Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ράλι Αργεντινής : Τίποτα δεν σταματά τον Loeb

Ακόμα έναν αγώνα προσέθεσε στο παλμαρές του ο Sebastien Loeb, μετά την λήξη του «κουτσουρεμένου» Ράλι Αργεντινής. Τίποτα από όλα όσα συνέβησαν δε στάθηκε ικανό να στερήσει από τον Γάλλο την 4η φετινή του νίκη. Και αναρωτιόμαστε ποιος τελικά θα καταφέρει να κοντράρει στα ίσα τον οδηγό της Citroen. Γιατί ο Marcus Gronholm και ο Mikko Hirvonen που έκαναν, για μια ακόμα φορά, το 2 - 3 στον αγώνα δεν φάνηκαν ικανοί, τουλάχιστον με αυτό το Ford, να απειλήσουν τον Loeb.







Είναι γνωστό ότι σε κάθε χωμάτινο αγώνα αυτός που ξεκινάει πρώτος έχει μειονέκτημα μια και είναι αναγκασμένος να «σκουπίζει» το δρόμο, γεγονός που του στερεί την απόλυτη πρόσφυση και άρα ταχύτητα. Έτσι δεν θα έκανε σε κανέναν εντύπωση αν στο τέλος της πρώτης μέρας ενός χωμάτινου αγώνα, αυτός που ξεκινούσε πρώτος τις ε.δ. δεν ήταν επικεφαλής της κατάταξης. Το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης έρχεται να διορθώσει, ο κανονισμός την δεύτερη μέρα του αγώνα, που ο ταχύτερος (σύμφωνα με την κατάταξη πάντα της πρώτης μέρας) ξεκινάει 15ος , ο δεύτερος 14ος κοκ. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στους οδηγούς, που θα κινηθούν πλέον σε «καθαρό» έδαφος, να λύσουν με ίσους όρους τις διαφορές τους.


Όμως η τεράστια οδηγική κλάση του Loeb, σε συνδυασμό με την ταχύτητα και την αξιοπιστία του Citroen C4, έδειξε ότι δεν έχει ανάγκη από «καθαρούς» δρόμους για να νικήσει. Κάτι που απέδειξε περίτρανα στον αγώνα της Αργεντινής. Και να γιατί.

Το Ράλι Αργεντινής, 6ος γύρος του WRC, ξεκίνησε με μια πρωτοτυπία. Η πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα έγινε την Πέμπτη το βράδυ στο Buenos Aires, 700 χλμ μακριά από το κέντρο του αγώνα, που ήταν στο Carlos Paz. Ακολούθησε η πρώτη ε.δ. του αγώνα, στο στάδιο της River Ρlate, παρουσία δεκάδων χιλιάδων φίλων του αυτοκινήτου που αποθέωσαν τα πληρώματα. Οι οργανωτές είχαν προγραμματίσει την επιστροφή των πληρωμάτων και των μηχανικών στο Carlos Paz με αεροπλάνο, ενώ τα αγωνιστικά με φορτηγά θα μεταφέρονταν στο κέντρο του αγώνα, ώστε να είναι έτοιμα την άλλη μέρα το πρωί να ξεκινήσουν για τις ε.δ. της Punilla Valley.

Όμως ένα πρόβλημα στα ραντάρ του αεροδρομίου του Buenos Aires και στη συνέχεια μια μεγάλη θύελλα καθυστέρησε τις πτήσεις για πάνω από 4 ώρες. Τελικά τα 2 πρώτα από τα τρία τσάρτερ που θα μετέφεραν τις ομάδες και τους οργανωτές κατάφεραν να φτάσουν στο αεροδρόμιο της Cordoba νωρίς το πρωί.
Έτσι οι μισοί περίπου οδηγοί κατάφεραν να βρεθούν στα κρεβάτια τους στο ξενοδοχείο του Carlos Paz στις 4 περίπου τα ξημερώματα. Το τρίτο όμως αεροπλάνο, με αρκετούς οδηγούς, προσωπικό από τις ομάδες και όλη σχεδόν την οργάνωση, αντιμετώπισε ακόμα χειρότερες συνθήκες με αποτέλεσμα να επιστρέψει στο Buenos Aires και «διανυκτερεύσει» εκεί. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Το πρωί στο αεροδρόμιο της Cordoba υπήρχε πυκνή ομίχλη με αποτέλεσμα τα αεροπλάνο να φτάσει εκεί στις 5 το απόγευμα.


Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η οργάνωση να ακυρώσει τις 7 από τις 8ε.δ. του πρώτου σκέλους, απογοητεύοντας τους χιλιάδες θεατές που είχαν κατακλύσει τις ε.δ. του αγώνα. Ευτυχώς όλοι ήταν έτοιμοι για την τελευταία ε.δ. της ημέρας, μια ακόμα υπερειδική, που αυτή τη φορά έγινε στο στάδιο της Cordoba.

Στο τέλος λοιπόν του πρώτου σκέλους, μετά από 4,8 αντί για 126,8 χλμ., επικεφαλής ήταν ο Hirvonen, που πήρε και τις δύο ε.δ., ακολουθούμενος από τους, Dani Sordo (Citroen), S. Loeb, Marcus Gronholm και τα Subaru των Peter Solberg και Chris Atkinson. Όμως η κατάταξη του 1ου σκέλους, που τυπικά ολοκληρώθηκε, δεν άλλαξε την σειρά εκκίνησης του 2ου σκέλους και έτσι ο Loeb ήταν υποχρεωμένος να ξεκινήσει πρώτος για την ουσιαστικά πρώτη αγωνιστική μέρα.

H δεύτερη μέρα του αγώνα ήταν η πιο τρανή επιβεβαίωση ότι Loeb και Citroen C4 είναι αχτύπητοι. Όλοι ήξεραν πια ότι δεν υπήρχαν πολλά περιθώρια αφού ο αγώνας θα ήταν μόνο μιάμιση μέρα και ότι γινόταν το Σάββατο δύσκολα θα άλλαζε στα 84,4 χλμ. ε.δ. που απέμεναν για την Κυριακή. Εδώ να σημειώσουμε ότι σε μια απέλπιδα προσπάθεια για να «πιάσει» τα ελάχιστα απαιτούμενα όρια χλμ για να μετρήσει κανονικά προσέθεσαν ένα ακόμα πέρασμα από την ε.δ Mina Clavero - Giulio Cesare αυξάνοντας κατά 23,18 χλμ. τα αρχικά 61,2 χλμ. του τρίτου σκέλους.

Έτσι περιθώρια για «τακτικές» και «στρατηγικές» δεν υπήρχαν και το μόνο που έμενε ήταν να βάλουν όλοι το πόδι στο πάτωμα, να ευχηθούν να μην έχουν προβλήματα με τα αυτοκίνητα τους και να προσπαθήσουν να κρατήσουν τα αυτοκίνητα στο δρόμο.

Κάτι που καλύτερα από όλους έκανε ο Loeb. Ο πρώτος στην κατάταξη του πρωταθλήματος απέδειξε ότι δίκαια βρίσκεται στην θέση αυτή και κάνοντας ταχύτερο χρόνο σε 7 από τις 9 ε.δ. της ημέρας βρέθηκε στο τέλος της να προηγείται με 19,2 δεύτερα από τον μεγάλο του αντίπαλο, τον Gronholm. Πολύ καλό ξεκίνημα για τον Petter Solberg που βρίσκονταν στην τρίτη θέση μέχρι την προτελευταία ε.δ. του σκέλους. Εκεί ο κινητήρας του νέου Subaru παρέδωσε το πνεύμα και ανάγκασε τον Νορβηγό να παρκάρει στην άκρη του δρόμου.


Το πρόβλημα του Solberg επέτρεψε στον Mikko Hirvonen να φέρει το δεύτερο Focus της Ford στην τρίτη θέση. Η μάχη για την 4η θέση έγινε ανάμεσα στους Dani Sordo (Citroen) και Chris Atkinson (Subaru), όμως προβλήματα με τα υδραυλικά έριξαν τον Ισπανό στην 8η θέση. Προβλήματα με τα «κρατήματα» του Subaru του αντιμετώπισε και ο Atkinson που έχασε δύο θέσεις από τα Ford των ομόσταυλων Jari-Matti Latvala και Henning Solberg.

Στην 7η θέση βρέθηκε ο Manfred Stohl (Citroen Xsara) ενώ την δεκάδα συμπλήρωσαν 2 αυτοκίνητα της ομάδας Ν. Άτυχος ο «τοπικός» Luis Perez
Companc
(Ford) που στην πρώτη ε.δ. χτύπησε έναν βράχο και διέλυσε την πίσω του ανάρτηση, ενώ ο ομόσταυλός του Juan Pablo Raies δεν κατάφερε να ενθουσιάσει τους συμπατριώτες του τερματίζοντας στην 12η θέση. Στην ίδια ε.δ. με τον Companc, αλλά από ηλεκτρικά, εγκατέλειψε και οMatthew Wilson (Ford).

Μία και μοναδική αλλαγή έγινε στην κατάταξη του δεύτερου σκέλους μετά την ολοκλήρωση των 4 ε.δ και της υπερειδικής της Κυριακής. Μετά από μια καταιγίδα που έπληξε την νύχτα το σέρβις παρκ της Villa Carlos Paz, οι δρόμοι ήταν αλλού στεγνοί και αλλού λασπωμένοι ενώ η θερμοκρασία ξεκινούσε από 4Ο για να φτάσει μέχρι τους 11Ο . Με αυτές τις συνθήκες ο Sebastien Loeb πήρε 3 ε.δ. και δεν άφησε σε κανέναν το περιθώριο να αμφισβητήσει την κυριαρχία του και την κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών. Στη δεύτερη θέση του αγώνα και της βαθμολογίας (με 3 βαθμούς πλέον διαφορά) παρέμεινε ο Marcus Gronholm, ενώ πίσω του και στις δύο κατατάξεις είναι ο δεύτερος οδηγός της Ford, ο Μικκο Hirvonen.

Ο ri-Matti Latvala τερμάτισε 4ος, για δεύτερη φορά στην καλύτερη θέση της καριέρας του, ενώ πίσω του ακολούθησε ο ομόσταυλός του Henning Solberg. Με το 4-5 οι δύο οδηγοί της Stobart VK M-Sport team κατάφεραν να φέρουν την ομάδα τους στην 3η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Στην 6η θέση, από την 8η ανέβηκε ο Dani Sordo, που πήρε τις υπόλοιπες δύο διαδρομές της ημέρας από τον ομόσταυλό του Loeb. Όμως ο Ισπανός δεν κατάφερε να βοηθήσει την ομάδα του να μειώσει την διαφορά της από την Ford στους κατασκευαστές και έτσι η Citroen παραμένει δεύτερη με 9 βαθμούς διαφορά από τη Ford.


Η άνοδος του Sordo έφερε τον Chris Atkinson και το Subaru του στην 7η θέση της κατάταξης. Στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση τερμάτισε ο Manfred Stohl (Citroen), ακολουθούμενος από τους Fedrico Villagra και Τoshi Arai που με το Mitsubishi Lancer και το Subaru Impreza της ομάδας Ν συμπλήρωσαν την δεκάδα.

Ο τοπικός Federico Villagra με Mitsubishi Lancer EVO IX ενθουσίασε τους συμπατριώτες του παίρνοντας την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα της κατηγορίας Ν. Το γεγονός είναι ότι ο αγώνας για το πρωτάθλημα οδηγών αυτοκινήτων παραγωγής είχε σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον από αυτόν του WRC, αφού μετά την εγκατάλειψη του Kristian Sohlberg ο Villagra και ο Toshihiro Arai (Subaru Impreza N12) έδωσαν ομηρικές μάχες. Στην τρίτη θέση είχε εγκατασταθεί από την αρχή ο Φιλανδός Juho Hanninen, ο οποίος δεν έχει καμία εμπειρία από τον συγκεκριμένο αγώνα, αφήνοντας πίσω του τους τοπικούς Gabriel Pozzo και Marcus Ligato.

Η βαθμολογία μετά και τον 6ο αγώνα της χρονιάς έχει διαμορφωθεί ως εξής:

ΟΔΗΓΟΙ

S. LΟΕΒ 48 β.
, M. Grοnholm 45 β., M. Hirvonen 36 β., D. Sordo 22 β., P. Solberg 16 β., Η. Solberg 15 β., C. Atkinson 12 β., J. M. Latvala 12 β., D. Carlsson 9 β., M. Stohl 6 β., G. Galli 5 β, Τ. Gardemeister 5 β., J. Kopecky 2 β και M. Wilson 1 β.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

BP-FORD 81 β.
, Citroen Total 72 β., Stobart M-Sport Ford 30 β., Subaru 29 β., και OMV Kronos Citroen 22 βαθμοί.

Επιστροφή στην Ευρώπη για τον επόμενο χωμάτινο αγώνα. Σε περίπου δέκα μέρες (από τις 18 έως τις 20 Μαΐου) στα χώματα της Σαρδηνίας θα διεξαχθεί ο 7ος γύρος του πρωταθλήματος, πριν το «παγκόσμιο τσίρκο» πάρει και πάλι τον δρόμο για την …Ακρόπολη.

Κείμενα: [Κατερίνα Σεβαστού]













More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.034816 seconds. ]