Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ο Loeb άλωσε και την Πορτογαλία


Το εκπληκτικό δίδυμο Sebastien Loeb - Citroen C4 πήρε τη νίκη και στην «άγνωστη» Πορτογαλία. Ο βραχύσωμος Γάλλος, που συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ το ένα μετά το άλλο, συμπλήρωσε χθες την 31η του νίκη σε αγώνα του WRC.

Ο Loeb τερμάτισε πρώτος με διαφορά 40 περίπου δευτερολέπτων από τον μεγάλο του αντίπαλο, τον Marcus Gronholm και 2 λεπτών από άλλο οδηγό της Ford, τον Mikko Hirvonen. Όμως τη θέση τους στο βάθρο πήραν οι Petter Solberg και Dani Sordo, λόγο της ποινής που επεβλήθη σε όλα τα Ford Focus μετά το τέλος του αγώνα.


Όσο απρόσμενα λοιπόν όπως ξεκίνησε, τόσο απρόσμενα τελείωσε το Ράλι Πορτογαλίας. Γιατί δεν είναι σύνηθες φαινόμενο ο τραυματισμός 5 ανθρώπων, και ειδικά στο shakedown. Ευτυχώς η έξοδος του πρωταθλητή Πορτογαλίας Armindo Araujo, που οδηγούσε για πρώτη φορά σε αγώνα Mitsubishi Lancer WRC '05 δεν είχε τραγικές συνέπειες, αφού το χειρότερο ήταν ένα σπασμένο πόδι ενός Πορτογάλου φωτογράφου. Όπως σύνηθες δεν είναι και η «ποινή χρόνου» για παραβάσεις του τεχνικού κανονισμού.


Όμως φαίνεται ότι η ομοσπονδία αποφάσισε να κάνει ότι μπορεί για να μην χάσει από τώρα το ενδιαφέρον του το πρωτάθλημα.
Έτσι όταν ανακάλυψε (;) ότι τα πίσω πλευρικά παράθυρα στα Ford Focus WRC '06 ήταν κατά μισό χιλιοστό πιο λεπτά από ότι προβλέπουν οι κανονισμοί, επέβαλε σε όλα τα Ford ποινή χρόνου 5 λεπτών.


Εδώ γεννιέται ένα μεγάλο ερώτημα. Το ότι η ύπαρξη ενός παραθύρου εκτός προδιαγραφών είναι παράβαση δεν αμφισβητείται.
Η ανακάλυψη μιας τέτοιας παράβασης, που δεν επηρεάζει την απόδοση του αυτοκινήτου (εφόσον το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι σωστό), αν αφορά σε θέματα ασφαλείας πρέπει να γίνει πριν τον αγώνα και θα πρέπει να μην επιτραπεί στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει.
Αν δεν είναι θέμα ασφάλειας και είναι απλώς τυπική παράβαση του τεχνικού κανονισμού τότε ποια είναι η έννοια της ποινής χρόνου; Σε τεχνικές παραβάσεις, που δεν έχουν σχέση με την απόδοση του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια του αγώνα η ποινή πρέπει να είναι ή αποκλεισμός ή πρόστιμο. Σε τέτοιες περιπτώσεις η ποινή χρόνου δεν έχει νόημα εκτός αν . . . .

Υπάρχει κανένας σήμερα που πιστεύει ότι η Citroen ή η Subaru, ή η OMV έχει ανάγκη τέτοιες «βοήθειες» για το πρωτάθλημα κατασκευαστών; Δεν είμαστε της άποψης ότι επειδή τα Ford αποτελούν το 50% των αυτοκινήτων που μετέχουν στο πρωτάθλημα κατασκευαστών δεν πρέπει να τιμωρηθούν. Πιστεύουμε όμως ότι, για παρόμοιες παραβάσεις, κάθε ποινή που αλλοιώνει τα αποτελέσματα ενός αγώνα είναι «λάθος» και κρύβει σκοπιμότητες.


Ας δούμε όμως τα του αγώνα. Το δίδυμο της Ford, οι Grοnholm και Hirvonen έδωσαν με τους Sebastien Loeb (Citroen) και Petter Solberg (Subaru) τρομερές μάχες σε όλο σχεδόν το πρώτο σκέλος του αγώνα. Ο Gronholm κατάφερε να κρατήσει την κορυφή μέχρι την προτελευταία ε.δ. του 1ου σκέλους, για να μένει στην τελευταία δεύτερος, 3,1 δεύτερα, πίσω από τον Loeb. Ο Hirvonen, που δεν αντιμετώπισε προβλήματα, ο Solberg, που «έτρωγε» λάστιχα (πιθανόν από κακό στήσιμο) που τον ανάγκασαν σε τετ-α-κε και ο Loeb, που είχε τρία λάστιχα στην δεύτερη ειδική αλλά ανέκαμψε γρήγορα, έπαιξαν τις θέσεις 2 έως 4 πριν σταθεροποιηθούν στις επόμενες μετά τον Loeb θέσεις στο τέλος της ημέρας. Στην πέμπτη θέση, από την αρχή της μέρας, ήταν ο Dani Sordo (Citroen), ενώ παρά τα προβλήματα (τετ-α-κε στην υπερειδική, σβήσιμο του κινητήρα στην 2η ε.δ.) ο Jari-Matti Latvala (Ford) κατάφερε να βρίσκεται στην 6η θέση.


Την δεκάδα της ημέρας συμπλήρωσαν οι Manfred Stohl (Citroen Xsara), Chis Atkinson (Subaru Impreza), Daniel Carlsson (Citroen Xsara) και Toni Gardemeister (Mitsubishi Lancer), ο οποίος στη συνέχεια αποκλείστηκε εξαιτίας του ότι έχασε τη μια ρόδα σε κάποια απλή διαδρομή. Νωρίς εγκατέλειψαν ο Jan Kopecky (από πρόβλημα στα φρένα του Skoda) και οι Mads Ostberg (Subaru) και Guy Wilks (Ford) που τούμπαραν.

Τη δεύτερη μέρα του αγώνα, ο Loeb κατά την προσφιλή του συνήθεια «χτυπάει» όλες τις ε.δ. και αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά την ανωτερότητά του παίρνει και τις 6 ανοίγοντας την ψαλίδα από τον Gronholm στα 40,5 δεύτερα. Με διαφορά ενός λεπτού πίσω του ο «μόνιμα» τρίτος Hirvonen, ενώ παρά τα προβλήματα με την πρόσφυση ο Petter Solberg αποδεικνύει ότι το νέο Subaru μπορεί να γίνει πολύ ανταγωνιστικό. Ψύχραιμος ο Dani Sordo δεν επηρεάστηκε από το πρόβλημα με τις κλειδαριές από τις πόρτες του Citroen C4, που ξεκλείδωναν όποτε ήθελαν ανοίγοντας διάπλατα τις πόρτες στις γρήγορες στροφές, και παρέμεινε στην 5η θέση.


Η αναμφισβήτητη ταχύτητα του Jari-Matti Latvala τον οδήγησε σε έξοδο και σε μια όχι και πολύ ανώδυνη επαφή με ένα δέντρο, όμως ούτε αυτό ήταν ικανό να του στερήσουν την 6η θέση. Αποκτώντας και πάλι την εμπιστοσύνη στον εαυτό του ο Henning Solberg (Ford), μετά το ατύχημα στο Μεξικό, κατάφερε να ανέβει στην 7η θέση εκμεταλλευόμενος και την έξοδο του Manfred Stohl, που δημιούργησε προβλήματα στο ψυγείο της Citroen Xsara, αλλά και την εγκατάλειψη από έξοδο του Chris Atkinson. Έτσι στις 3 επόμενες θέσεις βρέθηκαν τρία Xsara, με τους Carlsson στην 8η, τον Galli, στην 9η και τέλος τον Stohl στην δέκατη.

Τέσσερις ε.δ. και μια υπερειδική είχε το πρόγραμμα της τελευταίας μέρας που όμως δεν ήταν αρκετές για να ανατρέψουν τη διαφορά που είχε χτίσει ο Loeb, αλλά και τις διαφορές που υπήρχαν ανάμεσα στους οδηγούς της δεκάδας. Όμως ό,τι δεν κατάφεραν οι λασπωμένοι δρόμοι της τελευταίας ημέρας, το «πέτυχαν» οι αγωνοδίκες με την απόφαση τους να επιβάλλουν πεντάλεπτη ποινή στους Marcus Gronholm, Mikko Hirvonen, Jari Matti Latvala, Henning Solberg, Matthew Wilson και Gareth MacHale, που οδηγούσαν Ford Focus RS WRC '06 .

Έτσι η τελική κατάταξη βρήκε δεύτερο, πίσω από τον Loeb, τον Solberg και τρίτον τον δεύτερο οδηγό της Citroen, τον Sordo. Ακολούθησαν οι Grοnholm και Hirvonen, τα δύο Xsara των Carlsson και Galli και ο Latvala που πήρε την τελευταία βαθμολογούμενη θέση. Στην ένατη θέση βρέθηκε ο Stohl, ενώ ο 17χρονος Mikkelsen που οδηγούσε ένα Ford Focus RS παλαιότερης γενεάς και που δεν χρεώθηκε ποινή, μετά από έναν εκπληκτικά ώριμο αγώνα, βρέθηκε στην 10η θέση της κατάταξης.


Συγκλονιστική ήταν η μάχη για το πρωτάθλημα των Junior. O Urmo Aava που είχε πάρει με το Suzuki S1600 τη δεύτερη μέρα την πρώτη θέση από τον ομόσταυλό του Per Gunnar Andersson και μαζί μια διαφορά περίπου 30 δεύτερα έχασε την τελευταία μέρα και μόλις τρεις ειδικές πριν από το τέλος την διαφορά από ένα «λάστιχο». Έτσι ο Andersson κατάφερε να πάρει τη δεύτερη συνεχόμενη, αν και ανέλπιστη, νίκη του που τον σταθεροποιεί στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του θεσμού, με διαφορά μάλιστα 6 βαθμών από τον Εσθονό, που έχει 14 βαθμούς. Στην τρίτη θέση (θέση που βρισκόταν από την πρώτη μέρα) του αγώνα τερμάτισε ο Josef Beres, που είναι τώρα τρίτος στην βαθμολογία με 10 βαθμούς.

Η βαθμολογία μετά και τον 5ο αγώνα της χρονιάς έχει διαμορφωθεί ως εξής:

ΟΔΗΓΟΙ

S. LΟΕΒ 38 β.
, M. Grοnholm 37 β., M. Hirvonen 20 β., D. Sordo 19 β., P. Solberg 16 β., Η. Solberg 16 β., C. Atkinson 10 β., D. Carlsson 9 β., J. M. Latvala 7 β., G. Galli 5 β., M. Stohl 5 β., Τ. Gardemeister 5 β., J. Kopecky 2 β και M. Wilson 1 β.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ

BP-FORD 67 β.
, Citroen Total 59 β., Subaru 27 β., Stobart M-Sport Ford 22 β., και OMV Kronos Citroen 19 βαθμοί.

Επόμενος αγώνας στην Νότια Αμερική. Σε περίπου ένα μήνα (4 έως 6 Μαΐου) στα υψίπεδα της Αργεντινής θα διεξαχθεί ο 6ος γύρος του πρωταθλήματος, για να επιστρέψουν οι αγώνες και πάλι στην Ευρώπη για τα ράλι Ιταλίας και Ακρόπολις.

Κείμενα: [Κατερίνα Σεβαστού]















More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035157 seconds. ]