Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
RedBull Romaniacs 2008: Μεγαλύτερο από ποτέ!



Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, διοργανώνεται το Romaniacs, στο καταπράσινο Sibiu της Ρουμανίας. Εμείς βρισκόμαστε εδώ για να δούμε μια ακόμα φορά τον απόλυτο αγώνα enduro σε όλη την υφήλιο.

Ξεκίνησε σαν μια οργανωμένη βόλτα για τον τρελαμένο Martin και τους φίλους του.
Την επόμενη χρονιά η βόλτα πήρε σάρκα και οστά και έγινε γνωστό παγκοσμίως σαν το Red Bull Romaniacs. Ένας μοναδικός αγώνας enduro χωρίς ξενέρωτους περιορισμούς.

Εδώ όλα επιτρέπονται και ο οργανωτής βάζει τα όρια. Όρια που είναι αρκετά πιο «ψηλά» από αυτά που χρησιμοποιούν οι υπόλοιποι αγώνες enduro παγκοσμίως.

Βλέπεις ο Martin δεν είναι κάποιος τυχαίος. Αυστριακός, Παγκόσμιος πρωταθλητής, snowboard, τα παράτησε όταν είχε ένα χοντρό ατύχημα σε μια κατάβαση και το έριξε στη μοτοσυκλέτα για να παίρνει τις απαραίτητες δόσεις αδρεναλίνης.





Σε μια από τις επισκέψεις του, στη γενέτειρα της γυναίκας του, στο Sibiu βγήκε μια βόλτα στο βουνό και μετά... μετακόμισε εδώ. Το «εδώ» είναι μια καταπράσινη περιοχή, παράδεισος του Off-Road.

Οι απαιτήσεις του αγώνα τόσο σε οδηγικό επίπεδο όσο και σε σωματική αντοχή είναι μεγάλες αφού οι 5 ημέρες του αγώνα στα Ρουμάνικα βουνά είναι δυσκολότεροι από οποιοδήποτε πολυήμερο αγώνα enduro στον πλανήτη και με το επιπρόσθετο κόστος της συσσωρευμένης κούρασης.

Τοίχοι, γκρεμοί, σχοινιά και απύθμενα ποτάμια συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό, μοναδικό στον κόσμο.

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά  το Off-Road.gr βρίσκεται εδώ στο κέντρο του αγώνα.
Πάμε;





Ο πρόλογος
Με μια κλασσική διαδρομή Romaniacs μέσα στην πόλη, ξεκίνησε ο αγώνας. Το Σάββατο το απόγευμα πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στο κέντρο της πόλης για να θαυμάσει τους 208 αναβάτες από 29 χώρες να παλεύουν στην κυριολεξία με τα εμπόδια.

Ένα χρόνο μετά και η αδρεναλίνη επέστρεψε στην πόλη για ένα ακόμα Hard Enduro.
Η βροχή έκανε ακόμα πιο ενδιαφέροντα τα 15 εμπόδια και δυσκόλεψε τους πάντες, τόσο τους αναβάτες όσο και τους οργανωτές.
Μετά την πρώτη βόλτα, από τους Expretrs, όλη η διαδρομή είχε γεμίσει με μια γλιστερή γλίτσα που έφερε τους αναβάτες των υπόλοιπων ομάδων αμέτρητες φορές στο έδαφος.

Κυρίαρχος εδώ, ο βρετανός Paul Bolton που μπήκε μπροστά στην γλιστερή διαδρομή και αύξησε σιγά-σιγά τη διαφορά του από τον οδηγό της BMW Gerhard Foster.





Με περισσότερους αναβάτες από ποτέ, (34 pro, 53 Expert single και 46 ζευγάρια, 71 hobby και 4 tourists) ο αγώνας βρίσκεται στα καλύτερα του. Από αύριο ξεκινούν τα μονοπάτια, τα βουνά και τα ποτάμια, ενώ ο καιρός δείχνει ότι θα φροντίσει να κάνει το παιχνίδι συνεχώς πιο ενδιαφέρον.

Paul Bolton, UK, Husquarna, Pro Class, Nr. 11, 1η θέση
Οδήγησα απαλά σήμερα, απέφυγα τα λάθη, το διασκέδασα και τελικά νίκησα. Νομίζω ότι έμαθα αρκετά από την περσινή συμμετοχή μου και θα χρησιμοποιήσω αυτή την εμπειρία μου τις επόμενες ημέρες.
 
Gerhard Forster, GER, BMW, Pro Class, Nr. 1, 2η θέση
Ήταν πολύ δύσκολα σήμερα. Όλα τα ξύλινα εμπόδια γλιστράγανε τρομερά. Είχα ένα πολύ κακό ξεκίνημα και έμπλεξα στην κίνηση, αλλά όσο πιο μεγάλος είναι ο αγώνας τόσο καλύτερα για μένα. Είμαι ευχαριστημένος από τη δεύτερη θέση. Ο αγώνας ξεκινά αύριο.





Πρώτη μέρα: Επιστροφή στα βουνά
Με μια από τις μεγαλύτερες διαδρομές ξεκίνησε ο αγώνας. 180 km για τους pro και υψομετρική διαφορά μεγαλύτερη των 8500μέτρων είχε το μενού για την πρώτη μέρα.
Την κούρσα οδηγεί πλέον ο Βρετανός Graham Jarvis μπροστά από τον αναβάτη της BMW Gerhard Forster.

Ο Jarvis, ξεκίνησε ακριβώς πίσω από τον Gerhard και λίγο αργότερα μαζί με τον Chris Birch σχημάτισαν μια ομάδα αποφασίζοντας να συνεχίσουν μαζί σε όλη τη διαδρομή. Αυτό τελικά βοήθησε ώστε να ξεπεράσουν  μαζί τις δυσκολίες και τελικά να τερματίσουν επτά ώρες αργότερα συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα.

Εντωμεταξύ ο Paul Bolton, νικητής του χθεσινού προλόγου, έκανε τον τρίτο χρόνο της ημέρας αλλά έχασε ένα check point και ένα ανεφοδιασμό με αποτέλεσμα να χρεωθεί τις αντίστοιχες ποινές και πέσει πίσω στην κατάταξη.





Εντωμεταξύ τα ίχνη που άφησαν στο υγρό έδαφος δύο από τις πρώτες ομάδες αναβατών, που χάθηκαν λίγα χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση, μπέρδεψαν ακόμα περισσότερους που τους ακολούθησαν και επικράτησε ένας μικρός πανικός με τους αγωνιζόμενους να πηγαίνουν τάπα προς κάθε κατεύθυνση.

Πάνω που είχαν βρει όλοι το δρόμο και αποφάσισαν να χαλαρώσουν, έχοντας συμπληρώσει περισσότερο από τα 2/3 της διαδρομής ήρθε το πακέτο: η Curmatura.

Ο Martin, αρέσκεται στο να δίνει παράξενα ονόματα στα φυσικά εμπόδια της διαδρομής και η Curmatura ήταν το πιο δύσκολο της ημέρας. Στενά κάθετα μονοπάτια, ανέβαιναν και κατέβαιναν την πλαγιά και σε συνδυασμό με το υγρό έδαφος, είδαμε αμέτρητες τούμπες, κολλήματα και βρασμένα μοτέρ.

Η αυριανή μέρα προβλέπεται ακόμα πιο σκληρή ενώ ο καιρός δείχνει ότι θα γίνει ακόμα πιο υγρός.





Gerhard Forster, Ger, BMW, Pro, N. 1
Έχω καλή διάθεση και το ευχαριστήθηκα σήμερα. Χάθηκα λιγάκι, αλλά άκουσα ότι άλλοι πέρασαν δυσκολότερες ώρες στην πλοήγηση. Κάναμε μια ομάδα με τους Birch και Jarvis και συνεχίσαμε έτσι μέχρι τον τερματισμό. Είμαι κουρασμένος.

Chris Birch, ΝΖ, KTM, Pro, Ν. 2
H πλοήγηση ήταν δύσκολη σήμερα και συνάντησα μερικούς αναβάτες που χάνοντας check point βρέθηκαν πολύ μπροστά στη διαδρομή. Το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής ήταν πολύ σκληρό και θα πέσω νεκρός για ύπνο το βράδυ. Αν ο υπόλοιπος αγώνας είναι όπως η σήμερα, μιλάμε για τον δυσκολότερο ever!



Θυμάστε τα 2Χ2; Η ΚΤΜ δοκιμάζει το σύστημα των Christiani στο Romaniacs


Δεύτερη μέρα: Μέσα στο σκοτάδι
Με ακόμα πιο δύσκολη και απαιτητική διαδρομή συνεχίζεται ο αγώνας.

Η δεύτερη ημέρα απαιτούσε τεχνική και ταχύτητα. Την τριάδα οδηγούν οι «συνήθεις ύποπτοι» Chris Birch, Gerhard Forster και Graham Jarvis. Ο Gerhard ονομάστηκε από τους συναγωνιστές του GPS Machine και ανοίγει τη διαδρομή.

Η εκκίνηση μέσα στο σκοτάδι  (07:00) δεν βοήθησε πολύ για να ανέβει το κέφι των κουρασμένων αναβατών.
Πέντε λεπτά αργότερα ξεκίνησε και η βροχή που κράτησε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους αναβάτες υγρούς. Εντωμεταξύ στα ψηλά η ομίχλη έκανε ακόμα δυσκολότερη την πλοήγηση, κρύβοντας τις κορδέλες και ... τις κατηφόρες.

Το τραινάκι των Gerhard – Jarvis – Birch άνοιξε και πάλι τη διαδρομή. Ο Birch θέλοντας να μικρήνει την ψαλίδα των 19 λεπτών που έχει από την πρώτη ημέρα, επιτέθηκε και για δύο φορές οδήγησε μπροστά με διαφορά από τους άλλους. Όμως και τις δύο φορές βρέθηκε μπροστά σε τοίχους και αναγκάστηκε να περιμένει τους άλλους για βοήθεια.





Ο Gerhard Forster προσπάθησε και οδήγησε με σύνεση για τα 180 χιλιόμετρα της διαδρομής, που αποτελούταν από «zig zag», φαράγγια και από τα τρελά σημεία του Martin με ονομασίες όπως «φίδια και σκάλες», «el capitan», «ayers rock», «ο λόφος της ηλεκτροπληξίας» και ο «βάλτος του Srek»

Η ομάδα που τον ακολουθούσε, (Jarvis και Birch) εκμεταλλεύτηκαν τα ανοικτά κομμάτια για να ξεφύγουν από τον Γερμανό, αλλά τελικά τον περίμεναν για να μην χαθούν και μαζί χάσουν την ευκαιρία για διάκριση.

Με την βροχή να έχει κάνει τα πάντα μούσκεμα, η οργάνωση αποφάσισε να βγάλει εκτός ένα κομμάτι της διαδρομής με την επωνυμία Sigi’s ZigZag.
Παρόλαυτα στα τελευταία μέτρα της διαδρομής, οι υγρές σκάλες στην έξοδο από το ποτάμι φρόντισαν να ταλαιπωρήσουν τους κουρασμένους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους. Αρκετοί έκαναν κρύο ντούζ στο ποτάμι, ενώ μερικά μηχανάκια είναι ήδη στα φορτηγά με κατεύθυνση το σπίτι.

Εντωμεταξύ, ο Βρετανός Paul Bolton (νικητής του προλόγου) ενεργοποίησε το σύστημα ανάγκης το πρωί στις 10:00 και βρέθηκε μόλις 1 λεπτό αργότερα από την ομάδα του γιατρού που εκείνη τη στιγμή ήταν μόλις λίγα μέτρα μακριά.





Χρειάστηκε αρκετή ώρα για να μεταφερθεί με δυσκολία σε ένα πιο ανοικτό κομμάτι ώστε να έρθει να τον πάρει το ελικόπτερο. Κτύπησε άσχημα το γόνατο του και μάλλον δεν θα συνεχίσει.

Σύμφωνα με την οργάνωση, η πλοήγηση θα είναι ο καθοριστικός παράγοντας για αύριο, ενώ το δελτίο καιρού δίνει περισσότερη βροχή και χαμηλές θερμοκρασίες.

Σίγουρα η επιλογή του Σεπτεμβρίου και μάλιστα μια βδομάδα μετά το «δικό μας» Sixdays αποδείχτηκε καλή από πλευράς συμμετοχών, όμως η Ρουμανία το Σεπτέμβριο είναι ήδη στα μέσα φθινοπώρου και δεν προσφέρει φιλόξενο περιβάλλον για αναβάτες.

Καληνύχτα από το υγρό Sibiu...





Gerhard Forster, Ger, BMW, Pro, N. 1
Η πρωινή εκκίνηση ήταν δύσκολη. Είχε κρύο και ήταν σκοτάδι, ειδικά μέσα στο δάσος δεν έβλεπες τίποτα και μπορούσες πολύ εύκολα να χάσεις τη διαδρομή. Δεν νομίζω ότι μπορώ να ξεφύγω από τους Chris και Graham με την ταχύτητα μου και έτσι ελπίζω ότι αύριο ή μεθαύριο θα μπορέσω να κάνω τη διαφορά σε κάποια τεχνικά κομμάτια και έτσι να ξεφύγω μπροστά.

Chris Birch, ΝΖ, KTM, Pro, Ν. 2
Η διαδρομή ήταν πιο εύκολη από χθες. Είναι βρεγμένη και γλιστερή αλλά είμαι συνηθισμένος σε τέτοιες συνθήκες και δεν με πειράζει. Νομίζω ότι αύριο θα είναι μια καθοριστική μέρα.

Κείμενο: [Σπύρος Κατσιμαλής]
Φωτογραφίες: [Samo Vidic, Predrag Vuckovic, Alex Kaiser, Xventure.net, Off-Road.gr, Σπύρος Κατσιμαλής]







Downloads - links

Σχετική συζήτηση στο forum
RedbullRomaniacs.com

RedBull Romaniacs 2007 - Δείτε τι έγινε στον περσινό αγώνα
RedBull Romaniacs 2007: Hard Enduro Rally - Live!
RedBull Romaniacs 2007 - φωτορεπορτάζ 1ο - Πρόλογος
RedBull Romaniacs 2007 - φωτορεπορτάζ 2ο - Πρώτη μέρα στα βουνά!
RedBull Romaniacs 2007 - φωτορεπορτάζ 3ο - Δεύτερη μέρα στα βουνά!
RedBull Romaniacs 2007 - φωτορεπορτάζ 4ο - Τρίτη μέρα στα βουνά!
RedBull Romaniacs 2007 - φωτορεπορτάζ 5ο - Τερματισμός!

Διαβάστε τι έγινε στο 3o Red Bull Romaniacs Hard Enduro Rally το 2006!



More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035833 seconds. ]