Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Le Touquet Enduropale-Quaduro 2007



Σπασμένα μοτέρ, σπασμένος τσαμπουκάς!

Ένας αγώνας που πρέπει να δεις απο κοντά για να καταλάβεις το γιατί οι Γάλλοι προετοιμάζονται μια ολόκληρη χρονιά για να τον τερματίσουν!
Ένας αγώνας που κατατρόπωσε τον Κο Enduro David Knight, σπάζοντας το αήττητο του για 3 χρόνια και έφερε τον «πολύ» Isidre Esteve Pujol στην 33η θέση!

450 καμένα μοτέρ σε μοτοσικλέτες και τετράτροχα, 60 εγκαταλείψεις απο «καμένους» αναβάτες.
200.000 θεατές σε όλο το Σαββατοκύριακο, 4000 άνθρωποι στα paddocks, 1500 αγωνιζόμενοι και πάνω απο 600 φορτηγά!
3 τηλεοπτικά κανάλια, 2 ραδιοφωνικοί σταθμοί και περίπου 600 δημοσιογράφοι απ’ όλο τον κόσμο!

Σε συνομιλία μας με τον αγωνιστικό διευθυντή του Touquet μας ανέφερε ότι οι διοργανωτές έμειναν ευχαριστημένοι απο το αποτέλεσμα του φετινού αγώνα.
Στόχος τους για την επόμενη χρονιά είναι να προσελκύσουν περισσότερους αναβάτες εκτός Γαλλίας.

Για το 2007 το 86% των αναβατών ήταν απο την Γαλλία με την Μ.Βρεττανία δεύτερη με 2,7% και την Ρωσία μοναδική εκτός ΕΕ να έχει 9 συμμετοχές.
Στους κατασκευαστές η Yamaha κρατάει τα σκήπτρα με 352 συμμετοχές με την Honda δεύτερη με 293 και την ΚΤΜ 3η με 197.

Οι αναβάτες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους ήταν απο 18-29 ετών με τους 40ρηδες να έρχονται δεύτεροι σε συμμετοχές.

Ο αγώνας
Για το 2007 η βασικότερη αλλαγή ήταν ο αποκλεισμός των πασίγνωστων αμμόλοφων του Touquet λόγω πιέσεων απο τους οικολόγους, αφού η περιοχή είναι τόπος άγριας ζωής.

Οι διοργανωτές δέχθηκαν πιέσεις και απο τους αναβάτες που θεώρησαν την μεγάλη ευθεία της παραλίας υπερβολική για να επαναλαμβάνεται πολλές φορές μέσα στον αγώνα.
Έτσι φέτος η διαδρομή σχεδιάστηκε εκ νέου και βάζοντας την εκκίνηση στην παραλία για μία μόνο φορά στην αρχή η διαδρομή μετά θύμιζε κλασσικό scramble με έναν κύκλο 15,5 χλμ για τις μοτοτικλέτες και 8,5 για τα τετράτροχα με ένα μικρό μόνο κομμάτι ευθείας που φάνηκε σωτήριο για τους ταλαιπωρημένους αναβάτες.

Παρά την νέα σχεδίαση προκειμένου να γίνει η διαδρομή πιο τεχνική, η μέση ωριαία και στους δύο αγώνες ανέβηκε περίπου κατά 8χλμ την ώρα.  

Μεγάλα κομμάτια ευθείας, πολλά άλματα, άπειρα σαμάρια και μεγάλα μπερμ ήταν το χαρακτηριστικό της διαδρομής για το 2007. Στο παιχνίδι μπήκαν φέτος και άλλα δύο χωρία της Γαλλίας προκειμένου να δανείσουν και την δική τους παραλία για την ολοκλήρωση της διαδρομής. Έτσι το hole shot έγινε 11 χλμ βρεγμένης άμμου δίπλα ακριβώς στην θάλασσα απο το Touquet μέχρι το Merlimont.

Mε θέα την θάλασσα η διαδρομή ευνοούσε περισσότερο τα «μικρά» με αποτέλεσμα να δούμε στον τερματισμό ακόμη και μικρά δίχρονα που μέχρι πέρυσι ήταν αδύνατον να τερματίσουν με επιτυχία.

4 μηχανήματα έργου , ήταν σε επιφυλακή και αμέσως μετά τον αγώνα των Quad δούλεψαν μέχρι το πρωί προκειμένου να επαναφέρουν την πίστα στην αρχική της κατάσταση για τις μοτοσικλέτες, αφού εκτός απο τα τετράτροχα και η παλίρροια έκανε την δουλειά της το βράδυ του Σαββάτου.

Ο καιρός έπαιξε σημαντικό ρόλο στον φετινό αγώνα. Την Πέμπτη και την Παρασκευή έβρεχε
ακατάπαυστα και το Σάββατο σταμάτησε 5 λεπτά πριν τον αγώνα των Quad. Η άμμος βάρυνε πολύ και σκλήρυνε αρκετά ώστε να βοηθήσεις τους αναβάτες στους πρώτους γύρους.

Μετά όμως τα βαθιά λούκια που σχηματίσθηκαν ήταν αρκετά σκληρά για να επιφέρουν πτώσεις και κούραση.
Το σκηνικό επαναλήφθηκε και το βράδυ του Σαββάτου με έντονη βροχή που κράτησε μέχρι και την εκκίνηση του αγώνα των μοτοσικλετών.
Το αποτέλεσμα το ίδιο και το θέαμα πιο εντυπωσιακό αφού οι τούμπες άρχισαν να γίνονται επικίνδυνες μετά απο τους πρώτους 4 γύρους!



Σάββατο 10 Φεβρουαρίου – Quaduro
Ο αγώνας ξεκίνησε με ένα event φιλανθρωπικού χαρακτήρα απο τους διοργανωτές και σε συνεργασία με την Honda Γαλλίας.

40 γουρούνια της Honda στήθηκαν στην εκκίνηση και στα χέρια κάποιων celebrities απο την Γαλλία έδωσαν θέαμα και συγκέντρωσαν χρήματα.
Το ενδιαφέρον ήταν όμως επικεντρωμένο στον αγώνα που άρχιζε στις 13:00 με τους PARENT & COUPRIE και τους  PINCHON & LASSAIGNE να έχουν τα βλέμματα όλων στραμμένα επάνω τους.

Η προσπάθεια της Yamaha ήταν περισσότερο απο εμφανής αφού και τα τρία ζευγάρια που ανέβηκαν στο βάθρο ήταν με την υποστήριξη της ενώ απο τις 350 συμμετοχές οι 189 ήταν με δικά της τετράτροχα.
Η διαδρομή ήταν στρωμένη απο τα μηχανήματα του δήμου και ο καιρός ήταν βροχερός με πολύ αέρα και κρύο. Η άμμος είχε βαρύνει αρκετά και έδειχνε πιο εύκολη απο τις προηγούμενες χρονιές, ενώ η απουσία της μεγάλης ευθείας βοηθούσε πολύ σε αυτονομία.
10 λεπτά πριν το αγώνα η βροχή σταμάτησε και ένας χειμωνιάτικος ήλιος έκανε την εμφάνιση του πάνω απο το Touquet.

Στις 13:00 ακριβώς δόθηκε η εκκίνηση του αγώνα στην μεγάλη ευθείς της παραλίας. Τα 365 τετράτροχα ξεχύθηκαν στην άμμο μέσα σε εκκωφαντικό θόρυβο.

Η διαφορά απο τον πρώτο κιόλας γύρο ανάμεσα στους πρωταγωνιστές έγινε εμφανής με τους PARENT & COUPRIE να γυρνάνε πιο γρήγορα απο τους PINCHON & LASSAIGNE και τους TERNYNCK & JAY κατά 7-1- δευτερόλεπτα στον γύρο.

Τα νικητήριο ζευγάρι έδειχνε να είναι λίγο ασυντόνιστο στις αλλαγές και στους ανεφοδιασμούς χάνοντας πολύτιμο χρόνο σε σχέση με του διώκτες τους, όμως ο ρυθμός των PARENT & COUPRIE ήταν καταιγιστικός σε όλο τον υπόλοιπο αγώνα με το Couprie ειδικότερα να μην αφήνει κανένα περιθώριο στους αντιπάλους του.

Η υπεροχή των νικητών συνεχίστηκε μέχρι και τον τελευταίο γύρο και κτός απο τις εντυπώσεις νίκησαν τον αγώνα με 22 γύρους στις 3 ώρες διάρκειας. Πίσω τους και με διαφορά 6 λεπτών το ζευγάρι των PINCHON Vincent & LASSAIGNE Gregory και τρίτοι στο βάθρο οι TERNYNCK Matthieu & JAY Clement με 7:29.



Τέταρτος πίσω τους ο πολυνίκης Pascal Rochereau πρωταθλητής Γαλλίας στο Quadcross τις χρονιές 1989, 1992, 1993, 1994, 2000, 2001, 2002 και νικητής στο Touquet το 1997, 1999, 2001.
Απο την τέταρτη θέση και πίσω η διαφορά των αναβατών ήταν μεγαλύτερη του ενός γύρου απο τους πρωτοπόρους ενώ απο την 15η θέση η διαφορά ήταν μεγαλύτερη των δύο γύρων.
Ο τελευταίος της κατάταξης ολοκλήρωσε μόλις 7 γύρους στις τρεις ώρες αγώνα.

Το πόσο κουραστικό είναι το συγκεκριμένο τεραίν ήταν ορατό και με γυμνό μάτι καθώς οι πιο πίσω αναβάτες άρχισαν να κάνουν μεγάλα διαλείμματα κατά την διάρκεια του αγώνα προκειμένου να επανακτήσουν δυνάμεις. Αυτό προκάλεσε ατέρμονες ουρές στα δύσκολα περάσματα που επηρέαζε ακόμη και τους πρώτους.

Εντυπωσιακό στατιστικό αποτελούν τα γυρολόγιο των νικητών απο γύρο σε γύρο. Στους πρώτους 8 γύρους είναι εμφανές το πόσο κουραστικός είναι ο αγώνας αφού η διαφορά μεγαλώνει απο τα 5:48 στα 7:30 ενώ ο τελευταίος γύρος ολοκληρώθηκε σε 12:21 απο τους PARENT & COUPRIE και στα 11:30 απο τους υπόλοιπους του βάθρου.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι πρωτοπόροι του αγώνα ήταν η βαριά άμμος που σε συνδυασμό με τα λάστιχα άμμου έκανε την δουλειά τους πιο δύσκολη και ο συνωστισμός στα εμπόδια μετά τον τρίτο γύρο. Οι πιο αργοί οδηγοί δημιουργούσαν τεράστιες ουρές στα δύσκολα περάσματα που υποχρέωνε τους πρώτους να κάνουν ατελείωτα σλάλομ προκειμένου να περάσουν.


Οι νικητές του Touquet απο τον πρώτο αγώνα των Quad.
1997 Pascal ROCHEREAU / Jean-Charles TONUS. YAMAHA
1998 Wilhelmus Johan VAN DER LAAN / Eric GAILLARD
1999 Pascal ROCHEREAU / Jean-Charles TONUS. YAMAHA
2000 Gilles ABGRALL / Alex BRUSSELERS. EML
2001 Pascal ROCHEREAU / Paul WINROW. YAMAHA
2002 Blaise PARENT / Vincent PINCHON. YAMAHA
2003 Blaise PARENT / Vincent PINCHON. YAMAHA
2004 Romain COUPRIE / Pascal de PALMA. YAMAHA
2005 Blaise PARENT YAMAHA
2006 Romain COUPRIE / Blaise PARENT / YAMAHA


Λίγα λόγια για τους νικητές
Blaise Parent :
Νικητής του Le Touquet Quaduro το 2005.
Νικητής του Le Touquet Quaduro το 2006 με τον Romain Couprie.

Romain Couprie :
Νικητής του Cross-country Quad το 2006
Νικητής του Le Touquet Quaduro το 2004 με τον Pascal de Palma
Νικητής του Le Touquet Quaduro το 2006 με τον Blaise Parent
Δεύτερη θέση στο Le Touquet Quaduro το 2003 & 2005
Συμμετοχή σε αγώνες του Αμερικάνικου Quad Cross το 2005




Κυριακή 11 Φεβρουαρίου – Enduropale
Ο αγώνας με τις μοτοσικλέτες είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του Touquet. Και αυτό φάνηκε τόσο απο τις συμμετοχές που έφτασαν τις 1020 όσο και απο την προσέλευση του κόσμου που ξεπέρασε την Κυριακή τις 200,000.

Απο το απόγευμα της Παρασκευής το Parc Ferme ήταν γεμάτο απο κάθε είδους μοτοσικλέτες, από δίχρονα 125 και πάνοπλα 450 μέχρι και το 1200GS της Wunderlich με αναβάτη τον Dirk Thelen και τον Jean Charles Lenain με το BMW HP2  που νίκησε το holeshot εν τη απουσία των 950 Super Enduro της ΚΤΜ.

Στις συμμετοχές φιγουράριζαν τα ονόματα του David Knight και του Esteve Pujol, ενώ οι συνήθεις ύποπτοι του αγώνα ήταν όλοι εκεί.

Thierry Bethys, Arnaud Demeester, Yves Deudon, David Hauquier, Jean-Claude Mousse, Timotei Potisek, Evgeny Mikhailov, Arnaud Jacquart υποψήφιοι όλοι για την νίκη υπό τη σκιά του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Knight που συμμετείχε για πρώτη φορά. Θα ήταν ιδανικό για τον μεγαλόσωμο Βρετανό  να νικήσει και αυτό τον αγώνα για να ολοκληρώσει το μυθικό ρεκόρ νικών σε όλα τα τεραίν.
Ανάμεσα τους και ο νικητής του Σαββάτου Romain Couprie που έτρεξε για το hole shot.
Το Touquet έχει τον δικό του Θεό και τους δικούς του ήρωες.
Ο αγώνας ξεκίνησε σε συνθήκες ίδιες με του Σαββάτου. Βροχή και κρύο και αέρας που σήκωνε ακόμα και την βρεγμένη άμμο περίμεναν τους αναβάτες. Ο ήλιος έκανε όμως και πάλι την παρουσία του ακριβώς πριν την εκκίνηση.

Περίπου 100 μοτοσικλέτες ξεκίνησαν μαζί στην μεγάλη ευθεία της παραλίας με πολλά απρόοπτα.

Ατυχήματα, κολλήματα και ένα τεράστιο μπέρδεμα με περίπου 60 αναβάτες στο μέσα κομμάτι της εκκίνησης ήταν οι πρώτες εικόνες που πήραν οι θεατές.

Στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν αμέσως οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, μεταξύ τους και ο Dirk Thelen με το 1200GS της Wunderlich και τον Jean Charles Lenain με το BMW HP2που συμμετείχαν μόνο στο hole shot.
Η πιο εντυπωσιακή παρουσία στο hole shot ήταν ο Yves Deudon με το Kawasaki KXF 450 που έδειξε πανίσχυρο και έφτασε δεύτερος με μικρή διαφορά απο το τερατώδες δικύλινδρο που νίκησε.

  

Μέσα στους πρώτους ο David Knight με 525 ΚΤΜ...
Ο Πολυπρωταθλητής δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα. Οι πληροφορίες στο γραφείο τύπου ήταν συγκεχυμένες. Ανεπίσημες πληροφορίες από την ομάδα του, αναφέραν ότι έμεινε από.... βενζίνη στον 9ο γύρο που ο Βρετανός χάθηκε απο τον αγώνα!

Μέχρι και την στιγμή πάντως που ήταν μέσα ο Knight δεν κατάφερε να ανέβει πάνω απο την 6η θέση της γενικής και δεν έδειχνε να είναι στο στοιχείο του.
Απο τον 6 γύρο κιόλας έδειχνε να είναι καταπονημένος, δεν έκανε κανένα πέρασμα αξιοπρόσεκτο και τελικά άρχισε να χάνει θέσεις μέχρι την εγκατάλειψη.

Ο Isidre Esteve Pujol ήρθε και αυτός με τον αέρα του νικητή και με τις δάφνες του Dakar, προσπάθησε αλλά πέτυχε μόλις την 39η θέση στον αγώνα με διαφορά 2 γύρων απο τους πρωτοπόρους. Δεν εντυπωσίασε σε κανένα πέρασμα του και έδειχνε εκτός κλίματος επάνω στο 525 της ΚΤΜ. Στα paddock της ΚΤΜ επικρατούσε σιγή ιχθύος και κανείς δεν έκανε δηλώσεις σχετικά με τα αποτελέσματα.

Το παιχνίδι πια άρχισε να παίζεται μεταξύ του βασικού υποψήφιου για την νίκη Timotei Potisek που μέχρι να κολλήσει το μοτέρ του ήταν στην καλύτερη φόρμα του. Τα περάσματα του έδειχναν να είναι ασυναγώνιστος και έτοιμος για ακόμη μια νίκη. Για όλους του γύρους που παρέμεινε μέσα στον αγώνα είχε τουλάχιστον 1 λεπτό διαφορά στον γύρο και δεν έδειχνε να προβληματίζεται πουθενά.
Το CRF του όμως δεν άντεξε την πίεση και έμεινε στο πίσω κομμάτι της διαδρομής με κολλημένο μοτέρ στον 8ο γύρο.



Ο Jean-Claude Mousse, κάτοικος της περιοχής πια και τοπικός ήρωας είχε την καλύτερη προώθηση μέσα στον αγώνα.
Όλα τα καταστήματα της περιοχής είχαν την αφίσα του και οι διοργανωτές στήριξαν πολλά στην παρουσία του και στην ενδεχόμενη νίκη του. Ο Γάλλος όμως χτύπησε με αποτέλεσμα ένα σπασμένο χέρι και πλευρά και συνεπώς αποχή απο τον αγώνα.

Έτσι ο δρόμος άνοιξε για τον Demeester της Yamaha που απλά έδειχνε απο την αρχή ασταμάτητος με μοναδικό εμπόδιο στους πρώτους γύρους τον Potisek.
Ο Γάλλος έκανε 13 γύρους και άφησε πίσω του τον τρελαμένο Deudon μόλις 4:19 με το μαινόμενο Kawasaki. Τρίτος ο τοπικός PAGET Pierrick με 8:10 και τέταρτος ο εκπληκτικός BETHYS Thierry με το Honda 9:19 πίσω απο τον πρωτοπόρο και άρτοι αφιχθείς απο το Dakar.

Αν και όλοι έδειξαν αξιόμαχοι οι Demeester & Deudon έκαναν την διαφορά στον αγώνα με τον δεύτερο να τερματίζει οριακά πίσω απο τον Dirk Thelen με το 1200 στο holeshot.
Και οι δύο αναβάτες κινήθηκαν με ΜΩΤ που ζαλίζει, ο πρώτος με 71 χαω και ο δεύτερος με 69,5.
Απο τα στατιστικά του αγώνα ο Γάλλος φάνηκε να οδηγεί πιο στρατηγικά με τα γυρολόγια του να κινούνται πάνω απο τα 12 λεπτά σε αντίθεση με τον εγκαταλείψαντα Potisek που δεν έπεσε κάτω απο 11 σε όλους τους γύρους που ολοκλήρωσε.

Απογοητευτικά τα στατιστικά του Pujol που δεν κατάφερε να γυρίσει σε λιγότερα απο 17 λεπτά τον γύρο απο την μέση του αγώνα και μετά.
Μεγάλη απουσία του αγώνα ο Cyril Despres που κάποιες υποχρεώσεις τον κράτησαν μακριά.

Οι αναβάτες της ελληνικής ομάδας  κατάφεραν να τερματίσουν σε καλές θέσεις. Οι Σταματάκης, Τσορπατζόγλου και Κάλφας που εκπροσώπησαν την Ελλάδα μετά απο πολλά χρόνια στο Touquet πέτυχαν τις θέσεις:

470. Κάλφας με 7 γύρους
483. Σταματάκης με 7 γύρους
514. Τσορμπατζόγλου με 6 γύρους

Από τους 1004 συμμετέχοντες, οι 974 τελικά πέρασαν τον τεχνικό έλεγχο. Οι τερματίσαντες είναι 665.
Οι αναβάτες που δεν τερμάτισαν, έφτασαν τους 255.
49 αναβάτες δεν κατάφεραν να πάρουν εκκίνηση ή δεν ολοκλήρωσαν τον πρώτο γύρο!
Τρεις αναβάτες αποκλείσθηκαν απο τον αγώνα

Οι νικητές του Touquet μέχρι σήμερα
1975 Jacques VERNIER OSSA
1976 Daniel PEAN MAICO
1977 Gilles FRANCRU HQV
1978 Patrick DROBECQ HQV
1979 Hakan CARLQUIST HQV
1980 Serge BACOU YAMAHA
1981 Jean-Paul MINGUES YAMAHA
1982 Kees VAN DER VEN KTM
1983 Kees VAN DER VEN KTM
1984 Kees VAN DER VEN KTM
1985 Kees VAN DER VEN KTM
1986 Kees VAN DER VEN KTM
1987 Leif PERSSON Swede YAMAHA
1988 Eric GEBOERS HONDA
1989 Eric GEBOERS HONDA
1990 Eric GEBOERS HONDA
1992 Yann GUEDARD KAWASAKI
1993 Gerard DELPINE HONDA
1994 Jerome BELVAL HONDA
1995 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
1996 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
1997 David HAUQUIER HONDA
1998 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
1999 Jean-Claude MOUSSE YAMAHA
2000 Thierry BETHYS HONDA
2001 Τhierry BETHYS HONDA
2002 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
2003 Thierry BETHYS HONDA
2004 Jean-Claude MOUSSE HONDA
2005 Arnaud DEMEESTER YAMAHA
2006 Timotei Potisek  Honda

Λίγα λόγια για τους πρωταγωνιστές.
Arnaud Demeester :
5 φορές νικητής του Le Touquet Enduro.
Πρωταθλητής Αμμου το 2005 στην Γαλλία

Yves Deudon :
Νικητής του γαλλικού Πρωταθλήματος Αμμου το 2005 France Champion.
Τρίτος στο Le Touquet Enduro το 2003

Λίγα λόγια για τον Ιορδάνη Σταματάκη
Γεννημένος το 1969 στην Μυτιλήνη πρωτοασχολήθηκε με τους αγώνες το 1992 και απο τότε παρακολούθησε σχεδόν όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος έως σήμερα με αρκετές διακρίσεις. Μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΔΙΛ τα τελευταία χρόνια διοργάνωσε αρκετούς αγώνες του πρωταθλήματος καθώς και όλους τους τοπικούς.

Οι υπόλοιποι της Ελληνικής συμμετοχής παρά την επικοινωνίας μας δεν μας έδωσαν στοιχεία τους.


Κείμενο - Φωτογραφίες: [Μελέτης Σταμάτης]

Αποτελέσματα




 




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.023146 seconds. ]