Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Ford και Rallye Monte Carlo



Μόλις 53 ημέρες μετά τη λήξη της θριαμβευτικής περσινής σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA με νίκη στη Βρετανία, η επί δύο συνεχόμενες χρονιές πρωταθλήτρια Ford ξεκινά την υπεράσπισή  του τίτλου των κατασκευαστών στο θρυλικό Rallye Monte Carlo (24 - 27 Ιανουαρίου). 

Πολλά πράγματα είναι καινούργια για το 2008 στην ομάδα του «Μπλε Οβάλ», καθώς συμμετέχει με νέα ταυτότητα ομάδας, εντυπωσιακούς νέους χρωματικούς συνδυασμούς για το επιτυχημένο Focus RS World Rally Car και μία συναρπαστική νέα ομάδα οδηγών που συνδυάζει τα νιάτα με την εμπειρία.

Με νέο όνομα, η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team ετοιμάζεται για τον πρώτο από τους 15 γύρους του πρωταθλήματος με ένα Focus RS ίδιων προδιαγραφών με εκείνου που κέρδισε τον τίτλο του 2007.

Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen, που τερμάτισαν τρίτοι στο πρωτάθλημα των οδηγών την περσινή σεζόν, έχοντας κερδίσει σε τρεις αγώνες, θα πλαισιωθούν από τους Φιλανδούς Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila, οι οποίοι έχουν προαχθεί σε επίσημα μέλη της εργοστασιακής ομάδας, μετά από δύο χρόνια με την ιδιωτικής συμμετοχής Stobart VK M-Sport.

Σε ηλικία μόλις 27 και 22 ετών αντίστοιχα, και οι δύο έχουν στα υπέρ τους νιάτα αλλά και άφθονη εμπειρία  με 70 και 52 εκκινήσεις WRC.



Με βάση και πάλι τη Βαλένς (Valence), το Rallye Monte Carlo είναι ουσιαστικά ένας ασφάλτινος αγώνας σε τεχνικά καθαρές διαδρομές, αλλά ο απροσδόκητος καιρός μπορεί δυσκολέψει υπέρμετρα τις συνθήκες.

Οι οδηγοί ενδέχεται να συναντήσουν στεγνούς αλλά και πλημμυρισμένους δρόμους και επικίνδυνο πάγο – πάντα με την απειλή του χιονιού σε μεγαλύτερα υψόμετρα.

Συχνά έρχονται αντιμέτωποι με όλες αυτές τις συνθήκες στην ίδια ειδική διαδρομή, ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας αφιλόξενα βουνά, περνώντας από νότια προσανατολισμένες περιοχές, προστατευμένες από τις σκληρές καιρικές συνθήκες και συνεχίζοντας βόρεια σε πιο εκτεθειμένες. 

Η σωστή ή λανθασμένη επιλογή ελαστικών κρίνει τη νίκη στον αγώνα.  Κάθε σετ ειδικών διαδρομών μπορεί να περιέχει δρόμους όπου επικρατούν πολύ διαφορετικές συνθήκες, αλλά τα ελαστικά επιλέγονται πάνω από τρεις ώρες πριν την έναρξη της δράσης. 

Δεν υπάρχει ιδανική επιλογή ελαστικού για τέτοιο καιρό και κυρίως με τους νέους κανονισμούς που περιορίζουν τις διαθέσιμες επιλογές.



Συχνά το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στην υιοθέτηση μιας συμβιβαστικής λύσης, με στόχο την απώλεια του λιγότερου δυνατού χρόνου στις αντίξοες συνθήκες. 

Είναι το πέμπτο Rallye Monte Carlo για τον Hirvonen και καθώς - σύμφωνα με τα προγνωστικά – αναμένεται χειμωνιάτικος καιρός στα βουνά, ο ίδιος γνωρίζει πόσο σκληρός μπορεί να γίνει ο αγώνας. 

«Το Monte Carlo είναι ένα ράλι που εξαρτάται από τον καιρό.  Αν είναι ξηρός και ήπιος, τότε είναι όπως οποιοσδήποτε άλλος ασφάλτινος αγώνας.
Αν υπάρχει χιόνι και πάγος, τότε οι συνθήκες ενδέχεται να αλλάξουν γρήγορα και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί. Με τέτοια δεδομένα, το μοναδικό πράγμα που μπορείς να προβλέψεις με ασφάλεια είναι ότι οι ειδικές θα είναι απρόβλεπτες.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πρόκληση του πρωταθλήματος.

Ανυπομονώ να ξαναρχίσω. 
Θα ξεκινώ κάθε ράλι επιδιώκοντας τη νίκη, αλλά αν δεν τα καταφέρνω, τότε η δεύτερη θέση θα είναι ο αμέσως επόμενος στόχος. Θα δυσκολευτώ να αναλάβω το ρόλο του Marcus Gronholm στον αγώνα αλλά νιώθω έτοιμος γι’ αυτό.

Έμαθα πάρα πολλά από αυτόν κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων σεζόν και τώρα ήρθε η ώρα να προχωρήσω και να δείξω ότι μπορώ να αγωνιστώ και για τον τίτλο των οδηγών» κατέληξε.



Ο Latvala προσχωρεί στην ομάδα μετά από ένα εκπληκτικό τελείωμα της σεζόν του 2007, όπου διεκδίκησε την πρώτη του θέση στο πόντιουμ στην Ιρλανδία και κέρδισε σε μία σειρά ειδικών διαδρομών στη Βρετανία, έτσι τώρα είναι έτοιμος για όλες τις προκλήσεις του ράλι. 

«Πιστεύω ότι θα έχει χιόνι και πάγο αλλά ράλι σημαίνει πρόκληση και σε τόσο δύσκολες συνθήκες, αν οδηγώ καλά, τότε μπορεί να κερδίσω μεγάλα χρονικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων. 

Η οδήγηση στο σκοτάδι είναι επίσης δύσκολη, αλλά αυτή είναι μία επιπλέον πρόκληση και το στοιχείο που κάνει το σπορ τόσο συναρπαστικό!

Οι νέοι κανονισμοί των ελαστικών σημαίνουν ότι θα πρέπει να συνηθίσω τη γόμα της Pirelli, οδηγώντας χωρίς τον ανθεκτικό στα κλαταρίσματα αφρό και χωρίς να έχω τις ίδιες επιλογές που είχαμε στο παρελθόν. 

Έχω χρησιμοποιήσει τα νέα ελαστικά κατά τη διάρκεια των δοκιμών και ένιωσα ότι ήταν πιο σκληρά. 

Η απαγόρευση του αφρού σημαίνει ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να κόβουν ευθεία στις στροφές όπως πριν, λόγω φόβου κλαταρίσματος, γι’ αυτό και θα χρειαστεί να είμαι προσεκτικός στις στροφές.  Έμαθα να οδηγώ έτσι στο WRC Παραγωγής, ελπίζω λοιπόν αυτή η εμπειρία να αποδειχτεί χρήσιμη» πρόσθεσε ο Latvala.



Ο Khalid Al Qassimi από το Abu Dhabi θα οδηγήσει ένα τρίτο εργοστασιακό αυτοκίνητο κάνοντας το ντεμπούτο του στο Rallye Monte Carlo.

Ο 35χρονος θα ανανεώσει τη συνεργασία του με το συνοδηγό Michael Orr - το δίδυμο κέρδισε στο Πρωτάθλημα Μέσης Ανατολής της FIA το 2004.

«Ανησυχώ για πώς θα προσαρμόσω την οδήγησή μου στο χιόνι και τον πάγο.
Δεν έχω ποτέ αγωνιστεί ξανά σε τέτοιες συνθήκες, πρέπει λοιπόν να ηρεμήσω. Στα μεγάλα υψόμετρα, όπου ενδέχεται να υπάρχει πάγος, ακόμα και μια απλή βόλτα θεωρείται γρήγορη οδήγηση!
Πρέπει να προσαρμοστώ σ’ αυτό, αλλά μέχρι να το ζήσω και να έχω λίγα λεπτά για να πιάσω το ρυθμό, δεν έχω ιδέα πώς θα τα καταφέρω.

Ο Michael κι εγώ μιλάμε τακτικά στο τηλέφωνο.  Έχουμε πολλές ιδέες, μεταξύ των οποίων και αλλαγές στο σύστημα των pace notes μου προκειμένου να διασφαλίσουμε πιο ακριβείς αποστάσεις και σημεία φρεναρίσματος. 

Γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον καλά, και τώρα που ο Michael βρίσκεται στο WRC τρία ή τέσσερα χρόνια, έχει εξελίξει περαιτέρω την εμπειρία και το ρυθμό του.  Αυτό σημαίνει ότι θα μπορέσει να με βοηθήσει να βελτιώσω και τις σημειώσεις και την ταχύτητά μου» πρόσθεσε ο Al Qassimi.
  


Διαδρομή Ράλι
Το ράλι διατηρεί πολλές από τις καινοτομίες της περσινής χρονιάς, ενώ  προστίθενται μερικές ακόμα για το 2008. 
Οι πρώτες τρεις ημέρες έχουν σαν βάση τους τη Βαλένς (Valence), αλλά στη συνέχεια, ο αγώνας κατευθύνεται νότια, προς το Μονακό για μία τέταρτη μέρα δράσης, ψηλά πάνω από το Πριγκιπάτο στα βουνά των Παράκτιων Άλπεων.

Είναι ο μοναδικός γύρος WRC με πλήρη αγωνιστική δράση τεσσάρων ημερών.  Η έναρξη της δράσης την Πέμπτη το βράδυ γίνεται στο σκοτάδι και κατευθύνεται στα όρη Vercors, ανατολικά της Βαλένς. 

Την Παρασκευή, η διαδρομή ακολουθεί πορεία νοτιοδυτικά της πόλης προς την Αρντές (Ardeche) πριν από το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα το Σάββατο, βορειοδυτικά της Βαλένς. 

Ένα μη χρονομετρημένο τμήμα οδηγεί τους αγωνιζόμενους στο Μονακό πριν την τελική αναμέτρηση της Κυριακής, που σηματοδοτεί την επιστροφή της θρυλικής Col de Turini μετά από απουσία ενός χρόνου. 

Μετά την επιτυχημένη δοκιμή της προηγούμενης χρονιάς, το ράλι ολοκληρώνεται με μία σούπερ ειδική γύρω από την περιοχή του λιμανιού του σιρκουί GP του Μονακό. 

Οι οδηγοί τρέχουν σε συνολικά 19 ειδικές διαδρομές, διανύοντας 365.09 χλμ., σε μία απόσταση 1481.25 χλμ.

Rallye Monte Carlo
1ος Γύρος Παγκοσμίου πρωταθλήματος Rally της Fia, 24 - 27 Ιανουαρίου 2008


Πέμπτη 24 Ιανουαρίου: 1η Ημέρα Valence - Valence
Εκκίνηση: Valence                                            
1η Ε.Δ. St Jean en Royans - Col de La Chau   
2η Ε.Δ. La Cime du Mas - Col de Gaudissart  
Serv A  Valence (45 λεπτά)                            
Ανασυγκρότηση: Valence                              

       
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου: 2η Ημέρα Valence - Valence
Serv B  Valence (15 λεπτά)
3η Ε.Δ. St Pierreville - Col de la Fayolle
4η Ε.Δ. Burzet - Lachamp Raphael
5η Ε.Δ. St Martial - Le Chambon – Beleac
Serv C  Valence (30 λεπτά)
6η Ε.Δ. St Pierreville - Col de la Fayolle
7η Ε.Δ. Burzet - Lachamp Raphael
8η Ε.Δ.  St Martial - Le Chambon - Beleac
Serv D  Valence (45 λεπτά)
Ανασυγκρότηση: Valence

Σάββατο 26 Ιανουαρίου: 3η Ημέρα Valence - Valence
Serv E  Valence (15 λεπτά)
9η Ε.Δ. Labatie d'Andaure - Lalouvesc
10η Ε.Δ. St Bonnet - St Bonnet
11η Ε.Δ. Lamastre - Gilhoc - Alboussiere
Serv F  Valence (30 λεπτά)
12η Ε.Δ. Labatie d'Andaure - Lalouvesc
13η Ε.Δ. St Bonnet - St Bonnet
14η Ε.Δ. Lamastre - Gilhoc - Alboussiere
Serv G  Valence (45 λεπτά)
Ανασυγκρότηση: Valence

Κυριακή 27 Ιανουαρίου: 4η Ημέρα Monaco - Monaco
Εκκίνηση: Monaco
RSZ     Gilette (15 λεπτά)
15η Ε.Δ. La Bollene Vesubie - Moulinet
16η Ε.Δ. Luceram - Loda
17η Ε.Δ. La Bollene Vesubie - Moulinet
18η Ε.Δ. Luceram - Col des Portes
RSZ     Gilette (13 λεπτά)
19η Ε.Δ. Monaco - Circuit
Τερματισμός: Monaco

Συνολική διαδρομή ράλι: 365.09 χλμ.


Φωτογραφίες: [Ford]



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035261 seconds. ]