Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Δοκιμή: Ford Kuga 2.5Τ και 2.0TDCi



Ο τελευταίος τα παίρνει όλα!

Η Ford κράτησε το καλό χαρτί για το τέλος. Αν και καθυστέρησε να δώσει το παρόν στην κατηγορία με ένα νέο μοντέλο, το Kuga έρχεται να πλασαριστεί δίκαια κατά τη γνώμη μας στην κορυφή των μεσαίων SUV.

Αρκούν 3.500 χλμ επί ελληνικού εδάφους και με τις δύο εκδοχές κινητήρα του νέου Kuga για να καταλήξεις στο συμπέρασμα του πρόλογου.
Το crossover, όπως το θέλει η Ford, είναι εντυπωσιακό στη σχεδίαση, εξαιρετικό στην άσφαλτο, αποτελεσματικό στο χωματόδρομο, άνετο για μια οικογένεια, με καλές επιδόσεις και λογική τιμή, ότι δηλαδή ψάχνει από ένα SUV κάθε νέος πελάτης της κατηγορίας.

Η Ford στην κατηγορία των μεσαίων SUV είχε να επιδείξει το Maverick, όμως ήταν ένας από τους τελευταίους κατασκευαστές χωρίς σύγχρονη πρόταση εδώ και αρκετά χρόνια.

Έτσι, ακολούθησε τον ίδιο δρόμο με τη VW, βασίζοντας το τετρακίνητό της στο μικρομεσαίο της οικογενειακό. Με βάση λοιπόν το Focus C-Max, δημιούργησε ένα κανονικό SUV και για να διαφοροποιείται τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον τύπο, το χαρακτήρισε crossover.

Δεν πρόκειται για κάποιο ψηλωμένο station wagon αλλά για ένα κανονικότατο SUV που θα ανταγωνιστεί το Tiguan και το RAV4, με αρκετά ψηλή θέση οδήγησης.





Η συνταγή για την άσφαλτο: περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, άμεση απόκριση στο τιμόνι.



Σχεδίαση-Χώροι
Το Kuga έλκει την καταγωγή του από το πρωτότυπο iosis X Concept, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Παρισιού το 2006 ακολουθώντας κι αυτό τη σχεδιαστική μανιέρα  του “kinetic design” της Ford.

Σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις, το Kuga έχει παρόμοιο μέγεθος με τους άμεσους ανταγωνιστές του, ωστόσο το αρκετά μεγάλο μεταξόνιο 2.690 mm διασφαλίζει αρκετό χώρο για τους επιβάτες της πίσω σειράς καθισμάτων που στην έκδοση Titanium έχουν στη διάθεσή τους αναδιπλούμενα τραπεζάκια.

Το Kuga είναι ευρύχωρο όμως υψηλόσωμοι οδηγοί ίσως παραπονεθούν ότι η κονσόλα τους κλέβει χώρο για τα πόδια.

Στο ταμπλό οι επενδύσεις απομίμησης αλουμινίου και οι πινελιές χρωμίου δίνουν την απαραίτητη σπορ διάθεση, με τα υλικά κατασκευής να είναι ποιοτικά και με καλή συναρμογή.





Το χαμηλό προφίλ του ελαστικού κερδίζει σε αίσθηση στην άσφλατο αλλά είναι ευπαθές εκτός δρόμου.



Οι χώροι αποθήκευσης στην καμπίνα είναι εξαιρετικοί, με πολύ ευρύχωρο ντουλαπάκι συνοδηγού και μεγάλη θήκη στο κέντρο. Οι ποτηροθήκες είναι λίγες για αυτοκίνητο τέτοιου χαρακτήρα ωστόσο προαιρετικά προσφέρεται εξοδος USB και παροχή ρεύματος 230V πίσω, ενώ η πρίζα μπροστά είναι στάνταρ.

Παρά το μεγάλο μεταξόνιο ο χώρος αποσκευών κρίνεται μικρός αφού παρέχονται μόλις 360 lt για τις εκδόσεις με εφεδρικό τροχό και 410 lt για τις εκδόσεις με κιτ επισκευής.

Σημειωτέον δε ότι και στις δύο εκδοχές τα 68 lt βρίσκονται σε μικρές θήκες κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.

Για στριμωγμένα πάρκινγκ ιδανική λύση είναι η πρόσβαση στο πορτ-μπαγκάζ μέσω του ανοιγόμενου πίσω παρμπρίζ που διαθέτουν όλες οι εκδόσεις του Kuga.

Ο χώρος επιπλέον διαθέτει άγκιστρα κι ελαστικούς ιμάντες για τη συγκράτηση των αποσκευών στις απότομες στροφές.




Εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί αλλά με μπουτόν «Power».



Κινητήρες-επιδόσεις
Το Kuga προσφέρεται σε δύο εκδόσεις κινητήρα, βενζίνης και diesel.

O γνωστός δίλιτρος turbo diesel Duratorq 2.0 TDCi των 136 ίππων, συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Είναι αρκετά αθόρυβος, έχει μεγάλα αποθέματα ροπής (32,6 kgm στις 2.000 rpm) και χάρη στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου δε μένεις ποτέ από δύναμη. Η κατανάλωση του αγγίζει τα 8.8 lt/100 km σε ταξίδι με λογική χρήση του δεξιού πεντάλ.

Ο βενζινοκινητήρας είναι ο γνωστός και μη εξαιρετέος 2.5Τ από το Focus ST. 

Ο πεντακύλινδρος turbo αποδίδει 200 PS και 32,6 kgm ροπής που είναι στη διάθεση του οδηγού από τις 1.600 rpm σταθερά έως τις 4.000 rpm.

Παρά τα 1.600 κιλά του απόβαρου, η επιτάχυνση είναι καταιγιστική ανεξαρτήτου της σχέσης που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο. Δεν είναι τόσο συγκλονιστική η επιτάχυνση στα 0-100 km/h, όσο οι ρεπρίζ που δίνουν σημαντική βοήθεια στις προσπεράσεις σε σφιχτό κι ανηφορικό οδικό δίκτυο.

Η κατανάλωση με τον κινητήρα των 2.5Τ είναι υψηλή σε λογικά πλαίσια και εξαρτάται από το πόσο γενναία χρησιμοποιείται το δεξί πεντάλ.




Στο ταμπλό οι επενδύσεις απομίμησης αλουμινίου και οι λεπτομέρειες χρωμίου δίνουν τον απαραίτητο αέρα πολυτέλειας.


Αναρτήσεις-Μετάδοση
Το Kuga βασίζεται στο μικρομεσαίο Focus και οι αναρτήσεις ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία: Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Για να ανταπεξέλθουν στην καταπόνηση εκτός δρόμου, οι βραχίονες της ανάρτησης, οι αντιστρεπτικές και τα σινεμπλόκ έχουν ενισχυθεί.
Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης το Kuga είναι κατά βάση προσθιοκίνητο. Για τη μετάδοση της κίνησης και στους πίσω τροχούς φροντίζει ο τέταρτης γενιάς Haldex.

Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, πολύδισκος συμπλέκτης κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες, με το 5% της ροπής να πηγαίνει πάντα στους πίσω τροχούς, όμως το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει στο 50% όταν υπάρχει μειωμένη πρόσφυση τόσο στην άσφαλτο ή όταν κινούμαστε στο χώμα.

Δεν προσφέρεται σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) και τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει το Kuga αφορούν το ελέγχο της πρόσφυσης και της δυναμικής συμπεριφοράς (TCS και ESP), την προστασία από ανατροπή (AntiRollover Mitigation) και την υποβοήθηση ρυμούλκησης φορτίου, που είναι πολύ χρήσιμα στην άσφαλτο.




Ο χώρος αποσκευών διαθέτει 360 lt για τις εκδόσεις με εφεδρικό τροχό και 410 lt για τις εκδόσεις με κιτ επισκευής.


Άσφαλτος
Οι οδηγικές υποσχέσεις του Kuga στην άσφαλτο τηρούνται στο ακέραιο. Οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, η καλή πλευρική στήριξη του σώματος από τα καθίσματα στις στροφές και το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης λόγω του Haldex, συνθέτουν ένα σύνολο που σου επιτρέπει να το εκμεταλλευτείς για να κινηθείς γρήγορα.

Η απόκριση στο τιμόνι που μπορεί να γίνει ακόμα πιο άμεση μέσα από το menu των ρυθμίσεων, λόγω της ηλεκτροϋδραυλικής υποβοήθησης, δίνει ακόμη ένα εφόδιο στα χέρια του μυημένου.
Επιπλέον βοήθεια στην άσφαλτο παρέχουν κι οι μεγάλοι τροχοί, με ζάντες 17 ιντσών που φορούν χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 235/55.




Για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει το 6άρι κιβώτιο κι ο Haldex τέταρτης γενιάς που αν χρειαστεί, κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό μέχρι 50/50 εμπρός πίσω.


Χώμα
H απόσταση από το έδαφος των 188 mm και οι κοντοί προβόλοι, προδιαθέτουν θετικά για τις δυνατότητες του Kuga στο χώμα, όμως ο οδηγός δεν έχει στη διάθεσή του ούτε κλείδωμα της μετάδοσης, ούτε κοντές σχέσεις.

Αυτό που εκπλήσσει ευχάριστα είναι η αποτελεσματικότητα της μετάδοσης και κυρίως της ταχύτητας εμπλοκής του πίσω άξονα μέσω του Haldex.

Αρκεί ο οδηγός να φροντίζει να διατηρεί την κινητική του κατάσταση με σίγουρες κινήσεις και χωρίς να ρισκάρει σε σημεία που δεν γνωρίζει για την πρόσφυση του εδάφους.

Σε λασπωμένα τερέν και σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση, το Kuga θα σας πάει πολύ πιο μακριά από εκεί που φαντάζεστε ότι είναι το όριο κίνησης του αυτοκινήτου.

Τα ελαστικά έχουν ασφάλτινο προσανατολισμό και δεν ικανοποιούν στο χώμα, όχι μόνο λόγω της χάραξης του πέλματος, αλλά κι από το χαμηλό τους προφίλ που εύκολα μπορεί να τραυματιστεί από κάποια φυτευτή πέτρα.

Σε βατούς χωματόδρομους πάντως η ποιότητα κύλισης που παρέχουν οι μεγάλοι σε διάμετρο τροχοί είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη σε σημείο που εύκολα μπορείς να ξεχαστείς και να ξεπεράσεις τα όρια ασφαλούς κίνησης.

Οι εγκάρσιες ανωμαλίες και η υψηλή ταχύτητα θα δυσκολέψουν την απόδοση της ανάρτησης κι εύκολα μπορεί να νιώσετε τα το θόρυβο από τα bump-stops στο πάτωμα του αυτοκινήτου.






Γνώμη Off-road.gr
Το Kuga είναι ένα ελκυστικό, μοντέρνο, σωστά εξελιγμένο SUV που ικανοποιεί τις περισσότερες προσδοκίες των πελατών της κατηγορίας που απευθύνεται.

Ο κυβισμός του βενζινοκινητήρα ίσως αποτρέψει κάποιους που μπορεί να φοβηθούν από ενδεχόμενη επαναφορά των τεκμηρίων όμως η τιμή των  25.756 € που ξεκινά η βασική έκδοση Trend είναι ιδιαίτερα ελκυστική για ένα τόσο ολοκληρωμένο πακέτο.


Κείμενο: [Βασίλης Παπαδόπουλος]
Φωτογραφίες: [Ford Hellas – Off-Road.gr]


Σχετικά downloads - links
Φυλλάδιο Kuga
Ford.gr




Ο πεντακύλινδρος turbo των 200 PS και των 32,6 kgm ροπής δίνει επιδόσεις GTi στο μεσαίο SUV.







More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035308 seconds. ]