Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Δεύτερος γύρος του ΠΠΡΑ 2005: Optic Rally 2000-Tυνησία

Ο αγώνας της Τυνησίας, ανέκαθεν ήταν σκληρός και δύσκολος.

Παρά το μικρό του μεγέθους της χώρας, οι οργανωτές διάλεγαν πάντα ένα τέτοιο συνδυασμό εδαφών που δεν άφηναν σε χλωρό κλαρί τους συμμετέχοντες.

Άμμο ή λάσπη; Πέτρα ή βούρκο;
Σφικτά φιδωτά βουνίσια δρομάκια ή απέραντες πεδιάδες με πολλά;

Οι Γάλλοι Luc Alphand και Gilles Picard (Mitsubishi MPR11) στα αυτοκίνητα και ο Cyril Despres (ΚΤΜ 660) στις μοτοσικλέτες, νίκησαν, τερματίζοντας στην παραλία El Kantara, στο 24ο Rally Optic 2000 Τυνησίας, ύστερα από οκτώ ημέρες, σκληρού αγώνα.









Ο αγώνας Optic Rally 2000 Tunisia 2005, ξεκίνησε την Κυριακή 3 Απριλίου από την Νίκαια, με μια μικρή υπέρ ειδική σε Ευρωπαϊκό έδαφος. Αμέσως μετά οι αγωνιζόμενοι μπήκαν στο πολυτελές πλοίο που τους μετέφερε στο λιμάνι της Τύνιδας.



Αυτοκίνητα

Ο Alphand (Mitsubishi MPR11) – πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής στο σκι - πήρε τρεις ειδικές του αγώνα και την πρώτη του νίκη σε αφρικανικό έδαφος.
 
Επτά χρόνια πέρασαν από την πρώτη του συμμετοχή, με ένα ιδιωτικό Pajero, σε Cross-Country Rally.
Νικητής του Ισπανικού και Γερμανικού Baja το 2003, τερμάτισε δεύτερος στο τελευταίο Dakar, με την πρώτη του επαφή με το νέο Mitsubishi.

Στη σκόνη του, ακολούθησε ο Bruno Saby (VW Race Touareg), ύστερα από μια φοβερή μάχη που έδωσε προκειμένου να ανταγωνιστεί το νικητή και ταυτόχρονα προσπαθώντας να κρατηθεί τουλάχιστον στη θέση του, μια και ο άλλος οδηγός της Mitsubishi (Hirosho Masuoka) τον είχε στο κατόπι.
Μόλις ένα λεπτό ήταν η τελική διαφορά τους.

Έχοντας κερδίσει το Rally Αργεντινής (Por Las Pampas Rally), ένα μήνα πριν, ο Saby, αύξησε τη βαθμολογική του διαφορά στο πρωτάθλημα αντοχής της FIA.

Η Jutta Kleinschmidt με το δεύτερο VW Race Touareg, πήρε την τέταρτη θέση επτά λεπτά εμπρός από το Ford Buggy του Jean Louis Schlesser.


Μοτοσικλέτες
Χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις στις μοτοσικλέτες: ο Cyril Despres (ΚΤΜ 660) διέσχισε με άνεση την έρημο της Τυνησίας, με τον αέρα του νικητή του Dakar.

Χρειάστηκε λίγο χρόνο μόνο για να προσαρμοστεί στο νέο σύστημα πλοήγησης.

Ο Carlo De Gavardo από την αρχή δήλωσε ότι θα σταματήσει να προσπαθεί να περάσει τα πιο γρήγορα 660 και θα φροντίσει να χρησιμοποιήσει τις αρετές του ελαφρού 450 στα δύσκολα σημεία του αγώνα.

Ο Χιλιανός τερμάτισε με σούζα γιορτάζοντας τη δεύτερη θέση στον αγώνα και δείχνοντας το δρόμο στους αμερικανούς αρχάριους Andy Grider –τρίτος ΚΤΜ 660- και Chris Blais – τέταρτος ΚΤΜ 660.

Τα Quad, επιτέλους φτάνουν στον τερματισμό και μάλιστα σε σεβαστές θέσεις στη γενική: Ο  Christophe Declerck (Yamaha) πήρε τη νίκη από τον Hubert Deltrieu (Polaris) καθώς και την πρώτη θέση στην κατηγορία Quad της FIM!


Αναλυτικά
Πρώτη διαδρομή: Le Kef – Tamerza
Απλή 5 χλμ - Ειδική 279 χλμ - Απλή 1 χλμ
Η πρώτη ειδική, επί αφρικανικού εδάφους, ξεκίνησε με πολύ βροχή και λάσπη – κάπως αλλιώς έχουν στο μυαλό τους μερικοί την Σαχάρα!

Η λάσπη ήταν τέτοια που οι οργανωτές, βλέποντας ότι ήταν σχεδόν ακατόρθωτο, τα βαριά rally bikes να ανέβουν μια λασπωμένη πλαγία στο 57 χιλιόμετρο, αποφάσισαν να ξεκινήσουν τον αγώνα για τα αυτοκίνητα από το 87 χιλιόμετρο!
Φυσικά το πατινάζ δεν περιορίσθηκε και πολύ!

Ο David Casteu (KTM 660) εκκίνησε πρώτος, κόλλησε στη συνέχεια στη λάσπη και ξεπεράστηκε από τον Despres που ξεκινώντας πιο πίσω, αναρριχήθηκε στην κορυφή και επικράτησε στην σημερινή ειδική με δέκα λεπτά διαφορά από τον δεύτερο Blais.
Ο Bruno Saby (VW Race Touareg) ανέλαβε το δύσκολο έργο να ανοίγει το δρόμο στη λάσπη – κάτι που εκμεταλλεύθηκε κατάλληλα ο Luc Alphand (Mitsubishi MPR11) και πήρε την ειδική.



Δεύτερη διαδρομή: Tamerza – Sabria
Απλή 19 χλμΕιδική 240 χλμΑπλή 32 χλμ
Η επόμενη μέρα έβαλε τους αγωνιζόμενους στο «ζουμί» του αγώνα!
Ξεκίνησε με πολύ αέρα, αυτή τη φορά και κυρίως οι αναβάτες ήταν αυτοί που είχαν μεγαλύτερο πρόβλημα.
Τα σημεία στα GPS τους ήταν περιορισμένα και με τον αέρα να λυσσομανάει μέσα στην επίπεδη Chott El Jerid δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν τίποτα.

Ο νικητής του Dakar Cyril Despres (ΚΤΜ 660), χάθηκε δύο φορές, αντιμετωπίζοντας προβλήματα στα ψηφιακά όργανα, τερματίζοντας πέμπτος στη ειδική που κέρδισε ο Γάλλος David Casteu (KTM 660), χάρη στον «ιχνηλάτη» του, Carlo De Gavardo (KTM 450) ηγέτη στα 450 .

Ο Hiroshi Masuoka (Mitsubishi MPR11) ξεκίνησε πίσω από τον ομόσταυλό του Luc Alphand και εκμεταλλευόμενος το κόλλημα του, πέρασε μπροστά και πήρε την ειδική.



Τρίτη διαδρομή: Sabria-Sabria
Απλή 52 χλμΕιδική 315 χλμΑπλή 41 χλμ
Η έρημος της Τυνησίας μπορεί να είναι μικρή – σε σχέση με τη Σαχάρα – αλλά είναι από τις πιο δύσκολες: Οι αμμόλοφοι είναι μικρού μεγέθους και συνεχόμενοι, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να αναπτύξει την απαραίτητη για την άμμο ταχύτητα.
Από τα 315 χιλιόμετρα της τρίτης κυκλικής ειδικής τα 80 εξελίχθηκαν σε μαλακούς, μικρούς αμμόλοφους.

Ο νικητής του Dakar Cyril Despres (ΚΤΜ 660) περίμενε αυτή την πρώτη ειδική και ξεκαθάρισε τις προθέσεις του – η νίκη είναι γιαυτόν.
Στα αυτοκίνητα ο Γάλλος Luc Alphand πέρασε τους πάντες με άνεση.



Τέταρτη διαδρομή: Sabria – El Borma
Απλή 41 χλμEιδική 267 χλμ - Απλή 76 χλμ
Οι πρόσφατες αμμοθύελλες, επενέβησαν δραστικά στο τοπίο και η οργάνωση αναγκάστηκε να περιορίσει τη διαδρομή κατά 40 χιλιόμετρα.

Ο Bruno Saby (VW Race Touareg) πήγαινε σαν τον άνεμο και πήρε την ειδική.

Στις μοτοσικλέτες ο Cyril Despres (KTM 660) κέρδισε και πάλι την ειδική αυξάνοντας την διαφορά του στη γενική, από τον Carlo De Gavardo.

Το απόγευμα βρήκε τους συμμετέχοντες να σχεδιάζουν την τακτική τους για τον παραδοσιακό καθοριστικό γύρο της επόμενη ημέρας El Borma – El Borma!



Πέμπτη διαδρομή: El Borma – El Borma
Απλη 11 χλμΕιδική 223 χλμΑπλή 11 χλμ
Πετσοκομμένη η ειδική, μια και το αναγνωριστικό όχημα της οργάνωσης δεν κατάφερε να βγάλει τη διαδρομή.
Παρόλαυτα η κλασσική πλέον El Borma – El Borma «καθάρισε» πολλούς συμμετέχοντες και έδειξε τα δόντια της σε όλους!

Νικητής στα αυτοκίνητα ο Jean Louis Schlesser (Ford Buggy), ύστερα από αρκετό καιρό (Ράλι Τουρκίας 2005), ενώ στις μοτοσικλέτες το «μικρό» KTM 450 στα χέρια του Carlo De Cavardo πέταγε χαμηλά πάνω από την άμμο σήμερα!





Έκτη διαδρομή: El Borma – Djerba
Απλή 45 χλμΕιδική 326 χλμΑπλή 70 χλμ
Ύστερα από τη ζέστη της El Borma οι αγωνιζόμενοι συνάντησαν βροχή και αέρα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας!

Στο τέλος της μεγαλύτερης ειδικής του αγώνα ο Luc Alphand (Mitsubishi MPR11) ήρθε πρώτος, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Bruno Saby (VW Race Touareg).

Στις μοτοσικλέτες ο κλασσικός Cyril Despres πήρε και αυτή την ειδική, ενώ ο Χιλιανός Carlo De Gavardo έπεσε θύμα απώλειας λαδιού και οι μηχανικοί πασχίζουν να συνεφέρουν τη μοτοσυκλέτα για να μπορέσει να τερματίσει στη δεύτερη θέση αύριο.
Μεγάλη η μάχη θα δοθεί και στα Quad μεταξύ των Hubert Deltrieu (Polaris), Christophe Declerck (Yamaha) Ο Declerck πήρε την σημερινή ειδική.



Έβδομη διαδρομή – Τερματισμός: Djerba- Djerba
Απλή 91 χλμ - Ειδική 264 χλμ - Απλή 37 χλμ
Η τελευταία ειδική είχε πολύ άμμο και πέρναγε κοντά στα σύνορα με τη Λιβύη. Αμέσως μετά οδεύοντας προς τον τερματισμό η ειδική περνούσε δίπλα από τη θάλασσα και κατέληγε στο σημείο της γιορτής που είχε στηθεί εκεί.
Ο Luc Alphand δεν άφησε τίποτα να τον ενοχλήσει στην πορεία του για τη νίκη, ενώ ο Cyril Despres έχοντας κερδίσει ήδη τρεις ειδικές, έκανε μια βόλτα προς τον τερματισμό







Συνεντεύξεις από τους πρωταγωνιστές στον τερματισμό:

Luc Alphand (Fra/Mitsubishi MPR11)- 1ος Γενικής
Ήταν πιο εύκολο από ότι την πρώτη φορά που κέρδισα αγώνα σαν σκιέρ!

Πρέπει να προσθέσω όμως, ότι μετά από 7 χρόνια στην έρημο, νιώθω όμορφα που κέρδισα τον πρώτο μου αφρικάνικο αγώνα.

Ήταν μια ένταση που κράτησε 8 ημέρες – μια μεγάλη εβδομάδα – όπου έπρεπε να είσαι συνεχώς συγκεντρωμένος. Το πρωί πριν από τον τερματισμό ήμουν ιδιαίτερα αγχωμένος.
Οι οδηγίες μου ήταν να μην διακινδυνέψω τίποτα γιαυτό και δεν άφησα να με περάσει ο Saby στα τελευταία 20 χιλιόμετρα.

Ήταν μια καλή νίκη σε ένα ράλι με ποικιλία εδάφους. Έχω την αίσθηση ότι διέσχισα πολλές χώρες, το τοπίο και ο καιρός άλλαζε συνεχώς. Τώρα θα συνεχίζω στην Ισπανία, Αίγυπτο και φυσικά στο Dakar!




Bruno Saby (Fra/VW Race Touareg) – 2ος Γενικης
Είμαι ευχαριστημένος με τη δεύτερη θέση στο συγκεκριμένο αγώνα μια και με τους βαθμούς της, προηγούμαι στο Π.Π.

Ο αγώνας ήταν πολύ σκληρός, με πολύ πέτρα και αρκετή άμμο.
Οδήγησα αρκετές φορές πίσω από τους ανταγωνιστές μου και την ομόσταυλή μου Jutta Kleinschmidt ώστε να συγκρίνω το όχημα μου. Πιστεύω ότι έχουμε δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξης των αναρτήσεων για τους επόμενους αγώνες.
Έχουμε εξελίξει αρκετά τον πετρελαιοκινητήρα μας, ειδικά τώρα με τα δύο turbo, οπότε μπορούμε να ασχοληθούμε με τις αναρτήσεις.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον πλοηγό μου Michel Perin που για ακόμα μια φορά τα κατάφερε θαυμάσια!




Hiroshi Masuoka (Jap/Mitsubishi MPR11) – 3ος Γενικής
Οδήγησα flat-out σήμερα, αλλά δεν μπορούσα να καλύψω τα τρία λεπτά για την δεύτερη θέση.

Δεν είναι και πολύ άσχημα.

 Έχουμε μια θέση στο podium, μαζί με τον συνοδηγό μου τον Pascal.
Τώρα πρέπει να δουλέψουμε για το Μαρόκο και ίσως να λάβουμε μέρος και σε ένα αγώνα το Σεπτέμβριο και μετά ετοιμασίες για το Dakar.





Jean-Pierre Strugo (Fra/Mercedes ML) - 12ος Γενικής – 1ος Τ2

Ήταν μια ... προσεκτική νίκη για εμάς.


Τα πήγαμε καλύτερα από πέρσι και τώρα είμαι πρώτος στην κατηγορία Τ2 στο Π.Π.
Αυτό μου δίνει θάρρος για να προχωρήσω στη μάχη που θα έχουμε με τη Nissan και την Toyota.




Cyril Despres (Fra/KTM LC4) – 1ος Γενικής Μοτο
Χρειάστηκα δυο ημέρες για να «μπω» στον αγώνα και ύστερα βρήκα τον ρυθμό του Dakar.

Να οδηγώ μπροστά και να ανοίγω τις διαδρομές – είναι ότι χρειάζεται για να διατηρώ το επίπεδο μου σε σχέση με τους συναγωνιστές μου, που περιμένω με ανυπομονησία να συναντήσω στο ράλι Μαρόκου, σε ένα μήνα.

Κάθε νίκη είναι καλή, αν και αυτή ήρθε πολύ εύκολα.
Ταυτόχρονα βοήθησα και τους δυο νέους αμερικάνους ομόσταυλούς μου, που βελτιώθηκαν πολύ.




Carlo De Gavardo (Chi/KTM 450) – 2ος Γενικής -1ος 450
Είμαι χαρούμενος που κατάφερα να τερματίσω.

Οι μηχανικοί μου έκαναν καταπληκτική δουλειά. Δεύτερος σε ένα τόσο σκληρό αγώνα με το μικρό μου ΚΤΜ 450 είναι καταπληκτικό!




Andy Grider (USA/KTM LC4) – 3ος Γενικής
Ούτε που μπορούσα να φανταστώ ότι θα κατέληγα στο podium στην πρώτη μου συμμετοχή σε Rally-Raid!

Αν δεν έπεφτε ο Chris Blais – σίγουρα δεν θα ήμουν εδώ.

Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τους Cyril και Carlo για όλα όσα μου έμαθαν σε αυτό τον αγώνα.
Έχω την ταχύτητα, αλλά θέλω μερικά χρόνια ακόμα να γίνω καλός όπως αυτοί στην πλοήγηση.




Christophe Declerck (Fra/Quad Yamaha) – 9ος Γενικής – 1ος Quad
Ήταν πολύ σκληρός αγώνας, μέχρι και τον τερματισμό. Ο Hubert είναι καταπληκτικός οδηγός.

Τρεις αναβάτες με τρία διαφορετικά Quad, είναι ένα τέλειο podium και περιμένω με ανυπομονησία τον αγώνα του Μαρόκου στον επόμενο γύρο του FIM Quad Word Cup.


Φωτογραφίες: Thierry HONNORAT - npo.fr - Αρχείο Off-Road.gr

[Σπύρος SUPERSPY Κατσιμαλής]

z


More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.040182 seconds. ]