Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
XR650 Rally Raid: Οπλισμένο πιστόλι....

XR 650 Rally RaidΧτυπάει το τηλέφωνο. Από την άλλη άκρη του σύρματος ο Γιώργος Οικονομάκος,  γνωστός και ως Geco.
«CRF450 ή XR650 να «στήσω» για τα Rally Raid;»

Η απάντηση ευνόητη.... Λίγο καιρό αργότερα είχαμε την ευκαιρία να «χειριστούμε» ένα οπλισμένο πιστόλι για Rally Raid: το XR650 Rally Raid!






XR 650 Rally RaidO Γιώργος, λάτρης της λεπτομέρειας και της καλής δουλειάς, δούλεψε μεθοδικά πάνω σε μια ισχυρή βάση.

Το ίδιο το XR είναι μια ιδανική μοτοσυκλέτα για Rally Raid. Καταρχήν έχει το κατάλληλο βάρος. Ούτε πολύ βαρύ, ώστε να μην μπορείς να το κουμαντάρεις, ούτε πολύ ελαφρύ, να σου χοροπηδάει σα χαζό δεξιά και αριστερά σε κάθε πετραδάκι που βρίσκεται μπροστά του.
Σημαδεύεις και πάς. Τα υπόλοιπα τα καθαρίζει αυτό!

Μετά είναι το μοτέρ. Full Torque, Full Power απλά και καθαρά. Ροπάκλα από χαμηλά. Δε χρειάζεται να του πίνεις το αίμα για να σε ταξιδέψει γρήγορα. Μια ταχύτητα πάνω και όλα γίνονται χαλί, από 0 χιλιόμετρα έως όσο αντέχει η ψυχή σου.

Δεν είναι τυχαίο το γνωμικό που λεει: Δεν υπάρχει υποκατάστατο για τα κυβικά!
Με 649 κ.ε. λοιπόν κάτω από τα μπούτια σου γραμμικά χωρίς εξάρσεις, έχεις ότι ζητήσεις.

Θέλεις ελεγχόμενη δύναμη με λίγες στροφές, πιστονιά – πιστονιά, για την γλιστερή ανηφόρα του διαβόλου; Μέσα είσαι!

Τρελή χωμάτινη ευθεία με «πολλά»; Πόσο αντέχει το μυαλό σου να κρατήσει ανοικτό το γκάζι με πέμπτη; 20 δευτερόλεπτα; 1 λεπτό; Δε μασάς και δε το κλείνεις; Μέσα είσαι!

Θέλει ο θείος στο χωριό να οργώσει το χωραφάκι; Μέσα είσαι! Ώπ... για στάσου, αυτή είναι δουλειά για τρακτέρ; Ε και; θα απαντήσεις!


Project Rally Raid
Είπαμε το XR είναι ιδανικό για Rally Raid – είναι ιδανικό για ότι παιχνίδι έχει μέσα «πολλά χιλιόμετρα». Οπότε ποιος ο λόγος να το «σκαλίσεις;»

Βασικά γιατί... μπορείς!
Ε δε γίνεται, πρέπει με μερικές πινελιές να δημιουργηθεί ένα τέλειο μηχανάκι για Rally Raid. Ο κύβος ερρίφθη.


Honda XR 650 Rally RaidΞεκινάμε από μπροστά: Το μπροστινό του XR είναι γνωστό για τη φιλικότητα του. Με μικρές επεμβάσεις για να έρθει στα μέτρα του αναβάτη γίνεται εξαιρετικό.
Εδώ όμως θέλουμε το τέλειο!
Η κυριαρχία της WP στις αναρτήσεις είναι γνωστή. Όχι μόνο αυτό αλλά σαφώς σου δίνει πολύ μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων και είναι και θερμοστατικά.
Η κατάληξη ήταν το 43άρι ανάποδο. Πληθώρα ρυθμίσεων αλλά ταυτόχρονα πιο «ενδοτικό» σε σχέση με το 48άρι. Το setting ανέλαβε ο Dr. Αναρτησιολογίας Δημήτρης Κουνέλης με μια επιλογή 2006. Με 305 χιλιοστά διαδρομής, δεν υπάρχει κάτι στον ορίζοντα που να σε εμποδίσει....

Πακέτο μπήκε δαγκάνα brembo, δίσκος motomaster 300 χιλιοστά και σωληνάκι υψηλής. Διατηρήθηκε όμως η κορυφαία αντλία της nissin μια και η αντίστοιχη της brembo δεν έχει καλή αίσθηση.

Πάμε πίσω:
Εεεε.... να το συζητάμε πολύ; Φυσικά μπήκε ένα κομπλέ θερμοστατικό WP, πλήρως ρυθμιζόμενο. Δε χρειάζεται να πούμε τίποτα άλλο εδώ έτσι;

Παρελκόμενα:
Για προστασία, επιλέχθηκε  μια αλουμινένια ποδιά CRD. Ξηλώθηκαν τα φλας – πακέτο με τις βάσεις τους. Πετάχτηκε το μαλακό σιδερένιο τιμόνι και αντικαταστάθηκε με ένα θηριώδες κωνικό της Hebo μαζί με ψηλότερες βάσεις.

Το δρόμο για τα άχρηστα πήρε και η παλιομοδίτικη μάσκα και αντικαταστάθηκε με μια νέα πιο επιθετική, από την polisport.
Μπήκαν φαρδύτερα / μεγαλύτερα μαρπιέ για πιο άνετη και σταθερή θέση οδήγησης.

Αντικαταστάθηκε πίσω φτεράκι με άλλο μικρότερο – ελαφρύτερο το οποίο έχει ενσωματωμένα και τα φώτα θέσης / στoπ με led.
Αντικαταστάθηκε η εξάτμιση με μία Akrapovic με λαιμούς ανοξείδωτους και τελικό από τιτάνιο. Έγινε μια αισθητική αναβάθμιση με καινούργια αυτοκόλλητα και σέλα.

Τέλος τοποθετήθηκε το απαραίτητο ηλεκτρικό roadbook από την Touratech, ενώ για ηλεκτρονικό κοντέρ ακριβείας χρησιμοποιήθηκε το κλασσικό από τα Rally Raid της ICO.

Honda XR 650 Rally Raid


Στο δρόμο;

Επιλογή για την επαφή μας με το νέο XR ήταν τα «ανοικτάδια» κοντά στον αγωγό στην Πάρνηθα. Η εκκίνηση δε σε προβληματίζει ιδιαίτερα. Το μοχλικό της μανιβέλας είναι προσεκτικά σχεδιασμένο και το φαρδύ έμβολο των 100 χιλιοστών κινείται εύκολα. Μπράφ και πήρε. Όχι ότι δεν θα θέλαμε την κλασσική πλέον μίζα!

Ο ήχος βγαίνει τραχύς από την akra. Κλακ η πρώτη μέσα και πάμε για μια μικρή εξερευνητική. 6 χρόνια είχα XR600 αλλά τελικά αλλαξοπίστησα για τα μάτια μιας Ευρωπαίας τα τελευταία 7. Τώρα και πάλι πάνω στο Honda, βρήκα πολύ γρήγορα τα νερά του. Είναι κοντά και στο βάρος της «δικιάς» μου.

Honda XR 650 Rally RaidΠάμε λοιπόν!
Δευτέρα, τρίτη, τετάρτη, πέμπτη. Ταξιδεύω πλέον σε ταχύτητες συνηθισμένες για Raid. Στο πρώτο χάσιμο καπάκι νεροφάγωμα. Η θα πέσω η θα περάσει! Όπως μπήκε – βγήκε.

Το «δέσιμο» των αναρτήσεων παραμένει φιλικό, τώρα όμως τα εμπόδια στα «πολλά» δεν μπορούν να ταλαιπωρήσουν το μπροστινό, ενώ το πίσω δείχνει ικανό να απορροφήσει τα πάντα – με απαλότητα.

Κάτι που γίνεται γρήγορα αντιληπτό, είναι η εξαιρετική στιβαρότητα του πλαισίου. Πακέτο με τις αναρτήσεις – δε φαίνεται να υπάρχει κάτι που να μπορεί να το προβληματίσει.
Ο ήχος από την εξάτμιση σε προδιαθέτει για τρελά ανοίγματα. Διάολε – πόσο φιλικό είναι το μοτέρ!
H θέση οδήγησης προσαρμοσμένη στα μέτρα του Geco, θέλει ένα κάτι ακόμα για μένα.

Στις στροφές το σύνολο συμπεριφέρεται υποδειγματικά και καταπίνει ότι βρεθεί μπροστά του με ευκολία, χωρίς να ταλαιπωρήσει τον αναβάτη με περιττά χαζολογήματα. Σημαδεύεις και πάς.

Έρχεσαι ξεχασμένος με κρεμασμένη – μια πάνω – ταχύτητα; No problem!
Απλά χαϊδεύεις απαλά το γρίπ. Ανηφόρα – ισιάδι ή κατηφόρα δεν έχει διαφορά. Αρκεί ο αναβάτης να σκεφτεί τι θέλει και αυτό απλά θα εκτελέσει. Δεν έχει σημασία τι θα του πετάξεις – απλά κράτα το γκάζι και τελείωσε. Διάβολε – κλέβει εκκλησία!

Βοηθούμενος από το σωστό βάρος του συνόλου, σε συνδυασμό με το φιλικό μοτέρ και την άφθονη ροπή, δεν θα κουραστείς όσο περνούν τα χιλιόμετρα. Ότι ακριβώς χρειάζεται για τις μεγάλες αποστάσεις. Ο αναβάτης βάζει το μυαλό – η μηχανή κάνει τη δουλειά.
Μπορεί με ένα μικρότερο να έκανες πιο σβέλτους χρόνους σε σφικτή διαδρομή – όμως για πόσο; Για 40; Για 60 χιλιόμετρα;  Μετά;

Εδώ το παιχνίδι παίζεται στην ομοιομορφία και τη δυνατότητα του συνόλου να αποδώσει σε μεγάλες αποστάσεις. Η μοτοσυκλέτα αποτελεί το εργαλείο που θα βοηθήσει τον αναβάτη να «δει» τον τερματισμό.

Και το βελτιωμένο XR 650 Rally Raid δεν είναι απλώς «εργαλείο», είναι ένα οπλισμένο πιστόλι!




Honda XR 650 Rally RaidΛίγα λόγια από τον.... ευτυχισμένο ιδιοκτήτη  - αναβάτη, Γιώργο –Geco- Οικονομάκο:

Πες μας λίγο για την προϊστορία σου.
Η προϊστορία  μου ξεκινά, από την εποχή του λίθου, τότε που ανάβανε φωτιά... τρίβοντας τα ξύλα.
Ξεκίνησα την εμπλοκή μου με τους αγώνες το 1983, με αγώνες ταχύτητας στη Ρόδο.

Η επαφή μου με την ταχύτητα δεν ήταν πολύ επιτυχημένη –δέκατος έβδομος, από τους δεκαοκτώ στον πρώτο αγώνα, εικοστός στους εικοσιδύο στο δεύτερο – ε, και από κει και πέρα πήρα των οματιών μου και έφυγα, γιατί δεν μου ταίριαζε η άσφαλτος, ήθελε πολύ προπόνηση, πίστα, δε με σήκωσε το κλίμα,  οι ταχύτητες ήταν μεγάλες και φοβόμουνα...

Κάποια στιγμή βρέθηκε ο Άγις Λεώπουλος – δουλεύαμε μαζί στην ίδια εταιρία – και με μύησε στο χώμα. Αρχικά με βόλτες και στη συνέχεια στο πρωτάθλημα enduro. Κόλλησα και ... δε λέω να ξεκολλήσω....
 
Trail Ride - Rally Raid;
Trail Ride... από την αρχή που εμφανίστηκαν, ξεκίνησαν σαν παιχνίδια, που έκανε αρχικά ο Άρης Κωστάκης με τον «Γατούλη» και μετά το 0300.
Μου άρεσε σαν παιχνίδι προσανατολισμού, είχα την εμπειρία του enduro, με βοήθησε αρκετά, πήγαινα αρκετά καλά γιατί το επίπεδο ήταν σχετικά χαμηλό, δεν είμαι κάνα «Τσαμπιόνι», να... τους πατήσω όλους, ε και εν πάση περιπτώσει, αυτό συνεχίστηκε στα Rally Raid.

Το 2006 παίρνω μέρος με καινούργιο όπλο και με νέες ελπίδες να πάω καλύτερα, αν δε χαθώ, δεν καταστραφώ, δεν γκρεμιστώ....

Ο μεγαλύτερος αντίπαλος για μένα είναι ο ... ίδιος μου ο εαυτός, δε νομίζω ότι έχω πρόβλημα ταχύτητας, γιατί δεν είναι πάρα πολύ γρήγοροι οι αντίπαλοι, απλά (οι καλοί) πλοηγούν πιο σωστά, κάνουν λιγότερα λάθη και είναι λιγότερο αγχωμένοι, όσο και αν φαίνεται περίεργο αυτό.

Είναι όμως ωραίο παιχνίδι, περνάω καλά, ελπίζω να μπορέσω να παίζω για πολλά χρόνια ακόμα, και στα πενήντα δύο μου, δεν μπορώ να πω ότι είμαι νέο ταλέντο, περνάω καλά, το ευχαριστιέμαι, βλέπω καινούργια μέρη, γεμίζω τις μπαταρίες μου και ξανά απ’ την αρχή.


Honda XR 650 Rally RaidXR650!
To... XR650, προέκυψε περισσότερο από παρότρυνση του Σπύρου, επειδή έπρεπε να αλλάξω μηχανάκι, λόγω αλλαγών στην επαγγελματική μου ζωή και επειδή η εταιρία μου έχει μηχανάκια για χώμα, θα έπρεπε να τρέχω με την κόκκινη ομάδα πια, το σύνθημα είναι RIDE RED,  ξεκίνησε σαν πείραμα, με αρκετές μετατροπές, βοήθησαν αρκετοί φίλοι και γνωστοί, με ιδέες και με προτάσεις, αλλά και με δουλειά, το project το ολοκλήρωσε ο Δημήτρης Ψωμόπουλος, του πήγαμε τα εξαρτήματα και τις ιδέες και αυτός τα έβαλε όλα κάτω και έφτιαξε το μηχανάκι.

Τα εξαρτήματα ήταν αρκετά,  χρησιμοποιήσαμε και μερικά μεταχειρισμένα για να πέσει το κόστος, όπως π.χ. το πιρούνι , 43χλ WP, το έκανε ανακατασκευή ο Δημήτρης Κουνέλης, με setting 2006, πίσω μπήκε αμορτισέρ WP, Δίσκος μπροστά 300 χιλιοστά Motomaster, με δαγκάνα Brembo και τρόμπα nissin, σωληνάκι υψηλής πίεσης, μαρσπιέ heavy duty από ανοξείδωτο ατσάλι, ποδιά CRD αλουμινίου, η οποία προστατεύει αρκετά καλύτερα από την πλαστική που είχε, έγινε προσπάθεια να αφαιρεθεί βάρος, όσο ήταν δυνατόν, έφυγαν όλες οι βάσεις, με τα φώτα, με τα φλας, το σιδερένιο τιμόνι, τα όργανα, και μπήκαν στη θέση τους, μασκούλα πλαστική της polisport, που έχει μια πιό επιθετική εμφάνιση, και ελαφρώνει το σύνολο, πίσω μπήκε ένα φτεράκι ελαφρύ, με ledakia, το οποίο έχει πορείας και στοπ, έγινε και μια αισθητική αναβάθμιση με καινούργια αυτοκόλλητα και σέλα, εξάτμιση μπήκε μια akrapovic, με λαιμούς ανοξείδωτους και τελικό από τιτάνιο, μπήκε τιμόνι taper και βάσεις της hebo, μπήκε η ηλεκτρική βάση roadbook της touratech και οδόμετρο ακριβείας ICO.

Που βρίσκεται το project αυτή τη στιγμή;
Έχουνε μείνει λίγα πραγματάκια, όπως να ... ηρεμήσω λίγο την εξάτμιση που κάνει φασαρία, θα βάλουμε ένα db killer, θα παίξω λίγο με τα ελατήρια μπροστά γιατί είναι μαλακά και έτσι θα βάλουμε λίγο πιο σκληρά να το σταθεροποιήσουμε. Πίσω είναι ήδη πολύ καλό.

Γενικά είναι αρκετά ακριβές και φιλικό, σταθερό, φρενάρει καλά και σαν σύνολο, έχει γκάζι και το νεύρο που χρειάζεται. Οδηγικά είναι ευχάριστο, στις μεγάλες αποστάσεις!

Στη Λαμία, στις δύο μέρες με κούρασε πολύ λιγότερο, από ότι η προηγούμενη μοτοσυκλέτα μου. Έχω παραγγείλει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ Clarke 16.3 lit και ...ψάχνομαι για μίζα αν και αμφιβάλω για το πόσο χρήσιμη μπορεί να είναι στα Rally raid σε σχέση πάντα με το μεγάλο της κόστος.


Αυτόν το χρόνο, τι προβλέπει το πρόγραμμα;
Και αυτή τη χρονιά θα τρέξω με την ίδια ομάδα “Extra Products/Tassoulis – MAKAN” που εξακολουθούν να με στηρίζουν και τους ευχαριστώ.

Σύμφωνα με τους αγώνες που έχουν προκηρυχθεί, όπου δεν συμπίπτουν οι ημερομηνίες μια και υπάρχουν αρκετές εξαγγελίες trail ride, σκοπεύω να πάρω μέρος σε όσα γίνουν κοντά στην Αττική και σε όλα τα Rally Raid, που αναβαθμίσθηκαν σε πρωτάθλημα, όπου γίνουν στην Ελλάδα.

Στόχος είναι ένα καλό αποτέλεσμα και να περάσουμε καλά, αυτά ...

Honda XR650 Rally Raid

Χειροκίνητο roadbook, ή ηλεκτρικό πακέτο με ψηφιακό όργανο ακριβείας;
Έχω δοκιμάσει από όλα αφού είμαι από τους  πιο έμπειρους στα Trail Ride μια και δεν έχω αφήσει trail ride, που να μην πάω, μέχρι στιγμής, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις......

Το ηλεκτρικό roadbook, είναι πολύ πιο εύχρηστο, γιατί δεν αφήνεις τα χέρια σου από το τιμόνι και έτσι γλιτώνεις δεκατάκια, τα οποία μαζεύονται στο τέλος της ημέρας, και πολλές φορές η νίκη παίζεται ακόμα και σε δευτερόλεπτα, επομένως όσο περισσότερο γλυτώσεις, είναι προς όφελός σου.

Τα χειροκίνητα, είναι αρκετά καλά, αλλά πρέπει να βγάλεις το χέρι από το τιμόνι, με ότι σημαίνει αυτό, στις μεγάλες ταχύτητες μπορεί να είναι και επικίνδυνο.

Μια καλή βάση roadbook, σε βοηθά να πλοηγείς καλύτερα και με ασφάλεια, ενώ σε βοήθα να γυρίσεις και πιο γρήγορα πίσω σε περίπτωση λάθους, μια και φυσικά το λάθος πάντα παραφυλάει, όταν έχεις 200 τουλίπες και κάνεις 199 μαντεψιές σωστές και μια λάθος, είναι πολύ πιθανό, να χάσεις μια – δύο – τρεις – πέντε και παραπάνω θέσεις, από ένα και μόνο σφάλμα.
Άρα θέλει προσοχή, συγκέντρωση και πιο πολύ ψάξιμο, παρά τέρμα γκάζι.


Αν και η επιλογή σου είναι δεδομένη, αυτή τη στιγμή, βαριά μοτοσυκλέτα για Rally Raid ή ελαφριά;
Η ελαφριά μοτοσυκλέτα είναι πάντα πιο ευχάριστη, και οδηγικά πιο βολική, αλλά η  βαρύτερη, κρατά καλύτερα την πορεία της και είναι και πιο ξεκούραστη, γιατί είναι οι αποσβέσεις της διαφορετικές, για μεγαλύτερες αποστάσεις.

Μάλλον κάτι ανάμεσα.... Μία όχι πολύ βαριά, αλλά λίγο βαρύτερη από ... enduro.

Καλή επιτυχία για φέτος!
Ευχαριστώ πολύ!


[Σπύρος Κατσιμαλής]


Downloads - Links
Κατεβάστε μικρό video με το XR 650 Rally Raid.

Διαβάστε ακόμα
Πρώτη επαφή: BMW 1200 GS Adventure
H ΚΤΜ ανανεώνει την ναυαρχίδα της
Πρώτη παρουσίαση: Honda CRF250R 2006
HIGHLAND 950 V2 ή Οι αετοί πετούν χαμηλά!
Δοκιμή μεγάλης διαρκείας: BMW GS650 Dakar - Touratech








More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.037781 seconds. ]