| |
Με
μια εξαιρετικά οργανωμένη παρουσίαση,
το Σαββατοκύριακο 10-11 Φεβρουαρίου, ξεκίνησαν και επίσημα οι
εργασίες για το μεγαλύτερο γεγονός στο χώρο του Enduro: Το International Six Days Enduro, που
το Σεπτέμβριο του 2008 θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας και συγκεκριμένα
στις Σέρρες.
Όμως η αντίστροφη μέτρηση για τους διοργανωτές είχε ήδη ξεκινήσει
νωρίτερα!
Δείτε το video της παρουσίασης!
Η επίσημη έναρξη των εργασιών, ξεκίνησε με την παρουσίαση που
πραγματοποιήθηκε στο επιμελητήριο Σερρών.
Το παρόν έδωσαν βουλευτές, ο Νομάρχης Σερρών Στέφανος Φωτιάδης, ο
Δήμαρχος Σερρών Ιωάννης Βλάχος, εκπρόσωποι των υπουργείων, τοπικοί
ιθύνοντες, ο επικεφαλής του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού κος Αλέξανδρος
Μανιατόπουλος, καθώς επίσης εκπρόσωποι εταιρειών μοτοσυκλέτας,
περιοδικά ειδικού Τύπου, περιοδικά τουρισμού, δημοσιογράφοι από
τηλεοπτικά κανάλια και φυσικά το Off-Road.gr.
Όλοι οι φίλοι του Enduro βρίσκονταν εκεί για να γιορτάσουν μαζί με τους
οργανωτές και τους τοπικούς φορείς.
Υπόσχεση για μια άρτια οργάνωση
Η επιλογή της τοποθεσίας των Σερρών κάθε άλλο παρά τυχαία είναι: Ήρθε
ύστερα από μια μακροχρόνια και έντονη προσπάθεια!
Σέρρες για τον κόσμο του
μηχανοκίνητου αθλητισμού, σημαίνει : Αυτοκινητοδρόμιο – ΛΑΜΣ – άριστες
διοργανώσεις.
Η έντονη δραστηριοποίηση των Σερρών σε διοργανώσεις Διεθνούς επιπέδου
αποτέλεσαν την απαραίτητη εγγύηση ώστε να δοθεί το χρίσμα από την
Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας –FIM.
Μεταξύ άλλων στις Σέρρες έχουν πραγματοποιηθεί αγώνες του Παγκοσμίου
Πρωταθλήματος Enduro, Ευρωπαϊκού και Παγκοσμίου Πρωταθλήματος
Supermotard, καθώς και πλήθος αγώνων Εθνικών Πρωταθλημάτων κάθε είδους
αγώνων, ταχύτητας, enduro, supermotard κα.
Επιπλέον το επιτελείο της διοργανώτριας λέσχης (Λέσχη Αυτοκινήτου και
Μοτοσυκλέτας Σερρών –ΛΑΜΣ) έχει από το 2006 την ευθύνη για την
χρονομέτρηση όλων τα αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro,
στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό σε αγώνες τέτοιου
βεληνεκούς.
Σημαντικό γεγονός που συμβάλει στην επιτυχία είναι και η βοήθεια που
προέρχεται από τους τοπικούς φορείς και την αυτοδιοίκηση.
Όλη η πόλη των Σερρών έχει συνειδητοποιήσει τα οφέλη που έχει από την
ενεργό συμμετοχή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και είναι διατεθειμένη
να συμβάλει τα μέγιστα για την επιτυχία του ISDE 2008.
Ο ίδιος ο δήμαρχος Σερρών, κ. Βλάχος, ο άνθρωπος ο οποίος βοήθησε τα
μέγιστα για την κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου, βρίσκεται κοντά στην
διοργάνωση του 2008.
Όπως εξήγησε και ο νομάρχης κ. Φωτιάδης, όλη η τοπική αυτοδιοίκηση έχει
αγκαλιάσει την διοργάνωση και διαβεβαίωσε για την παροχή κάθε δυνατής
βοήθειας.
Ενάμιση χρόνο πριν τον αγώνα και οι
εργασίες υποδομής βρίσκονται στο ζενίθ τους.
Νέα κτιριακή υποδομή, έρχεται να προστεθεί στο αυτοκινητοδρόμιο, που θα
αποτελέσει το κέντρο του αγώνα.
Ανανέωση και επέκταση των ξενοδοχειακών μονάδων της πόλης και των γύρω
περιοχών. Διαμόρφωση χώρων αναψυχής και φιλοξενίας καθώς και άλλες
εργασίες, σχεδιασμένες έξυπνα ώστε να μετά τον αγώνα να είναι
λειτουργικές για την πόλη.
Η προετοιμασία του αγώνα έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς το εγχείρημα είναι
εξαιρετικά περίπλοκο και απαιτητικό.
Η διαδρομή την οποία θα ακολουθήσει είναι κατά το 80% ήδη γνωστή, ενώ
έχει ήδη διοργανωθεί αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ως πιλοτική
διερεύνηση των αναγκών ενός αγώνα τέτοιου μεγέθους.
Από την οργάνωση παρουσιάστηκε και το υλικό που θα διανεμηθεί κατά τη
διάρκεια του ISDE 2007 που θα διεξαχθεί από 12-17 Noεμβρίου στην Σερένα
της Χιλής.
Στη διήμερη φιλοξενία μας, επισκεφθήκαμε εκτός από την πίστα των
Σερρών, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τις εργασίες, το
πανέμορφο βουνό / χιονοδρομικό κέντρο του Λαϊλιά, στο περιβάλλον του
οποίου θα διεξαχθούν οι περισσότερες ειδικές του αγώνα.
Η ιστορικη μορφή των αγώνων στη Β.
Ελλάδα κ.
Παρταλιός, τίμησε την παρουσίαση
Γιατί όλα αυτά;
Μα... Το ISDE είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση σε επίπεδου παγκοσμίου
πρωταθλήματος!
Πρόκειται για την πολυπληθέστερη και πλέον απαιτητική διοργάνωση που
έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην ιστορία του μηχανοκίνητου
αθλητισμού στη χώρα μας.
Αναμένονται περισσότεροι από 600 αναβάτες από 35 χώρες. Μαζί με αυτούς
χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο αναμένεται να γεμίσουν την πόλη τις
δύο εβδομάδες που διαρκεί συνολικά η "φιέστα".
Οδηγοί, συνοδοί, μηχανικοί, μέλη των ομάδων, παράγοντες του αθλήματος
και φυσικά απλοί θεατές από κάθε γωνιά της γης, κατακλύζουν κάθε χρόνο
τον τόπο διεξαγωγής ενός ISDE.
Το γεγονός ότι κάθε χρόνο ο αγώνας, πραγματοποιείται σε διαφορετικό
σημείο της γης, δίνει την ευκαιρία σε συμμετέχοντες και θεατές να
προγραμματίζουν και να συνδυάζουν την παρουσία τους εκεί, με τις
διακοπές τους.
Η πόλη που φιλοξενεί τον αγώνα πέρα από τη διεθνή προβολή που
απολαμβάνει, δραστηριοποιείται έντονα σε όλους τους τομείς με σημαντικά
οφέλη.
Χαρακτηριστικά στην Ν. Ζηλανδία όπου διεξήχθη το ISDE του 2006, ο
τζίρος που σημειώθηκε συνολικά κατά το 15ήμερο του αγώνα εκτιμήθηκε
στις $ 15 εκατ., σύμφωνα με τις αρχές του τόπου!
Αριθμός που αναμένεται να είναι αυξημένος στον αγώνα των Σερρών λόγω
της ευκολότερης πρόσβασης από την Ευρώπη που αποτελεί και τον βασικό
πυρήνα του αθλήματος.
Αυτό σημαίνει ότι ο νομός Σερρών, το Σεπτέμβριο του 2008, θα σφύζει από
ζωή, όχι μόνο τις μέρες του αγώνα, αλλά αρκετά πριν και μετά από αυτόν!
Στον αγώνα συμμετέχουν οι πρωταγωνιστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος
υπό τη σύνθεση Εθνικών Ομάδων όμως, προσδίδοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο
θεσμό. Παράλληλα στον αγώνα συμμετέχουν και μεμονωμένοι οδηγοί,
πάντα όμως υπό τη σημαία της χώρας τους.
Η διεξαγωγή του ISDE που πλησιάζει τα 100 χρόνια ζωής (από το 1913), το
καθιστά ως μία από τις μακροβιότερες διοργανώσεις του μηχανοκίνητου
αθλητισμού!
Όλος ο κόσμος της μοτοσυκλέτας
στηρίζει με κάθε τρόπο τον αγώνα. Είναι σίγουρο ότι το ISDE 2008, θα
έχει την καλύτερη και πιο ζεστή φιλοξενία στην ιστορία του!
Κείμενο: [Σπύρος
Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi]
Κατεβάστε το Video της παρουσίασης ~14.5ΜΒ (Δεξί
κλίκ και save target as...)
Χ. Κωνσταντινίδης-Θ.Χούντρας-Λ.
Δαρβίρα
Σύντομη
παρουσίαση του αγώνα...
Η «ολυμπιάδα» του Enduro
Το International Six Days Enduro είναι ένας αγώνας αντοχής, μια
ασυνήθιστα σκληρή δοκιμασία για τον αναβάτη και την μοτοσυκλέτα.
Σφραγίζει την αγωνιστική χρονιά του Παγκόσμιου Enduro καθώς διεξάγεται
μετά το τέλος του πρωταθλήματος (World Enduro Championship - WEC).
Η χωμάτινη διαδρομή που αναμορφώνεται σε κάθε γύρο από το πέρασμα των
500 με 600 περίπου συμμετοχών καθιστά την προσπέλαση εξαιρετικά δύσκολη
και κουραστική,
χαρακτηρίζοντας τον αγώνα ως Ολυμπιάδα του Enduro. Η συμμετοχή δε
Εθνικών Ομάδων προσδίδει μια ιδιαίτερη βαρύτητα στο θεσμό.
Ομάδες
Στο ISDE λαμβάνουν μέρος "Εθνικές Ομάδες" των έξι οδηγών από τις
περισσότερες χώρες του κόσμου (Trophy teams) καθώς και Εθνικές ομάδες
"Νέων" (Junior Trophy teams) με τέσσερις αναβάτες ηλικίας έως 23 ετών.
Στις συμμετοχές περιλαμβάνονται επίσης "Ομάδες" (Clubs) των τριών
αναβατών, από την ίδια χώρα πάντα, ανεβάζοντας τον αριθμό των αναβατών
που στοχεύουν σε έναν τερματισμό στον δυσκολότερο αγώνα της χρονιάς.
Οι Εθνικές Ομάδες απαρτίζονται από έξι αναβάτες, τους καλύτερους της
χώρας που εκπροσωπούν. Κάθε ομάδα βαθμολογείται αθροίζοντας το σύνολο
των χρόνων των οδηγών που την απαρτίζουν, ενώ υπάρχει και ατομική
κατάταξη από τις ειδικές χρονομετρημένες διαδρομές του αγώνα.
Κατηγορίες
Οι μοτοσυκλέτες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα μετον κυβισμό
τους:
Κατηγορία Ε-1: Για μοτοσυκλέτες
δίχρονες έως 125 κ.εκ. ή τετράχρονες έως 250 κ.εκ.
Διακρίνονται από το μαύρο φόντο και τον λευκό αριθμό συμμετοχής
Κατηγορία Ε-2: Για μοτοσυκλέτες
δίχρονες έως 250 κ.εκ. ή τετράχρονες έως 450 κ.εκ.
Διακρίνονται από το κόκκινο φόντο και τον λευκό αριθμό συμμετοχής.
Κατηγορία Ε-3: Για μοτοσυκλέτες
δίχρονες άνω των 250 κ.εκ. ή τετράχρονες άνω των 450 κ.εκ.
Διακρίνονται από το κίτρινο φόντο και τον μαύρο αριθμό συμμετοχής
κ. Βλάχος - Δήμαρχος Σερρών
Ο Αναβάτης
Ο αναβάτης πέρα από την οδηγική του κατάρτιση, δεινότητα και εμπειρία
χρειάζεται να έχει πολύπλευρες τεχνικές ικανότητες. Στο τέλος κάθε
εξαντλητικής οδηγικά ημέρας καλείται να επισκευάσει την μοτοσυκλέτα
(αλλαγή λαδιών, φίλτρα, φρένα) και να αλλάξει μόνος του τα ελαστικά σε
μόλις δεκαπέντε λεπτά μετά τον τερματισμό του, ώστε να την προετοιμάσει
για την επόμενη ημέρα. Καθ' όλη τη διάρκεια των έξι ημερών δικαιούται
να αντικαταστήσει μόνο περιφερειακά στοιχεία, αφού κινητήρας, πλαίσιο
και τροχοί πρέπει να αντέξουν τις δοκιμασίες μέχρι το τέλος του αγώνα,
μαρκάρονταιώστε να μην αλλαχτούν και πλέον μπορούν μόνο να
επισκευαστούν.
Διαδρομή
Η διαδρομή κάθε ημέρας αποτελείται από 125 χιλιόμετρα σε δύο γύρους.
Συνολικά 250 χιλιόμετρα καλύπτονται κάθε ημέρα, δηλαδή 1.500 χιλιόμετρα
συνθέτουν τον εξαήμερο αγώνα.
Επιλέγονται δύσκολες διαδρομές στο βουνό, δασικοί δρόμοι και δύσβατα
μονοπάτια, ποτάμια, βραχώδεις περιοχές, άμμος και λάσπη που συμβάλλουν
στην πολυμορφία του αγώνα, ενώ δοκιμάζονται τόσο οι αντοχές του αναβάτη
αλλά και η αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας.
Η χάραξη της διαδρομής κάθε ημέρας είναι διαφορετική, ενώ συχνά η
διαδρομή μίας ημέρας την επόμενη γίνεται με αντίθετη φορά.
Η τελευταία μέρα περιλαμβάνει έναν αγώνα τύπου motocross σε κλειστή
πίστα, εν είδει αυλαίας. Ήδη όποιος καταφέρει να τερματίσει τις
υπόλοιπες πέντε και να φτάσει μέχρι εκεί έχει σημειώσει μία τεράστια
προσωπική επιτυχία. Η φύση διεξαγωγής και η δυσκολία στις σκληρές
συνθήκες του εξαήμερου αγώνα enduro καθιστούν τον
τερματισμό σημαντικό γεγονός και έτσι υπάρχουν μετάλλια για όλους.
Στο τραπέζι όλα τα θέματα του ISDE!
Απλές και Ειδικές Διαδρομές
Ο αγώνας χωρίζεται σε απλές και ειδικές διαδρομές. Στις Απλές
Διαδρομές ο οδηγός καλείται να καλύψει μια συγκεκριμένη απόσταση σε
συγκεκριμένο χρόνο. Για κάθε λεπτό προάφιξης ή αργοπορείας επιβάλλεται
ποινή χρόνου ίση με 60'', η οποία προστίθεται στο συνολικό χρόνο των
ειδικών διαδρομών.
Κάθε κύκλος έχει 3-4 απλές διαδρομές μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται
και οι Ειδικές Διαδρομές.
Οι Ειδικές Διαδρομές είναι κλειστά από κυκλοφορία τμήματα της
διαδρομής, μήκους από 3-7 χλμ, όπου ο οδηγός καλείται να οδηγήσει όσο
πιο γρήγορα μπορεί, κυνηγώντας τον καλύτερο δυνατό χρόνο.
Κάθε ημέρα έχει 5-7 Ειδικές Διαδρομές, ενώ οι χρόνοι που πέτυχε κάθε
οδηγός αθροίζονται για να προκύψει ο συνολικός του χρόνος για την
ημέρα. Με βάση αυτό το άθροισμα ορίζεται η κατάταξη ανά κατηγορία αλλά
και η άτυπη Γενική Κατάταξη.
Κατάταξη
Οι χρόνοι ανά ημέρα κάθε οδηγού αθροίζονται ώστε να προκύψει ο
συνολικός του χρόνος για τις έξι ημέρες.
Αντίστοιχα, οι συνολικοί χρόνοι των μελών κάθε ομάδας αθροίζονται ώστε
να προκύψει η κατάταξη των Ομάδων,
αντίστοιχα Εθνικών, Junior ή Club.Κάθε εγκατάλειψη αναβάτη από τον
αγώνα, χρεώνει την Ομάδα του με δύο ώρες "ποινής" ανά ημέρα, οι οποίες
προστίθενται στο συνολικό χρόνο διαμορφώνοντας την τελική κατάταξη.
Μετάλλια
Βασικά, η κατάταξη αφορά τις εθνικές ομάδες που μάχονται για την σημαία
της πατρίδας τους.
Ωστόσο "Χρυσό Μετάλλιο" απονέμεται σε κάθε αναβάτη που τερματίζει
σημειώνοντας χρόνο έως και 10% μεγαλύτερο από το χρόνο του νικητή της
κατηγορίας του.
Αντίστοιχα, "Ασημένιο Μετάλλιο" απονέμεται στους αναβάτες που
τερματίζουν στο +40% από το χρόνο του πρώτου της κατηγορίας ενώ όλοι οι
υπόλοιποι τερματίσαντες προσθέτουν ένα σημαντικό χάλκινο μετάλλιο στη
συλλογή τους.
Άγγελος Μπαβέλας ΕΘΕΑΜ
Χρήστος Τασούλης - Husaberg-GasGas
κ. Κοντός - ΚΤΜ
κκ. Λουκόπουλος, Παπαπαναγιώτου -
Honda - Πολύχρονος -ΤΜ
Αθανασόπουλος - Hellinstore KTM
Θ. Χούντρας - Ι. Αρβανιτάκη
Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη
θέση: Λ. Δαρβίρα
More articles
|
|
| |
|