Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Κολλημένος με το γκάζι (χειμώνα - καλοκαίρι)

Ήρθε το καλοκαίρι και δεν αντέχετε ούτε στις διακοπές σας την έλλειψη αδρεναλίνης; Θέλετε να στρίβετε με τους αγκώνες κάτω; Θέλετε άλματα και παιχνίδια ισορροπίας; Ή μήπως θέλετε να ικανοποιήσετε το πάθος σας για εξερεύνηση σε άγνωστα μέρη;
Μην ανησυχείτε κάποιοι σας σκέφτηκαν και φρόντισαν για όλα αυτά.

Αδερφή, ένα Personal Water Craft στον ασθενή παρακαλώ!!!







ΙΣΤΟΡΙΑ

Το πρώτο PWC κατασκευάστηκε από την Bombardier το 1968 αλλά
 καθώς το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας σε θαλάσσια σκάφη ήταν
σχεδόν ανύπαρκτο δεν κατάφερε να δημιουργήσει "αγορά".
Σε πρώτη φάση ήθελαν να έλκουν ανθρώπους με θαλάσσια ski χωρίς την χρήση βάρκας. Το ευρύ κοινό γνώρισε τις κατασκευές αυτές με το WSAA JETSKI της Kawasaki το 1973. Από το μοντέλο αυτό έμεινε και ο όρος jetski που χρησιμοποιείται σήμερα όταν θέλουμε να αναφερθούμε στο προσωπικό υδροσκάφος (σε ελεύθερη μετάφραση του Personal Water Craft).
Το αρχικό όρθιο πρότυπο, με έναν ισχυρό δίχρονο κινητήρα 400cc και τιμόνι μοτοσυκλέτας έκανε την εμφάνισή του. Εντούτοις, η παραμονή σου πάνω στο όχημα όταν αυτό ήταν στο νερό ήταν μια πρόκληση, ειδικά στα κύματα και έτσι για μερικά χρόνια, παρά τις βελτιώσεις στον έλεγχο και τη σταθερότητα που εφάρμοζαν τα εργοστάσια, τα  PWCs απόκτησαν πιστούς αλλά, λίγους φίλους. Βλέπετε έμοιαζε λίγο με μοτοσυκλέτα αλλά απαιτούσε μεγάλη ικανότητα ισορροπίας και αρκετές ώρες εξοικείωσης.

Προς το τέλος της δεκαετίας του '80, με την ανάπτυξη και την παραγωγή του διθέσιου PWC στο οποίο πλέον καθόσουν σε σέλα και η οδήγησή του απλοποιήθηκε. Εκτός από το ότι ήταν ακριβότερα πρόσφεραν μεγαλύτερη χρηστικότητα και άνεση, καθώς τα νέα PWCs ήταν σταθερότερα, ασφαλέστερα, και φιλικότερα προς το χρήστη από τους προκατόχους τους. Μέχρι τις αρχές της δεκαετία του '90, οι βελτιώσεις στην τεχνολογία, την εξέλιξη στο σχεδιασμό της καρίνας και  στην αποδοτικότητα των κινητήρων και των εξατμίσεων, είχαν κάνει το «καθιστό» watercraft αρκετά εύχρηστο. Η δημοτικότητά τους ανέβηκε τόσο πολύπου το SeaDoo®, ένα «καθιστό» PWC που κατασκευαζόταν από την Bombardier, έγινε το πρώτο σε πωλήσεις σκάφος στον κόσμο.

Σήμερα, υπάρχουν PWCs ικανά να μεταφέρουν ως και τέσσερα άτομα με ταχύτητες 90 χιλιομέτρων την ώρα. Υπάρχουν πλέον αγώνες για όρθιους ή καθιστούς τύπους και είναι ένα άθλημα που υποστηρίζεται οργανωμένα με πρωταθλήματα ανά τον κόσμο. Συγχρόνως, το προσωπικό watercraft έχει προστεθεί στο «πακέτο» ψυχαγωγίας στις οργανωμένες παραλίες καθώς μπορείς να το αγοράσεις ή να το ενοικιάσεις. Σήμερα το 1/3 των πωλήσεων σκαφών αναψυχής είναι PWC.

Αυτό είναι ένας τεράστιος αριθμός, και δυστυχώς υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων που παρανοούν  την χρήση του. Ξέρατε ότι ένα PWC θεωρείται εσωλέμβιο σκάφος; Πολλοί άνθρωποι όχι. Οι περισσότεροι τα θεωρούν παιχνίδια που δεν απαιτούν καμία κατάρτιση ή γνώση για το πώς λειτουργούν. Για να αρχίσετε, σκεφτείτε τους κανόνες και τους όρους που χρησιμοποιούνται για μια βάρκα - είναι οι ίδιοι και για ένα PWC.

Για να το πούμε πιο απλά το Λιμενικό Σώμα θεωρεί τα PWC εσωλέμβιο σκάφος και απαιτεί από τον χειριστή του ότι θα απαιτούσε και από μια εξωλέμβια βάρκα, σε εξοπλισμό ασφαλείας του σκάφους (πυροσβεστήρα και φωτοβολίδες) και πιστοποίηση ικανότητας χειρισμού από τον χειριστή (δίπλωμα ντε!). Επίσης τα σκάφος πρέπει να δηλωθεί και να γίνονται σεβαστοί οι κανόνες των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Μιλάμε για ένα από τα ταχύτερα οχήματα που κυκλοφορούν στα νερά αυτή την στιγμή!

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ

Τα PWCs χρησιμοποιούν δίχρονους ή τετράχρονους κιντήρες βενζίνης που δίνουν κίνηση σε μια υδραντλία. Το νερό εισέρχεταιστο κατώτατο σημείο του PWC, σε έναν εσωτερικό προοθητήρα (ένα στροφείο) που δημιουργεί έναν πίδακα ύδατος υψηλής πίεσης που βγαίνει μέσω ενός ακροφυσίου στο πίσω μέρος του PWC. Υπάρχει επίσης μια κινητή "εξαγωγή" που παρέχει την αντίστροφη ώθηση για την όπισθεν. Να είστε προσεκτικός, γιατί αυτό δεν έχει ως σκοπό να χρησιμοποιηθεί σαν φρένο για να σταματήσει ένα PWC! Το PWC έχει ως σκοπό να είναι εξαιρετικά εύχρηστο. Φτιάχτηκε για γρήγορες, αιχμηρές στροφές, αναστροφές με μικρή ακτίνα, και γρήγορη επιτάχυνση. Εντούτοις, είναι εύχρηστο μόνο με το γκάζι ανοιχτό!!Παραδείγματος χάριν, ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε ένα αντικείμενο δεν είναι να επιβραδύνετε, αλλά να τα «χώσετε» και να το οδηγήσετε μακριά για να αποφύγετε την σύγκρουση.



Τα περισσότερα PWC έχουν ένα αυτόματο κορδόνι διακοπής του κινητήρα (που πρέπει να συνδεθεί με τον καρπό του χειριστή ή το σωσίβιο) ώστε να αποτρέψουν ένα PWC να φύγει μακριά από έναν οδηγό που έχει πέσει. Το κορδόνι είναι συνδεμένο με έναν διακόπτη που σταματάει την λειτουργία του κινητήρα. Τα PWC μπορούν να πάνε και μόνα τους χωρίς να σας περιμένουν!!!.
Μην εγκαταλείψτε το σκάφος σας εάν αυτό ανατρέπει, απλά γυρίστε το ανεβείτε επάνω, βάλτε μπρος και συνεχίστε το ταξίδι σας.

Η αναρρίχηση απαιτεί εξοικείωση και αν νομίζετε ότι τα κιλά σας ή η ικανότητά σας σε αυτόν τον τομέα δεν σας βοηθούν, ασχοληθείτε με κάποιο άλλο spor. Είναι επικίνδυνο να σου συμβεί κάτι τέτοιο στην ανοιχτή θάλασσα με κύμα.



ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Αφού αποφασίσατε ότι τα PWC σας αρέσουν και θέλετε να τα χαρείτε στο νερό μην ξεχνάτε πως και αυτά απαιτούν εξοπλισμό για τον αναβάτη.

*ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΑΤΙΩΝ – το sprey από το νερό μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ορατότητά σας. Τα προστατευτικά γυαλιά από το μηχανάκι σας είναι μια χαρά.

* ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΩΝ - τα παπούτσια ή τα σανδάλια θα προστατεύσουν τα πόδια σας και θα δώσουν πρόσφυση εκεί που πατάτε .

* ΓΑΝΤΙΑ - τα γάντια θα σας επιτρέψουν ελέγχετε το τιμόνι καλύτερα σε υγρές συνθήκες..

* ΣΤΟΛΗ NEOPREN - στο κρύο νερό ένα κοστούμι θα παρέχει την πρόσθετη άνεση με το να σας κρατήσει θερμούς. Επίσης σας προστατεύει από τσιμπήματα μέδουσας το καλοκαίρι.

* ΚΡΑΝΟΣ - πολλά ατυχήματα με PWC περιλαμβάνουν τραυματισμούς στο κεφάλι και τον λαιμό. Κράνος offroad και προστατευτικό κολάρο βοηθούν στις τούμπες με πολλά.

Το μόνο που δεν θα βάλουμε είναι η στολή enduro και οι μπότες!!

ΣΤΑ ΟΡΘΙΑ

Αν είσατε junky της αδρεναλίνης τότε ένα όρθιο μοντέλο θα σας ταίριαζε "γάντι". Χωράει μόνον ένας, δεν έχει αποθηκευτικούς χώρους, είναι αδύνατον να σταθείς πάνω του όταν είναι σταματημένο αλλά.....όταν ξεκινήσει με έναν ικανό αναβάτη μπορεί να μετατραπεί σε πύραυλο. Οι περισσότεροι φανατικοί του αθλήματος το προτιμούν για τις απότομες και απόλυτες αντιδράσεις του και την μεγάλη συμμετοχή που έχει ο αναβάτης με το σώμα του στην οδήγησή του. Οι εξαιρικά μικρές διαστάσεις του δίνουν και τα χαρακτηριστικά του(μόλις 2.20 μέτρα μήκος και 70 εκατοστά πλάτος).
Δεν το προτιμούν για περιηγήσεις αλλά υπάρχουν και εξαιρέσεις.


Πιο συγκεκριμένα ο αναβάτης αγώνων και δημοσιογράφος των personal water craft, Βασίλης Μωραΐτης επιχείρησε και διέσχισε το Σάββατο (3/7/04) το Αιγαίο Πέλαγος πάνω σε ένα Kawasaki Jet Ski 800 SX-R. Πρόκειται για μία εξαιρετικά δύσκολη και επίπονη αποστολή εφόσον οι διαστάσεις του Jet Ski είναι ιδιαίτερα μικρές.
Το Αιγαίο Πέλαγος φημίζεται για τις ιδιαιτερότητές του και τις απρόσμενες εκπλήξεις που επιφυλάσσει στους θαλασσοπόρους από πλευράς καιρικών συνθηκών, στοιχεία που ανέβαζαν τον πήχη στον τομέα της δυσκολίας της αποστολής. Την αποστολή αποτελούσε ο Βασίλης Μωραΐτης που ήταν ο αναβάτης του JetSki και οι Καραμπέτσος Βαγγέλης και Κόλλιας Κώστας που ήταν οι χειριστές των δύο φουσκωτών σκαφών συνοδείας και μέλη του Ομίλου Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδος (ΟΦΣΕ).
Στα σκάφη επέβαινε το πλήρωμα που βοηθούσε στους ανεφοδιασμούς και γενικά στις ανάγκες της αποστολής.
Η ομάδα είχε σαν αφετηρία τον λιμένα του Λαυρίου. Από εκεί η αποστολή κατευθύνθηκε προς τα βόρεια της Μακρόνησου, στη συνέχεια προς τη βόρεια πλευρά της Άνδρου με στόχο να φθάσει στα Δυτικά παράλια της Χίου αφού πέρασε από τα Ψαρά.
Η μονοήμερη σε διάρκεια αποστολή στέφθηκε με επιτυχία και πολύ καλά χρονικά πλαίσια για τα δεδομένα των καιρικών συνθηκών που βρέθηκε αντιμέτωπη, χάρη στα μοναδικά χαρακτηριστικά του μονοθέσιου Kawasaki και τις οδηγικές ικανότητες του Μωραΐτη. Καλύφθηκε η απόσταση των 120 μιλίων σε οχτώ ώρες παρόλο ότι οι καιρικές συνθήκες επιδεινώθηκαν σημαντικά στην περιοχή των Ψαρών και παρέμειναν σ’αυτό το επίπεδο μέχρι τα δυτικά παράλια της Χίου. Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι ο Βασίλης Μωραΐτης είναι ο μοναδικός αναβάτης των personal water craft που έχει διασχίσει το Αιγαίο Πέλαγος με μονοθέσιο καθώς επίσης και με καθιστό personal water craft

Τα περισσότερα PWC που θα συναντήσετε σήμερα στις θάλασσες είναι τα sitdown (καθιστά). Είναι μεγάλα έχουν μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, μεταφέρουν 3-4 άτομα και είναι ιδανικά για γρήγορες βόλτες ή χαλαρές περιηγήσεις. 4χρονα ή 2χρονα έχουν περίσσια δύναμη και είναι πανεύκολα στον χειρισμό τους από όλους.

Η ΟΥΣΙΑ...

Ότι τύπος και αν είσαστε όμως, το PWC θα σας προσφέρει ώρες ατελείωτης διασκέδασης και ψυχαγωγίας. Προσοχή όμως στις παραλίες με ανθρώπους. Σεβαστείτε τους κανόνες, μην κάνετε θόρυβο και μην τρομοκρατείτε τους άλλους ανθρώπους. Μην ξεχνάτε πως από εσάς κρίνεται όλη η κοινότητα των ανθρώπων που διασκεδάζουν στην θάλασσα με PWC.

Καλό καλοκαίρι



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035412 seconds. ]