Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Panda 4X4: Tετρακίνητo σε μίνι συσκευασία

Aν και σχεδιάστηκε για να κινείται μέσα στην πόλη, το μόνο που σε προδιαθέτει είναι να ξεφύγεις από τα στενά της όρια: PANDA με «άρωμα» τετρακίνησης!

Στο παρελθόν έχουν γίνει πολλές προσπάθειες, με τετρακίνηση σε μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα.
Ποιος παλιός, δε θυμάται τα Daihatsu Charade, Subaru Justy και Vivio και, βεβαίως, το τετρακίνητο Panda του 1983;

Tότε, τα αντιμετωπίζαμε ως ειδικές περιπτώσεις και σπανίως τα έβλεπες στους δρόμους. Σήμερα, είναι τα μίνι SUV και ο κόσμος δεν τα βλέπει πια και με τόσο ειδικό μάτι.








Mε το που εμφανίζεται, ο Ιταλός μπόμπιρας, καταλαβαίνεις περισσότερα πράγματα για ... το χαρακτήρα του.

Σχεδιαστικά εξωστρεφές, προσπαθεί με κάθε τρόπο να δείξει ότι είναι... αντράκι.
Tο αυξημένο ύψος, τα λάστιχα υψηλού προφίλ και τα μαύρα πλαστικά γύρω γύρω κάνουν το 4x4 Climbing να δείχνει πιο γεροδεμένο απο τα εμπροσθοκίνητα αδέλφια του.

Θέλει να περάσει ένα macho προφίλ, το κάνει, όμως, με τόσο χαριτωμένο τρόπο, που θα «ρίξει» και τους εκπροσώπους του γυναικείου φύλου. Tο Panda προσπαθεί, με την πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων και την ευκολία του -έξτρα- συρόμενου πίσω καθίσματος, αλλά τελικά το μικρό μέγεθος δεν κρύβεται.

Aυστηρά τετραθέσιο (ούτε λόγος για πέμπτο άτομο), μπορεί, εάν τραβηχτεί το πίσω κάθισμα εμπρός, να ισοφαρίσει, σχεδόν, την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ενός κανονικού mini sedan αλλά, σε αυτήν την περίπτωση, οι πίσω επιβάτες θα στριμωχτούν πολύ.

Aκόμα και έτσι, όμως, όποιον κι αν ρωτήσετε, θα σας πει ότι το εσωτερικό του Panda δύσκολα θα το άλλαζε με κάτι άλλο.
Kαι αυτό, γιατί το ιταλικό μίνι έχει τη σπάνια ικανότητα να σου φτιάχνει τη διάθεση, και μόνο που θα βρεθείς στο κάθισμά του.




Xαρούμενο, φωτεινό (με όλη αυτήν την ηλιοροφή πάνω από το κεφάλι σου, νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε αίθριο) και με έντονα χρώματα, ευχαριστιέσαι να το οδηγείς.
Με βασικό χαρακτηριστικό την παντελή απουσία τριγμών, σκέφτεσαι να δώσεις συγχαρητήρια στους Πολωνούς που το φτιάχνουν.

Απο κινητήρα θα περιμέναμε κάτι περισσότερο από τους Iταλούς, αφού ήδη στο δικίνητο Panda τα 60 άλογα είναι οριακά επαρκή.

Mε 120 παραπάνω κιλά  από την τετρακίνηση και τα παρελκόμενά της, η κατάσταση στις επιδόσεις επιδεινώνεται. O εκδρομικός χαρακτήρας, αργά ή γρήγορα, θα το οδηγήσει στην εθνική και εκεί χρειάζεται προσοχή και προγραμματισμός, για να γίνει το προσπέρασμα.

Mε 19’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα, σχεδόν 40’’ για το χιλιόμετρο, τελική που οριακά αγγίζει τα 145 χλμ./ώρα και με τη διαδικασία των προκαθορισμένων ρεπρίζ να μην μπορεί να ολοκληρωθεί, σίγουρα το τετρακίνητο Panda δείχνει αδύναμο, αλλά όχι κουραστικό.



Mέσα στην πόλη, πάντως, η κατάσταση σώζεται κάπως από την άμεση απόκριση στο γκάζι, την καλή ελαστικότητα χαμηλά (η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 2.500 σ.α.λ.) και τις πυκνά διατεταγμένες σχέσεις με την πολύ κοντή τελική σχέση μετάδοσης (εξ ου και ορισμένες ρεπρίζ που είναι καλύτερες από του δικίνητου), η οποία ευθύνεται, όμως, για το αυξημένο βουητό του κινητήρα.

Πάντως το στήσιμο του είναι καταπληκτικό με τις αναρτήσεις μα σε προδιαθέτουν για παιχνίδια, όταν έχει φόρα στρίβει σαν καρτ.

Σίγουρα η λύση multijet με μεγαλύτερη ιπποδύναμη κατά 10 ίππους και περισσότερα απο 4 κιλά ροπής είναι καλύτερη αλλά δυστυχώς το πετρέλαιο είναι ακόμη όνειρο θερινής νυχτός για την Αθήνα.

Σαν βγεις στον πηγαιμό για την πόλη πρόσεξε, γιατί δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει!

Kαι πώς να ξέρεις, όταν αρκεί μια μπόρα, για να δώσει ένα «βενετσιάνικο» χρώμα στην όποια, μικρή ή μεγάλη, Ελληνική πόλη.



Oι δρόμοι πλημμυρίζουν, χαντάκια αποκαλύπτονται, μπάζα και κάθε λογής σκουπίδια παρασύρονται, ανισόπεδες διαβάσεις καταποντίζονται και ακόμα δεν έχει μπει καν ο χειμώνας, για να μας φέρει χιόνια και άλλα ακραία φαινόμενα.

Σίγουρα, δεν είχαν κατά νου τέτοιες καταστάσεις οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όταν πρωτολάνσαραν τον όρο «όχημα αστικής δράσης». Tώρα πια, όμως, η αστική πραγματικότητα έχει αλλάξει.

Kαλές είναι οι αναρριχήσεις, οι εκδρομές, τα πικ νικ και τα χόμπι, ως αυτοκίνητο πόλης, όμως, το Panda πρέπει να φροντίζει πρώτα απ’ όλα για την καθημερινή «ουσία». Kαι εδώ είναι που ο ρόλος τους ως δεύτερο μεταφορικό μέσο μέσα στην οικογένεια εκφράζει απόλυτα την σκοπιμότητα του αυτοκινήτου.

Aν κάποιος αναρωτηθεί αν αξίζουν τα παραπάνω ευρώ η τετρακίνηση, οι ποδιές και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τότε ας φέρει στο νου του τις παραπάνω εικόνες αλλά και τις φωτογραφίες του Panda απο την φωτογράφηση στο χώμα.

Θυμίζοντας κάτι από το χαρακτήρα «αγριοκάτσικου» του προγόνου του, έστω και χωρίς κοντές σχέσεις, αλλά, με συμμάχους την ικανή απόσταση από το έδαφος, το μικρό βάρος και την προστατευτική ποδιά, μπορεί να συνεχίσει για πολύ μετά το σημείο όπου τελειώνει η άσφαλτος.




Με το Panda στο βουνό...
Το Panda έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να ανεβεί λασπωμένες ανηφόρες που ακόμα και «πραγματικά 4Χ4» θα τα έβρισκαν σκούρα!

Μα πώς;

Μικρό βάρος, απλή και έξυπνη τετρακίνηση είναι η απάντηση.

Δύο άξονες φεύγουν από κάθε διαφορικό, μπροστά και πίσω. Είναι συνδεδεμένοι με ένα συνεκτικό συμπλέκτη.
Η κίνηση μεταδίδεται, κάτω από κανονικές συνθήκες μόνο μπροστά.

Μόλις το σύστημα διαπιστώσει ότι οι μπροστινοί τροχοί, πασχίζουν για να βρουν πρόσφυση, μέχρι και 50% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Απλά και μηχανικά χωρίς πολύπλοκα συστήματα ελέγχου. Ο οδηγός επιλέγει την διαδρομή και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το αυτοκίνητο.

Φυσικά μην περιμένετε να βρείτε κάποιο κεντρικό διαφορικό με κοντύτερες σχέσεις. Δεν είναι και αυτός ο στόχος του.

Σε σχέση με το απλό, το Panda 4X4 είναι πιο ψηλό κατά 50 χιλιοστά, ενώ οι μπροστινοί προφυλακτήρες έχουν πρόσθετη προστασία.

Παράλληλα έχει τοποθετηθεί μια ποδιά κάτω από τον κινητήρα και μεγαλύτερα πλευρικά προστατευτικά.

Η ανάρτηση του είναι λίγο πιο σφικτή σε σχέση με το απλό μοντέλο, έχοντας να αντιμετωπίσει μεγαλύτερο βάρος.



Ο κινητήρας είναι μάλλον αδύναμος και οι 60HP αρκούν ίσα-ίσα να κινήσουν το αυτοκίνητο. Η τελική του, στα 145 χιλιόμετρα θέλει... χρόνο για να έρθει.

Για την εκτός δρόμου δοκιμή, επιλέξαμε –τι άλλο; - μη διαδρομή από ένα αγώνα!

Μια και δύο, ξεκινήσαμε για να κάνουμε τα πρώτα 60 χιλιόμετρα του Αττικού RR 2006.
Αφήσαμε στα γρήγορα την άσφαλτο, λίγο πριν τη Βαρυμπόμπη και από τα πρώτα μέτρα, το Panda έδειξε ότι είχε τουλάχιστον τη διάθεση να σε διασκεδάσει!

Α... Αυτή η οροφή μέσα στο δάσος δεν παίζεται!
Εντωμεταξύ, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις και η κρεμαργιέρα, κάνουν το παιχνίδι πολύ άνετο.

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ακριβέστατο ενώ το μικρό μέγεθος σε βοηθά να αποφύγεις εμπόδια που με οτιδήποτε άλλο θα ήσουν αναγκασμένος να τα αντιμετωπίσεις στα «ίσια». Και φυσικά να έχεις τις αντίστοιχες δυνατότητες....



Είμαστε μέσα σε ένα στενό μονοπάτι, γεμάτο θάμνους που ξεπερνάνε με άνεση το ύψος του αυτοκινήτου και δεν μπορούμε να αποφύγουμε σκέψεις του στυλ: Φαντάσου τα μούτρα σκληροπυρηνικού οδηγού 4Χ4, αν μας βρει εδώ μέσα....

Το Panda 4Χ4 δεν θα πει όχι για να το χώσεις και άμα βρεις και γρήγορο γαρμπιλάτο χωματόδρομο θα το ευχαριστηθείς.
Σύντομα φτάσαμε στον αγωγό του αερίου. Πάμε;
Φύγαμε!

Σαφώς προσεκτικά, μια και τα νεροφαγώματα θα μπορούσαν να καταπιούν όλο το αυτοκίνητο, συνεχίσαμε τη διαδρομή.
Είναι απίστευτο τι μπορείς να κάνεις τελικά, αν είσαι προσεκτικός! Η τετρακίνηση ενεργοποιείται στα κατάλληλα σημεία.

Σύντομα βγήκαμε και πάλι σε δασικό δρόμο. Η παιδική χαρά είναι εδώ. Η μικρή ιπποδύναμη δε θα σε φοβίσει, ενώ το αυτοκίνητο θα συμπεριφερθεί ουδέτερα στις γρήγορες καμπές.



Ταξιδεύεις γρήγορα σε τέτοιες συνθήκες και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, είναι αρκετή να αντιμετωπίσεις τις λακούβες, τις πέτρες και τα αναχωματάκια που θα βρεις σε λογικούς χωματόδρομους.

Η καλή του συμπεριφορά και η επαφή με τη φύση σε κάνει να θες να φτάσεις στα όρια του εκτός δρόμου.

Γρασσιδομένες ομαλές πλαγιές και γλιστερές ανηφόρες είναι το στοιχείο του. Νερολακκούβες και άλλα παιχνιδάκια είναι μέσα στο πρόγραμμα.

Με προσεκτική οδήγηση δύσκολα θα βρεις εμπόδιο σε χωματόδρομο που να μην μπορέσεις να αντιμετωπίσεις.

Οι μικρές διαδρομές των αναρτήσεων δε θα σταθούν ιδιαίτερο εμπόδιο σε αυτές τις συνθήκες. Οι πίσω τροχοί έχουν την τάση να σηκώνονται γρήγορα και το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις, όμως το σημαντικό είναι ότι θα περάσει.

Σε πλάγιες κλίσεις το πραγματικά χαμηλό κέντρο βάρους θα κρατήσει το αυτοκίνητο εκεί που πρέπει. Ο οδηγός ούτως η άλλως θα σταματήσει πιο νωρίς...

Σε γενικές γραμμές το Panda 4Χ4 μας άφησε ευχαριστημένους από το χαρακτήρα του. Το κοινό που απευθύνεται είναι ο συνειδητοποιημένος οδηγός που χρειάζεται ένα φιλικό αυτοκίνητο να τον μεταφέρει με άνεση στους απείρους χωματόδρομους της πατρίδος μας και θα του εξασφαλίσει το πέρασμα από γλιστερά κομμάτια με ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα θα μπορέσει να το χρησιμοποιήσει σε καθημερινή κίνηση μέσα στην πόλη.





Το Panda 4X4 στο ... Dakar;

Δύο εργοστασιακά Fiat Panda 4X4, προετοιμάστηκαν για το Dakar 2007.
Συμμετείχαν στην T2 κατηγορία, όπου τα οχήματα είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στις προδιαγραφές παραγωγής. Οδηγοί τους ήταν οι Miki Biasion και Bruno Saby.

Χρησιμοποιήσανε τον κινητήρα της Fiat 1.3 MultiJet turbodiesel, συνδυασμένο με εξατάχυτο κιβώτιο. Ο multijet αποδίδει 105bhp στις 4500στρ και μέγιστη ροπή 123lbft στις 2500στρ.

Τα δύο Panda προετοιμάστηκαν ειδικά για το Dakar 2007: Εσωτερικά βρέθηκε χώρος για όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, όπως εργαλεία, νερό, εφεδρικοί τροχοί, φτυάρια κλπ.

H εξόρμηση της Fiat στο Dakar περιελάμβανε ένα Fiat Sedici και τρία φορτηγά Iveco σαν οχήματα υποστήριξης.
Τελικά διάφορα προβλήματα ανάγκασαν την εγκατάλειψη της ομάδας στην πέμπτη μέρα του αγώνα.




Κείμενα: Σπύρος Κατσιμαλής
Φωτογραφίες: Nora Agapi - Fiat



Κινητήρας

Τετρακύλινδρος, βενζίνης σε σειρά, μονού επικεφαλής εκκεντροφόρου, δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Κυβικά: 1242
Συμπίεση: 9.8:1
Διάμετρος Χ Διαδρομή: 70.8Χ78.86
Ιπποδύναμη: 60bhp/5000στρ
Ροπή: 75lbft/2500στρ

Μετάδοση
Πεντατάχυτο κιβώτιο, τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη, δύο διαφορικά
Σχέσεις:
1η: 3.909:1
2α: 2.158:1
3η: 1.345:1
4η: 0.974:1
5η: 0.744:1
Όπισθεν: 3.818:1
Τελική σχέση: 4.929:1

Διαστάσεις και βάρη
Μήκος: 3574χιλ
Ύψος: 1632χιλ
Πλάτος: 1605χιλ
Μεταξόνιο: 2305χιλ
Μετατρόχιο εμπρός: 1366
Μετατρόχιο πίσω: 1358
Χώρος αποσκευών: 230 λίτρα
Μικτό βάρος: 1425 κιλά
Απόβαρο: 980 κιλά
Μέγιστο βάρος ρυμουλκούμενου με φρένα: 800 κιλά
Δεξαμενή καυσίμου: 30 λίτρα
Κύκλος στροφής: 9.60 μέτρα
Σύστημα διεύθυνσης: κρεμαργιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση DualDrive

Ανάρτηση
Εμπρός
Ανεξάρτητη ανάρτηση MC Pherson, με κρεμαστά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό συνδεδεμένη με τα αμορτισέρ

Πίσω
Ανεξάρτητη ανάρτηση με βραχίονες και αντιστρεπτική δοκό

Φρένα εμπρός: 240Χ20 χιλιοστά αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω: 240Χ11 χιλιοστά απλοί δίσκοι
ΑBS και EBD στο βασικό εξοπλισμό
Ελαστικά: 185/65R14

Επιδόσεις εκτός δρόμου
Γωνία διαφυγής: 45
Γωνία προσέγγισης: 26
Γωνία υπέρβασης ράμπας: 23
Δυνατότητα αναρρίχησης: 50%







































More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035045 seconds. ]