| |
Δεν
είναι κουκλί;
Που καταλήγεις αν χρησιμοποιήσεις τα μηχανικά μέρη από ένα ικανότατο
τετρακίνητο ATV και χτίσεις γύρω τους ένα ισχυρό σκελετό με δυνατότητα
να μεταφέρει δύο επιβάτες και τα πράγματά τους;
Μα... στο Spartan 500, ένα τετρακίνητο όχημα παντός εδάφους.!
Η ιδέα δεν είναι καινούργια. Σε αντίστοιχές κατασκευές έχουν προχωρήσει
όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές ATV.
Ο στόχος τους, είναι να αλλάξει η χωροταξία και να προσφέρουν στο κοινό
ένα όχημα που, όχι απλά να μην υπολείπεται των δυνατοτήτων των ATV αλλά
βασιζόμενο σε αυτές να προσθέτει ακόμα περισσότερη άνεση και δυνατότητα
μεταφοράς φορτίου. Έτσι από αναβάτης, ο χρήστης γίνεται οδηγός. Οδηγός
ενός οχήματος που φέρνει περισσότερο σε αυτοκίνητο παρά σε ATV.
Στα
εμπόδια η τετρακίνηση και το μπλοκέ θα καθαρίσουν!
Η σέλα αντικαθίσταται από δύο καθίσματα bucket και το μοτέρ
τοποθετείται σε νέα θέση, μπροστά από τον πίσω άξονα μετάδοσης. Τα
μηχανικά μέρη στηρίζονται σε ένα ισχυρό σωληνωτό πλαίσιο και voila!
Η νέα διευθέτηση μεταφέρει το κέντρο βάρους πολύ πιο χαμηλά, σε σχέση
με τα ATV με αποτέλεσμα το Spartan να παρουσιάζει εξαιρετική
συμπεριφορά σε όλες τις περιστάσεις.
Στρίβει σαν καρτ παντού και η καλοσχεδιασμένη ανάρτηση καταπίνει ότι
εμπόδιο του πετάξεις μπροστά του. Ταυτόχρονα είναι ευχάριστο στην
οδήγηση και απλούστατο στη χρήση του, χάρη στο αυτόματο κιβώτιο
συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Πέρα από την όπισθεν και την κανονική «μακριά» σχέση κίνησης, υπάρχει
και η «κοντή» σχέση, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις
«δύσκολες» καταστάσεις. Δύσκολες καταστάσεις που ο χρήστης είναι
σίγουρο ότι θα επιδιώξει να βρεθεί μια και το Spartan δεν λεει να
σταματήσει!
Οδηγιέται σαν kart!
Το ψυχολογικό σήμα κινδύνου, που θα εκπέμψει ο εγκέφαλος του οδηγού, θα
έρθει πολύ πιο πριν από εκεί οπου ο Σπαρτιάτης θα πλησιάζει στο όριο
των δυνατοτήτων του. Με την βοήθεια της τετρακίνησης, τη δυνατότητα του
μπλοκαρίσματος του διαφορικού, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους,
το κοντό μεταξόνιο και το φαρδύ μετατρόχιο δύσκολα θα τα βρεις σκούρα!
Ένα από τα πιο συνηθισμένα «καπρίτσια» των ATV είναι το σήκωμα των
εσωτερικών τροχών από το έδαφος, στις κλειστές – γρήγορες στροφές. Εκεί
που στα ATV θέλει μετακίνηση του σώματος για να μεταφερθεί κατάλληλα το
βάρος και να αποτραπεί η ... ανατροπή, στο Spartan απλά όλα είναι στο
έδαφος!
Προσπαθήσαμε πολύ για να φέρουμε το Σπαρτιάτη σε δύσκολη θέση, αλλά
αυτός πάντα φρόντιζε να κρατιέται στην πορεία του, χωρίς περιττά
χαζοσπινιαρίσματα.
Γουρουνάκι
γαρ: Δώσε μου λάσπες και πάρε μου την ψυχή!
Εντωμεταξύ τα πλαστικά φτερά, φροντίζουν να καλύπτουν επαρκώς τους
τροχούς, έτσι ώστε οι επιβάτες να μην τρωνε τις λάσπες στο πρόσωπο,
φαινόμενο συνηθισμένο στους γουρουναρέους* (Σ.Σ. Γουρουναρέος = ο
χρήστης του γουρουνιού μια και τα ATV/Quad στην πιάτσα λέγονται
γουρουνάκια).
Η επιλογή της τετρακίνησης, ενεργοποιείται ηλεκτρικά με κουμπί που
βρίσκεται τοποθετημένο πάνω στο τιμόνι, ενώ εκεί θα βρείτε και το
κουμπί για το κλείδωμα του διαφορικού. Ο χώρος αποσκευών είναι
πραγματικά τεράστιος και σε προδιαθέτει για πολύ περισσότερο φόρτωμα
από τα 150 κιλά που δίνει ο κατασκευαστής.
Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 500 κ.ε. με ισχύ 34hp/7000
στρ/λεπ.. Ισχύς που κρίνεται υπέρ αρκετή για το σύνολο των 330 κιλών,
το οποίο σταματά από τέσσερις δίσκους.
Mετά
τη λάσπη ένα μπανάκι επιβάλλεται!
Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 90 χιλιόμετρα τα οποία μπορεί να τα πιάσει
σε κάθε έδαφος, αρκεί να αντέχει και η ... ψυχή του οδηγού!
Σε φυσιολογικούς ρυθμούς πάντως θα κινηθεί με 80 χιλιόμετρα, εκπνέοντας
σιγουριά στον οδηγό, όντας ιδιαίτερα σταθερό.
Για τους ιδιαίτερα γρήγορους υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας του, με
αναρτήσεις Ohlins, ενώ χρήσιμο θα είναι και το κάλυμα καμπίνας, ώστε να
μην αποχωρίζεστε τον Σπαρτιάτη ούτε όταν βρέχει.
Το «πρόβλημα» με το Spartan είναι η παιχνιδιάρικη εμφάνιση του και
ταυτόχρονα η εύκολη οδήγηση του.
Δύο πράγματα που αποτελούν πραγματικό δέλεαρ για το γυναικείο φύλο, με
αποτέλεσμα μόλις έρθουν σε επαφή μαζί του να μην θέλουν να το
αποχωριστούν!
Το Spartan κατασκευάζεται στην Ισπανία για λογαριασμό της Ελληνικής YMC
και υπάρχει σε δύο χρώματα πορτοκαλί και κίτρινο.
Στο σύνολο του αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση, τόσο για την εκτός
δρόμου κίνηση και μεταφορά φορτίου, όσο και για μικρές μετακινήσεις
εντός δρόμου.
Ρυθμιζόμενες οι αναρτήσεις με
δυνατότητα επιλογής Ohlins
Τα μαγικά κουμπάκια φροντίζουν για
την τετρακίνηση και το μπλοκέ
Οι δυνατότητες αναρρίχησης του
Spartan είναι πραγματικά εξαιρετικές!
Spartan 500
Λιανική τιμή: 9900 ευρώ
YMC - Αλίμου 34, 2109854550, www.ymc.gr
Διαστάσεις / Βάρος
Ολικό μήκος - 2480mm
Ολικό πλάτος - 1430mm
Ολικό ύψος – 1500mm
Βάρος γεμάτο - 380kg
Μέγιστο φορτίο - 310kg
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου - 15lt
Κινητήρας
Τετράχρονος υδρόψυκτος μονοκύλινδρος
Χωρητικότητα - 500cc
Συμπίεση - 10,2:1
Ισχύς - 34/7000hp/rpm
Ροπή - 36/5500nm/rpm
Τελική ταχύτητα – 90χλμ/ωρα
Εκκίνηση
Μίζα & χειροκίνητη
Κιβώτιο / μετάδοση
Αυτόματο (low & high) + όπισθεν
Κατ’ επιλογή 2Χ4 – 4Χ4
Κατ’ επιλογή μπλοκάρισμα πίσω διαφορικού
Ανάρτηση
Εμπρός – Διπλή ανεξάρτητη
Πίσω – Διπλή ανεξάρτητη
Ελαστικά
Εμπρός 25x8 - 12
Πίσω – 25x10 - 12
Φρένα
Εμπρός - 2 δίσκοι
Πίσω - 2 δίσκοι
Διάφορα - Εξοπλισμός
Θέσεις επιβατών – 2
Ζώνες ασφαλείας τριών σημείων
Ταχύμετρο
Χιλιομετρητής
Δείκτης καυσίμου
Δείκτης όπισθεν
Δείκτης χειροφρένου
Δείκτης μετάδοσης 2Χ4 – 4Χ4
Κείμενο: [Σπύρος
Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi]
More articles
|
|
| |
|