Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Δοκιμή: Gamax AX430 4Χ4


Το Gamax 430, δε θα διστάσει να αφήσει το έδαφος


Τίμιο εργαλείο βουνού!

Το Gamax 430 4Χ4 έρχεται να μπει σαν άξιος διεκδικητής της μεσαίας κατηγορίας ATV, βάζοντας στήθος την ποιότητα κατασκευής, τους χώρους και την πολύ καλή συμπεριφορά εκτός δρόμου, συνδυαζόμενα σε ένα πακέτο προσιτής τιμής.

Με την πληθώρα των γουρουνιών κάθε προέλευσης και επίπεδου ποιότητας, που έχουν κατακλύσει τα τελευταία χρόνια την Ελληνική αγορά, αρχικά πλησιάζεις τον Ταϊβανό με επιφύλαξη, αλλά γρήγορα χαλαρώνεις.

Εξωτερικά το 430 σου «γυαλίζει» με την πρώτη ματιά. Ποιοτικά πλαστικά, με σωστή στήριξη, όμορφη και στιβαρή εμφάνιση. Αφήνεις την εξωτερική εμφάνιση και αρχίζεις το ψάξιμο στα «γνωστά» σημεία: Στήριξη αναρτήσεων, μπαλάκια, κολλήσεις, καλωδιώσεις. Ακόμα και στα «κρυφά» σημεία η συναρμολόγηση είναι πολύ καλή.

Το σύνολο κινείται στο άνω επίπεδο, από πλευράς διαστάσεων, της μεσαίας κατηγορίας χρησιμοποιώντας δοκιμασμένες λύσεις.

Παραλάβαμε το Gamax 430 με μόλις 40 χιλιόμετρα και αποφασίσαμε να περάσουμε ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο λάσπη.







Πάμε;
Το μεγάλο μέγεθος και σαν επακόλουθο το αυξημένο μετατρόχιο και μεταξόνιο, δίνουν εξαιρετική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Ο αναβάτης σκαρφαλώνει επάνω και κοιτάει από ψηλά τα άλλα οχήματα που μοιράζονται το δρόμο.

Το μοτέρ ξυπνάει αμέσως και ο μπάσος ήχος από την εξάτμιση σου γαργαλάει το στομάχι.

Το Gamax φοράει τoν γνωστό και δοκιμασμένο κινητήρα TGB 403κ.ε. που «ανοικτός» όπως έρχεται, αποδίδει 28,5hp/6.500 με 3,2 κιλά ροπής στις 5500. 

Χωρίς να βάζει φωτιά στο δρόμο, θα κινήσει το σύνολο με αξιοπρέπεια και στις εκκινήσεις θα αφήσει πίσω τα αυτοκίνητα.

Το στιβαρό ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο  έχει και τον αντίκτυπό του που δεν είναι άλλο από το βάρος. 
Τα 320 κιλά του Gamax, απαιτούν ένα ισχυρό σύστημα μετάδοσης. Όλη η μονάδα του φυγοκεντρικού κολυμπά μέσα στο λάδι του κινητήρα, εξασφαλίζοντας καλύτερη ψύξη και μακροζωία στη σκληρή χρήση.

Το CVT χρησιμοποιεί έναν υπερμεγέθη ιμάντα Kevlar και όλο το σύνολο είναι σχεδιασμένο ώστε να τελειώνει στα 90χλμ/ω. Στο τέλος της δοκιμής μας, με κάτι παραπάνω από 300 χιλιόμετρα στο μοτέρ, είδαμε στο Gamax 430, 90χλμ/ω στο κοντέρ και 86 στο GPS.




Ο επιλογέας κάνει αυτό που πρέπει: Δουλεύει...



Στην άσφαλτο ταξιδεύεις χαλαρά με 75-80 χιλιόμετρα, ταχύτητα που θα κρατήσει παντού, εκτός από τις πολύ μεγάλες ανηφόρες. Η κατανάλωση κυμαίνεται των 8 λιτ/100χλμ κρίνεται ικανοποιητική.

Το κιβώτιο, έχει τις κλασσικές σχέσεις της κατηγορίας, νεκρό, γρήγορο, κοντό και όπισθεν. Ευχάριστη έκπληξη ο επιλογέας ταχυτήτων που κάνει ... αυτό που πρέπει!

Ξεφεύγοντας από το μέσο όρο, θα αλλάξει θετικά από κοντά σε όπισθεν, χωρίς να χρειαστείς να τον... βιάσεις όπως σε άλλα ATV.

Έτσι στη δύσκολη που θα χρειαστεί να μετακινήσεις το στριμωγμένο γουρούνι μπροστά πίσω θα το κάνεις χωρίς να βλαστημήσεις.

Δεξιά στο τιμόνι θα βρεις εύκολα τον λειτουργικό διακόπτη για την επιλογή της τετρακίνησης, η οποία μπορεί να γίνει εν κινήσει, αλλά χωρίς να υπάρχει επιλογή για μπροστινό μπλοκέ διαφορικό.

Η κλειδαριά βρίσκεται δεξιά και ενεργοποιεί το σύνολο, το οποίο στα πρώτα δευτερόλεπτα κάνει έναν αυτοέλεγχο. Μας έλειψε το kill switch στο τιμόνι, αλλά μείναμε απολύτως ευχαριστημένοι από το χειρόφρενο που και αυτό κάνει την δουλειά του υποδειγματικά.




Πλήρης ο πίνακας οργάνων



Εξαιρετικά χαρακτηρίζονται τα φρένα. Τo Gamax έχει σωληνάκια υψηλής, φοράει δύο δίσκους μπροστά, διαμέτρου 220χιλ ενώ πίσω την επιβράδυνση αναλαμβάνει ένας δίσκος 190χιλ ο οποίος επενεργεί στον άξονα μετάδοσης από το κιβώτιο στο πίσω διαφορικό. Τα φρένα έχουν μεγάλη αντοχή στην καταπόνηση και θα «σύρουν» το γουρουνάκι αν το παρακάνεις στις σκληρές μανέτες.

Στο βασικό εξοπλισμό του Gamax, περιλαμβάνονται δύο θήκες / διχτάκια (όχι αδιάβροχες όμως) στα πόδια του οδηγού, παροχή ρεύματος και... το ζητούμενο για ένα εργαλείο βουνού, δύο τεράστιες σχάρες για να βάλεις όλα τα απαραίτητα για τις εξορμήσεις σου!

Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει ο εργάτης που στο Gamax 430 δεν είναι διακοσμητικός. Με δυνατότητα έλξης 1500lb θα καταφέρει να βγάλει το γουρούνι από τα δύσκολα.

Το πλαίσιο προστατεύεται από κάτω με μια μεταλλική ποδιά από μπροστά μέχρι πίσω.




Τα ελαστικά του Gamax είναι προσανατολισμένα στη χρήση εκτός δρόμου


Οι αλουμινένιες ζάντες φοράνε τα γνωστά λασπερά Maxxis Bighorn σε διαστάσεις 25Χ8-12 μπροστά και 25Χ10-12 πίσω. Στην άσφαλτο βουίζουν περισσότερο από το μοτέρ αλλά σε ανταμείβουν στο βουνό που θα κάνουν «παπάδες».

Η σέλα είναι μεγάλη –όπως πρέπει για ένα τέτοιο γουρούνι- ενώ ο συνεπιβάτης θα κάτσει σε «αμφιθεατρική» θέση πατώντας σε ξεχωριστά υποπόδια.

Ο πίνακας οργάνων είναι σύγχρονος και περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, όπως ταχύμετρο, δύο μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη ταχύτητας, ένδειξη χαμηλής πίεσης λαδιού, θερμοκρασίας και δείκτη βενζίνης.

Το βράδυ τα φώτα (διπλοί προβολείς αλογόνου) θα φροντίσουν να ανοίξουν δρόμο μέσα στο δάσος.




Τεράστιες σχάρες προσφέρουν τον απαραίτητο χώρο για τις εξορμήσεις



Άσφαλτος τέλος...

Ο σχεδιασμός της ανάρτησης είναι προσανατολισμένος στην άνεση.
Η ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός (IFS) – πίσω (IRS), οι μεγάλες διαδρομές (162ε/195π) και τα καλορυθμισμένα σφικτά αμορτισέρ φροντίζουν γι’ αυτό.
Η ανάρτηση ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων.

Όταν τα μεγάλα ATV άρχισαν να εγκαταλείπουν τον πίσω άξονα και να φοράνε ανεξάρτητες αναρτήσεις για λόγους άνεσης, αλλά πρωτίστως αντοχής, το πρόβλημα που παρουσιάστηκε ήταν η αυξημένη αστάθεια στις πλάγιες κλίσεις. Ένα πρόβλημα που έχει μια πολύ απλή και δοκιμασμένη λύση από το χώρο του αυτοκινήτου: Η πίσω αντιστρεπτική δοκός.

Στο Gamax 430 η αντιστρεπτική καθαρίζει στα δύσκολα. Έτσι ο αναβάτης εκμεταλλεύεται στο έπακρο την άνεση και την αντοχή της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης και ταυτόχρονα μπορεί να εμπιστευτεί το όχημα στις πλάγιες κλίσεις.

Όταν αφήσεις την άσφαλτο και μπεις στο χώμα συνεχίζεις να απολαμβάνεις την άνεση. Εδώ είναι που το Gamax θα αποδείξει ότι είναι εργαλείο βουνού και όχι παιχνίδι. Θα βάλει τη δύναμη κάτω και θα μαζευτεί χωρίς να θέσει τον εαυτό του και τον οδηγό του σε δύσκολη θέση.




Εξωτερικές θήκες για μικροπράγματα. Το μοτέρ του 430 είναι 403 κ.ε.



Ακόμα και αν προσπαθήσεις να κάνεις «ταρζανιές» το στήσιμο του Gamax θα επαναφέρει την τάξη, μένοντας στην ουσία.

Αν ξεπεράσεις τα όρια, το 430 θα δείξει μια εντελώς προβλέψιμη υποστροφική συμπεριφορά χωρίς απότομες αντιδράσεις. Αρκεί να χαλαρώσεις λίγο τον αντίχειρα και όλα καλά.

Στις μεγάλες ανωμαλίες το πλαίσιο διατηρείται σε ένα σταθερό επίπεδο, αφήνοντας τις αναρτήσεις να κάνουν τη δουλειά τους, χωρίς να τερματίζουν.

Το «παιχνίδι» ξεκινά στα δύσκολα. Αρχικά οι μεγάλοι τροχοί κρατούν το κάτω μέρος του πλαισίου, μακριά από το έδαφος και τις κακοτοπιές. Θα κινηθείς σχεδόν παντού χρησιμοποιώντας μόνο την πίσω κίνηση.

Αν τα πράγματα ζορίσουν (βλέπε, όταν το ακουμπάς στο έδαφος ή σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση), θα μπλοκάρεις την τετρακίνηση εν κινήσει και θα περάσεις τα δύσκολα. Φρένο θα αποτελέσει ο εγκέφαλος του αναβάτη, μέχρι να αποκτήσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη με το σύνολο.




Εργονομικός ο διακόπτης επιλογής τετρακίνησης.
Δεξία βρίσκεται και ο διακόπτης χειρισμού του εργάτη



Κάθε εμπόδιο που περνάς σε κάνει να χωθείς ακόμα πιο βαθιά. Ε... όλα έχουν ένα τέλος. Στην έξοδο από ένα ρυάκι, το χώσαμε μέσα στις λάσπες μέχρι τους μαρσπιέδες. Εδώ θα έρθει σε βοήθεια ο εργάτης που θα φροντίσει να «ξεβυζάξει» το γουρούνι από τις λάσπες.

Η μπαταρία συνεργάζεται άψογα με τον εργάτη και θα καταφέρουν να κρεμάσουν το γουρούνι.


Επιλογή
Το Gamax 430Lx κινείται στο πάνω όριο της μεσαίας κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων / επιδόσεων. Βασιζόμενο στην ποιότητα κατασκευής ανταγωνίζεται στα ίσια τον ιαπωνικό και αμερικανικό ανταγωνισμό με μια δελεαστική τιμή (6,790 ευρώ).
Αν κοιτάτε για ένα γουρουνάκι αυτής της κατηγορίας τότε το Gamax είναι ένα από αυτά που πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσετε.


Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Off-Road.gr]

Ο εξοπλισμός αναβάτη που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή είναι της Scott








Γνωριμία με την Gamax
Η εταιρία Gamax Moto ιδρύθηκε το 2005. Έχει έδρα την Taiwan και ανήκει στο γκρουπ εταιριών Tai Lung. Έχοντας στην κατοχή του εταιρίες όπως η Tai Ling Motor (Suzuki Taiwan), Fortune Motor (Mitsubishi Motor Taiwan), Bridgestone, Yakult, Hotung και Venture Capital και με εμπειρία στον χρηματοοικονομικό και κατασκευαστικό κυρίως τομέα.

Ειδικεύεται για πολλές δεκαετίες (από το 1963) στην κατασκευή μοτοσυκλετών, ελαστικών, ελαφριών φορτηγών ακι κινητήρων. Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον αξιόπιστα γκρούπ εταιριών κατασκευής οχημάτων κ.α. στον κόσμο.

Σκοπός της εταιρείας Gamax Moto είναι να ακολουθεί άμεσα της προσταγές της
παγκόσμιας αγοράς.

Αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους κορυφαίους σχεδιαστές και μηχανικούς που διαθέτει, με μεγάλη εμπειρία στον σχεδιαστικό και κατασκευαστικό τομέα μοτοσυκλετών, έχει καταφέρει να παράγει και να διαθέτει τα μεγαλύτερα, ασφαλέστερα και πλέον αξιόπιστα ATVs και πρακτικότερα ελαφρά scooters στον κόσμο.

Η Gamax αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την ΜΟΤΟ Πήγασος Ι.Π. Κεϊσογλου, Ρετσινά 52, Πειραιάς, τηλ. 210 4221060.







Σχετικά downloads – links
www.gamax.gr
www.motopegasus.com
Φυλλάδιο Gamax
Αξεσουάρ
Πρόγραμμα Service







Προδιαγραφές
 Κινητήρας (TGB) 
 Τύπος κινητήρα  403cc, 4-χρονος, μονοκύλινδρος, υγρό-ψυκτος, 4-βάλβιδος SOHC
 Ανάφλεξη  Ηλεκτρονική C.D.I
 Διάμετρος / Διαδρομή  86 X 69,4mm
 Σχέση συμπιέσεως  9,2 : 1
 Ιπποδύναμη
 Με περιοριστή ταχύτητας 14,6Kw (19.85Ps) / 6500rpm - Χωρίς  21Kw (28.55Ps) / 6500rpm
 Μέγιστη ροπή  Με περιοριστή ταχύτητας 26,4Nm / 3500rpm - Χωρίς 32Nm / 5500rpm
 Τροφοδοσία  Mikuni 33mm
 Σύστημα εκκίνησης  Μίζα και χειροκίνητο
 Κιβώτιο ταχυτήτων  CVT αυτόματο με επιλογέα Όπισθεν - Νεκράς - Γρήγορο - Αργό. 2WD/4WD
 Σύστημα μετάδοσης  Κεντρικός διανομέας,  εμπρόσθιο & οπίσθιο διαφορικό με σπαστά ημιαξόνια
 Συμπλέκτης  Αυτόματος φυγοκεντρικός σε λάδι
 Πλαίσιο
 Ανάρτηση εμπρός  Ανεξάρτητη, με διπλά ψαλίδια - διαδρομή 162mm - ρυθμιζόμενα αμορτισέρ 5 θέσεων
 Ανάρτηση πίσω  Ανεξάρτητη, με διπλά ψαλίδια - διαδρομή 195mm - ρυθμιζόμενο αμορτισέρ 5 θέσεων
 Ελαστικά εμπρός  AT25 X 8 - 12 tubeless (MAXXIS BIGHORN)
 Ελαστικά πίσω  AT25 X 10 - 12 tubeless (MAXXIS BIGHORN)
 Φρένα εμπρός  Δύο αεριζόμενα υδραυλικά δισκόφρενα Φ 220mm
 Φρένα πίσω  Ένα αεριζόμενο υδραυλικό δισκόφρενο Φ 190mm
 Διαστάσεις / Χωρητικότητα
 Μήκος / Πλάτος / Ύψος  2170mm / 1200mm / 1180mm
 Μεταξόνιο  1294mm
 Καθαρό βάρος  320kg
 Ύψος καθίσματος  820mm
 Ελάχιστη απόσταση απο το έδαφος  288mm
 Χωρητικότητα καυσίμου  15L
 Μετατρόχιο εμπρός  965mm
 Ακτίνα στροφής  3.0M
 Μπαταρία  12V - 18Ahr
 Φώτα  2 κύρια φωτιστικά εμπρός (35W / 35W), 2 οπίσθια φανάρια θέσεως / φλας / στοπ
 Με Ευρωπαϊκή έγκριση (ECE homologation)




Ο εργάτης θα κάνει υποδειγματικά τη δουλειά του



































Η αντιστρεπτική κρατάει το ATV σταθερό


























More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035257 seconds. ]