Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Επέτειος για τις Εγκαταστάσεις Crash-Test της Volvo



Η Volvo γιορτάζει τα 10 χρόνια λειτουργίας των Εγκαταστάσεων Crash-Test της εταιρείας, στην Torslanda της Σουηδίας.

Πρόκειται για τις πλέον προηγμένες ίσως εγκαταστάσεις αυτού του τύπου στον κόσμο, με σχεδόν 3.000 crash-test σε πλήρη κλίμακα στο ενεργητικό τους.


"Η Volvo έχει θέσει ένα πολύ φιλόδοξο στόχο: την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού σε καινούριο αυτοκίνητο Volvo μέχρι το 2020 και αυτές οι εγκαταστάσεις είναι το σημαντικότερο εργαλείο που έχουμε ώστε να τον επιτύχουμε", λέει ο Thomas Broberg, υψηλόβαθμο στέλεχος της Volvo σε θέματα ασφάλειας.

"Μπορούμε και αναπαριστούμε τα περισσότερα περιστατικά και ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους. Με την ανάλυσή τους και την αδιάκοπη δοκιμή και έλεγχο πρωτοπόρων τεχνολογιών μπορούμε και βελτιώνουμε συνεχώς τα επίπεδα ασφαλείας των αυτοκινήτων μας, κάνοντάς τα ακόμα πιο ασφαλή στις πραγματικές οδικές συνθήκες", συνέχισε.







Όταν ο βασιλιάς της Σουηδίας Κάρολος Γουσταύος ο XVI εγκαινίασε το κέντρο ασφαλείας το 2000, ήταν ένα από τα πλέον προηγμένα στην αυτοκινητοβιομηχανία - μια θέση που διατήρησε όλα αυτά τα χρόνια χάρη στη συνεχή ανανέωση με σύγχρονο εξοπλισμό και την εφαρμογή νέων μεθόδων δοκιμών.

Η τελευταία τεχνολογική προσθήκη είναι μια σειρά από ψηφιακές κάμερες υψηλής ταχύτητας που μπορούν να τραβήξουν 200.000 καρέ το δευτερόλεπτο. "Οι νέες κάμερες μας προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες για τη μελέτη των συγκρούσεων μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Επιπλέον, διαθέτουμε μια σειρά από μικροσκοπικές κάμερες οι οποίες τοποθετούνται μέσα στα αυτοκίνητα και αποθανατίζουν όλα όσα συμβαίνουν σε βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου", λέει ο Thomas Broberg.


Σταθερή και μεταβλητή πίστα
Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test διαθέτουν μία σταθερή και μία μεταβλητή πίστα δοκιμών. Η θέση της μεταβλητής πίστας μπορεί να ρυθμιστεί από 0 έως 90 μοίρες ως προς τη σταθερή.

Αυτό επιτρέπει τη διενέργεια δοκιμών για πολλά διαφορετικά σενάρια περιστατικών και ατυχημάτων, από μετωπικές συγκρούσεις μέχρι πλευρικές συγκρούσεις, ανάμεσα σε δύο κινούμενα αυτοκίνητα τα οποία συγκρούονται με διαφορετικές ταχύτητες και σε διαφορετικές γωνίες.

Επιπλέον, μπορεί να ελεγχθεί η δυνατότητα αποφυγής και αποτροπής μιας σύγκρουσης. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν τη διενέργεια 400 και πλέον crash-test πλήρους κλίμακας ετησίως.







Οι δύο πίστες συναντώνται πάνω από μία τάφρο βάθους έξι μέτρων, καλυμμένη με plexiglas, η οποία χρησιμοποιείται για να κινηματογραφούνται οι δοκιμαστικές συγκρούσεις από την κάτω πλευρά. Όλα αυτά τα χρόνια, η συγκεκριμένη κατασκευή έχει καταγράψει πολλά αξιοσημείωτα crash-test. 

Για παράδειγμα, το 2003 η Volvo έκανε μια επίδειξη του συστήματος προστασίας από πλευρική σύγκρουση του Volvo S40 σε προσκεκλημένους εκπροσώπους του τύπου, κατά την οποία αυτό το μοντέλο μεσαίου σεντάν χτυπήθηκε από ένα κατά πολύ μεγαλύτερο XC90 το οποίο κινείτο με ταχύτητα 50 km/h.

"Ο βαθμός της ακρίβειας σε μια δοκιμή κατά την οποία δύο κινούμενα αυτοκίνητα συγκρούονται με ταχύτητα 50 km/h είναι 2,5 εκατοστά. Αυτό αντιστοιχεί σε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Για τη σύγκριση, ένας άνθρωπος ανοιγοκλείνει τα μάτια του σε 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι κάτι που λέει πολλά για την ακρίβεια των εγκαταστάσεων", λέει ο Thomas Broberg.



 


Crash-test στην αντίθετη κατεύθυνση
Αξίζει να σημειωθεί ότι crash-test και στις δύο πίστες μπορούν να γίνουν και στην αντίθετη κατεύθυνση. Στο τέλος της σταθερής πίστας είναι τοποθετημένη μια πλάκα από σκυρόδεμα (μπλοκ πρόσκρουσης), η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες δοκιμές, όπως δοκιμές ανατροπής και αποφυγής ή αποτροπής σύγκρουσης.

Στο τέλος της μεταβλητής πίστας, ο περιβάλλων χώρος λειτουργεί ως αναπόσπαστο μέρος των εγκαταστάσεων. Εδώ εκτελούνται crash-test πάνω σε διάφορα αντικείμενα που μπορούν να βρεθούν στο περιβάλλον ενός κινούμενου αυτοκινήτου. Το μπλοκ πρόσκρουσης των εγκαταστάσεων ζυγίζει 850 τόνους.

Μετακινείται με τη βοήθεια αεροστρωμάτων. Επιπλέον, υπάρχουν περίπου άλλα 20 σταθερά και κινητά εμπόδια, τα οποία εκτός από τις θεσμοθετημένες απαιτήσεις διαφόρων επίσημων ελεγκτικών οργανισμών καλύπτουν και τις ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές ελέγχων της ίδιας της Volvo.

 
Οι μόνιμοι υπάλληλοι των εγκαταστάσεων πλαισιώνονται από μια ομάδα που απαρτίζεται από 100 περίπου "σιωπηλά" και υπάκουα μέλη, που είναι εξίσου – αν όχι περισσότερο – σημαντικά για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων: πρόκειται για τα διάφορα ανδρείκελα (dummies), ειδικά κατασκευασμένα για crash-test. Άνδρες, γυναίκες και παιδιά, διαφορετικού αναστήματος και ηλικίας, στην πραγματικότητα προηγμένα όργανα μετρήσεων τα ίδια, σε διάφορα σχέδια και διαμορφώσεις, για διαφορετικές περιπτώσεις ατυχημάτων.






 
"Για να προσφέρουμε στα αυτοκίνητά μας απόλυτα κορυφαία επίπεδα ασφαλείας, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι τα συστήματα ασφαλείας μας είναι κατάλληλα για διαφορετικά αναστήματα, σε μια μεγάλη γκάμα ταχυτήτων και σε διαφορετικές κυκλοφοριακές συνθήκες. Είναι αυτή η ικανότητα αναπαράστασης ατυχημάτων από πραγματικά τροχαία περιστατικά, που κάνει τη δουλειά μας τόσο ιδιαίτερη.

Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην πιστοποίηση της αποτελεσματικότητας τεχνολογιών αποφυγής σύγκρουσης", λέει ο Thomas Broberg.


•    Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test της Volvo διεξάγουν προηγμένα crash-test, τα οποία συμβάλλουν στην αύξηση των γνώσεων και την εξέλιξη ασφαλέστερων αυτοκινήτων Volvo. Υπάρχει η δυνατότητα αναπαράστασης των περισσοτέρων σεναρίων τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στους δρόμους.

•    Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test εγκαινιάστηκαν το 2000 και έχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης πλέον των 400 δοκιμών πλήρους κλίμακας ετησίως.

•    Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test διαθέτουν μία σταθερή πίστα δοκιμών 154 μέτρων και μία μεταβλητή πίστα δοκιμών 108 μέτρων. Η μεταβλητή πίστα δοκιμών μπορεί να μετακινηθεί από 0 έως 90 μοίρες (ως προς τη σταθερή) για την εκτέλεση δοκιμαστικών συγκρούσεων, όπως μετωπικής σύγκρουσης, πρόσκρουσης από πίσω, πλευρικής σύγκρουσης και σύγκρουσης ανάμεσα σε δύο κινούμενα αυτοκίνητα σε διαφορετικές γωνίες και ταχύτητες.

•    Στη σταθερή πίστα δοκιμών, η μέγιστη ταχύτητα για ένα επιβατικό αυτοκίνητο είναι 120 km/h. Στη μεταβλητή πίστα δοκιμών, η μέγιστη ταχύτητα είναι 80 km/h. Η ταχύτητα σε κάθε πίστα δοκιμών ρυθμίζεται ανεξάρτητα.

•    Ο βαθμός της ακρίβειας σε μια δοκιμή κατά την οποία δύο κινούμενα αυτοκίνητα συγκρούονται με ταχύτητα 50 km/h είναι 2,5 εκατοστά στο σημείο της σύγκρουσης, που αντιστοιχεί σε δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Για τη σύγκριση, ένας άνθρωπος ανοιγοκλείνει τα μάτια του σε 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου.







•    Στη σταθερή πίστα δοκιμών, είναι επίσης εφικτή η δοκιμή σε σύγκρουση φορτηγών με ταχύτητα έως 80 km/h.

•    Και στις δύο πίστες μπορούν επίσης να γίνουν crash-test και στην αντίθετη κατεύθυνση. Στο άλλο άκρο της σταθερής πίστας δοκιμών υπάρχει μια πλάκα από σκυρόδεμα, διαστάσεων 15 x 70 μέτρα, η οποία χρησιμοποιείται για διάφορα crash-test όπως η δοκιμή σε ανατροπή. Στο άλλο άκρο της κινητής πίστας δοκιμών, ο περιβάλλων χώρος λειτουργεί ως αναπόσπαστο μέρος του εργαστηρίου. Εδώ εκτελούνται crash-test πάνω σε διάφορα αντικείμενα που μπορούν να βρεθούν στο περιβάλλον ενός κινούμενου αυτοκινήτου.

•    Στο σημείο στο οποίο συναντώνται οι δύο πίστες δοκιμών, υπάρχει μια τάφρος βάθους 6 μέτρων, καλυμμένη με plexiglas, για την κινηματογράφηση των crash-test από την κάτω πλευρά. Οι κάμερες που κινηματογραφούν τις δοκιμές από την πάνω πλευρά είναι τοποθετημένες σε ένα ικρίωμα, 11 μέτρα πάνω από το σημείο πρόσκρουσης.

•    Συνολικά, υπάρχουν διαθέσιμες περίπου 50 κάμερες υψηλής ταχύτητας. Η ταχύτερη κάμερα μπορεί να καταγράψει 200.000 καρέ το δευτερόλεπτο. Οι μικροσκοπικές κάμερες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μελετηθεί πώς επηρεάζονται από τις δυνάμεις της σύγκρουσης τα μικρά εξαρτήματα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

•    Το μπλοκ πρόσκρουσης του εργαστηρίου ζυγίζει 850 τόνους. Μετακινείται με τη βοήθεια ενός συστήματος αεροστρωμάτων. Σε τρεις πλευρές του μπλοκ μπορούν να τοποθετηθούν διάφοροι τύποι εμποδίων για δοκιμές crash-test. Εκτός από τις απαιτήσεις των επίσημων ελέγχων, υπάρχουν 20 ακόμα εμπόδια, τα οποία χρησιμοποιούνται για τις εκτεταμένες δοκιμές της ίδιας της Volvo, με βάση τις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί από πραγματικές καταστάσεις.







•    Η Volvo εκτελεί επίσης crash-test σε έναν ειδικό εξομοιωτή συγκρούσεων, χρησιμοποιώντας ένα ενισχυμένο αμάξωμα το οποίο καλύπτει το πραγματικό εσωτερικό του αυτοκινήτου που ελέγχεται. Ο εξομοιωτής συγκρούσεων μπορεί να αναπαραστήσει περιπτώσεις ανατροπής ή πρόσπτωσης που παρατηρούνται σε πραγματικές συγκρούσεις, χωρίς να καταστραφεί το αμάξωμα του αυτοκινήτου. Μπορεί, επίσης, να εξομοιωθεί η διείσδυση στο διαμέρισμα των επιβατών, χρησιμοποιώντας δέκα έμβολα τα οποία αντιπροσωπεύουν διάφορα μέρη του αυτοκινήτου.

•    Προτού ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου ελεγχθεί σε δοκιμές crash-test, έχει ήδη δοκιμαστεί χιλιάδες φορές στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές της Volvo. Στον υπολογιστή, ένα crash-test μπορεί να προσομοιωθεί αποτελεσματικά πολλές φορές με διαφορετικές παραμέτρους, χωρίς να καταστραφεί το αυτοκίνητο.
 
•    Η Volvo διαθέτει επίσης 100 ανδρείκελα crash-test (dummies) διαφόρων τύπων, που αντιπροσωπεύουν άνδρες, γυναίκες και παιδιά, διαφορετικού αναστήματος, σωματικού βάρους και ηλικίας. Υπάρχουν διάφορα ανδρείκελα, τα οποία χρησιμοποιούνται για διαφορετικές καταστάσεις και διαφορετικούς σκοπούς (μετωπική σύγκρουση, πλευρική σύγκρουση ή πρόσκρουση από πίσω).







Χρονικά ορόσημα
•    2000 - Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test εγκαινιάζονται στις 29 Μαρτίου από το Βασιλιά Κάρολο Γουσταύο XVI της Σουηδίας.
•    2000 - Δοκιμή συρμάτινων κεντρικών διαχωριστικών για δρόμους διπλής κατευθύνσεως.
•    2001 - Η Volvo ανακηρύσσεται "πρότυπο κέντρο" στον τομέα της ασφάλειας εντός της μητρικής – τότε - εταιρείας, Ford Motor Company. Τα επόμενα χρόνια, εκτελούνται crash-test σε διάφορα μοντέλα Aston Martin, Jaguar, Land Rover και Ford στις Εγκαταστάσεις Crash-Test της Volvo. Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test χρησιμοποιούνται επίσης από τη Volvo Trucks.
•    2002 - Επιδεικνύεται ένα νέο σύστημα για δοκιμές ανατροπής. Τα μέσα ενημέρωσης καλούνται να παρακολουθήσουν δοκιμή ανατροπής του νέου Volvo XC90.
•    2003 - Τα μέσα ενημέρωσης παρακολουθούν ένα crash-test, κατά το οποίο το μεγαλύτερο μοντέλο της εταιρείας, το Volvo XC90, πέφτει από το πλάι πάνω σε ένα μικρότερο μοντέλο, το Volvo S40, με ταχύτητα 50 km/h.
•    2007 - Εκτελείται το υπ' αριθμόν 2.000 crash-test τον Μάιο.
•    2008 - Τοποθετείται ένα νέο σετ με κάμερες υψηλής ταχύτητας. Μπορούν να καταγράφουν 200.000 καρέ το δευτερόλεπτο και αυτή η υψηλή τεχνολογία προσφέρει ένα προηγμένο πλαίσιο λεπτομερειακής μελέτης του τι συμβαίνει στα ανδρείκελα crash-test και το ίδιο το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης.
•    2008 - Ένα νέο σύστημα επιτρέπει την κινηματογράφηση του crash-test από κάτω, όταν πέφτει πάνω σε έναν στύλο ή σε ένα δένδρο.
•    2010 - Οι Εγκαταστάσεις Crash-Test γιορτάζουν τα 10 χρόνια λειτουργίας τους. Συνολικά, σε αυτά τα πρώτα 10 χρόνια λειτουργίας έχουν εκτελεστεί περίπου 3.000 crash-test.





More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.040745 seconds. ]