Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
B. Ορφανός - Dakar 2009: Τερματισμός... και επίσημα «Γεράκι της Ερήμου»

Ο Αβραάμ Λίνκολν, ο 16ος πρόεδρος της Αμερικής που απελευθέρωσε τους σκλάβους, έγραψε ότι «στο τέλος δε μετράνε τα χρόνια της ζωής σου αλλά η ζωή στα χρόνια σου».

Σε μια άλλη εποχή και αυτή τη φορά στη Λατινική Αμερική ένας αγώνας στον οποίο δοκιμάζονται αντοχές, ψυχικές αλλά και σωματικές και για τον οποίο υπάρχουν άνθρωποι που ρισκάρουν τη ζωή τους, έφτασε στο τέλος του.

Μεταξύ αυτών των ανθρώπων, που γεμίζουν ζωή τα χρόνια τους, και ο Έλληνας Βασίλης Ορφανός ή αλλιώς το «Παγοθραυστικό» όπως τον αποκαλεί ο Ari Vataneen.

Στα 35 του μετράει ήδη 4 συμμετοχές στο Rally Dakar και φέτος είναι η τρίτη φορά που αντικρίζει την ράμπα τερματισμού.

Μετά από 98 αποχωρίσεις και το θάνατο ενός μοτοσικλετιστή στη διοργάνωση για τον Βασίλη η θέση τερματισμού έχει λίγη σημασία.

Έτσι και αλλιώς όπως λέει ο ίδιος «ήμουν μόνος μου από την αρχή με μια μηχανή 7 ετών που ήξερα ότι είναι ξεπερασμένη τεχνολογικά. Ήταν μια χρονιά κυνηγητού, στην Ελλάδα για να βρω σπόνσορες στην Αργεντινή από τους κριτές, οι οποίοι δε με άφησαν σε ησυχία. “Έφαγα” χρηματικά και χρονικά πρόστιμα για υπερβάσεις ταχύτητας, παρ’ ολίγον να με αποκλείσουν και απ’ ότι έμαθα ανέβασαν στην ιστοσελίδα τους ένα διόλου κολακευτικό δελτίο τύπου για την ημέρα που χάθηκα στην ειδική και γύρισα πίσω στο CP1.

Ξέρετε κάτι όμως; Δεν μετανιώνω. Και παρά το γεγονός ότι υπήρξαν στιγμές που νόμιζα ότι θα πεθάνω στην Λατινική Αμερική, αν ο χρόνος γύριζε πίσω, θα δήλωνα και πάλι συμμετοχή στο 31ο Dakar.

Κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό δε νομίζω ότι θα με χαρακτήριζε κανείς υπερόπτη αν έλεγα ότι νιώθω σαν γεράκι της ερήμου, ήταν η συντροφιά μου άλλωστε στα μοναχικά χιλιόμετρα των Ειδικών».

Για την ιστορία, ο Βασίλης Ορφανός τερμάτισε την 14η Ειδική του αγώνα 75ος με 02:21:27 και σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έδιναν οι διοργανωτές το απόγευμα του Σαββάτου (ώρα Ελλάδος) ήταν 95ος στη Γενική Κατάταξη του 31ου  Rally Dakar.

Χορηγός της προσπάθειας είναι η OM Racing και υποστηρικτές οι Acerbis, Scott, Arai, Otesat, Omega, Columbia και Multipower.


[Δελτίο τύπου]






Ολοταχώς προς τον τερματισμό

Σχεδόν 800km χωρίζουν τον Βασίλη Ορφανό από το Buenos Aires και από τον στόχο που είχε θέσει εξαρχής: μια οποιαδήποτε θέση στη ράμπα τερματισμού!

Βρισκόμαστε λίγο πριν πέσει η αυλαία του 31ου Dakar και τα παράπονα για τους διοργανωτές θαμπώνουν λίγο τη λάμψη του ιστορικού αγώνα.

Ωστόσο όπως πάντα επισημαίνει ο Βασίλης «το Dakar ήταν, είναι και θα είναι απάνθρωπο». Η’ και πολύ ανθρώπινο θα μπορούσε βέβαια να προσθέσει κανείς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μια ακόμα ιστορία που μας διηγείται ο Βασίλης από τον αγώνα της Παρασκευής:

«Για μια ακόμα ημέρα η ζέστη που επικρατούσε στην Αργεντινή ήταν ανυπόφορη και εγώ ήμουν ελάχιστα χιλιόμετρα πριν ξεκινήσω την Ειδική. Πάνω στον δρόμο μου λοιπόν βλέπω ένα αγροτόσπιτο και σταματάω προκειμένου να τους ζητήσω νερό για να βρέξω τη στολή μου.

Για να μην τα πολυλογώ οι άνθρωποι όχι μόνο μου έδωσαν νερό για τη στολή αλλά με πότισαν, με τάισαν και στο τέλος ανταλλάξαμε και e-mail για να διατηρήσουμε επαφή»!

Στο αγωνιστικό κομμάτι, μετά από μια γρήγορη Ειδική ο Βασίλης σημείωσε τον 89ο χρόνο με 03:28:24 ο οποίος τον φέρνει στην 97η θέση της Γενικής Κατάταξης. 

Λίγο πριν το τέλος
Η περιπέτεια σήμερα ξεκινά από τη La Pampa και ολοκληρώνεται στο Buenos Aires, όπως την πρώτη μέρα αλλά με αντίστροφη πορεία.

Μετά από αμέτρητα χιλιόμετρα στη Λατινική Αμερική στην τελευταία Ειδική του 31ου Dakar θα χρειαστεί από τους οδηγούς να αποδείξουν ότι διαθέτουν ακόμα την αυτοσυγκέντρωση που απαιτεί ο αγώνας. Όπως όμως γράφουν οι διοργανωτές στο www.dakar.com αυτοί που θα κατορθώσουν να τερματίσουν στο Buenos Aires θα έχουν κατορθώσει να φέρουν εις πέρας την πιο εντυπωσιακή πρόκληση που τέθηκε ποτέ σε αγώνα ράλι. Και γι’ αυτό θα παραμείνουν πρώτοι.





Χαμένος... στην έρημο

«Ο Ορφανός παίρνει άλλον ένα γύρο… δωρεάν»!

Με αυτό τον τίτλο δημοσιεύτηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Dakar η είδηση ότι ο Έλληνας αναβάτης αφού ξεκίνησε την Ειδική και πέρασε το Check Point 1,  συνέχισε στο Check Point 2 για να κάνει όμως στη συνέχεια ένα μικρό λάθος προσανατολισμού από το 154ο km του ετάπ να βρεθεί πίσω το 71ο!

«Μετά το CP2 και αφού έβαλα βενζίνη ξεκίνησα να ανεβαίνω έναν αμμόλοφο ύψους περίπου 1,5km. Μετά τον αμμόλοφο μια πτώση μου κόστισε και πάλι το GPS αφού χάλασαν τα καλώδια του. Κάπου εκεί χάνω τον προσανατολισμό μου και χωρίς να το καταλάβω γυρνάω πίσω στο CP1.

Όταν κατάλαβα τι είχε συμβεί πήρα πάλι το δρόμο για το CP2 μόνο με το road book, έβαλα πάλι βενζίνη, ανέβηκα πάλι τον αμμόλοφο και… ξαναχάθηκα στο ίδιο σημείο όπως την πρώτη φορά!».

Τελικά τα χιλιόμετρα της Ειδικής μετά το CP2 καταργήθηκαν και ο Βασίλης τερμάτισε 88ος  με 08:28:51 και τώρα βρίσκεται στη θέση 101 της Γενικής Κατάταξης. Για να φτάσει στο bivouac όμως χρειάστηκαν 260km απλής διαδρομής.

«Ήμουν τόσο πεισμωμένος αλλά παράλληλα τόσο εξαντλημένος από το πήγαινε – έλα που όταν με είδαν οι γιατροί της διοργάνωσης κατά τη διάρκεια της απλής, μου έδωσαν ισότονα και φαγητό για να πάρω λίγο τα πάνω μου», λέει ο Βασίλης.

Οδηγώντας 545km ενάντια στον χρόνο
Μιας πρώτης τάξεως σωματική πρόκληση υπόσχονται οι διοργανωτές ότι θα είναι η προτελευταία Ειδική του 31ου Dakar. Αφού θα έχουν διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα οι οδηγοί θα συνειδητοποιήσουν ότι στην Ειδική της Παρασκευής τα λάθη πληρώνονται ακριβά, αφού αυτή είναι η «μέρα του κάκτου»!

Παράλληλα όμως όσοι είναι fan του ράλι θα βρεθούν στο στοιχείο τους καθώς στη διαδρομή περιλαμβάνονται κομμάτια από το Ράλι Αργεντινής το οποίο πραγματοποιείται κοντά στη Cordoba. Οι διοργανωτές υπολογίζουν ότι η προσέλευση του κόσμου θα σπάσει το ρεκόρ των προηγούμενων ημερών.






14/1/2009- Ένα «γεράκι» ακόμα μάχεται
Μια μέρα «ουσιαστικό Dakar» ήταν η Τετάρτη για τους οδηγούς. Μακριά από το άγχος των βαθμών και του χρόνου, πέρα από τη γενική κατάταξη και τις ποινής, η ακύρωση της 11ης Ειδικής έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ζήσουν μια αξέχαστη εμπειρία. «Δε νομίζω ότι μπορώ να σας μεταφέρω τη μαγεία της σημερινής διαδρομής», λέει ο Βασίλης Ορφανός από την Fiambala.

«Περάσαμε από τη Χιλή στην Αργεντινή διαμέσου μιας χωμάτινης διαδρομής. Ανεβήκαμε στα 4850μ. και κάπου εκεί… έχασα το μυαλό μου!
Το τοπίο σήμερα πήρε «πολλά θαυμαστικά»! Μέχρι και μια λίμνη συνάντησα, εκεί πάνω στο βουνό».

Αυτό όμως που εντυπωσίασε τον Έλληνα αναβάτη ήταν ο κόσμος που περίμενε για να τους δει να περνάνε. Βέβαια ο Βασίλης έκανε και φιλίες: «κάπου στη διαδρομή συνάντησα ορειβάτες οι οποίοι κατέβαιναν από τα 6.500μ.
Με κέρασαν χυμό, βγάλαμε φωτογραφίες και φυσικά ανταλλάξαμε e-mail!

Ωστόσο στο Dakar δε μετέχω για τουρισμό και έτσι γρήγορα έπιασα και πάλι τον ρυθμό μου», αφηγείται ο Βασίλης ο οποίος συνεχίζει να αγωνίζεται με τον ίδιο πάθος που θα αγωνιζόταν αν διεκδικούσε την πρώτη θέση!

Επιστροφή στις Ειδικές
Βρισκόμαστε τρεις ημέρες μακριά από τον τερματισμό και μετά το αναγκαστικό διάλειμμα της Τετάρτης οι οδηγοί μπαίνουν και πάλι στον αγώνα και μάλιστα στους αμμόλοφους.

«Στη σημερινή Ειδική μπορεί να παιχτούν ακόμα και θέσεις στη κατάταξη κυρίως γιατί τα οχήματα υποστήριξης δεν έχουν πρόσβαση στο bivouac της Fiambala», γράφουν οι διοργανωτές στο www.dakar.com.

Δυο είναι τα μυστικά της ημέρας και αφορούν τους οδηγούς: αφ’ ενός θα πρέπει να οδηγήσουν με τεχνική και αφ’ ετέρου θα πρέπει να προφυλάξουν τα οχήματα τους.

Χορηγός της προσπάθειας είναι η OM Racing και υποστηρικτές οι Acerbis, Scott, Arai, Otesat, Omega, Columbia και Multipower.






13/1/2009: Συνεχίζει ακάθεκτος ο Βασίλης Ορφανός

Φτιαγμένος για τα δύσκολα αποδεικνύει ότι είναι ο Βασίλης Ορφανός ο οποίος μετά την εξοντωτική ποινή των 6ωρών που δέχτηκε τη Δευτέρα συνέχισε στην Ειδική της Τρίτης με τον ίδιο ρυθμό.

Βέβαια μέχρι τα ξημερώματα της Τετάρτης (ώρα Ελλάδας) οι διοργανωτές δεν είχαν δώσει χρόνους τερματισμού της Ειδικής για πολλούς συμμετέχοντες μεταξύ των οποίων και ο Βασίλης.

Ωστόσο μέχρι το Check Point 5 ο Έλληνας αναβάτης είχε τον 63ο καλύτερο χρόνο της ημέρας.

«Έφτασα στο Copiapo στις 3 το πρωί (ώρα Ελλάδας). Και αυτό διότι αν και είχα τερματίσει από νωρίς την Ειδική οι άνθρωποι της διοργάνωσης μας έστειλαν πολλούς από λάθος δρόμο με αποτέλεσμα να κάνουμε περίπου 80km στην άμμο.
Για να σας δώσω να καταλάβετε τι συνέβη, ξανακάναμε ένα μεγάλο κομμάτι της Ειδικής ανάποδα», λέει ο Βασίλης ο οποίος στα προβλήματα της ημέρας μετράει και ένα σπασμένο GPS!

Η ακύρωση της Ειδικής της Τετάρτης, λόγω καιρού, είναι μια απρόσμενη ανάπαυλα στο πρόγραμμα των αγωνιζόμενων οι οποίοι θα κληθούν να διανύσουν μόνο τα συνδετικά κομμάτια.







12/1/2009: Θρίλερ με τη συμμετοχή του Βασίλη Ορφανού στο Dakar

Από μια πολύ καλή εμφάνιση που του έδωσε την 64η θέση στην κατάταξη της Ειδικής της Δευτέρας σε μια πολύ εξαντλητική ποινή 6 ωρών και 8 λεπτών που τον εκτόπισε στην 108η θέση της Γενικής Κατάταξης και από εκεί στον πρόσκαιρο αποκλεισμό για να ξαναγυρίσει στον αγώνα με την ίδια ποινή και την ίδια θέση. εκτυλίχθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης (ώρα Ελλάδος) το θρίλερ με τη συμμετοχή του Βασίλη Ορφανού στο 31ο Dakar.

Η ποινή των 6 και κάτι ωρών μόνο για την Ειδική της Δευτέρας παρά την απόδοση του θεωρήθηκε άδικη από τον Έλληνα αναβάτη καθώς όπως λέει ο ίδιος «ένα πρόβλημα στο GPS δεν μου επέτρεπε να έχω ακριβή εικόνα της ταχύτητας μου».

Οι διαμαρτυρίες αυτές έφτασαν μέχρι τους κριτές οι οποίοι τις θεώρησαν υπερβολικές και σε μια ένδειξη υπερβολικής αυστηρότητας αποφάσισαν τον αποκλεισμό του Βασίλη.

Από εκεί και μετά κολούθησε ένας γύρος διαβουλεύσεων για να αποσύρουν οι κριτές την απόφαση του αποκλεισμού χωρίς όμως να αποσύρουν και την ποινή.

«Αισθάνομαι πολύ καλά σαν να μην έχω τρέξει ούτε μια μέρα. Το ίδιο ισχύει και για τη μηχανή μου», έλεγε μετά το τέλος του ετάπ της Δευτέρας ο Βασίλης προτού ανακοινωθούν οι 6 ώρες ποινής.

Μόνοι στην έρημο
Η Ειδική της Τρίτης είναι η πιο μεγάλη και η πιο δύσκολη του 31ου Rally Dakar. Δεν είναι μόνο η «μάχη» που θα δώσουν οι οδηγοί κάνοντας ουσιαστικά έναν κύκλο στην έρημο Ατακάμα και αντιμετωπίζοντας αμέτρητους αμμόλοφους οι οποίοι υψώνονται σε εκατοντάδες μέτρα.

Σήμερα θα χρειαστεί να τελειώσουν τον αγώνα χωρίς τη πολύτιμη συνδρομή των μηχανικών για τους οποίους είναι «ημέρα ξεκούρασης».

Οι Χιλιανοί αμμόλοφοι είναι πραγματικά βουνά άμμου και απαιτούν ιδιαίτερη οδηγική συμπεριφορά και διαφορετική προσέγγιση!

Η πρόκληση της ημέρας ωστόσο είναι η ακραία ζέστη που θα μεταβάλλει την «συμπεριφορά» της άμμου.

Σε κάθε περίπτωση οι διοργανωτές τονίζουν ότι «το να μείνετε αυτοσυγκεντρωμένοι είναι επιβεβλημένο από την αρχή μέχρι το τέλος!».






11/1/2009: Έτοιμος για την πρόκληση της Ατακάμα ο Βασίλης Ορφανός

«Η Αθήνα από το Μπουένος Άιρες απέχει 10.000km και 12 ώρες με το αεροπλάνο. 10.000km είναι και το φετινό Dakar, σαν να ενώνω, δηλαδή τις δυο πόλεις με τη μηχανή».

Ο Βασίλης Ορφανός συνεχίζει να αγωνίζεται στο 31ο Dakar με σταθερή απόδοση και διατηρώντας δυνάμεις που θα τον φέρουν στον τερματισμό. Στην Ειδική της Κυριακής σημείωσε τον 80ο καλύτερο χρόνο με 05:14:48 απόδοση που τον φέρνει στην 102η θέση της Γενικής Κατάταξης αν και όπως λέει ο ίδιος «ποτέ δεν κοιτάω τη Γενική Κατάταξη, ούτε ξέρω που βρίσκομαι. Σημασία για εμένα έχει να είμαι καλά και να συνεχίζω».

Στις 21.30 (ώρα Ελλάδας) ο Βασίλης έφτασε στην La Serena μετά από μια εξαντλητική ημέρα που ξεκίνησε στις 4 το πρωί με πάρα πολύ κρύο.

«Η Ειδική ήταν γρήγορη και επικίνδυνη. Έπρεπε να φυλάγεσαι συνέχεια», λέει ο Βασίλης ο οποίος προετοιμάζεται για την μεγάλη πρόκληση των τριών επόμενων ημερών: την έρημο Ατακάμα.

Τα δύσκολα μόλις αρχίζουν
Το αν αληθεύει η φήμη της Ατακάμα που τη θέλει ως την πιο άνυδρη έρημο του πλανήτη, καλούνται να διαπιστώσουν την Δευτέρα, την Τρίτη και την Τετάρτη οι μετέχοντες στον αγώνα.

«Η Ειδική της Δευτέρας είναι η πιο αντιπροσωπευτική του φετινού Dakar, με αμέτρητες εναλλαγές στο τερέν», γράφουν οι διοργανωτές στο επίσημο site της διοργάνωσης (www.dakar.com).

«Όσοι θέλουν αμμόλοφους θα ικανοποιηθούν αλλά θα χρειαστεί να έρθουν αντιμέτωποι με πολλές βραχώδεις επιφάνειες. Επιπλέον, σήμερα οι οδηγοί θα πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν πολλά ταλέντα αλλά κυρίως ότι ξέρουν πως να κάνουν συντήρηση δυνάμεων για το τελικό κομμάτι της Ειδικής με τις μεγάλες ευθείες στην άμμο», καταλήγουν οι διοργανωτές.








09/01/2009 - Συνεχίζει με σταθερό ρυθμό ο Βασίλης Ορφανός

Το πρώτο μέρος του 31ου Rally που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή βρίσκει τους αναβάτες στο Valparaiso της Χιλής.

Μετά από αμέτρητα χιλιόμετρα μέσα σε πυκνή σκόνη ο Βασίλης Ορφανός βρίσκεται στην 82η θέση της Γενικής Κατάταξης κάνοντας αυτό που είχε δηλώσει από την αρχή: περνάει την κάθε Ειδική βήμα – βήμα, σταθερά και μεθοδικά, με στόχο να βρίσκεται στο Μπουένος Άιρες την ημέρα του τερματισμού.

Αν αυτό συμβεί, τότε και η τελική θέση του Βασίλη στην Γενική Κατάταξη θα είναι αρκετά καλή, σύμφωνα με όσα πιστεύει ο ίδιος για την απόδοση και τον εαυτό του.

Κατά τα λοιπά, η Ειδική της Παρασκευής έκανε για μια ακόμα φορά δύσκολη τη ζωή των αναβατών παρά το γεγονός ότι οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να μειώσουν τα χιλιόμετρα που αρχικά είχαν στο πρόγραμμα τους.

Ο Έλληνας αναβάτης ο οποίος τερμάτισε 84ος με 04:15:04 μας δίνει μια εικόνα από το ετάπ: «Δυο ήταν τα βασικά συστατικά της σημερινής ειδικής το camel grass και στα τελευταία 20km το Fesh Fesh.

Camel grass, για τους μη γνωρίζοντες, είναι αυτό που λέει η λέξη, η τροφή της καμήλας, ήτοι μικροί σκληροί θάμνοι της ερήμου που μετατρέπουν την έρημο σε ανώμαλο έδαφος. Είναι σαν να χειρίζεσαι επί μονίμου βάσεως ένα κομπρεσέρ, με επιπτώσεις κυρίως στον αυχένα.

Με το Fesh – Fesh στο φετινό Dakar έχω ξανασυναντηθεί στην δεύτερη ημέρα του αγώνα. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που προκύπτει όταν η άμμος ουσιαστικά κονιορτοποιείται από τα οχήματα που περνούν και γίνεται σαν πούδρα.

Όταν πέσεις πάνω σε Fesh – Fesh συμβαίνουν δυο πράγματα: η μηχανή βουλιάζει σαν σε κινούμενη άμμο και η ορατότητα σχεδόν μηδενίζεται από την άμμο που σηκώνουν οι προπορευόμενοι».

Χορηγός της προσπάθειας είναι η OM Racing και υποστηρικτές οι Acerbis, Scott, Arai, Otesat, Omega, Columbia και Multipower.

[Δελτίο τύπου]






08/01/2009: Πέντε θέσεις πάνω για τον Βασίλη Ορφανό

Στην 72η από την 77η  θέση της Γενικής Κατάταξης βρίσκει το βρίσκει τον Βασίλη Ορφανό το φινάλε άλλης μιας δύσκολης ημέρας του Dakar το οποίο συνεχίζει να σκιάζει ο θάνατος του Γάλλου αναβάτη.
«Ακόμα δεν μας έχουν ενημερώσει από τι πέθανε ο Pascal Terry», λέει ο Βασίλης.

Η αγωνιστική ημέρα του Έλληνα αναβάτη «σημαδεύτηκε» από μια πτώση στους αμμόλοφους που του κόστισε μικρές, ανώδυνες ζημιές στη μηχανή.

«Και σήμερα το βασικό συστατικό του αγώνα ήταν η σκόνη. Ακόμα και τα 250km στο συνδετικό κομμάτι ήταν σε χώμα. Είναι σα να οδηγώ σε μια διαρκή ομίχλη, ψάχνοντας να βρω τον δρόμο μου», λέει ο Βασίλης ο οποίος πριν από τον τερματισμό του έπλυνε τη μηχανή του για να την παραδώσει στα χέρια των μηχανικών σε αξιοπρεπή κατάσταση!

Ώρες καθυστέρηση για την Ειδική της Πέμπτης
Σχεδόν τρεις ώρες αργότερα απ’ ότι είχαν προγραμματίσει οι διοργανωτές ξεκίνησε η Ειδική διαδρομή της Πέμπτης.

Ο Βασίλης Ορφανός εξηγεί για τον λόγο της καθυστέρησης:

«Η έναρξη της Ειδικής της Πέμπτης (Stage 6) συνέπιπτε με τον τερματισμό της Ειδικής της Τετάρτης (Stage 5). Φτάνοντας λοιπόν στην αφετηρία βλέπουμε φορτηγά και αυτοκίνητα να τερματίζουν από την προηγούμενη ημέρα.
Συνειδητοποιούμε δηλαδή ότι οι διοργανωτές μας έβαζαν να οδηγήσουμε ανάποδα με τα φορτηγά που τερματίζουν να έρχονται κατά πάνω μας.

Κάτι τέτοιο, όπως είναι φυσικό, δεν υπήρχε περίπτωση να το δεχτεί κανένας οδηγός.
Έτσι εγώ μαζί με τρεις Γάλλους οδηγούς με χρόνια εμπειρίας στο Dakar και με τη σύμφωνη γνώμη της Μισέλ Μουτόν που στο φετινό Dakar έχει υποστηρικτική θέση, απαιτήσαμε από τους διοργανωτές την αναβολή της εκκίνησης.

Τελικά και οι ίδιοι κατάλαβαν ότι δεν μπορούσαν να ξεκινήσουν μια αγωνιστική μέρα με οδηγούς να είναι χαμένοι στην Ειδική της προηγούμενης».

To Stage 6 ξεκίνησε στις 9.05 (τοπική ώρα) με τον Βασίλη να τερματίζει 97ος με 03:34:24.
Σημειώνεται ότι στην Ειδική της Τετάρτης ως  χρόνος τερματισμού μετράται η άφιξη στο Check Point 2 καθώς οι διοργανωτές ακύρωσαν τα τελευταία 100km.

Εξομολογήσεις
«Τόσες ημέρες μόνος σκέφτομαι ότι αν τελικά καταφέρω να τερματίσω, θα έχω κερδίσει τον τίτλο “Γεράκι της Ερήμου” και αυτό οφείλεται εν μέρει και στα πραγματικά γεράκια της ερήμου που ακολουθούν την μηχανή μου προφανώς γιατί τα κεντρίζει το μαύρο της χρώμα».

Αυτά εξομολογείται ο Βασίλης ενώ για τα 20 τελευταία χιλιόμετρα της Ειδικής της Τετάρτης που στην ουσία τίναξαν στον αέρα τον προγραμματισμό λέει:

«Όλοι όσοι μετέχουμε στο Dakar ξέρουμε ότι είναι απάνθρωπο. Όμως όταν χάθηκα, όπως και πολλοί άλλοι, στο τελευταίο κομμάτι της Ειδικής, πίστεψα ότι θα πεθάνω στην Αργεντινή.
Συμμετέχω τέταρτη φορά στο Dakar και ποτέ άλλοτε δεν έκανα παρόμοια σκέψη. Νιώθω πολύ τυχερός γιατί ψάχνοντας για τον δρόμο μου διέκρινα στο βάθος το “πιάτο” ενός βαν ραδιοφωνικού σταθμού και σκέφτηκα ότι αφού είναι αυτοί εκεί τότε υπάρχει δρόμος!
Πέρασα πάνω από αγκαθωτούς θάμνους για να τους φτάσω και έτσι κατόρθωσα και απεγκλωβίστηκα».

Η Χιλή υποδέχεται το Dakar την Παρασκευή
Ποικιλία σε εδάφη και τοπία επιφυλάσσει το πέρασμα από την Αργεντινή στη Χιλή την Παρασκευή 9 Ιανουαρίου, έβδομη ημέρα του Rally Dakar.

Οι αγωνιζόμενοι θα ξεκινήσουν το πρωί από την πόλη Mendoza στην Αργεντινή για να καταλήξουν στη θάλασσα του στο Valparaiso στη Χιλή αφού στο εν τω μεταξύ θα έχουν «γνωριστεί» με την Cordillera των Άνδεων.

Πριν όμως από την ανάβαση στα 3100 μέτρα οι οδηγοί θα χρειαστεί να περάσουν μια σειρά από αμμόλοφους που θα τους θυμίσουν την έρημο Σαχάρα.

Στη Ειδική της Παρασκευής η οποία έχει συνολικό μήκος 419km τα τελευταία 100km είναι τεχνικές διαδρομές με θέα στην ψηλότερη κορυφή των Άνδεων.








07/01/2009: «Πέταξε» στην 77η θέση ο Βασίλης Ορφανός

Ο θάνατος του 49χρονου οδηγού μοτοσικλέτας Pascal Terry σκιάζει την πέμπτη ημέρα του Rally Dakar αν και μέχρι αργά το βράδυ της Τετάρτης τα δυσάρεστα νέα δεν είχαν φτάσει ακόμα στους αγωνιζόμενους.

Στο αγωνιστικό κομμάτι της ημέρας, οι αναβάτες άφησαν πίσω τους μια πραγματικά δύσκολη και επικίνδυνη Ειδική, η οποία ήταν το κρυφό τους άγχος διότι έπρεπε να εγκλιματιστούν απότομα στα 2300μ.

Ο Βασίλης Ορφανός σε πολύ καλή μέρα τερμάτισε 74ος  με 10:01:58 και πραγματοποίησε άλμα στη γενική κατάταξη από την 98η θέση που βρισκόταν την Τρίτη στην 77η θέση με 21 λεπτά ποινής.

«Από την αρχή είχα πιάσει πολύ καλό ρυθμό», λέει ο Βασίλης ο οποίος έφτασε στο San Rafael στις 00.30 (ώρα Ελλάδας).

Αιτία της καθυστέρησης έχασε ήταν η πτώση του σε ένα ποτάμι αλλά και το γεγονός ότι έχασε το δρόμο στα τελευταία 20m της Ειδικής διότι… απλά δεν υπήρχε δρόμος!

Πρόγευση από  Άνδεις η Ειδική της Πέμπτης
Στην Ειδική Διαδρομή της Πέμπτης 8 Ιανουαρίου οι οδηγοί θα ξεκινήσουν από τα 1500μ. για να φτάσουν μέχρι το υψόμετρο των 2700 και να καταλήξουν, με την άφιξη στη Mendoza, στους πρόποδες της οροσειράς των Άνδεων.

Σχεδόν 400 είναι τα χιλιόμετρα που καλούνται να διανύσουν οι οδηγοί ενώ το πρόγραμμα της ημέρας είναι για μια ακόμα φορά γεμάτο περάσματα.

Η Ειδική ξεκινά με 6km αμμόλοφων, στο δεύτερο μέρος γίνεται ευκολότερη αλλά οι διαγωνιζόμενοι, σύμφωνα με τους διοργανωτές, ίσως χρειαστεί να επιβραδύνουν λόγω ενός εκτεταμένου αβαθούς που απαιτεί ιδιαίτερη επιδεξιότητα.







06/01/2009: Επιστροφή στην πρώτη 100άδα για τον Ορφανό
Με τον τερματισμό ως μοναδικό στόχο που καθορίζει και την στρατηγική του ο Βασίλης Ορφανός επέστρεψε την τέταρτη ημέρα του αγώνα μέσα στους 100 πρώτους αναβάτες (99η θέση) παρά το γεγονός ότι συνεχίζει να έχει λεπτά ποινής.

Στην Ειδική της Τρίτης ο Βασίλης τερμάτισε στην 104η θέση με 05:54:46, αφού πρώτα είχε αναγκαστεί να διορθώσει την τελευταία στιγμή ένα λάθος του μηχανικού του:

«Προτού πάρω χρόνο για να ξεκινήσω την Ειδική αναγκάστηκα να καθίσω να φτιάξω επιτόπου την τάπα στο φίλτρο λαδιού», λέει ο Βασίλης.

Για μια ακόμα ημέρα όμως τα χιλιόμετρα της Ειδικής, έστω και αν μειώθηκαν, δυσκόλεψαν τους αναβάτες.
Ο Βασίλης μας μεταφέρει τι συνέβη από τη μέση του ετάπ και μετά:

«Από το 356km μέχρι και το τέλος ήταν σαν ένα αργό trial σε άμμο. Η σκόνη ήταν απίστευτη, αναγκαζόμουν να δίνω το 100% της προσοχής μου για να βρω τον δρόμο ενώ στον τέλος έπιασα τον εαυτό μου να μιλάει σε… εμένα!
Μου έδινα οδηγίες για το καλύτερο πέρασμα, για το που χρειάζεται προσοχή, για το πώς θα κινηθώ στη συνέχεια».

Το μόνο που προβληματίζει τον Βασίλη και αναμένεται να διευθετηθεί είναι τα 21 λεπτά ποινής που του χρεώθηκαν καθώς μετά το τέλος του αγώνα της Δευτέρας τα 18 λεπτά ποινής έγιναν 3 λεπτά και 100 ευρώ πρόστιμο που πληρώθηκε επιτόπου.

Τεστ δεξιοτήτων η Ειδική της Τετάρτης
Ανάβαση σε υψόμετρο 2300 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το «μενού» της Ειδικής την Τετάρτη 7 Ιανουαρίου.
Με αφετηρία το Neuquen και στόχο να φτάσουν στο San Rafael οι οδηγοί έχουν «γράψει» 506km Ειδικής Διαδρομής αφήνοντας πίσω τους την πολλή ζέστη .

Οι διοργανωτές στο επίσημο site του αγώνα μας δίνουν μια πρώτη γεύση.

«Το μεγαλύτερο τεστ της πρώτης εβδομάδας θα δοθεί πιθανότητα στο δρόμο για το San Rafael καθώς η μεγάλη απόσταση θα αναγκάσει τους οδηγούς να μείνουν συγκεντρωμένοι καθ’ όλη τη διάρκεια της Ειδικής», γράφουν στο www.dakar.com.

Οι οδηγοί θα διανύσουν διαδρομές ανάμεσα στους αμμόλοφους, συμπεριλαμβανόμενης μίας περιοχής 20km. Επιπλέον, πολλά διαστήματα είναι εκτός δρόμου για να αλλάξουν στη συνέχεια με πολύ πιο τεχνικά κομμάτια, σε μια διαδρομή που κατά βάση «κινείται» πάνω από τα 1000μ. υψόμετρο.






05/01/2009: Συνεχίζει σταθερά ο Βασίλης Ορφανός
Ο αγώνας ανθρώπου και μηχανής απέναντι σε ένα εχθρικό περιβάλλον συνεχίζεται στην Λατινική Αμερική. Όπως είχαν υποσχεθεί οι διοργανωτές φέτος θα δούμε έναν αγώνα 100% Dakar.

«Ήταν μια πολύ γρήγορη Ειδική σε πετρώδη εδάφη και αυτό μου κόστισε το πίσω λάστιχο και συνεπώς πολύτιμο χρόνο», λέει ο Βασίλης Ορφανός ο οποίος τερμάτισε στην 125η θέση με 07:29:17 ενώ στη γενική κατάταξη είναι 108ος με 18 λεπτά ποινή.

«Λόγω της ταχύτητας που εκ των πραγμάτων είχαν μέχρι τώρα οι Ειδικές έπρεπε να είμαι πάρα πολύ προσεκτικός. Παρ’ όλα αυτά δεν μπόρεσα να αποφύγω τα 18 λεπτά ποινής τα οποία ήταν για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Και όταν λέω υπέρβαση του ορίου εννοώ διαφορές της τάξης των 2-3km σε σχέση με αυτό που είχαν θέσει οι διοργανωτές», εξηγεί ο Βασίλης κάνοντας τον απολογισμό της ημέρας από το Jacobacci όπου βρίσκεται, την πρώτη πόλη της Αργεντινής που θυμίζει Αφρική καθώς βρίσκεται στη μέση του πουθενά!

Rally Dakar  - ημέρα τέταρτη: τι επιφυλάσσει η Ειδική  
Για το τι θα αντιμετωπίσουν οι αναβάτες την Τρίτη 6 Ιανουαρίου, τέταρτη ημέρα του Rally Dakar οι διοργανωτές στο επίσημο site του αγώνα (www.dakar.com) είναι κάτι παραπάνω από σαφείς:

«Στην αρχή της σημερινής Ειδικής οι βραχώδεις διαδρομές καταπονούν τα χέρια των μοτοσικλετιστών ενώ όσοι είναι συνηθισμένοι στους ξεροπόταμους θα χρειαστεί να ξεπεράσουν το εμπόδιο των αργεντίνικων ποταμών με την προσοχή».

Τα 459km της Ειδικής ούτε και σήμερα θα είναι εύκολα καθώς μετά τους ξεροπόταμους ακολουθούν αμμώδη κομμάτια και πολλά χιλιόμετρα εκτός δρόμου.

Προσοχή, λένε οι διοργανωτές. Τα λάθη σε αυτή την Ειδική στοιχίζουν και η διαδρομή προς την Neuquen έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας παγίδας.







04/01/2009: Στο 97 της Γενικής Κατάταξης ο Βασίλης Ορφανός

Το φινάλε της δεύτερης εξίσου δύσκολης ημέρας του Dakar βρίσκει τον Βασίλη Ορφανό στην 97η θέση της γενικής κατάταξης και no40 στην κατηγορία του (μέχρι 450κ.εκ.).

Μετά από μια πολύ απαιτητική Ειδική Διαδρομή την οποία ολοκλήρωσε 107ος με 03:15:52 έφτασε στον τερματισμό στις 21.00 ώρα Ελλάδος.

«Στα τελευταία 34km της Ειδικής έπρεπε να οδηγήσουμε πάνω σε Fesh – Fesh. Ήταν πραγματικός άθλος.  Πρόκειται για ένα γνώριμο φαινόμενο στους αγωνιζόμενους σε Rally στην Αφρική, που δημιουργείται όταν η άμμος ουσιαστικά κονιορτοποιείται από τα οχήματα που περνούν και γίνεται σαν πούδρα με αποτέλεσμα να βουλιάζεις και η ορατότητα να μηδενίζεται από την σκόνη που σηκώνουν οι προπορευόμενοι», εξηγεί ο Βασίλης.

Γι’ αυτό το λόγο χρειάστηκε να αυτοσχεδιάζει διαρκώς για να βρίσκει την πορεία του αλλά και να μην βουλιάξει η μηχανή του στην πούδρα.

Οι δυσκολίες της ημέρας όμως δεν τελείωσαν με την Ειδική καθώς τα 600km του συνδετικού κομματιού έγιναν κάτω από αφόρητη ζέστη.

«Στο ετάπ της Δευτέρας θα αλλάξω στολή διότι η ζέστη είναι απίστευτη», λέει ο Βασίλης και συνεχίζει «σήμερα σε κάθε ευκαιρία αναγκαζόμουν να σταματάω και να ρίχνω νερό τόσο πάνω μου όσο και στη μηχανή.

Η ζέστη είναι και η αιτία που ενώ είχα τελειώσει νωρίς με την Ειδική έφτασα στο Puerto Madryn ώρες αργότερα».
Και από Δευτέρα… Παταγονία!
Για τρίτη συνεχόμενη ημέρα τα 551 km της Ειδικής Διαδρομής θα δυσκολέψουν τους οδηγούς  αλλά όπως λένε οι διοργανωτές θα αποτελέσουν «ένα σημάδι ότι οι διαγωνιζόμενοι βρίσκονται στην καρδιά των πραγμάτων έστω και αν τα μεγάλα προβλήματα δεν έχουν ακόμα εμφανιστεί»!

Η είσοδος στην Παταγονία που θα συνοδευτεί και από αλλαγή στο τερέν θα χρειαστεί «καινούργιες» οδηγικές μεθόδους. Το τοπίο γίνεται πιο ορεινό και αυτοί που προτιμούν τις μεγάλες στροφές θα βρουν αυτό που ψάχνουν!

Στο ετάπ της Δευτέρας οι οδηγοί θα χρειαστεί να προσανατολιστούν χρησιμοποιώντας τις  τουλάχιστον 10 λίμνες που ορίζουν τη διαδρομή.







03/01/2009: Πρεμιέρα με την 98η θέση για τον Βασίλη Ορφανό
Στις 20.30 (ώρα Ελλάδας) έπεσε η αυλαία της πρώτης ημέρας του Rally Dakar για τον Βασίλη Ορφανό ο οποίος τερμάτισε στην 98η θέση της γενικής κατάταξης για της μηχανές με 4:02:26.

«Ήταν μια ημέρα απαιτητική, με πολλά χιλιόμετρα, με γρήγορη οδήγηση, πολλή σκόνη και απερίγραπτη κούραση», λέει ο Βασίλης Ορφανός από τη Santa Rosa της Αργεντινής.

 «Ο σημερινός μέσος όρος μου ήταν τα 120Km. Ήμουν συντηρητικός μέχρι το πρώτο Control Point οδηγώντας σχετικά αργά όμως στη συνέχεια επιτάχυνα», καταλήγει ο Έλληνας πρωταθλητής ο οποίος ανασυντάσσει τις δυνάμεις του για το ετάπ της Κυριακής.

Τι περιμένουμε την Κυριακή στην Αργεντινή
Με αφετηρία τους τη Santa Rosa και τερματισμό το Puerto Madryn  οι συμμετέχοντες στο Dakar θα κληθούν την Κυριακή 4 Ιανουαρίου, δεύτερη ημέρα του αγώνα, να διανύσουν συνολικά 837km εκ των οποίων τα 237 είναι Ειδική Διαδρομή.

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές στο επίσημο site τους (www.dakar.com), «αμέσως μετά από το πρώτο και γρήγορο κομμάτι της Ειδικής του Σαββάτου, την Κυριακή συνεχίζουμε με μια «πρόγευση άμμου»!

Γι’ αυτό οι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή διότι οι λιγότερο συγκεντρωμένοι θα βρεθούν να κάνουν κύκλους!».




02/01/2009: Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση
Στρατηγική και υπομονή ήταν οι δυο λέξεις κλειδιά που χρησιμοποίησαν οι διοργανωτές του 31ου Dakar στο briefing που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα για τους συμμετέχοντες.

Οι Άνδεις από τη μια και η έρημος από την άλλη δημιουργούν δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες ενώ οι πιο δύσκολες μέρες θα έρθουν μετά το rest day.

Οι 35 με 40oC που θα επικρατούν τις ημέρες του αγώνα κρατούν σε επιφυλακή τους διοργανωτές οι οποίοι σε κάθε ευκαιρία θα τσεκάρουν τα αποθέματα με τα υγρά που έχουν μαζί τους οι αναβάτες καθώς ο κίνδυνος της αφυδάτωσης είναι κάτι παραπάνω από ορατός.

Το φετινό Dakar όμως έχει και πολλές πρωτιές. Δεν είναι μόνο η μεταφορά του στη Λατινική Αμερική. Έχουμε ρεκόρ συμμετοχής, ειδικά στις μοτοσικλέτες  γεγονός που «αναγκάζει» τους διοργανωτές να πρωτοτυπήσουν και στην εκκίνηση: μετά τους 20 πρώτους αναβάτες για πρώτη φορά θα φεύγουν δυο μηχανές ανά 30 δευτερόλεπτα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι οδηγοί θα αναγκαστούν να οδηγήσουν μέσα στη σκόνη ενώ θα πρέπει να είναι ακόμα πιο προσεκτικοί σε σχέση με τους προπορευόμενους.

Η εκκίνηση του 31ου Dakar θα δοθεί στις 5 τα ξημερώματα του Σαββάτου (ώρα Αργεντινής) γεγονός που προσθέτει και την νυχτερινή οδήγηση στις συνολικές δυσκολίες του αγώνα.

Όλοι όμως οι συμμετέχοντες θα γυρίσουν τα μεσάνυχτα μια ώρα πίσω τα ρολόγια τους για να επιτευχθεί ισορροπία στη διαφορά ώρας μεταξύ Αργεντινής και Χιλής.

Ο Βασίλης Ορφανός δηλώνει έτοιμος για την περιπέτεια που αρχίζει. Έχει ήδη στα χέρια του το road book της πρώτης ημέρας του αγώνα και ετοιμάζεται να σηκωθεί στις 4 το πρωί (τ.ώ) για την εκκίνηση.




01/01/2009: Viva el Dakar!
Με μια μεγάλη φιέστα στους δρόμους του Μπουένος Άιρες η Αργεντινή υποδέχεται την Παρασκευή 2 Ιανουαρίου τους συμμετέχοντες στο Rally Dakar το οποίο φέτος έχει και ελληνικό ενδιαφέρον με Βασίλη Ορφανό που θα αγωνιστεί με το νούμερο 106.

Λίγο μετά τις 4 το μεσημέρι τ.ώ. (20.00 ώρα Ελλάδος) αναμένεται να  ξεκινήσει η παρέλαση των αναβατών που παίρνουν μέρος στον αγώνα. Αφετηρία τους το park ferme όπου βρίσκονται κλειδωμένα τα οχήματα και προορισμός τους το πόντιουμ που έχει στηθεί για να την επίσημη έναρξη του 31ου Dakar, το Σάββατο 3 Ιανουαρίου.

Ήδη το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας προϊδεάζει τόσο τους αναβάτες όσο και τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού για το τι σημαίνει Dakar στη Λατινική Αμερική.

Για 733 km που θα καλυφθούν μόνο το Σάββατο είναι απαραίτητο η εκκίνηση να γίνει στις 5 το πρωί. Άλλωστε οι ίδιοι οι διοργανωτές παραδέχονται ότι τα 371 km της ειδικής διαδρομής που περιλαμβάνονται είναι τα περισσότερα που έχουν κληθεί να διανύσουν ποτέ οι συμμετέχοντες.

Έτσι, στις αχανείς πεδιάδες της la Pampa θα στηθεί το σκηνικό της πρώτης ημέρας του αγώνα η οποία θα κλείσει με την άφιξη στη Santa Rosa.


Χορηγός της προσπάθειας είναι η OM Racing και υποστηρικτές οι Acerbis, Scott, Arai, Otesat, Omega, Columbia και Multipower.

[Δελτία τύπου]

Σχετικά άρθρα - links
B. Ορφανός - Dakar 2009: Περιπέτεια ανάμεσα σε δύο ωκεανούς
Συνέντευξη: Βασίλης Ορφανός - Dakar 2008
Βασίλης Ορφανός: Η Προετοιμασία για το Dakar του 2005
Β. Ορφανός και τo Dakar 2004, βήμα προς βήμα!
Συνέντευξη Βασίλης Ορφανός DAKAR 2003

Σχετική συζήτηση στο forum

H σελίδα του Βασίλη















More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.020910 seconds. ]