, μετά από προβλήματα στην μετάδοση αλλά και με τα λάστιχα, στην 7η θέση εμπρός από τον Luis Perez Companc (Ford). O Petter Solberg με τα ίδια προβλήματα υπερθέρμανσης βρέθηκε στην 11η θέση όταν έκανε τις δύο τελευταίες ε.δ. μόνο με τη δευτέρα στο κιβώτιο. Στους άτυχους ο Dani Sordo (Citroen) εγκαταλείπει από κινητήρα στην προτελευταία ε.δ., ο Matthew Wilson (Ford), που ήταν 6ος, έμεινε στην τελευταία ε.δ. από μπαταρία, ενώ τα Skoda των Harri Rovanpera και Andreas Aigner καθηλώθηκαν από ηλεκτρονικά αμέσως μετά την πρώτη ε.δ.


Τη δεύτερη μέρα του αγώνα ο Gronholm παίρνει τις δύο πρώτες ε.δ. και μαζί μια ανάσα, αλλά ο Sebastien Loeb παίρνει τις επόμενες έξι ε.δ., περνάει μπροστά και χτίζει μια διαφορά σχεδόν 22 δ. στο τέλος της ημέρας. Πίσω τους ακολουθούν οι Hirvonen και Stohl, ενώ ο Gardemeister ανεβαίνει στην 5η ακολουθούμενος από τον Xevi Pons (Citroen) και τον Petter Solberg. O Henning Solberg (Peugeot) που εγκατέλειψε από έξοδο στην 8η ε.δ. κατάφερε, παρά τη διαρροή καυτού νερού που έπεφτε από το ψυγείο στα πόδια του, να ανέβει στην 8η θέση. Ο Dani Sordo, είχε μια ανατροπή αλλά συνέχισε τερματίζοντας στην 10η θέση, ενώ οι Chris Atkinson, που κατέληξε σε ένα χαντάκι, ήταν πιο τυχερός μια και κατάφερε να βγει και να βρεθεί στην 9η θέση. Δεν ίσχυσε όμως το ίδιο και για τον Matthew Wilson αλλά και τον ομόσταυλό του στη Stobart, Luis Perez Companc που εγκατέλειψαν από σύστημα διεύθυνσης.

Το τέλος του τρίτου σκέλους βρήκε τον Loeb νικητή, ενώ τις επόμενες δύο θέσεις στο βάθρο πήραν οι οδηγοί της BP-Ford Marcus Gronholm και Miko Hirvonen. Στην τέταρτη θέση, στην καλύτερη φόρμα της καριέρας του, ο Manfred Stohl, ακολουθούμενος από τον Toni Gardemeister. Ο «μεγάλος» (σε ηλικία) Solberg, ο Henning, την τελευταία μέρα ανέβηκε δύο θέσεις τερματίζοντας 7ος, όταν ο αδελφός του Petter (που τερμάτισε τελικά 8ος) έχασε ενάμισι λεπτό στην τελευταία ε.δ. (χτύπησε σε ένα βράχο και στράβωσε έναν τροχό) και στη συνέχεια όταν ο Xevi Pons (Citroen) εγκατέλειψε από μετάδοση λίγα μέτρα πριν από τη ράμπα τερματισμού. Στην ένατη θέση τερμάτισε ο Chris Atkinson, ενώ ο Matthew Wilson άρπαξε τον τελευταίο βαθμό των κατασκευαστών για την ομάδα του την Stobart VK M-Sport Ford, από τον Dani Sordo και τη Citroen μετά τα «ευτράπελα» της υπερειδικής.


Για το πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων παραγωγής 6 μόνο αυτοκίνητα κατάφεραν να τερματίσουν. Η εγκατάλειψη από έξοδο του Toshi Arai στην πρώτη ε.δ. έδωσε χώρο στους Fumio Nutahara και Nasser Al-Attiyah που έδωσαν μάχες μέχρι ο Al-Attiyah (που στο μεταξύ είχε περάσει μπροστά) να βγει από το δρόμο αφήνοντας τον Fumio Nutahara (Mitsubishi) να τερματίσει άνετα πρώτος με πάνω από 4 λεπτά διαφορά από τον Aki Teiskonen (Subaru) και 6 από τον Khalid al Qassimi (Subaru). O Arai που ελέω SupeRally ξεκίνησε τη δεύτερη μέρα πήρε όλες τις ε.δ. της δεύτερης αλλά και της τρίτης μέρας, όμως παρέμεινε τελευταίος στην κατάταξη. ¶τυχος ο «quest» στον θεσμό Σπύρος Παυλίδης που ήταν 5ος στο τέλος της δεύτερης μέρας αλλά δεν μπόρεσε να ξεκινήσει εξαιτίας του άσχημα παραμορφωμένου κάρτερ του Subaru. Ο άλλος «quest», o Ανδρέας Τσουλόφτας (Mitsubishi) αποκλείστηκε όταν θεατές έσπρωξαν το αυτοκίνητό του, που είχε πρόβλημα με το τούρμπο, σε ένα ανηφορικό κοντρόλ και το γεγονός έγινε αντιληπτό από τους υπεύθυνους.

Ας δούμε όμως τα παραλειπόμενα της τρίτης μέρας του αγώνα. Τελευταίος αγώνας του WRC στην μεγαλόνησο και οι οργανωτές αποφάσισαν να τον κάνουν «αξέχαστο». Έτσι αποφάσισαν να τελειώσει ο αγώνας με μια ασφάλτινη υπερειδική που θα διεξαγόταν στα στενά δρομάκια της πόλης της Λεμεσού. Βρέθηκε και χορηγός για την υπερειδική, και όλα ωραία και καλά μέχρι που χορηγός και οργάνωση αποφάσισαν ότι η «προβολή» του αγώνα από την TV, μέτραγε περισσότερο από τον ίδιο τον αγώνα. Για να πετύχουν μεγαλύτερα νούμερα τηλεθέασης με ζωντανή μετάδοση, αλλάζουν τα ωράρια και «βάζουν» την υπερειδική στην μέση του σκέλους, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να θέλουν τρεις ακόμα ε.δ. για να ολοκληρώσουν τον αγώνα. Οι πιέσεις για ζωντανή μετάδοση και του σόου του τερματισμού συνεχίζονται προς τους οργανωτές και αυτοί αποφασίζουν να «ματαιώσουν» την τελευταία ε.δ. και τα αυτοκίνητα να κάνουν μόνο τις 2 από τις 3 υπόλοιπες ε.δ. του αγώνα.


Όμως ο κόσμος που κατεβαίνει να δει την υπερειδική στριμώχνεται στα στενά δρομάκια και τις εξόδους διαφυγής των αυτοκινήτων αδιαφορώντας προκλητικά για την προσωπική του ασφάλεια. Βλέποντας πόσο επικίνδυνη ήταν η κατάσταση και με δεδομένο ότι οι αναγνώριση είχε γίνει νύχτα και τα αυτοκίνητα θα ήταν με χωμάτινα λάστιχα, οι υπεύθυνοι της FIA αποφασίζουν να «συστήσουν» στους οδηγούς να «θεωρήσουν» την ε.δ. αυτή σαν σόου και όχι σαν μια κανονική ε.δ. Αυτό όμως το έμαθαν μόνο τα πληρώματα και όχι βέβαια οι θεατές της ε.δ. και οι 150.000 τηλεθεατές που παρακολουθούσαν με αγωνία τα χρονόμετρα στις οθόνες της ΤV, προσπαθώντας να καταλάβουν γιατί «σέρνονται» όλοι. Σκεφτείτε ότι ακόμα και ο Στράτος Φωτεινέλης που έκανε το σπηκάζ της ε.δ (προσκεκλημένος της οργάνωσης) είχε άγνοια και έλεγε χαρακτηριστικά ότι «δεν θα πω τίποτα άλλο για να σας αφήσω να ακούσετε τους κινητήρες στη μάχη τους με το χρόνο». Βέβαια παρόλα αυτά ο Sordo το παράκανε και ευτυχώς μοναδικό θύμα ήταν η Citroen Xsara που πήγε με γερανό στο παρκ φερμέ του τερματισμού.

Όμως παραλίγο να έχουμε και άλλα παρατράγουδα καθώς ο Henning Solberg, «ακούγοντας» για σόου αποφάσισε να ξεκινήσει την ε.δ. κάνοντας ένα τετ-α-κε με αποτέλεσμα να τον καλέσουν σε απολογία και να τον αποκλείσουν (ΜΕ ΑΝΑΣΤΟΛΗ!!!!) από τον αγώνα. Όμως μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά και έτσι με την ίδια ποινή τιμωρήθηκε και ο Simone Campedelli που για να διορθώσει κάποιο λάθος τράβηξε χειρόφρενο και έκανε μισό !!! τετ-α-κε.

Κατά τα άλλα, το «Κύπρου» θα είναι πάντα «Κύπρου», ένας αγώνας με πολύ αργές ειδικές διαδρομές, απίστευτα σκληρά και ανομοιόμορφα οδοστρώματα και τέλος οδυνηρές, για πληρώματα αλλά και μηχανικούς, συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας.

Αν σε αυτά προσθέσουμε και το γεγονός ότι το δυναμικό των έμπειρων στελεχών που εμπλέκεται στον Ράλι Κύπρου είναι ελάχιστο, σε σχέση με το συνολικό δυναμικό του νησιού, είναι φανερό ότι όσο καλή θέληση και να υπάρχει και όσες «βοήθειες» και να πάρει ο αγώνας, τα λάθη είναι αναπόφευκτα. Απόδειξη, τα γεγονότα της υπερειδικής. Είναι εύκολο σε κάθε έμπειρο μάτι να δει πίσω από τη βιτρίνα και ακόμα ποιο εύκολο να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το Ράλι Κύπρου απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί «πολύ καλός αγώνας». Έτσι για όλους αυτούς δεν ήταν καθόλου τυχαίο το ότι ο αγώνας δεν θα υπάρχει στο ημερολόγιο του WRC τουλάχιστον τα επόμενα δύο χρόνια.

Επόμενος αγώνας το Ράλι Τουρκίας που θα διεξαχθεί από τις 13 έως τις 15 Οκτωβρίου στη γειτονική χώρα.


Κείμενα: Κατερίνα Σεβαστού (catkil@off-road.gr)













More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.036529 seconds. ]