Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Αναγνωρίση εδάφους για το Dakar 2006: Πρώτο μέρος

Dakar 2006 RecosΗ αναγνώριση του εδάφους είναι η τελική φάση του σχεδιασμού της διαδρομής ενός αγώνα rally-raid.
Τότε γίνονται οι τελικές ρυθμίσεις και το γράψιμο του road-book.

Για το Dakar του 2006 αυτήν την αποστολή έχουν οι Etienne Lavigne, David Castera και Stephane Lebail μαζί με την ομάδα αναγνώρισης.

Για 4 εβδομάδες χάραξαν τον φετινό αγώνα, ενώ κάθε μέρα μοιράζονταν μαζί μας τις περιπέτειες τους.

Διαδρομή: Πορτογαλία, Μαρόκο, Μαυριτανία, Μάλι, Γουϊνέα και Σενεγάλη.





Dakar 2006 Day 1Ημέρα 1η - Ξεκινάμε!

Είναι πιλότοι, πλοηγοί, μηχανικοί ή γιατροί... Αλλά πάνω απ’ όλα είναι φανατικοί των αγώνων rally-raid και αγαπούν την Αφρική και τους ανοιχτούς ορίζοντες!

Όπως κάθε χρόνο, ξαναενώθηκαν για να καθορίσουν χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο την διαδρομή του φετινού Dakar.

Φέτος η ομάδα αποτελείται από 12 μέλη πού θα επιβαίνουν σε 5 οχήματα για έναν μήνα σχολαστικής αναγνώρισης.

Μέσα από το Toyota 105 ο Stephane θα είναι ο αρχηγός της ομάδας.
Θα είναι αυτός που θα κρατάει λεπτομερείς σημειώσεις για την διαδρομή και θα καταγράφει κάθε δυσκολία, για να δημιουργήσει την «Βίβλο» του αγώνα: Ένα ακριβές road book.

Δίπλα του ο Francois θα οδηγεί το αυτοκίνητο και ο  Etienne θα εποπτεύει με το άγρυπνο μάτι του «αφεντικού».

Μέσα στο άλλο τετρακίνητο οι Alain και Jean-Michel θα είναι το πλήρωμα που θα «ανοίγουν» την διαδρομή.
Ο Stephane θα τους στέλνει μπροστά για να ανακαλύπτουν το κατά πόσο είναι βατά τα περάσματα και να αποφασίσουν για το πια θα είναι η τελική διαδρομή.

Οι Pierrot, Patrick και Serge θα είναι το πλήρωμα του φορτηγού Renault 6x6. Αποτελούν ένα πολύ έμπειρο πλήρωμα και ο καθένας τους μπορεί ανά πάσα στιγμή να αναλάβει τον ρόλο του οδηγού, μηχανικού ή πλοηγού.

Στην Λισσαβόνα στην ομάδα θα προστεθεί και ο David με την μηχανή του. Θα είναι ο πρώτος αναβάτης που θα συμμετάσχει στην αναγνώριση ενός Dakar.

Οι Bruno και Jean-Charles εντωμεταξύ θα αναλάβουν το road book των ομάδων υποστήριξης.
Θα κανονίζουν τις λεπτομέρειες της διαδρομής πηγαίνοντας από πόλη σε πόλη και ελέγχοντας τις ιατρικές υποδομές τους.

Για ακόμα μία χρονιά όλα τσεκάρονται και διπλοτσεκάρονται...

Για να παραμείνει το Dakar μια αξεπέραστη περιπέτεια απαιτείται ακρίβεια και εμπειρία!



Dakar 2006 Day 2Ημέρα 2η - Καλοί χάρτες, έτσι γίνεται σωστή δουλειά!


Η προετοιμασία μιας τόσο μεγάλης περιπέτειας πρέπει να είναι εξαιρετικά λεπτομερής.

Στις μέρες μας μέσω της εξελιγμένης τεχνολογίας μπορείς να κάτσεις μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή σου και να σχεδιάσεις την διαδρομή του rally της επόμενης χρονιάς.

Ο Stephane Le Bail χρησιμοποιεί τον πιο εξελιγμένο εξοπλισμό, τα καλύτερα προγράμματα πλοήγησης, λεπτομερείς χάρτες σε κλίμακα 1/100.000 και δορυφορικές φωτογραφίες που τον βοηθούν να βρει τα περάσματα ανάμεσα στους αμμόλοφους και να καταγράψει τις συντεταγμένες.

Όμως ακόμα και αν η ομάδα αναγνώρισης ξέρει λίγο-πολύ την διαδρομή που θα ακολουθήσει, όλες οι λεπτομέρειες πρέπει να εξετασθούν επί τόπου
.
Οι αμμόλοφοι αλλάζουν από τις μεταβολές της θερμοκρασίας και των ανέμων και οι λακκούβες μπορεί να πλημμυρίσουν από τις βροχές και να γίνουν τόσο βαθιές που θα είναι αδιάβατες!

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και τα τεράστια αυλάκια που κανείς δεν θα μπορεί να περάσει, καταλαβαίνουμε την αναγκαιότητα της ομάδας αναγνώρισης που πρέπει να αυτοσχεδιάζει και να προσαρμόζει τα πραγματικά δεδομένα του εδάφους στα θεωρητικά των χαρτών, έτσι ώστε να προκύψει μια διαδρομή βασισμένη στις δυσκολίες που θα έχουν αναλυθεί επί τόπου.

Οι πληροφορίες που συλλέγονται μεταφέρονται στο Μ2, μια καινούργια συσκευή που σχεδιάστηκε ειδικά για να κρατά ακριβείς σημειώσεις στις αναγνωρίσεις των rally-raid.

Σε αυτές τις σημειώσεις θα προστεθούν οι λεπτομερείς αναφορές που θα δώσουν οι τοπικοί συνεργάτες μας και οι τοπικές αρχές που ανυπομονούν να περάσει το Dakar από τις περιοχές τους.

Όλα αυτά τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν για να γραφτεί ένα ακριβές road- book, που θα πρέπει να είναι ταυτόχρονα λιτό και αναλυτικό ώστε να καθοδηγήσει με επιτυχία τους αγωνιζόμενους στον δρόμο τους προς το Dakar!



Dakar 2006 Day 3Ημέρα 3η - Οι τελικές ετοιμασίες!

Εγκατάσταση των απαραίτητων roll bar, ενισχύσεις στα αμαξώματα, τοποθέτηση ενισχυμένων αμορτισέρ, προσθήκη δεξαμενών καυσίμου (για πάνω από 1000 Km αυτονομία), ανταλλακτικά ζαντολάστιχα, ιμάντες, φτυάρια....

Ο κατάλογος των αλλαγών που γίνονται σε κάθε όχημα της ομάδας αναγνώρισης του Dakar είναι τεράστιος.

Πέντε μηχανικοί δούλεψαν ακατάπαυστα για δύο μήνες, ώστε όλα να είναι στην θέση τους, καλολαδωμένα και έτοιμα να διασχίσουν την Αφρική.

Άλλωστε τα οχήματα αυτά είναι παρόμοια με αυτά που θα αγωνίζονται στην κατηγορία Marathon.

Όμως τα αγωνιστικά οχήματα θα έχουν ομάδες υποστήριξης που θα τα επισκευάζουν κάθε νύχτα του αγώνα, ενώ η ομάδα αναγνώρισης θα είναι αναγκασμένη να λύνει μόνη της τα τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν από τις παγίδες της ερήμου και τις μηχανικές αστοχίες.

Για αυτόν τον λόγο πρέπει να μεταφέρουν μαζί τους στο φορτηγό της αποστολής όσα περισσότερα ανταλλακτικά μπορούν: κιβώτια ταχυτήτων, ελατήρια, άξονες μετάδοσης.... μαζί με τα απαραίτητα εργαλεία για να πραγματοποιηθούν οι επιτόπιες επισκευές.

Εκτός από την μηχανική υποστήριξη, το φορτηγό θα αποτελεί και τον «πνεύμονα» της ομάδας για αυτόν τον μήνα των αναγνωρίσεων.
Θα είναι η «βάση» των 12 αυτών ατόμων, όπου θα μαζεύονται στο τέλος κάθε ημέρας και θα συζητούν για την διαδρομή και τις δυσκολίες της.

Εκεί θα μπορούν να απολαύσουν μια ζεστή κούπα καφέ ή ένα ζεστό γεύμα την ώρα που η νύχτα τυλίγει τους αμμόλοφους της ερήμου, ζώντας στιγμές χαλάρωσης μετά από μια κοπιαστική ημέρα.




Dakar 2006 Day 4Ημέρα 4η - Τα πρώτα χιλιόμετρα!

Η πραγματική περιπέτεια δεν έχει ακόμα ξεκινήσει, όμως οι κινητήρες ήδη άρχισαν να λειτουργούν.
Είναι ώρα να ξεκινήσουμε για την Λισσαβόνα.
Τρεις μέρες στους δρόμους της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.

Παρά το γεγονός ότι ακόμα είμαστε μακριά από τις αχανείς εκτάσεις της Αφρικής, οι πρώτες αυτές ώρες είναι πραγματικά πολύ ευχάριστες.

Καθώς ταξιδεύουμε στους αυτοκινητόδρομους, περνώντας τα πανταχού παρόντα διόδια, περνάμε από μικρές πόλεις όπου οι κάτοικοι ξαφνιάζονται βλέποντας μας να οδηγούμε τα τετρακίνητα «τέρατά» μας βαμμένα στα χρώματα του Dakar, εξοπλισμένα για να διασχίσουν την έρημο.

Συχνά αποφασίζουμε να σταματήσουμε και να πιάσουμε την κουβέντα. Συζητάμε μαζί τους για το περίεργο ταξίδι που πρόκειται να κάνουμε, ώστε να καταλάβουν ότι το Dakar δεν είναι απλώς ένας ακόμα αγώνας rally για τους φανατικούς της ταχύτητας και της αδρεναλίνης.

Πραγματικά αν και το Dakar είναι μια κορυφαία αγωνιστική διοργάνωση, δεν παύει να αποτελεί και σύμβολο ενός ιδιαίτερου πνεύματος ανακάλυψης του εαυτού σου.

Κάποιοι θα το περιέγραφαν σαν μια μοναδική πρόκληση!

Αυτές οι πρώτες μέρες του ταξιδιού μας, διασχίζοντας την δυτική Ευρώπη μας επέτρεψαν να γνωριστούμε περισσότερο μεταξύ μας, και να μπούμε στο πνεύμα της αποστολής αναγνώρισης.

Έχουμε αρχίσει να δενόμαστε σαν ομάδα και αν και ακόμα βρισκόμαστε στην Ευρώπη, το μυαλό όλων μας βρίσκεται απέναντι: στην Αφρική!



Dakar 2005 Day 5Ημέρα 5η - Ένα γρήγορο ξεκίνημα!

Αφήνουμε πίσω μας την πόλη της Λισσαβόνας.

Η διαδρομή είναι γρήγορη και εύκολη. Δίπλα από τον δρόμο απλώνεται η σχεδόν άνυδρη γη της Πορτογαλίας.

Οδηγήσαμε ανάμεσα σε αγρούς για χιλιόμετρα. Παντού συναντάς αμπέλια, όμορφα οριοθετημένα με λευκές πέτρες.
Στον αέρα μυρίζεις παντού το άρωμα της ελιάς.

Ωστόσο δεν έχουμε χρόνο για να θαυμάσουμε το τοπίο. Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και αυτή η πρώτη ειδική του αγώνα σε Πορτογαλικό έδαφος κρύβει πολλές παγίδες.

Σε κάθε διασταύρωση σταματάμε και σκεπτόμαστε. Προσπαθούμε να φανταστούμε πως θα την αντιμετωπίσουν οι αγωνιζόμενοι σε συνθήκες αγώνα, όταν την προσεγγίζουν και θα πρέπει να έχουν στραμμένα τα μάτια τους και στο road-book και ταυτόχρονα να παρακολουθούν το trip master.

Το πρώτο, αυτό κομμάτι του αγώνα, σίγουρα θα είναι πολύ απαιτητικό στον τομέα της πλοήγησης αφού περιλαμβάνει πάρα πολλές αλλαγές διεύθυνσης!  

Ο δρόμος για το Dakar είναι πολύ μακρύς και πρέπει να τελειώσουμε γρήγορα το κομμάτι του αγώνα που γίνεται σε πορτογαλικό έδαφος.

Πάντως αυτή η πρώτη ειδική του αγώνα σίγουρα θα καθορίσει την αρχική κατάταξη των πληρωμάτων και θα δημιουργήσει τις πρώτες διαφορές!



Dakar 2006 Day 6Ημέρα 6η - Γλιστερές Συνθήκες!

Σκέτη απόλαυση!!

Πραγματικά διασκεδάσαμε σήμερα και απολαύσαμε πραγματική οδήγηση!

Για ώρες, οδηγούσαμε από κορυφή σε κορυφή πλαγιολισθαίνοντας στις γεμάτες στροφές πλαγιές των βουνών.
Πραγματικά μαγικές στιγμές που οι οπαδοί του WRC σίγουρα θα ζήλευαν.

Όπως και η χθεσινή διαδρομή, έτσι και η σημερινή δεύτερη ειδική επί ευρωπαϊκού εδάφους θα κρίνει πολλά.

Είναι μεγάλη και απαιτητική. Τόσο στην οδήγηση αφού οι αγωνιζόμενοι θα πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι για να αποφύγουν τις πολλές παγίδες που υπάρχουν, όσο και στην πλοήγηση.

Αν και σε πολλά τμήματα της διαδρομής θα υπάρχει σήμανση, γεγονός που θα κάνει πιο εύκολη την αποστολή των συνοδηγών, οι πολλές αλλαγές κατευθύνσεων σίγουρα θα προκαλέσουν πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις!

Ότι και να γίνει ένα είναι το σίγουρο:
Η δεύτερη μέρα του αγώνα στα πανέμορφα τοπία της Πορτογαλίας θα προσφέρει πολύ θέαμα!



Dakar 2006 Day 7Ημέρα 7η - Καινούργιο έδαφος!

Επιτέλους φτάσαμε στην Αφρική.

Το Μαρόκο μας καλωσορίζει με τα μοναδικά του χρώματα, μυρωδιές και την μεσογειακή του ομορφιά.
Όλη η ομάδα ανυπομονεί να ξεκινήσει τον σχεδιασμό της πρώτης ειδικής του αγώνα στην Αφρική!

Ξεκινάμε προσεκτικά σε εντελώς καινούργια διαδρομή.
Εδώ δεξιά... όχι, κάνε αριστερά... κοιταζόμαστε και διστάζουμε. Μετά από μερικές ώρες περιπλάνησης αποφασίσαμε να σταματήσουμε και να συμβουλευτούμε τους χάρτες μας.

Όμως οι δρόμοι που ακολουθούσαμε, δεν υπήρχαν σε κανένα από τους χάρτες.

Τελικά μετά από αρκετές λάθος στροφές, ανακαλύψαμε το βραχώδες μονοπάτι που αναζητούσαμε. Και στο τέλος του: Ένα πέρασμα!

Το βράδυ όταν είχαμε πια κατασκηνώσει στο βάθος του Μαρόκο είμαστε εξαντλημένοι, αλλά ικανοποιημένοι.

Ήταν μια μεγάλη και σκληρή μέρα αλλά η ειδική θα είναι όμορφη, με γρήγορα κομμάτια που δεν έχουν οδηγηθεί ποτέ ξανά σε rally-raid.
Από την άλλη οι νέοι κανονισμοί στην πλοήγηση θα κάνουν τον αγώνα πιο δύσκολο για τους συνοδηγούς.

Αυτό είναι όμως το Dakar και το ξέρουν όλοι: Μια περιπέτεια μέσα σε τοπία που πραγματικά κόβουν την ανάσα!



Dakar 2006 Day 8Ημέρα 8η - Ο δρόμος του "Chibani"!

Δεύτερη μέρα αναγνώρισης της διαδρομής στο Μαρόκο.

Ο στόχος παραμένει σταθερός:
Να χαράξουμε μια διαδρομή που να συνδυάζει τις οδηγικές απαιτήσεις και το θέαμα με το πνεύμα της περιπέτειας και της εξερεύνησης, που όλοι οι αγωνιζόμενοι κρύβουν μέσα τους.

Γύρω μας υπάρχουν δεκάδες μονοπάτια που διασχίζουν τα βραχώδη όρη.

Ακολουθώντας την συμβουλή ενός Chibani, ενός ηλικιωμένου τοπικού βοσκού που ξέρει αυτά τα βουνά σαν τις χιλιάδες δίπλες του καταγάλανου djellaba που φορούσε στο κεφάλι του, αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι.

Μετά από μερικά χιλιόμετρα το μονοπάτι χανόταν στην μέση μιας ερημικής περιοχής γεμάτης βράχους.

Παρόλα αυτά αποφασίσαμε να συνεχίσουμε, αφού ο γέροντας μας είχε προειδοποιήσει για αυτήν την δύσβατη περιοχή.

Προχωρούσαμε προσεκτικά, αποφεύγοντας τους κοφτερούς βράχους που θα μπορούσαν να τραυματίσουν τους άξονες μετάδοσης των οχημάτων μας.

Ταυτόχρονα συνεχώς ψάχναμε στον ορίζοντα για το σημάδι που μας είχε υποδείξει ο βοσκός. Μετά από μισής ώρας ψάξιμο, το ανακαλύψαμε επιτέλους και μαζί του βρήκαμε και το μονοπάτι που θα μας οδηγούσε στο τέλος της ειδικής.

Το ακολουθήσαμε ανάμεσα στους βράχους, με πολύ προσοχή ώστε να μην πάρουμε λάθος κατεύθυνση στις πολλές διασταυρώσεις που συναντήσαμε.

Τελικά καταφέραμε να φτάσουμε στο τέρμα.
Όταν όλα τα δεδομένα είχαν περαστεί στο Μ2, ξαναφέραμε στο μυαλό μας την μέρα που μόλις είχε τελειώσει. Ακόμα μια υπέροχη ειδική είχε χαραχτεί.

Γεμάτη από τις απαραίτητες δυσκολίες που κάνουν αυτές τις πρώτες μέρες τόσο μοναδικές για τους αγωνιζόμενους, που ανησυχούν και ανυπομονούν να φτάσουν στον τερματισμό!



Μήπως τα παραπάνω σας γαργαλάνε το μυαλό;
Μείνετε κοντά μας για να ζήσετε και να μάθετε μέσα απο τις σελίδες του Off-Road.gr, του "ειδικού" τόπου για τα Rally Raid, τα πάντα για τον Βασιλιά των αγώνων του είδους!


Διαβάστε ακόμα:

Το Dakar 2006 πλησιάζει....

Οι συμμετοχές για το Dakar 2006, έκλεισαν για όλα τα οχήματα...
,

Το DAKAR 2006, έκλεισε τις συμμετοχές για τις μοτοσυκλέτες!

Το Dakar 2006 θα ξεκινήσει από τη Λισσαβόνα!

O Patrick Zaniroli, παραιτείται από την ASO ύστερα από 13 χρόνια...


Off-Road.gr Περιπέτεια: Τυνησία - Dakar 2003: Ο επίλογος!


Dakar.com


Φωτογραφίες: Dakar.com - Off-Road.gr





More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.023746 seconds. ]