Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Daihatsu Terios Rally: Χαμηλές πτήσεις



Μπορείς με ένα normal τετρακίνητο να κάνεις το κέφι σου στα Rally 4X4;

Καιρό είχαμε να δούμε ένα πραγματικά νέο αυτοκίνητο στο χώρο των Rally 4X4. Η κίνηση που έγινε από την Technic Test και συγκεκριμένα από το Γιώργο Λάσδα, μόνο σαν πρωτοποριακή μπορεί να χαρακτηριστεί.

Βασιζόμενος σε ένα πρακτικά «μαμά» Terios 1.5 έστησε ένα αγωνιστικό 4Χ4, το πρώτο στη χώρα μας που ακολουθεί τις τρέχουσες προδιαγραφές της FIA.

Μια κίνηση που ήρθε να ταράξει τα νερά και ξυπνήσει το αγωνιστικό πνεύμα στους αγώνες των 4Χ4 Rally.


Η ιδέα
Η ιδέα απλή: Πρέπει να επιτύχουμε την μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση με το μικρότερο δυνατό κόστος.

To Daihatsu Terios, όπως βγαίνει από το εργοστάσιο, αποτελεί μια ιδανική βάση για τους αγώνες 4Χ4 Rally. Είναι οικονομικό, τετρακίνητο και προπάντων αξιόπιστο.

Η απόφαση για να εξελιχθεί με βάση τις τρέχουσες προδιαγραφές της FIA ήταν ξεκάθαρη. Αυτές αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της εποχής μας και ο Γιώργος, πάντα ενεργητικό πνεύμα κοιτά μόνο μπροστά.

Οι κατηγορίες της FIA για τα τετρακίνητα αγωνιστικά αυτοκίνητα – που ουσιαστικά προορίζονται για αγώνες Rally Raid – Baja, είναι δύο.





Η Τ2, αφορά τα αυτοκίνητα που έχουν ομολογκαριστεί από το εργοστάσιο και η έκταση των βελτιώσεων μετατροπών που επιτρέπεται είναι περιορισμένη. Ουσιαστικά μοιάζει με την κατηγορία Ν των αγώνων rally.

Η Τ1, είναι πρακτικά ελεύθερη βελτιώσεων και σε αυτήν ανήκουν και τα πρωτότυπα. Εδώ θα βρούμε όλους τους γνωστούς μας πρωταγωνιστές των Rally Raid, όπως τα VW Touareg και Mitsubishi Pajero.

To Terios όντας χωρίς ομολογκασιόν, επέλεξε την Τ1. Όμως στο αυτοκίνητο, προς το παρόν δεν έγινε καμιά ουσιαστική αλλαγή σε σχέση με το παραγωγής. Τουλάχιστον όχι στο επίπεδο της Τ1.

Επιπλέον ο κινητήρας, στραγγαλίστηκε λίγο από τον υποχρεωτικό περιοριστή στην εισαγωγή. Όμως εκεί που κερδίζει το Terios είναι το μικρό βάρος που έχει και το καλοσχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης και διεύθυνσης, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα φιλικό και ευκολοδήγητο.




Η προετοιμασία
Αρχικά το αυτοκίνητο «γδύθηκε» από το ειδικευμένο προσωπικό της Techinic Test.
Στη συνέχεια το αμάξωμα μεταφέρθηκε στο Nino για να τοποθετηθεί Roll Cage σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Εντωμεταξύ οι αναρτήσεις ταξίδεψαν στην Κρήτη, στο εργαστήριο της Bi-Mors. Ανοίχτηκαν τα normal φυσίγγια, έγινε revalving, τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενες βαλβίδες και ρυθμίστηκαν σύμφωνα με το βάρος του αυτοκινήτου και τη φιλοσοφία των αγώνων που ακολουθεί.

Με την παραλαβή του αμαξώματος από το Nino, το οποίο ενισχύθηκε επιπλέον από το Roll Cage, ξεκίνησε ο αγώνας προετοιμασίας.

Είναι γνωστή η αγάπη που έχει ο Γιώργος στην προετοιμασία των αυτοκινήτων και το Terios δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Ένας λόγος ακόμα παραπάνω, μια και η πρωτιά θα ήταν διπλή. Το αυτοκίνητο το οδηγά η κόρη του, Φραντζέσκα.

Τα πάντα είναι τοποθετημένα με προσοχή στη λεπτομέρεια: Από τις βίδες και τις ενισχύσεις στα ψαλίδια μέχρι τα αυτοκόλλητα.

Στην πορεία αποσυνδέθηκαν κλιματισμός, ABS και αερόσακοι και μπήκαν ομολογκαρισμένα bucket, ζώνες και σύστημα πυρόσβεσης.




Αφαιρέθηκαν τα πίσω καθίσματα και η εταζέρα και οι εσωτερικές λεπτομέρειες συμπληρώθηκαν από το αλουμινένιο υποπόδιο του συνοδηγού, όπου βρίσκεται και η κόρνα του αυτοκινήτου ενώ λίγο πιο πίσω είναι τοποθετημένος ο απαραίτητος χειροκίνητος πυροσβεστήρας.

Η ρεζέρβα βρήκε τη φυσιολογική της αγωνιστική θέση μέσα στο αυτοκίνητο, στερεωμένη σωστά και στιβαρά, ενώ το original κάλυμμα της ρεζέρβας έχει τοποθετηθεί στο κενό που υπάρχει στην πίσω πόρτα.

Οι ελάχιστες αλλαγές, συμπληρώθηκαν από αλλαγή του τελικού της εξάτμισης καθώς και από ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου της ανάφλεξης.

Τοποθετήθηκε ισχυρότερος δίσκος – πλατό και μια και η τελική ταχύτητα δεν είναι το ζητούμενο, τοποθετήθηκαν κορωνοπήνια από το αυτόματο  για να κοντύνει λίγο η τελική σχέση μετάδοσης και να ανακτήσει το αυτοκίνητο την αεράδα που είχε πριν την τοποθέτηση του περιοριστή.

Την προστασία του, ανέλαβαν ποδιές που έχουν εξελιχθεί ειδικά για το Terios από την Technic Test.

To αυτοκίνητο παπουτσώθηκε με ζάντες της Bred και τα απαραίτητα χωμάτινα αγωνιστικά 205/15 και ... είναι έτοιμο να κτυπήσει το δρόμο!




Στο δρόμο
Το κάθισμα είναι βιδωμένο σταθερά στα μέτρα της Φραντζέσκας. Άντε να ... περάσεις τώρα στη θέση της πολεμίστρας, άμα είσαι λίγο μακρύτερος. Ζόρικα....

Μόλις φορέσεις το bucket είσαι έτοιμος. Το μοτέρ και η ήσυχη εξάτμιση σχεδόν δεν ακούγονται. Βγαίνουμε σιγά-σιγά από το χώρο της Technic Test και κατευθυνόμαστε προς το ... πλησιέστερο χώμα.

Το γλυκό παιχνιδιάρικο look του, είναι ιδιαίτερα προκλητικό και κυκλοφορώντας με το Terios στο δρόμο, νιώθεις ότι όλα τα μάτια είναι καρφωμένα πάνω σου.

Στην άσφαλτο δεν βάζει φωτιά, δεν είναι και αυτός ο σκοπός του άλλωστε. Στα γρήγορα χωμάτινα δρομάκια είναι που ξεδιπλώνει τις χάρες του.

Εκεί ανακαλύπτεις ότι έχει γίνει πολύ δουλειά στην ανάρτηση. Είναι σωστά ρυθμισμένη και ενώ μοιάζει σκληρή, αποδεικνύεται ενδοτική χωρίς να τερματίζει πουθενά. Διατηρεί πάντα επαφή με το έδαφος και τα λάστιχα βυζαίνουν κάτω.

Τα χιλιόμετρα στα κλειστά κομμάτια ανεβαίνουν γρήγορα και το αυτοκίνητο κερδίζει πόντους όπου η διαδρομή είναι σφικτή και στριφτερή.




Εκεί το στήσιμο του αυτοκινήτου θα σου επιτρέψει να τοποθετηθείς σωστά λίγο πριν από τη στροφή, χωρίς φρένα και να συνεχίσεις διαγράφοντας μαγικές τροχιές χωρίς χαζοσπινιαρίσματα και άνευ λόγου γλιστρήματα.

Το μικρό βάρος κάνει θαύματα. Φυσικά δεν μπορείς να τα έχεις όλα και στα ανηφορικά θα πρέπει να πιέσεις το μοτέρ, το οποίο θα ανεβάσει απροβλημάτιστα αλλά σχετικά αργά.

Εκεί το «μαμά» κιβώτιο θα αποδειχθεί εξαιρετικό με τις ταχύτητες να κουμπώνουν θετικά ενώ και η αλλαγή με το κοντύτερο διαφορικό αποδεικνύεται ένα και ένα.

Αποδίδοντας τόσο γλυκά, φιλικά και όμορφα το αυτοκίνητο σε προκαλεί να κάνεις απίστευτα πράγματα.

Σαν γνήσιο τετρακίνητο που είναι, οι απαλές διαδρομές που έχει να αντιμετωπίσει στα rally είναι παιχνιδάκι. Όχι δεν είναι στημένο για σκληρό 4Χ4, αλλά δεν θα πει όχι σε κάθε ευκαιρία που θα βρει μπροστά του, για να απογειωθεί απαλά.




Η στιβαρότητα και η αξιοπιστία του έχει ήδη αποδειχθεί στους πρώτους αγώνες και η κίνηση της Technic Test φαίνεται να έχει πετύχει το στόχο της.

Απλότητα, φιλικότητα και αξιοπιστία είναι οι τομείς που το Terios υπερέχει. Σύμφωνα με τον Γιώργο το πιθανότερο είναι ότι σύντομα θα γίνουν βελτιώσεις και στον κινητήρα και έτσι θα γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό.

Χαμηλές πτήσεις με Terios λοιπόν και έπεται συνέχεια!




Το πρόσωπο πίσω από την Technic Test: Γιώργος Λάσδας
Ο Γιώργος Λάσδας, ξεκίνησε πριν από 35 χρόνια περίπου με βελτιώσεις καπακιών σε BMW. Σύντομα η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τους αγώνες και τη λεπτομέρεια τον οδήγησε να δημιουργήσει την Technic Test και να ασχοληθεί σε βάθος με τα Daihatsu.

Γιώργο ποιος είναι ο στόχος σου;
Ο στόχος μας με το Terios είναι να φέρουμε αυτό το επιτυχημένο τετρακίνητο και στους αγώνες.  Η Daihatsu από την πρώτη στιγμή ανταποκρίθηκε θετικά στην προσπάθεια μας.

Με κύριο μέλημα μας την αξιοπιστία και μια καλή συνταγή στον κινητήρα αργότερα, θα το ανεβάσει αρκετά και σίγουρα θα μπορέσει να κάνει καλύτερους χρόνους.

Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ανθρώπους που αντιμετώπισαν πολύ θετικά όλη αυτή την προσπάθεια και ιδιαίτερα τον Γιάννη Χεκιμιάν, ο οποίος είναι ο άνθρωπος από την Daihatsu που προώθησε όλη αυτή την ιδέα.

Αρκετοί ακόμα ήταν αυτοί που μας βοήθησαν όπως η εταιρία  Speed & Style, βασικά ο Κώστας ο Σαββάκης αλλά κυρίως η Bi-Mors του Μάριου Χριστοδουλάκη από την Κρήτη. Είναι  η εταιρία η οποία μας στήνει τις αναρτήσεις.

Ξέρεις, εδώ και δύο χρόνια προσπαθούμε να βελτιώσουμε από την αρχή το Terios και έχουμε δει πολύ θεαματικά αποτελέσματα.

Αλλάζουμε εντελώς τις χαρακτηριστικές των αμορτισέρ και αυτό που δοκιμάζουμε τώρα είναι η αξιοπιστία τους.




Ήδη τα πρώτα σετ των αμορτισέρ, έχουν κάνει μέχρι τώρα 30000 χιλιόμετρα!
Είναι επισκευαζόμενα και τα προσαρμόζουμε ανάλογα με τις απαιτήσεις μας.

Βασικά χρησιμοποιούμε το γόνατο της Daihatsu και πάνω σε αυτό χτίζουμε ένα καινούργιο αμορτισέρ, με άλλο άξονα, άλλες χαρακτηριστικές.

Αν θέλουμε να το ψηλώσουμε μπορούμε όσο μας επιτρέπει η γεωμετρία του αυτοκινήτου, μέχρι δυόμισι εκατοστά μπροστά ή πίσω.

Βασικά φτιάχνουμε αμορτισέρ που σκέφτονται κάπως διαφορετικά. Εκτιμούμε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά μέχρι τώρα και αυτό φαίνεται και το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούμε την ίδια τεχνογνωσία.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσω τον Μάνο Βορδοναράκη, ένα συνεργάτη από τα παλιά, που φτιάχνουμε μαζί της ποδιές προστασίας και φυσικά ο Ninos που φρόντισε για το Roll Cage και την εξάτμιση.




Τι περιμένετε από το αυτοκίνητο;
Από το αμάξι περιμένουμε να φτάσει στο όριο του, όσο αφορά αναρτήσεις, φρένα και μοτέρ ώστε να ξέρουμε από εκεί και πέρα αν πρέπει να επενδύσουμε παραπάνω σε αυτή την ιδέα γιατί είναι ένα κομμάτι το οποίο καθημερινά φθίνει.

Γενικά οι αγώνες 4Χ4, έχουνε μια πολύ λάθος αντιμετώπιση από κάποιους ρομαντικούς φίλους μας και αυτό το πράγμα αντί να φτιάξει θεσμούς, νομίζω ότι έχει χαλάσει γιατί ο κόσμος το βλέπει από λάθος πλευρά.

Εδώ στην Ελλάδα, θέλουν όλοι να είναι πρώτοι. Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι έτσι, υπάρχει ένα κομμάτι το οποίο το κουβαλάμε όλοι μας και το κομμάτι αυτό είναι του προσωπικού μας αγώνα, με το δικό μας εσωτερικό χρονόμετρο.

Καθένας δηλαδή κάνει έναν δικό του αγώνα και δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο κανείς πρωταθλητής και να κερδίζει, αλλά να κάνει αξιοπρεπείς αγώνες και να παρουσιάζει το έργο του προς τα έξω. Ένα έργο συνολικό και που θα δείχνει αν μη τι άλλο τον πολιτισμό μιας χώρας.

Πιστεύω να ξεπεράσουμε τους σκοπέλους που έχουν εμφανιστεί και να βγούμε σε μια καινούργια θάλασσα από του χρόνου, χωρίς προβλήματα.




Εμείς θα είμαστε εδώ, πάντοτε να βοηθάμε, να συνεισφέρουμε, να προσφέρουμε όσο αντέχουμε ακόμα και από εκεί και πέρα, να έρθουν καινούργιοι άνθρωποι με φρέσκες ιδέες να φτιάξουμε αυτό το παζλ και να το συμπληρώσουν ώστε να έρθει μια πρόοδος γενικότερα σε αυτό το κομμάτι του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το κομμάτι του 4Χ4.

Ποια ήταν η αντίδραση του κόσμου στους αγώνες που συμμετείχατε με το Terios;
Οι θεατές ήταν πάραπολυ ένθερμοι από τον πρώτο κιόλας αγώνα, γιατί είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει μπει πολύ καλά μέσα στην αγορά.

Ξέρουν ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δε βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά που είναι αξιοπρεπές και είναι μια ευχάριστη νότα στους αγώνες.

Αρχίζουν και καταλαβαίνουν ότι δεν πάνε μόνο τα super αυτοκίνητα στους αγώνες, αλλά πάνε και τα καθημερινά και εμείς αυτό που θέλουμε να δείξουμε είναι ότι ένα καθημερινό αυτοκίνητο μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται μέσα σε έναν αγώνα και να κάνει το δικό του αγώνα.

Μια εταιρία σαν την Daihatsu έρχεται και δίνει ένα ξέχωρο τόνο μέσα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά μια κοπέλα η οποία αποφασίζει να τρέξει με ένα τετρακίνητο.

Μια κοπέλα που μπορεί να είναι η κόρη του καθενός ή η γυναίκα του.
Αυτή η κίνηση νομίζω ότι δίνει ένα άλλο status στο γυναικείο κομμάτι, το ότι υπάρχει στους αγώνες και μας δίνει να καταλάβουμε ότι οι γυναίκες είναι πολύ υπεύθυνες και πολύ ικανές.




Πιστεύω ότι αν αφιερώσεις χρόνο, ειδικά σε νέα παιδιά, στα άτομα αυτά τα οποία μεθαύριο θα έχουν τα παιδιά τους μέσα στα αυτοκίνητα και θα τα πηγαίνουν κάθε μέρα στη βόλτα, στο σχολείο ή για κάποιες δουλειές, θα είναι ιδιαίτερα αξιόλογες και θα εκπέμπουν σεβασμό.

Νομίζω ότι και στην Ολυμπία ήταν πάρα πολύ δυνατό το κοινό. Ήταν αξιοσημείωτο ότι μέχρι και το τελευταίο πέρασμα οι θεατές δεν έφυγαν από τη θέση τους, για να δουν να περνά το Terios και αυτό νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό.

Δε θα ξεχάσω ότι στα κοντρόλ έρχονταν κόσμος και ήθελε μια φωτογραφία μαζί με τη Φρατζέσκα.
Πιστεύω ότι αν κάποιο αυτοκίνητο μπορεί να πάει 10/10 εμείς πηγαίναμε 8/10 και αυτό μέτρησε.

Ποιο είναι το κόστος που εκτιμάς ότι χρειάζεται κάποιος για να στήσει ένα Terios ώστε να συμμετάσχει στους αγώνες 4Χ4 Rally;
Έχουμε κάνει μια προσπάθεια με την αντιπροσωπία, να μπορέσουμε να συμπιέσουμε την τιμή για ένα Terios 1.5 γύρω στα 21000 ευρώ.

Με ένα κόστος γύρω στα 6000 ευρώ μπορεί κάποιος να το προετοιμάσει και να ξεκινήσει με ένα budget περίπου 5000 ευρώ το χρόνο, χωρίς να έχει ατυχίες και να κάνει ένα πρωτάθλημα.
Θα έλεγα με ένα κόστος γύρω στις 28000 ευρώ (μαζί με την αγορά) θα μπορέσει να ξεκινήσει το πρώτο πρωτάθλημα του.




Το μοτέρ είναι ένα normal, έχει ένα διαστενωτικό δακτύλιο, περιοριστεί όπως τον λέμε, ο οποίος του κόβει μεν λίγο από την ισχύ στο full, αλλά το κάνει πιο γραμμικό στις μεσαίες.

Λόγω του ότι δεν έχει και πολύ κυβισμό δεν επηρεάζεται και πολύ. Έχουμε αλλάξει μόνο ένα τελικό εξάτμισης – αυτό και μόνο.

Το αυτοκίνητο πρέπει να αποδίδει γύρω στους 75 ίππους στους τροχούς, αλλά με τα πιο κοντά κορωνοπήνια που έχουμε χρησιμοποιήσει από το αυτόματο, το έχουν ζωντανέψει αρκετά.
Επιπρόσθετα το ακροπολικό λάστιχο το έχει βελτιώσει αισθητά στο χώμα.

Βλέπουμε ουσιαστικά ότι το αυτοκίνητο με λίγες επεμβάσεις, μπορεί να παραμείνει ένα καθημερινό αυτοκίνητο για δύο άτομα και ταυτόχρονα να κινείται αξιοπρεπώς και στους αγώνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατανάλωση του στον αγώνα δεν ξεπέρασε πουθενά τα 11 λίτρα/100χλμ.
Μιλάμε για ένα normal αυτοκίνητο. Θόρυβο δεν κάνει, ευχάριστο είναι και κυρίως πολύ φιλικό.
Θα ήθελα να αναφέρω ότι αν υπάρχουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι, θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα μικρό – δικό μας cup, εγώ θα συνεισφέρω με την παροχή υπηρεσιών μου, τη συμμετοχή μου και τις γνώσεις μου για να προετοιμάσουμε μια ωραία ομάδα αυτοκινήτων όπου θα διασκεδάζουν όλοι επί ίσης όροις.

Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Nora Agapi]




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.036895 seconds. ]