Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Αναγνώριση εδάφους για το Dakar 2006: Τέταρτο μέρος

Dakar 2006 - ReccosΗ αναγνώριση του εδάφους είναι η τελική φάση του σχεδιασμού της διαδρομής ενός αγώνα rally-raid.
Τότε γίνονται οι τελικές ρυθμίσεις και το γράψιμο του road-book.

Για το Dakar του 2006 αυτήν την αποστολή έχουν οι Etienne Lavigne, David Castera και Stephane Lebail μαζί με την ομάδα αναγνώρισης.

Για 4 εβδομάδες χάραξαν τον φετινό αγώνα, ενώ κάθε μέρα μοιράζονταν μαζί μας τις περιπέτειες τους.

Διαδρομή: Πορτογαλία, Μαρόκο, Μαυριτανία, Μάλι, Γουϊνέα και Σενεγάλη.

Στο τρίτο μέρος είχαμε διαβάσει πληροφορίες για τη διαδρομή στη Μαυριτανία.

Συνεχίζουμε στο Μάλι!






Ημέρα 18η: Επιτέλους μπαίνουμε στο Μάλι!

Είναι το τέλος της ερήμου, τα τελευταία κομμάτια μαλακής άμμου, οι τελευταίοι αμμόλοφοι.
Αφήνουμε την κατασκήνωση τις πρώτες πρωινές ώρες, ανυπόμονοι να φτάσουμε στο τέλος, να ανακαλύψουμε νέους ορίζοντες, νέες διαδρομές.

Τα πρώτα χιλιόμετρα είναι πολύ σκληρά αλλά είμαστε προετοιμασμένοι, αφού είχαμε μελετήσει τους χάρτες πριν ξεκινήσουμε και ξέρουμε πως αυτή η τελευταία μέρα στην Μαυριτανία θα είναι γεμάτη από ορεινά περάσματα με ψηλούς αμμόλοφους, πολλές διασταυρώσεις, δύσκολη πλοήγηση, υψηλή ταχύτητα και πολλά camel grass…
Με λίγα λόγια: Ένα μείγμα από όλα τα είδη των Μαυριτανικών εδαφών.

Μπαίνουμε στο Μάλι.
Γύρω μας, το τοπίο αλλάζει καθώς κυλούν τα χιλιόμετρα. Οι επίπεδες εκτάσεις με άμμο και βράχους, σιγά αλλά σταθερά δίνουν την θέση τους σε βουνά με πράσινες κορυφές.
Συναντούμε και μερικούς βοσκούς – νομάδες που προτιμούν το τοπικό υγρό κλίμα από την αφιλόξενη έρημο της Μαυριτανίας.

Μετά από μια μεγάλη μέρα στήνουμε την κατασκήνωση μας.
Τα κουνούπια έλκονται από τα φώτα μας και μας περικυκλώνουν.
Φυσικά έχουμε όλοι πιει χάπια για την ελονοσία.

Πέφτουμε για ύπνο μέσα στους ενοχλητικούς ήχους από το πέταγμα εντόμων, ωστόσο περισσότερο μας ανησυχεί η πιθανότητα βροχής που αρχίζει να διαφαίνεται.
Πόσο θα επηρεάσει τις διαδρομές των επόμενων ημερών, θα πλημμυρίσει τους δρόμους, θα κάνει τα ορεινά περάσματα αδιάβατα?
Μέσα στις επόμενες μέρες θα μάθουμε τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα...



Dakar 2006Ημέρα 19η: Αντίο στην έρημο...


Επιτέλους τελείωσε η άμμος... ή σχεδόν τελείωσε.
Πραγματικά δυσκολευτήκαμε να χαράξουμε το τελικό κομμάτι της διαδρομής που θα μεταφέρει τους αγωνιζόμενους από την έρημο και τους αμμόλοφους στο Μάλι και που θα πρέπει να είναι αντάξιο των υψηλών προσδοκιών ενός τέτοιου αγώνα.

Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε ότι χάσαμε και τον David!
Δεν ξέρουμε τι ακριβώς έγινε… Πολύ ζέστη ή μήπως κάποια πτώση;

Πάντως τον είδαμε να εξαφανίζεται μετά την κορυφή ενός αμμόλοφου και να επανεμφανίζεται 100 μέτρα πιο πέρα στην πλάτη μιας καμήλας!
Έμοιαζε με τοπικό αρχηγό που οδηγούσε την φυλή του μέσα στην έρημο.

Ο David πρέπει να έκανε ανταλλαγή την μηχανή του με μία καμήλα!
Του ευχόμαστε καλή επιτυχία στην καινούργια του καριέρα.

Ας σοβαρευτούμε, η σημερινή μέρα μας επέτρεψε να σχεδιάσουμε μια όμορφη ειδική που θα μεταφέρει ομαλά τον αγώνα από τους αμμόλοφους της Μαυριτανίας στο δύσκολο έδαφος του Μάλι.

Αυτό βέβαια σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι η σημερινή ειδική θα είναι εύκολη ή ξεκούραστη για τους διαγωνιζόμενους. Μπορεί οι παγίδες της άμμου να είναι πια πίσω τους αλλά θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στην οδήγηση τους καθώς τώρα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν άλλου είδους εμπόδια, όπως τα μεγάλα αυλάκια που υπάρχουν σχεδόν παντού.

Συμβαίνει πολύ συχνά, αμέσως μετά το τέλος της ερήμου οι αγωνιζόμενοι να χαλαρώνουν και να κάνουν λάθη πάνω στον καινούργιο αυτόν τύπο εδάφους.
Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι ένα σημαντικό μέρος του αγώνα τελείωσε, όμως ένα άλλο εξίσου σημαντικό μόλις άρχισε!



Dakar 2006Ημέρα 20η: Προσαρμογή

Ξημέρωμα στο Μάλι. Το τοπίο διαφορετικό. Δεν βλέπουμε πια παντού άμμο.

Οι συνεχείς βροχές των προηγούμενων βδομάδων έχει δημιουργήσει ανώμαλα, βραχώδη μονοπάτια.
Είμαστε πια στην σαβάνα και τα μεγάλα νεροφαγώματα έχουν αντικαταστήσει τους αμμόλοφους. Οι παγίδες δεν είναι πια φτιαγμένες από άμμο αλλά από πέτρες και λάσπη!

Οι νέες αυτές συνθήκες κάνουν την ζωή μας εδώ, δύσκολη. Μας ενοχλούν τα πάντα:
Η λάσπη, η βροχή, τα κουνούπια και όλα τα υπόλοιπα που κάνουν την νότιο Αφρική τόσο διαφορετική από την βόρειο.
Οι κάτοικοι που συναντούμε βέβαια είναι πολύ ευχαριστημένοι με την συνεχή βροχόπτωση.
Περίμεναν σχεδόν έναν χρόνο για να δουν βροχή.

Τα προβλήματα είναι πολλά. Οι δρόμοι είναι στενοί, γεμάτοι αυλάκια και απαιτείται τεχνική στην οδήγηση. Σε πολλά κομμάτια της διαδρομής ο δρόμος περνά μέσα από πυκνή βλάστηση και πρέπει να προσέχουμε διαρκώς τις κοφτερές από την βροχή πέτρες και ρίζες που είναι επικίνδυνες για τα λάστιχα μας και τα συστήματα διεύθυνσης. Σε αυτές τις συνθήκες πολύ δύσκολη είναι και η σωστή πλοήγηση.
Ωστόσο όλα πήγαν καλά.

Όταν στήσαμε την αποψινή κατασκήνωση κάναμε και τον απολογισμό της ημέρας:

Παρόλο που έπρεπε να προσαρμόσουμε τον ρυθμό μας στις καινούργιες συνθήκες του αγώνα, στα χιλιόμετρα που χαράξαμε σήμερα σίγουρα θα δοθούν σκληρές μάχες τις ημέρες που οι αγωνιζόμενοι θα περάσουν από εδώ!

Είμαστε όλοι πολύ κουρασμένοι. Το μόνο που θέλουμε να κάνουμε είναι να πάρουμε το καθημερινό χάπι μας (για την ελονοσία) και να πέσουμε για ύπνο.



Dakar 2006Ημέρα 21η: Μια μέρα στην κόλαση!

Από το πρώτο λεπτό της, η σημερινή μέρα φαίνεται ότι θα είναι πολύ σκληρή.
Τα ατελείωτα κουνούπια και άλλα μεγάλα έντομα πετούν συνεχώς γύρω μας στην κατασκήνωση. Για τον λόγο αυτόν πακετάρουμε τον εξοπλισμό μας γρήγορα, να φύγουμε όσο γίνεται πιο νωρίς και να ξεφύγουμε από τις συνεχείς, μανιώδεις επιθέσεις τους!

Μετά από ελάχιστα χιλιόμετρα όμως αρχίζουν οι πρώτες δυσκολίες (κολλάμε στην λάσπη), μιας ημέρας γεμάτης από προβλήματα και καθυστερήσεις, όπως φαίνεται και από τον τελικό απολογισμό:

Για να καλύψουμε 21 χιλιόμετρα χρειαστήκαμε 11 ώρες, το φορτηγό κόλλησε στην λάσπη 3 φορές ενώ τα αυτοκίνητα από μία φορά το καθένα.
Ο λόγος: Με την ζέστη, έχει δημιουργηθεί ένα είδος κρούστας στην επιφάνεια των τεράστιων λακκουβών λάσπης. Έτσι το έδαφος φαίνεται ασφαλές, γρήγορο και εύκολο για τα οχήματα, όμως όταν οι τροχοί του φορτηγού ή των αυτοκίνητων πατήσουν την κρούστα, αυτή σπάει και το όχημα αυτομάτως ακινητοποιείται μέσα σε μια παγίδα από πηχτή λάσπη…

Το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας είμαστε με φτυαριά στα χέρια και προσπαθούσαμε να απεγκλωβίσουμε το φορτηγό και τα δύο αυτοκίνητα από την λάσπη.

Ευτυχώς δύο ντόπιοι μας βοήθησαν στο σκάψιμο, ωστόσο το συμπέρασμα είναι ένα:
Χάσαμε πάρα πολύ - πολύτιμο για την αποστολή μας – χρόνο.

Όλη η ομάδα αξίζει συγχαρητηρίων, για την σκληρή δουλειά τους την σημερινή ημέρα. Η ειδική θα είναι πολύ καλή με την ελικοειδή πλοήγηση που απαιτείται μέσα στην βλάστηση.

Όταν περάσουν οι αγωνιζόμενοι, το έδαφος θα είναι στεγνό, τα μονοπάτια πιο εύκολα και σίγουρα θα την ευχαριστηθούνε.



Dakar 2006Ημέρα 22η: Extreme καταστάσεις...

Μία από τα ίδια... Φτυάρια, ιμάντες, σπρώξιμο και ότι όλα αυτά συνεπάγονται.
Αυτή την φορά καταφέρνουμε να εγκλωβίσουμε βαθιά στην λάσπη το φορτηγό, σε ένα σημείο που ο δρόμος έχει μετατραπεί από την χειμαρρώδη βροχή σε μια τεράστια λασπο-παγίδα!

Όχι ότι δεν έχουμε συνηθίσει πια ή ότι δεν το ευχαριστιόμαστε και από πάνω, αλλά καταντά βαρετό, κάθε λίγο η ίδια δουλειά!
Απλώς προσπαθήστε να φαντασθείτε πως περάσαμε σήμερα:

Σκάψαμε για ώρες μέσα στην λάσπη για να απεγκλωβίσουμε το φορτηγό, στην συνέχεια χτυπιόμαστε μέσα στα αυτοκίνητα για 50 χιλιόμετρα οδηγώντας σε κατεστραμμένα μονοπάτια γεμάτα πέτρες, για να καταλήξουμε να στήσουμε εσπευσμένα την κατασκήνωση με την ελπίδα να προλάβουμε την καταιγίδα που ξέσπασε ξαφνικά, ενώ τριγύρω μας ακουγόντουσαν τα ουρλιαχτά τσακαλιών και παντού πετούσαν κουνούπια στο μέγεθος παλάμης….

Το σημερινό πρόγραμμα ήταν σίγουρα πολύ δύσκολο και γεμάτο προβλήματα.
Αλλά όσο και αν ακούγεται παράξενο, εμάς μας άρεσε! Άλλωστε για αυτό ανυπομονούμε κάθε χρόνο να φτάσουν αυτές οι μέρες και έρθουμε ξανά εδώ να σχεδιάσουμε μια διαδρομή γεμάτη έντονα συναισθήματα, συγκινήσεις και περιπέτεια.

Αυτό είναι το Dakar!
Ένα μοναδικό rally που όταν τελειώσει αφήνει για πάντα την «στάμπα» του σε αυτούς που είχαν την τόλμη να λάβουν μέρος.
Σε αυτούς που είπαν:
«Τα κατάφερα!»
Και αυτήν την χρονιά, για ακόμα μια φορά θα απαιτηθεί πολύ σθένος από όλους τους συμμετέχοντες για να τα καταφέρουν να φτάσουν στον τερματισμό.



Dakar 2006Ημέρα 23η: Η χώρα του ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ!

Περάσαμε πολύ ωραία, την ευχαριστηθήκαμε την λάσπη, αλλά αρκετά.

Πρέπει να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, έτσι ξεκινάμε με μεγάλη ταχύτητα και την αισιοδοξία ότι δεν θα κολλήσουμε στην πρώτη λακκούβα με λάσπη.
Αποφασίσαμε να διώξουμε από την παρέα μας το φορτηγό και να το στείλουμε προς αναζήτηση πιο φιλικής διαδρομής. Θα μας συναντήσει αργότερα.

Εμείς προσπαθούμε να διατηρήσουμε έναν αξιοπρεπή ρυθμό μέσα στην βροχή και την λάσπη.
Συναντούμε αρκετά χωριά, τα οποία προσπαθούμε να παρακάμψουμε ώστε να μην αυξάνουμε το ρίσκο να προκληθεί κάποιο ατύχημα από την διέλευση του αγώνα κοντά από αυτά. Αυτό δεν είναι πάντα δυνατόν και πολλές φορές η διαδρομή πρέπει να περάσει από αυτά τα χωριά.

Όταν φτάνουμε σε αυτά, παιδιά αρχίζουν να τρέχουν πίσω μας και ο αέρας γεμίζει με τις φωνές και τα γέλια τους. Σταματάμε για να απολαύσουμε αυτές τις χαρούμενες στιγμές επαφής με τους ντόπιους.

Αυτή η επαφή με τον τοπικό πληθυσμό είναι πολύτιμη. Μας θυμίζει ότι αυτές οι τεράστιες χώρες μέσα στις οποίες ταξιδεύουμε, δεν είναι απλώς μεγάλα πεδία παιχνιδιού και περιπέτειας. Αξίζουν να τις σεβόμαστε γιατί κάθε χρόνο ανακαλύπτουμε καινούργια πράγματα μέσα σε αυτές και ερχόμαστε σε επαφή με νέες κουλτούρες και πολιτισμούς…

Για ακόμα μια φορά ο έλεγχος της ταχύτητας των αγωνιστικών οχημάτων κατά την είσοδο και την διάσχιση των κατοικημένων περιοχών θα είναι πολύ αυστηρός.

Δεν πρέπει να παίζουμε με την ασφάλεια αυτών των ανθρώπων, που κάθε χρόνο μας καλωσορίζουν στην γη τους με μεγάλα χαμόγελα.
Αν το καλοσκεφτείς, ένα κερδισμένο δευτερόλεπτο δεν αξίζει το ρίσκο...



Μήπως τα παραπάνω σας γαργαλάνε το μυαλό;
Μείνετε κοντά μας για να ζήσετε και να μάθετε μέσα απο τις σελίδες του Off-Road.gr, του "ειδικού" τόπου για τα Rally Raid, τα πάντα για τον Βασιλιά των αγώνων του είδους!

Διαβάστε ακόμα:

Dakar 2006: Εξαιρετικό Rally Raid!

Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πρώτο μέρος

Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Δεύτερο μέρος

Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Τρίτο μέρος


Το Dakar 2006 πλησιάζει....

Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα τα οχήματα...
,

Το DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!

Το Dakar 2006 θα ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!

O Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...


Off-Road.gr Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!


Dakar.com


Φωτογραφίες: Dakar.com - Off-Road.gr





More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.021453 seconds. ]