Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
4Wheel Drive Αυγούστου: Παιδιά του πολέμου



4Wheel Drive Αυγούστου: Παιδιά του πολέμου

Τα πραγματικά 4x4 γεννήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες μετακίνησης των στρατευμάτων ενός παγκοσμίου πολέμου.
Τα Willys όργωσαν τα βουνά της κατεχόμενης Ευρώπης, τους αμμόλοφους της βόρειας Αφρικής και τις λασπωμένες επιφάνειες των νήσων του Ειρηνικού.

Όταν ο Maurice Wilks οδήγησε το στρατιωτικό Willys, εντυπωσιάστηκε από τις off-road επιδόσεις του προκατόχου των Jeep κι έπεισε τον αδελφό του να κατασκευάσουν ένα παρόμοιο Rover.

Με τον οδηγό καθισμένο στο κέντρο του αυτοκινήτου, σε θέση αλά McLaren F1, έλκοντας άροτρο και φρέζα για την περιποίηση του κήπου, δεν άργησε να μπει στη μαζική παραγωγή, όχι ως αγροτικός ελκυστήρας αλλά ως αυτοκίνητο προορισμένο για χωμάτινο τερέν, το Land Rover.

Η τεχνογνωσία στη χρήση του αλουμινίου λόγω της κατασκευής πολεμικών αεροσκαφών δεν πήγε χαμένη και μέχρι σήμερα βλέπουμε καρπούς αυτής της εξέλιξης στα σύγχρονα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας.

Ενώ λοιπόν τα τετρακίνητα προέκυψαν από τις συμμαχικές δυνάμεις, τη σκυτάλη πήραν οι ηττημένοι του πολέμου, Ιάπωνες, και το 1951 εγένετο Land Cruiser για να ακολουθήσουν οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες που καθιέρωσαν τα 4x4 στη συνείδηση του κόσμου.

Από το 1950 κι έπειτα, τα 4x4 είχαν άλλους σκοπούς να εκπληρώσουν. Ήταν τα εργαλεία όσων κινούνταν σε απαιτητικά εδάφη και αυτών που έπρεπε να μεταφέρουν εφόδια σε δυσπρόσιτα σημεία του πλανήτη, χωρίς ωστόσο να χάσουν ποτέ την επαφή με τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις.

Στη δεκαετία του ’90, με την έλευση του RΑV4 και τη δημιουργία της κατηγορίας των SUV όπως την αντιλαμβανόμαστε εμείς στην Ευρώπη, έγινε η πραγματική επανάσταση.

Χωρίς ουσιαστικά να χρησιμοποιεί τις επιλογές των αρχέτυπων, η νέα κατηγορία υιοθετούσε το ανάστημα και το περιτύλιγμα, αλλά χωρίς το hard core υλικό με το οποίο καθιερώθηκαν τα 4x4.

Πολλοί θεωρούν ότι αυτή ήταν η μεγάλη προδοσία των κατασκευαστών στη φιλοσοφία των «τζιπ».

Λαμβάνοντας όμως υπόψη τα δεδομένα της εποχής, η επιλογή αυτή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν μονόδρομος. Πλέον οι σύγχρονοι εξερευνητές μπορούν να επιλέξουν τη μορφή της περιπέτειας που θα εμπλακούν.

Τα SUV εκπληρώνουν τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, και χωρίς κόπο μπορούν ξεκινήσουν για μια ήπια off-road περιπέτεια. Στο τεύχος Αυγούστου έχουμε δείγματα του πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα τετρακίνητο στις μέρες μας.

Η ομάδα Missing-Link ταξίδεψε στους κόκκινους αμμόλοφους της Λιβύης, χρησιμοποιώντας δύο τροποποιημένα Defender για μια extreme περιπέτεια στα όρια της αντοχής ανθρώπου και μηχανής.

Η δεύτερη αποστολή συνεργατών του περιοδικού μας, πήρε εκκίνηση για το Νεπάλ, σε μια πιο soft εκδοχή, καθώς χρησιμοποιούνται δύο Land Cruiser σαν αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, για μια διαδρομή cross country απόστασης 12.000 χιλιομέτρων.

Η τρίτη αποστολή, που τη στιγμή που θα τυπώνεται το περιοδικό θα διασχίζει ήδη την Τουρκία, αφορά επίσκεψη στη χώρα της φυλής Qashqai.

O Σπύρος Κατσιμαλής και η Nora Agapi θα ταξιδέψουν στο Ιράν με ένα εντελώς νορμάλ δίλιτρο Nissan Qashqai, γεγονός που αποδεικνύει ότι για κάθε τετρακίνητο υπάρχει η κατάλληλη διαδρομή. Αυτό που χρειάζεται είναι η διάθεση.

Άλλος για Κίνα;
Οι Ολυμπιακοί αγώνες του Πεκίνου είναι must για τις ελληνικές αποστολές. Παρακαλετή είσοδος, ξινό ταξίδι

Βασίλης Παπαδόπουλος



Diff Lock

Αυτή τη φορά, ο τίτλος της στήλης αντιστοιχεί και στο περιεχόμενό της. Diff Lock – και για την περίπτωση, Electronic Diff(erential) Lock ή απλά EDL.

Ηλεκτρονικό μπλοκέ; Όχι ακριβώς, πιο πολύ ηλεκτρονικό τρικ για να δρα το ελεύθερο διαφορικό σαν μπλοκέ.

Πώς; Αναγνωρίζοντας μέσω των αισθητήρων του ABS ότι κάποιος τροχός σπινάρει και φρενάροντάς τον για να μεταφερθεί, μέσω του διαφορικού, ροπή στον απέναντι τροχό, που έχει καλύτερη πρόσφυση.
Ό,τι κάναμε δηλαδή παλιά, τραβώντας το χειρόφρενο στα πισωκίνητα για να ξεκολλήσουμε.

Το αυγό αυτό του Κολόμβου το γνώρισα για πρώτη φορά στην παρουσίαση του VW Corrado G60, εδώ και 20 χρόνια.

Ήταν μια απλή και φθηνή λύση για να περνάνε τα 23 kgm ροπής στο δρόμο από τους μπροστινούς τροχούς, χωρίς χαζοσπιναρίσματα.

Ένα πραγματικό μπλοκέ ίσως να έκανε καλύτερη δουλειά, αλλά θα ήταν ακριβότερο, βαρύτερο και θα επηρέαζε και το τιμόνι.

Είναι απορίας άξιο το ότι πέρασαν άλλα 9 χρόνια μέχρι να εφαρμοστεί το EDL και σε 4x4, συγκεκριμένα στη Mercedes M-class του 1997.

Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης 4-ETS στην ML 320 ήταν στην ουσία δύο EDL, ένα μπροστά κι ένα πίσω, με κεντρικό ηλεκτρονικό έλεγχο.

Πολλοί «χωματεροί» μέμφονται αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα, υποστηρίζοντας ότι φρενάρουν το αυτοκίνητο όταν χρειάζεται τη φόρα του (π.χ. σε άμμο) και παράλληλα ταλαιπωρούν τα φρένα και τα ημιαξόνια.

Αντίστοιχα μέμφονται και το ABS, λέγοντας ότι το αυτοκίνητο δεν φρενάρει και δεν ελέγχεται στο χώμα και το χιόνι.

Σίγουρα, υπάρχει κάποια βάση στις επιφυλάξεις τους. Δεν παύουν όμως να θυμίζουν τους «χεράδες» που διαμαρτύρονται ότι το ESP δεν τους αφήνει να οδηγήσουν.

Ξεχνούν ότι οι οδηγοί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, δεν είναι ούτε Loeb ούτε Peterhansel – αλλά και ότι τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας, της πρόσφυσης και του μπλοκαρίσματος των τροχών δεν είναι αυτά που ήταν προ δεκαετίας.

Έχουν εξελιχθεί, αποδίδουν καλύτερα και προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής ειδικών προγραμμάτων λειτουργίας ανάλογα με τις οδηγικές ή εδαφικές συνθήκες, αφήνοντας κατά περίπτωση και μεγαλύτερα περιθώρια στον έμπειρο ή ενθουσιώδη οδηγό.

Δείτε, για παράδειγμα, πώς το σύστημα Terrain Response επέτρεψε στο Land Rover Freelander 2 να περάσει τις δοκιμασίες του Supertest (σελ. 26), χωρίς «κοντά» και με ανεξάρτητες αναρτήσεις.

Θα το πίστευε αυτό κανείς πριν από κάποια χρόνια;

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης


Land Corner: Ελαστικά για Discovery I (1989 έως και 1997)

Γεια σας συνάδελφοι Land Roverάδες,

Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Τα φαρδιά και ψηλά λάστιχα σε άλλους αρέσουν, σε άλλους όχι.

Οι φίλοι τους τα προτιμούν και οι «εχθροί» τους, προτιμούν να μην τα χρησιμοποιούν, τουλάχιστον όχι συνέχεια ή όταν δεν χρειάζονται πραγματικά. Είναι όμως γεγονός ότι ένα Land Rover με φαρδιά και ψηλά λάστιχα δείχνει πιο «άγριο», «περιπετειώδες» και έτοιμο για φυγή (καλά, μας κυνηγάει κανείς ή πρέπει να τον φοβίσουμε;)

Ας μην μπούμε λοιπόν στο θέμα του κατά πόσο αξίζει να βάλει κανείς φαρδύτερα ή μεγαλύτερα λάστιχα, μιας και κατά τη γνωστή λαϊκή ρήση «με τον παρά μου φιλάω και την κυρά μου» (ή κάπως έτσι, μιας και είμαστε καλά και ηθικά παιδιά εμείς οι τετρακίνητοι…)

Ο μικρός αυτός οδηγός αφορά τις θεωρητικές διαστάσεις των ελαστικών και δίνεται μόνο σαν μια γενική περιγραφή των αλλαγών που χρειάζονται στο αμάξωμα ή στα εξαρτήματά του ή και στο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης για να τοποθετηθούν.

Πάντα θα πρέπει να συμβουλεύεστε όμως τον επαγγελματία έμπορο ελαστικών, καθώς και τον υπεύθυνο της τροποποίησης / μετατροπής / βελτίωσης του αυτοκινήτου σας, αφού κάθε όχημα έχει διαφορετικές απαιτήσεις και στην περίπτωση των Landies και διαφορετικές ανοχές – ή μπορεί να έχουν γίνει ήδη μετατροπές / αναβαθμίσεις από προηγούμενους ιδιοκτήτες και να μη φαίνονται εύκολα.

Το κόψιμο του πίσω φτερού στα Discovery 1 είναι το γνωστό «Camel Trophy cut», μιας και εμφανίστηκε πρώτη φορά στα αυτοκίνητα του Camel Trophy όταν αυτά εφοδιάστηκαν από το εργοστάσιο με ελαστικά 7.00 R16, κάτι που υποχρέωσε το τμήμα ειδικών αυτοκινήτων της LR, το οποίο και τα προσάρμοζε για τις ανάγκες της διοργάνωσης, να αφαιρέσει ένα τμήμα από την κάτω γωνία του πίσω φτερού.

Οι διαστάσεις των ελαστικών προέρχονται από καταλόγους της BF Goodrich.

Ίδιες διαστάσεις ελαστικών άλλων εταιρειών ή άλλων μοντέλων, ακόμη και της ιδίας εταιρείας, έχουν άλλο πλάτος πέλματος ή πλάτος ανάμεσα στα «μάγουλα» των ελαστικών, και διαφορετικές διαμέτρους, όπως και αριθμό περιστροφών ανά χιλιόμετρο καλυπτόμενης αποστάσεως.

Οι παρακάτω διαστάσεις και τα μεγέθη είναι ενδεικτικά και όχι απαραίτητα αυτά που ισχύουν για τα λάστιχα στο αυτοκίνητό σας.

Η παρακάτω λίστα δίνεται μόνο για την ενημέρωση των ιδιοκτητών Land Rover Discovery 1 (1989 έως και 1997) σχετικά με τις πιθανόν προτεινόμενες μετατροπές / μετασκευές για την τοποθέτηση των αναφερόμενων διαστάσεων ελαστικών.

Οι αναλογίες μονάδων μήκους έχουν στρογγυλοποιηθεί ως εξής:
Μία ίντσα  = 2,54 εκατοστά (cm)
Ένα μίλι = 1,61 χιλιόμετρα (αντί για 1,609)

Διάσταση
Πλάτος (cm)
Διαμετρος (cm)
Πλάτος Πέλματος (inches)
Περιστροφές / χιλιόμετρο
Αλλαγή στην ταχύτητα %
Χρήση
Απαιτούμενες αλλαγές στο Discovery 1
205/80 R16
20,57
73,41
~15,75
~447,25
0
Μ/Τ
Καμία (stock)
235/70 R16
24,13
73,41
~19,58
~447,25
0
Μ/Τ
Καμία (stock)
225/75 R16
22,6
74,93
~17,78
~437,89
2
Α/Τ
Καμία
245/70 R16
24,89
74,93
~20,32
~437,89
2
Μ/Τ
Καμία
30x9.5 R15
24,89
75,95
~18,80
~432,30 3
Μικτή
Ίσως κόψιμο πίσω φτερού
215/85 R16
21,59
77,72
~16,26
~421,12
6
Μ/Τ
Ίσως κόψιμο πίσω φτερού
245/75 R16
24,38
77,72
~19,30
~422,36
6
Μ/Τ
Κόψιμο πίσω φτερού
31x10.5 R15
27,68
77,47
~19,30
~418,01
7
Μικτή
Κόψιμο πίσω φτερού
7.50 R16
22,1
81,53
~16,26
~406,21
10
Μ/Τ
Κόψιμο πίσω φτερού, Ρύθμιση στοπ τιμονιού, Bump stops αξόνων
235/85 R16
23,62
81,28
~18,54
~403,73
11
Μ/Τ
Κόψιμο πίσω φτερού, Κόψιμο πούλιες εμπρόσθιου προφυλακτύρα, Ρύθμιση στοπ τιμονιού, Ίσως Bump stops αξόνων
265/75 R16
27,18
80,52
~21,34
~407,45
10
Μ/Τ
Κόψιμο πίσω φτερού, Κόψιμο πούλιες εμπρόσθιου προφυλακτύρα, Ρύθμιση στοπ τιμονιού, Ίσως Bump stops αξόνων, Αποστάτες ρεζέρβας
255/85 R16
26,67
84,58
~20,07
~388,20
15
Μ/Τ
Κόψιμο πίσω φτερού, Κόψιμο πούλιες εμπρόσθιου προφυλακτύρα, Ρύθμιση στοπ τιμονιού, Ίσως Bump stops αξόνων, Αλλαγή βάσης ρεζέρβας
285/75 R16
29,97
83,82
~22,61
~391,30
14
Μ/Τ
Κόψιμο πίσω φτερού, Κόψιμο πούλιες εμπρόσθιου προφυλακτύρα, Ρύθμιση στοπ τιμονιού, Ίσως Bump stops αξόνων, Αλλαγή βάσης ρεζέρβας



Μια βδομάδα πριν είναι αρκετή…

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να αποφασίσει κάποιος αν θα πάρει μέρος σε ένα αγώνα.

Και μιλάω όχι γιαυτούς που το σκέφτονται για την πρώτη συμμετοχή τους, αλλά γιαυτούς που ακολουθούν συχνά – πυκνά κάποιο θεσμό και γνωρίζουν που και πότε οργανώνεται ο κάθε αγώνας.

Το πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι οργανωτές είναι μεγάλο και ταυτόχρονα αστείο.

Αρκετές φορές φτάνει η Παρασκευή πριν από τον αγώνα και ελάχιστοι έχουν δήλωση.  Να τον κάνει τον αγώνα ή όχι;

Ξημερώνει Κυριακή και πλακώνουν όλοι λίγο πριν τη λήξη του διοικητικού ελέγχου για να δηλώσουν συμμετοχή.

Τι να κάνει ο οργανωτής; Να αφήσει έξω αυτούς που «παίζουν» στη βαθμολογία και να χάσουν τη χρονιά;

Τι ακριβώς μπορεί να προβλέψει; Τι λένε οι ελάχιστοι τυπικοί που όχι απλώς δηλώνουν στην ώρα τους, αλλά πληρώνουν κιόλας με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό και ενώ πάνε έτοιμοι να παίξουν ένα παιχνίδι με καθαρό πρόγραμμα ξαφνικά βρίσκονται να ταλαιπωρούνται  με ατελείωτες καθυστερήσεις λόγω… καθυστερημένων δηλώσεων συμμετοχών.

Γιατί πρέπει όλοι να ταλαιπωρούνται;
Ο οργανωτής πρέπει να γνωρίζει τις συμμετοχές από νωρίς ώστε να μπορέσει να … οργανώσει τα πράγματα. Εκτύπωση αριθμών, προγραμματισμός παροχών, πόσο κόσμο να φέρει, κύπελλα – τυχόν μετάλλια και αναμνηστικά. Μερικές φορές θέλει να προσφέρει φαγητό αλλά για πόσους;

Κάπου πρέπει να μπει το μαχαίρι στο κόκκαλο. Κάποια στιγμή πριν λίγα χρόνια, οργανωτής δε δεχόταν καθυστερημένες συμμετοχές ή συμμετοχές που δεν είχαν προπληρώσει.

Τότε ήμασταν σε καλό δρόμο. Μια φορά έμειναν κάποιοι απ’ έξω και την επόμενη ήταν όλοι τυπικοί.

Όμως σιγά – σιγά αυτό ξέφτισε γιατί ακόμα και εδώ βρέθηκε άλλος οργανωτής που έκανε τα «στραβά μάτια» και έπαιρνε συμμετοχές της τελευταίας στιγμής. Ξαφνικά ο τυπικός έγινε «κακός» και η μπάλα χάθηκε.

Κάντε μια προσπάθεια να δηλώνεται συμμετοχή μια βδομάδα πριν. Δεν μπορούν όλα να γίνονται τελευταία στιγμή.

Πιάστε εσείς το τηλέφωνο να έρθετε σε επικοινωνία με τον οργανωτή. Ταυτόχρονα θα πρέπει να φροντίσουν όλοι οι οργανωτές να τηρήσουν αυτό το σύστημα.

Οχι πια συμμετοχές της τελευταίας στιγμής. Μια – δύο φορές να γίνουν τυπικά τα πράγματα και το αποτέλεσμα θα ωφελήσει όλους!




Περιεχόμενα

Νέα & Αγορά
Νέα μοντέλα και επικαιρότητα: Οι τελευταίες ειδήσεις από το χώρο του 4x4

Land Corner: Μια γωνιά για τους φίλους της Land Rover

Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο και περιβάλλον, μέρος 6ο

Νέα αγοράς: Οι ταξινομήσεις και οι νέες προσφορές

Οδηγός αγοράς: Πίνακες τιμών και τεχνικών για επιβατικά, επαγγελματικά και μεταχειρισμένα 4x4

Φωτοαγγελίες: 120 επιλεγμένα μεταχειρισμένα 4x4

Οδηγούμε
Mercedes ML 320 BlueTEC: Η εφαρμογή των νέων αντιρυπαντικών τεχνολογιών

Audi Q5: Το νέο SUV της Audi κάνει δυναμική είσοδο στην αγορά

Supertest
Land Rover Freelander II 3,2: Το μικρότερο από τα παιδιά της Land Rover δοκιμάζεται εκτός δρόμου

Δοκιμάζουμε
Yamaha XT660Z Tenere: Εμφάνιση που ξεχωρίζει, με άνεση για τον αναβάτη

Συγκρίνουμε
Jeep Compass 2.4 CVT vs χειροκίνητο: Δυο αυτοκίνητα με μόνη διαφορά το κιβώτιο. Πιο κερδίζει;
Peugeot 4007 2.4 vs Honda CR-V 2.0: Μια ξεχωριστή μάχη στα premium SUV

Travel
Στη Λιβύη με Land Rover Defender: Περιπέτεια στα Red Sand Dunes της Σαχάρας

Cross Country
Στον Κρικελλοπόταμο με Nissan Navara Double Cab: Αντί για την παραλία, ακολουθήστε μας στο Πάντα Βρέχει

Παρουσιάζουμε
Προετοιμασία για το Νεπάλ: Δύο Land Cruiser, τρεις φίλοι και είκοσι χιλιάδες χιλιόμετρα

Tech
Mercedes BlueTEC: Οι Γερμανοί δείχνουν το μέλλον των κινητήρων diesel

Tips
Οδήγηση στην άμμο: Οδηγίες και τεχνικές για να μην κολλήσετε στην παραλία

Αγώνες
Νέα αγώνων: Η «τετρακίνητη» αγωνιστική επικαιρότητα

Transilvania Adventure Trophy 2008: Όπως κάθε χρόνο, η απόλυτη Off-Road περιπέτεια


Στα περίπτερα από 18 Ιουλίου!




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.036399 seconds. ]