Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
4Wheel Drive: Αποκλεισμένα δάση





Αποκλεισμένα δάση

Οι μπάρες στους δασικούς δρόμους, στα βουνά γύρω από την Αθήνα, θα είναι η νέα πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσουν όσοι κάποτε έπαιρναν το τετρακίνητο τους για να χαρούν την εναπομείνασα χλωρίδα της περιοχής.

Στην αρχή θα είναι οι δρόμοι που οδηγούν στον Δρυμό κι έπεται συνέχεια...

Με αφορμή τη φασαρία που ξέσπασε τις παραμονές του Ακρόπολις για την όχληση που θα δημιουργηθεί στα ζώα που είχαν βρει καταφύγιο στις περιοχές κοντά στα καμένα, ξεκίνησε μια ιστορία στα όρια της υπερβολής, κυρίως για λόγους επικοινωνιακούς και λιγότερο ουσιαστικούς, από πρόσωπα που ενώ έχουν την διάθεση να βοηθήσουν ανιδιοτελώς, συνήθως σταματούν όταν φύγει ο τηλεοπτικός φακός.

Δεν ξέρω αν θυμάστε αλλά πριν από τρία χρόνια και πάλι οι όμοροι δήμοι που βρίσκονται στους πρόποδες του Υμηττού είχαν εκφράσει την περιβαλλοντική τους ανησυχία επειδή μια ειδική διαδρομή του Ακρόπολις θα περνούσε από την ανατολική πλευρά του βουνού.

Δυστυχώς η αποτροπή της όχλησης δεν απέτρεψε και τους εμπρηστές οι οποίοι τελικά  έκαψαν μερικές χιλιάδες στρέμματα.

Οι λόγοι για τους οποίους κάηκε κι ο Δρυμός της Πάρνηθας είναι γνωστοί και δεν έχουν σχέση με απερίσκεπτους εκδρομείς ή με πυρομανείς θεατές.

Τα βουνά που περιστοιχίζουν την Αθήνα δυστυχώς είχαν την ατυχία να συνορεύουν με μια πόλη η οποία απλώνεται άτακτα και μια ανίκανη πολιτεία, σε όλα τα επίπεδα, να περιφρουρήσει τις περιώνυμες «χρήσεις γης».

Έχουν δίκιο, εν μέρει, όσοι συνδέουν άμεσα την φυσική παρουσία του ανθρώπου με τις φωτιές στα δάση. Έλα όμως που ακόμη και τα απρόσιτα στον κόσμο δάση καίγονται αν υπάρχει κάποιο συμφέρον που «επιβάλλει» την καταστροφή τους.

Ας δούμε λίγο αντίστροφα το θέμα.
Πιστεύετε ότι αν όλα τα δάση ήταν περιφραγμένα και αποκλεισμένοι οι δρόμοι που οδηγούν σε αυτά ή τα διασχίζουν, θα είχαμε λύσει το πρόβλημα με τις φωτιές;

Προσωπικά πιστεύω ότι το πρόβλημα και στις δύο περιπτώσεις θα ήταν ίδιο γιατί πολύ απλά το χέρι που θα βάλει τη φωτιά θα το κάνει είτε είναι εποχούμενο είτε πεζοπόρο.

Δεν ξέρω αλλά μου φαίνεται δύσκολο να δεχθώ ότι κάποιος θα ανέβει με το τετρακίνητο του από ένα δασικό δρόμο στην Πάρνηθα ή την Πεντέλη και θα προσδοκά ότι θα βάλει φωτιά ή θα σκορπίσει μηχανισμούς που θα αναφλεγούν αργότερα και θα περάσει απαρατήρητος.

Αν εξαιρέσουμε αυτούς που διατροφικά επιδιώκουν τη φθορά του δάσους, όποιος αποφασίσει να πάρει την οικογένεια ή την παρέα του για να εκδράμει σε κάποιο ορεινό προορισμό γίνεται αυτομάτως κοινωνός μιας άλλης αντίληψης.

Ο φυσιολάτρης που θα αποφασίσει να περπατήσει στο δάσος θα το κάνει από αγάπη κι ενδιαφέρον γιΆ αυτό, οπότε, στην πλειονότητα των περιπτώσεων θα το προστατεύσει κι εάν εντοπίσει κάποιον κίνδυνο θα σπεύσει να ενημερώσει τις αρχές και να βοηθήσει.

Η παρουσία καθενός δεν είναι απριόρι αβλαβής ωστόσο με κατάλληλη ενημέρωση μπορεί να γίνει επωφελής.
Τα μπλόκα που αποκλείουν τους δασικούς δρόμους θα μπορούσαν να μετατραπούν σε άτυπα κέντρα ενημέρωσης για τον δασικό πλούτο και την πανίδα της περιοχής.

Ακόμη και η υπενθύμιση των απλών κανόνων που διέπουν τη παρουσία μας σε αυτόν το ευαίσθητο χώρο είναι επίσης αναγκαία.

Αν όμως σε ρόλο χωροφύλακα απομακρύνεις αυτόν που έκανε τον κόπο να φτάσει οδικώς μέχρι εκεί, πιστεύετε ότι υπάρχει πιθανότητα να τον κάνετε εθελοντή σε μελλοντικές αναδασώσεις ή σε ομάδες δασοπροστασίας;

Δύσκολο ή μάλλον ακατόρθωτο.  

Βασίλης Παπαδόπουλος




Diff Lock: Ανάγκα και θεοί πείθονται.

Ό,τι δεν κατάφεραν οι κλιματικές αλλαγές, το Κιότο, οι ανεμοστρόβιλοι και οι τυφώνες με τους εκατοντάδες νεκρούς, το κατάφερε η πίεση στο πορτοφόλι.

Αυτό είναι το μαλακό υπογάστριο του Αμερικάνου – και μόνο όταν χτυπήθηκε εκεί, εδέησε να αλλάξει τελικά τις αυτοκινητικές του συνήθειες.

Η τιμή της βενζίνης στις ΗΠΑ έχει υπερδιπλασιαστεί από το 2004, ξεπερνώντας σήμερα τα 4 δολάρια το γαλόνι.

Αυτό αντιστοιχεί σε μόλις 0,66¤ το λίτρο, αλλά για τον Αμερικάνο, που είχε συνηθίσει την «τσάμπα» βενζίνη, σήμανε κόκκινος συναγερμός.
Και όχι άδικα.

Για σκεφτείτε να οδηγούσατε ένα αυτοκίνητο που να έκαιγε πάνω από 30 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα...

Γιατί τόσο καταναλώνουν τα θηριώδη “SUVs” και “trucks” που οδηγούν στην πέρα όχθη του Ατλαντικού.

«Είναι γελοίο να τους βλέπεις τι οδηγούν. Μητέρες πάνε στο super market με 6λιτρα και 7λιτρα Cadillac Escalade ή Ford F150», έλεγε ο εκδότης μας, Χρίστος Χατζάρας, που είχε κάνει ένα coast-to-coast πέρσι.

Και δεν είναι παράξενο, αφού το τετρακίνητο φορτηγό F150 ήταν best seller ανεξαρτήτως κατηγορίας, επί σειρά ετών στην Αμερική. Γιατί;

Διότι ο περίφημος CAFΕ, ο νόμος που ορίζει τα επιτρεπόμενα όρια κατανάλωσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, έχει ένα παράθυρο που ευνοεί τα 4x4 και τα pick-up, θεωρώντας τα «ελαφρά φορτηγά».

Με δυο λόγια, τους επιτρέπει να καταναλώνουν και να ρυπαίνουν περισσότερο από τα «επιβατικά». ΣΆ αυτόν το νόμο οφείλεται και το όποιο κακό όνομα έχουν σήμερα τα τετρακίνητα ανά τον κόσμο...

Τώρα, για πρώτη φορά, το Ford F150 έχασε την πρωτιά στις πωλήσεις από ένα επιβατικό Honda. Οι πωλήσεις των “trucks” έπεσαν κατά 26,5% τον τελευταίο χρόνο, με αποτέλεσμα η GM να κλείνει 4 εργοστάσια κατασκευής τους, ενώ η Ford σταματά την παραγωγή τους στο Μεξικό και αρχίζει να φτιάχνει εκεί το νέο Fiesta.

«Πρέπει να κοιτάξουμε προς την Ευρώπη», λέει τώρα ο πρόεδρος της εταιρείας Alan Mulally.

Και με την ευνοϊκή ισοτιμία δολαρίου-ευρώ, μην εκπλαγείτε αν τα μελλοντικά, πιο «οικολογικά» SUV και crossover που θα οδηγούμε, θα εισάγονται από την Αμερική.
O tempora, o mores…

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης





Οικογένεια στο Ιραν μέσα σε Ιρανικής κατασκευής Land Rover!

 Περί.... ταξιδιωτικής ασφάλειας

Μα καλά... θα πάτε να τρέξετε στην Αλβανία;
Και δε φοβάστε;
Που θα αφήσετε τα αυτοκίνητα σας;
Και άμα σας κλέψουν;

Η γνωστή καραμέλα που ακούμε κάθε φορά λίγο πριν ξεκινήσουμε για ένα ταξίδι και ιδιαίτερα αν αυτό περιλαμβάνει προορισμούς εκτός «Ευρώπης».

Τις προάλλες – ακόμα χειρότερα – διάβαζα σε προτεινόμενη διαδρομή ότι ο διοργανωτής θα προσφέρει και ... ένοπλη φύλαξη των οχημάτων για ένα ταξίδι στα Βαλκάνια.
Μα είναι δυνατόν να είμαστε τόσο κοντόφθαλμοι!

Δηλαδή νομίζουν κάποιοι ότι όλοι οι Βαλκάνιοι (εδώ συμπληρώστε οποιοδήποτε προορισμό / χώρα θέλετε) δεν έχουν τίποτα άλλο να κάνουν παρά να ληστεύουν τους ταξιδιώτες;
Μόνο έτσι ξέρουν να βγάζουν το ψωμί τους;

Ίσως είναι συνηθισμένο από αρκετούς και ακόμα χειρότερα από ταξιδιώτες του καναπέ, να φουσκώνουν τις περιπέτειες τους ώστε να παρουσιάζουν το κάθε ταξίδι τους σαν το πιο απίθανο κατόρθωμα.

Και φυσικά το πιο εύκολο είναι να λασπολογούν για τον κάθε λαό και να τον βαφτίζουν κλέφτη και τη χώρα ανασφαλή.

Δηλαδή πηγαίνοντας στην Ιταλία θα νιώσετε πιο μεγάλη ασφάλεια;
Εκεί που είναι αποδεδειγμένα πιο μεγάλος ο κίνδυνος μικρο-κλοπής δεν μας πειράζει;

Στην Ελλάδα δεν σας έχουν κλέψει ποτέ; Εδώ δεν έχουν φόνους, βιασμούς και άλλα;

Φίλοι μου, ξεπεράστε τις μικροφοβίες σας, ανοίξετε το μυαλό σας και ταξιδέψτε όπου θέλετε.

Τίποτα δεν είναι δύσκολο και μη σας φοβίζουν οι δράκοι που σπέρνουν δεξιά και αριστερά μερικοί – που πιθανών να μην έχουν καν βγει εκτός Ελλάδος.

Ναι μπορεί να νιώθεις πιο άνετα και ασφαλής εντός συνόρων, αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν είναι παρά μια πλασματική ιδέα.

Οχι ότι δεν μπορεί να σου τύχει καμιά στραβή στο ταξίδι και πολύ περισσότερο άμα είσαι και λίγο τριαλαρί – τριαλαρό, αλλά το να φοβάσαι να επισκεφτείς κάποιο τόπο, μόνο και μόνο γιατί άκουσες – σου είπαν – νομίζεις ότι δεν είναι ασφαλής μάλλον σαν μια καλή δικαιολογία για να μην πας πουθενά μου ακούγεται...

Ο απαραίτητος εξοπλισμός που θα πρέπει να έχετε μαζί σας, είναι το ανοικτό μυαλό ώστε να προσαρμοστείτε γρήγορα στα ήθη και έθιμα τις κάθε χώρας και φυσικά η ευγένεια και ο σεβασμός για τον πολιτισμό που επισκέπτεστε.

Τα άλλα θα τα βρείτε στο δρόμο!

Σπύρος Κατσιμαλής



Περιεχόμενα


Νέα & Αγορά
Νέα μοντέλα και επικαιρότητα: Οι τελευταίες ειδήσεις από το χώρο του 4x4

Land Corner: Μια γωνιά για τους φίλους της Land Rover

Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο και περιβάλλον, μέρος 4ο

Οδηγός αγοράς: Γυαλιά ηλίου: Προστασία από τον ήλιο με στιλ

Συνέντευξη : Σπύρος Κούβελης (ΠΑΣΟΚ), Χάρης Κωνσταντάτος (ΣΥΝ), Νίκος Χαραλαμπίδης (Greenpeace): Θέσεις και απόψεις για το περιβάλλον

Οδηγός αγοράς Mountain Bikes & σχάρες: Μεταφορά ποδηλάτου με ευκολία και άνεση

Νέα αγοράς: Οι ταξινομήσεις και οι νέες προσφορές

Οδηγός αγοράς: Πίνακες τιμών και τεχνικών για επιβατικά, επαγγελματικά και μεταχειρισμένα 4x4

Φωτοαγγελίες: 120 επιλεγμένα μεταχειρισμένα 4x4

Οδηγούμε
Renault Koleos: H εμπλοκή και πάλι της Renault στα SUV

Supertest
Jeep Cherokee 2,8 CRD: Πληθωρικό, με off-road δυνατότητες και κινητήρα diesel

Δοκιμάζουμε
BMW X3 2.0d : H diesel έκδοση της Χ3, μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές της γκάμας

BMW F 800 GS: Μια πραγματική on-off μηχανή

Συγκρίνουμε
Audi A6 Allroad 3.2 FSI vs Volvo XC70 3.2: Πολυτελή στέισον και τετρακίνητα με off-road κοστούμι

Αποστολή
Land Rover Experience: ¶ρωμα περιπέτειας από Βρετανικά εδάφη

Travel
Συρράκο και Καλαρρύτες με Seat Altea Freetrack: Περιπλανήσεις στα Βλαχοχώρια της Ηπείρου

Cross Country
Στη Σερβία με ΚΙΑ Sportage: Συνοδοιπόροι με τους δίκυκλους συνάδελφους στα Βαλκάνια

Tuning
Suzuki Grand Vitara V6: Βελτιώσεις ουσίας με προσιτό κόστος

Παρουσιάζουμε
ΤΑΤ 2008: H ελληνική συμμετοχή - Σε πρώτο πλάνο οι «αγωνιστές» του φετινού Transilvania

Αγώνες
Νέα αγώνων: Η «τετρακίνητη» αγωνιστική επικαιρότητα

Adventure Rally Raid Albania 2008
Δύσκολες δοκιμασίες στη γείτονα χώρα

FIA Cross-Country Rally Cup
Transiberico 2008: Νίκη για την Mitsubishi διασχίζοντας την Ιβηρική χερσόνησο

Κύπελλο Enduro 4X4
Αχαιός: Πολύ σκόνη και κέφι στα πέριξ των Πατρών

Στα περίπτερα από 24 Ιουνίου!




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.018118 seconds. ]