Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
WRC: Χαρές και κλάματα στην Αυστραλία


Ποτέ άλλοτε σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι δεν υπήρξε τόσο μεγάλη αντίθεση συναισθημάτων μέσα σε μια ομάδα. Πολύ περισσότερο όταν τα ίδια ακριβώς αισθήματα χαρμολύπης δημιουργούνται ταυτόχρονα σε δύο ομάδες. Χαρές και πανηγύρια, για την κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον, απόντα, Sebastien Loeb, τον «πρωτάρη» στην κορυφή Mikko Hirvonen και την Ford που βλέπει πλέον, τον πρώτο της μετά το 1979, «τίτλο» στους κατασκευαστές.







Ταυτόχρονα «μαύρες πλερέζες» για τον Marcus Gronholm που έχασε μέσα στη σκόνη της Αυστραλίας κάθε ελπίδα να διεκδικήσει για μια ακόμα φορά τον τίτλο του πρωταθλητή, και την Citroen που είδε τα αυτοκίνητά της να μένουν χωρίς χορηγούς μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος αλλά και τον τίτλο των κατασκευαστών να απομακρύνεται επικίνδυνα.

Ο αγώνας άρχισε με τον Marcus Gronholm να έχει ακέραιες τις ελπίδες του για την κατάκτηση του τίτλου, αφού με τον Loeb πιθανότατα εκτός αγώνων μέχρι το τέλος της χρονιάς, ήθελε 26 βαθμούς από τους 30 που απέμεναν, κάτι που ήταν μες τις δυνατότητες του Φιλανδού με τις παρούσες συνθήκες. Όμως μια κακή εκτίμηση του πληρώματος (για έναν βράχο στην άκρη του δρόμου) σε συνδυασμό με την ταχύτητα του Gronholm, έφεραν τα «πάνω - κάτω» και τον Φιλανδό στην τελευταία θέση της κατάταξης του πρώτου σκέλους. Ο τίτλος είχε πλέον χαθεί αφού η διαφορά του από την τρίτη θέση, που θα του εξασφάλιζε τους 6 τουλάχιστον απαραίτητους βαθμούς δεν μπορούσε να καλυφθεί στις υπόλοιπες ε.δ. του αγώνα.


Έτσι ο Chris Atkinson πήρε κεφάλι στην κατάταξη, ευνοούμενος τόσο από την θέση εκκίνησης όσο και από το ότι γνωρίζει καλά τις διαδρομές. Τρεις ε.δ. κράτησε την πρωτοπορία ο Αυστραλός, αφού μια έξοδος, και η φωτιά που ακολούθησε στα ξερά χόρτα κάτω από το αυτοκίνητο, τον έβγαλε εκτός αγώνα και έφερε τον Mikko Hirvonen στην κορυφή. Ο νεαρός οδηγός της Ford δεν άντεξε την αντεπίθεση του Petter Solberg που είδε το Subaru Impreza να δουλεύει τέλεια αυτή τη φορά και υποχώρησε στη δεύτερη θέση. Όμως στην 9η ε.δ. ο Hirvonen εκμεταλλεύτηκε τέλεια το πλεονέκτημα που του έδινε η θέση εκκίνησης του και βάζοντας το πόδι στο πάτωμα γέμισε με σκόνη την ατμόσφαιρα. Ο Solberg που ακολουθούσε βρέθηκε σε ένα «ομιχλώδες» τοπίο με αποτέλεσμα να χάσει περίπου μισό λεπτό και μαζί την πρώτη θέση. Από κει και πέρα ο «μικρός» της Ford ήταν άπαιχτος. Πήρε 6 ε.δ. μέχρι το τέλος του αγώνα και δεν απειλήθηκε ούτε στιγμή από τον Solberg, που αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι: «Τελικά ο Mikko οδήγησε καλύτερα και του αξίζει η νίκη».


Ο Xevi Pons που οδηγούσε το Citroen με το Νο 1, κρατούσε σταθερά την τρίτη θέση, εμπρός από τον Manfred Stohl, που είχε προβλήματα με την συμπεριφορά του Peugeot 307 που υπερέστρεφε. Αυτό πάντως που χαρακτήρισε την πρώτη μέρα είναι αναμφίβολα τα ατυχήματα των οδηγών των ομάδων. Εκτός λοιπόν από τους Gronholm και Atkinson, άτυχοι ήταν ο Dani
Sordo και η Citroen, μια και ο δεύτερος οδηγός της έμεινε στην πρώτη κιόλας ε.δ. από σπασμένη μετάδοση, o Matthew Wilson (Ford Stobart) που «σημάδεψε την ίδια πέτρα με τον Gronholm και έσπασε το μπράτσο του τιμονιού, ο δεύτερος οδηγός της Stobart Luis Perez Companc, που τούμπαρε και τέλος ο Henning Solberg που βγήκε για τα καλά από το δρόμο πληγώνοντας ανεπανόρθωτα το Peugeot 307.

Χωρίς εκπλήξεις στην κορυφή η δεύτερη μέρα του αγώνα, με τους Hirvonen και Solberg να κινούνται άνετα στο 1-2. Για την τρίτη θέση ο Αυστριακός οδηγός της OMV, ο Manfred Stohl, όχι μόνο πέρασε εμπρός από τον Xevi Pons αλλά έκανε και μια διαφορά 20 περίπου δευτ. Όλοι οι οδηγοί που εγκατέλειψαν στο πρώτο σκέλος, εκτός από τον Henning Solberg, ξεκίνησαν ελέω Superally για το δεύτερο, όμως τα «καπέλα» έφεραν στις επόμενες θέσεις 3 αυτοκίνητα της ομάδας Ν, Toshi Arai (Subaru), Marcos Ligato (Mitsubishi) και J-M Latvala (Subaru). Όμως ο Arai τούμπαρε πριν το τέλος της ημέρας αφήνοντας την 5η θέση στον Ligato. Στο μεταξύ ο Gronholm, που είχε πάρει 5 ε.δ. σε μια απέλπιδα προσπάθεια να φτάσει στην κορυφή και να βοηθήσει όσο γίνεται την Ford στην κατάκτηση του τίτλου, βρέθηκε στην 7η θέση, 12 περίπου λεπτά πίσω από τον ομόσταυλό του.


Στο τρίτο και τελευταίο σκέλος του αγώνα οι Mikko Hirvonen και Jarmo Lehtinen κατακτούν την παρθενική τους νίκη στο WRC και δίνουν βαθιά ανάσα στην BP-Ford World Rally Team που αυξάνει τη διαφορά της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Petter Solberg κατακτά για τρίτη φορά φέτος (μετά το Μεξικό και την Αργεντινή) την 2η θέση σε αγώνα, που είναι και το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ο σταθερότατος φέτος Manfred Stohl, με τους Xevi Pons και Grοnholm να ακολουθούν. Οι Atkison, Luis Perez Companc και Sordo έδωσαν σε Subaru, Stobart και Citroen τους υπόλοιπους βαθμούς για τους κατασκευαστές.

Δράματα όμως είχαμε και στα αυτοκίνητα παραγωγής, αφού η υπόθεση «Toyota» ζωντάνεψε 10 σχεδόν χρόνια μετά. Θύματα αυτή τη φορά οι τρεις οδηγοί της Tango Rally Team, που οδηγούσαν τρία Mitsubishi Lancer Evo IX που προετοίμαζε η Top Run Racing. Αφορμή, η περίεργη επίδοση του Marcus Ligato, που πήρε 6 ε.δ. και πέρασε από την 6η στην πρώτη θέση της κατάταξης του θεσμού και την 6η γενικής. Παρά το γεγονός ότι ο Ligato δήλωσε πρόβλημα με τον κινητήρα, οι επιδόσεις του κίνησαν την περιέργεια των αγωνοδικών που έκαναν φύλλο και φτερό το Mitsu για να ανακαλύψουν ένα πανέξυπνο σύστημα που επέτρεπε να περνάει περισσότερος αέρας στον κινητήρα από αυτόν που επέτρεπε ο περιοριστής του τούρμπο.


Έτσι ο Marcus Ligato τέθηκε εκτός αγώνα, ενώ παράλληλα του αφαιρέθηκαν όλοι οι βαθμοί από το πρωτάθλημα και απαγορεύτηκε η συμμετοχή του στον επόμενο αγώνα. Για τους ομόσταυλούς του, Gabriel Pozzo και Sebastien Beltran που είχαν το ίδιο σύστημα στα αυτοκίνητά τους, οι ποινές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί και έτσι θεωρούνται προσωρινά τερματίσαντες. Μετά από αυτά και με δεδομένη την απουσία του < Nasser Al Attiyah από τον αγώνα και την κάκιστη επίδοση του κυριότερου αντιπάλου του για τον τίτλο, του Fumio Nutahara, που τελικά κατάφερε να πάρει δύο βαθμούς και να μειώσει την διαφορά του από τον Al Attiyah, στους 6 βαθμούς το πρωτάθλημα που τελειώνει με τον επόμενο αγώνα της Νέας Ζηλανδίας, έγινε υπόθεση για 2. Και αυτό γιατί ο Jari-Matti Latvala που πήρε τελικά τη νίκη είναι πολύ μακριά από την κορυφή ενώ ο Mirco Baldacci με τους 8 βαθμούς της δεύτερης θέσης βρίσκεται τώρα βρίσκεται τώρα 11 βαθμούς πίσω από τον Al Attiyah. Για την ιστορία οι Dean Herridge, Aki Teiskonen, Sergey Uspenskiy και Stefano Marrini ήταν οι υπόλοιποι τερματίσαντες που πήραν και τους βαθμούς του πρωταθλήματος.

Επόμενος και προτελευταίος αγώνας του πρωταθλήματος το Ράλι Νέας Ζηλανδίας που θα διεξαχθεί από τις 17 έως τις 19 Νοεμβρίου.


Κείμενα: Κατερίνα Σεβαστού (catkil@off-road.gr )










More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035018 seconds. ]