Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
4WheelDrive: Αντί στεφάνου...





Αντί στεφάνου...
Ο τίτλος μπορεί να σας κάνει να υποψιαστείτε το θέμα. Δυστυχώς αγαπητοί φίλοι, η αυλαία του 2008 μάς βρίσκει εν μέσω μεγάλων αλλαγών.

Τόσο μεγάλων και σοβαρών, όσο η αναστολή έκδοσης ενός μηνιαίου περιοδικού...

Το 4 Wheel Drive κυκλοφόρησε τον περσινό Οκτώβριο όταν οι συνθήκες της αγοράς δεν προμήνυαν τις επερχόμενες δυσκολίες στην οικονομία μας.

Οι πωλήσεις των 4x4 τα τελευταία χρόνια αυξήθηκαν ραγδαία, όπως και το κοινό που ασχολείται με αυτά. Οι συζητήσεις για την ανάγκη δημιουργίας ενός περιοδικού με συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά δεν κράτησαν πολύ και εν μέσω θέρους οι συνεργάτες και η συντακτική ομάδα φρόντισαν ώστε το πρώτο τεύχος να βάζει τόσο ψηλά τον πήχη όσο αρμόζει σε ένα ειδικό περιοδικό του ειδικού Τύπου.

Μάλιστα την ημέρα που πήραμε τα πρώτα αντίτυπα από το τυπογραφείο, χάσαμε τον Γιάννη Μουράτογλου, ο οποίος από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Mototech ήταν από τα πρόσωπα που συνέβαλαν τα μάλλα στην έκδοση του περιοδικού.

Σκοπός μας όπως το δηλώναμε από τότε δεν ήταν απλά και μόνο να ενημερώσουμε, αλλά να σας μυήσουμε στο συναρπαστικό κόσμο των 4x4 και SUV. Θέλαμε το 4WD να είναι το εισιτήριο απόδρασης για κάθε φίλο του αυτοκινήτου και των βουνών.

Δε σταθήκαμε ποτέ στα επαινετικά σχόλια που ακούγαμε, αλλά περιμέναμε πάντα να ακούσουμε τη γνώμη σας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι. Μας ενδιέφερε να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών σας και πιστέψτε με, κάθε σχόλιο ακουγόταν και, ει δυνατόν, υλοποιούνταν με ευλάβεια.

Θέλαμε και νομίζω το πετύχαμε, το 4 Wheel Drive να είναι το καλύτερο περιοδικό για το 4x4.

Ευκαιρίας δοθείσης να σας εκμυστηρευτώ κι έναν ενδόμυχο προσωπικό στόχο, μια που αυτό θα είναι το τελευταίο τεύχος που θα φέρει τη δική μου υπογραφή στο editorial.

Ήθελα το 4WD να αγοράζεται και να φυλάσσεται από τους αναγνώστες του στη βιβλιοθήκη και να μην ακολουθεί τη μοίρα των περιοδικών, δηλαδή της ευκαιριακής ανάγνωσης.

Ήθελα ο αναγνώστης να κρατά τα τεύχη και να τα ξανανοίγει σε ανύποπτο χρόνο για να θυμηθεί προτάσεις διαδρομών, να διαβάσει tips, να δει τις επιδόσεις στα super test.

Νομίζω ότι ο στόχος αυτός ευοδώθηκε και τα 15 τεύχη που κυκλοφόρησαν θα φυλαχθούν μέχρι την επανέκδοση του περιοδικού, όταν και όποτε το επιτρέψουν οι οικονομικές συνθήκες.

Η εμμονή μας στην ποιότητα, που για άλλους στις ημέρες μας θεωρείται σπατάλη, ήταν η μόνη επιλογή για να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας, αλλά και να σταθούμε ισάξια απέναντι στα μηνιαία main stream περιοδικά αυτοκινήτου.

Οι προδιαγραφές που θέσαμε ήταν ομολογουμένως υψηλές. Κάθε φωτογράφηση και κάθε φάση της παραγωγικής διαδικασίας ήταν από τις πιο ακριβές της εταιρείας, αφού ο φυσικός χώρος των 4x4 είναι πολύ μακριά από τα γραφεία της Ηλίας Ηλιού.

Τα δύο ταξιδιωτικά κάθε τεύχους και μάλιστα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό ανέβαζαν πολύ το κόστος, οπότε η κατάσταση άρχιζε να ζορίζει. Παρά τις δυσκολίες για όλο τον Τύπο που άρχισαν να φαίνονται στον ορίζοντα πριν τα μισά του 2008, τίποτα δεν άλλαξε στο περιοδικό ώστε να μην αλλοιωθεί κάτι στη σχέση μας με τον αναγνώστη.

Ο στόχος βιωσιμότητας ήταν υψηλότερος από τον εφικτό όγκο πωλήσεων και το διαφημιστικό έσοδο δε θα μπορούσε να καλύψει τη ψαλίδα.

Εδώ να σημειώσω ότι όλες σχεδόν οι εταιρείες στήριξαν το περιοδικό, αλλά η κατάσταση στη διαφημιστική αγορά άρχισε και εκεί να χειροτερεύει και μάλιστα οι προβλέψεις κάνουν λόγο για δυσμενέστερο 2009.

Η απόφαση για την αναστολή της έκδοσης του περιοδικού είναι μια πραγματικότητα, όμως ο τίτλος θα εξακολουθήσει να παραμένει ενεργός μέσα από τις σελίδες του Drive ως ξεχωριστή ενότητα για το 4x4.

Ελπίζουμε ότι όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και ξεκαθαρίσει το τοπίο της αγοράς, ίσως δημιουργηθεί ξανά χώρος για το 4 Wheel Drive στο περίπτερο.

Κλείνοντας θα ήθελα να  ευχαριστήσω θερμά όλους εσάς τους αναγνώστες που ονειρευτήκατε μαζί μας, που φτιάξατε τη δική σας διαδρομή ακολουθώντας τις δικές μας προτάσεις και που ασχολείστε με κάτι τόσο συναρπαστικό όσο ένα τετρακίνητο.

Επίσης να ευχαριστήσω τους συναδέλφους Γιώργο Γαβάνα, Δημήτρη Παππά και Σπύρο Κατσιμαλή που κατέθεταν την ψυχή τους για να βγει κάθε τεύχος, τους φωτογράφους και το ατελιέ που φρόντιζε για την άψογη εικόνα του περιοδικού και τους εξωτερικούς συνεργάτες που ήταν πάντα πρόθυμοι να θυσιάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους για να το 4WD.

Καλή συνέχεια σε όλους μας

Βασίλης Παπαδόπουλος - vasspapado@gmail.com

Σχετική συζήτηση στο Forum









Diff Lock: Πολύ μεγάλα, βαριά και λαίμαργα για να επιβιώσουν σε οικολογικά κλίματα

Το χάρηκα το Disco, όταν το (ξανα)πήραμε για το Supertest αυτού του τεύχους.
Γιατί μπορεί να έχει ανεξάρτητες αναρτήσεις και πολλά ηλεκτρονικά –στοιχεία που δεν ταιριάζουν σε ένα παραδοσιακό 4x4– όμως σε αίσθηση και δυνατότητες είναι πραγματικό «τζιπ».

Τι δίνει αυτή την αίσθηση;
Πρώτα απ’ όλα η ψηλή θέση οδήγησης. Έπειτα, το όχι πολύ κεκλιμένο παρμπρίζ και η άπλετη περιφερειακή ορατότητα. Και βέβαια το «κοντό» κιβώτιο.

Όση ροπή κι αν έχει ο κινητήρας, όσο κι αν βοηθούν τα ηλεκτρονικά, η σιγουριά που δίνει το «αργό» εκτός ασφάλτου δεν υποκαθίσταται. Ένα αυτοκίνητο κινείται π.χ. πολύ πιο άνετα με 3η-4η «κοντό» αντί με 1η-2η «μακρύ», καθώς το σκαλοπάτι ανάμεσα στις σχέσεις είναι ασύγκριτα μικρότερο.

Δυστυχώς, έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, τα τετρακίνητα σαν το σημερινό Discovery θα έχουν την τύχη των δεινοσαύρων, όντας πολύ μεγάλα, βαριά και λαίμαργα για να επιβιώσουν σ’ ένα πιο «οικολογικό» κλίμα.

Ήδη η Land Rover άρχισε να τοποθετεί σύστημα Start/stop στα μοντέλα της – και αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα.
Η μείωση των διαστάσεων και του βάρους θα είναι το δεύτερο.

Σε τι θα εξελιχθούν;
Ίσως σε κάτι σαν τη Mercedes GLK. Και δεν λέω σαν το Audi Q5, με το οποίο τη συγκρίνουμε σε άλλες σελίδες, γιατί η GLK διατηρεί κάτι από τον αέρα του «τζιπ».

Το πιο όρθιο παρμπρίζ της δεν σε καταπιέζει, οι κολόνες της σκεπής δεν σου κρύβουν τις στροφές και το τετραγωνισμένο της αμάξωμα τοποθετείται πολύ πιο εύκολα στα στενά περάσματα.

Το τρίτο βήμα εξέλιξης των 4x4 θα είναι η εφαρμογή της τεχνολογίας που η Land Rover ονομάζει ERAD (Electric Rear Axle Drive), την οποία έδειξε η Citroen στο πρωτότυπο Hypnos και ήδη εφαρμόζει η Lexus στο RX400h: η υβριδική κίνηση με θερμικό κινητήρα για τους εμπρός και ηλεκτρικό για τους πίσω τροχούς.

Μα, θεωρείται 4x4 το Lexus; – θα ρωτήσετε. Γιατί; Μήπως δεν έφτασε χωρίς πρόβλημα από την Καλαμάτα στην Κίνα, με το Green Project;

Τώρα, αν δεν σας φτάνει αυτό σαν περιπέτεια και θέλετε συνθήκες Dakar, υπάρχουν πάντα τα αφρικανικών προδιαγραφών Land Cruiser 100, με ντίζελ χωρίς τούρμπο, μηχανική κατ’ επιλογή τετρακίνηση και μανιβέλες στα παράθυρα. Και θα συνεχίσουν να υπάρχουν για όσες χώρες πραγματικά τα χρειάζονται.

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης





Bye, bye 2008, welcome 2009

Μια αγωνιστική χρονιά ολοκληρώθηκε.

Μια χρονιά, που –τουλάχιστον για το χώρο των αγώνων 4Χ4- μπορούμε να πούμε ότι προχώρησε τα πράγματα λίγο πιο μπροστά.

Κανονισμοί και οργάνωση αγώνων προχώρησαν. Αποκτήσαμε «πρόσωπο» στο εξωτερικό με ελληνικές συμμετοχές.

Στήθηκαν καλύτερα οχήματα, είδαμε πιο προπονημένους οδηγούς και το σημαντικότερο, αρκετά πιο διαβασμένους. Αρκετοί ήταν αυτοί που επιτέλους άρχισαν να καταλαβαίνουν το νόημα που έχουν οι λεπτομέρειες σχετικά με τους κανονισμούς ασφαλείας (πυροσβεστήρες, προφυλακτήρες, ζώνες, καθίσματα κλπ)

Γενικά πήγαμε μπροστά και οι περισσότεροι ευελπιστούμε σε ένα καλύτερο 2009.

Γιατί οι περισσότεροι και όχι όλοι;
Γιατί με την κλασσική ελληνική νοοτροπία, δεν έλειψαν και οι μίζεροι που όλα μαύρα τα βλέπουν και προσπαθούν με κάθε τρόπο να υποδαυλίσουν καταστάσεις και να βάλουν μπουρλότο σε φιλότιμες προσπάθειες.

Αυτοί που για να ανεβάζουν τις δικές τους μισές προσπάθειες προσπαθούν με κάθε τρόπο να βάλουν τρικλοποδιά στους υπόλοιπους χρησιμοποιώντας σαν μοναδικό τους όπλο τη λάσπη.

Όχι αυτή την καλή και ποθητή από όλους τους τετρακίνητους που προσφέρει αμέτρητη ευχαρίστηση, αλλά την άλλη, την λεκτική, αυτή του βόθρου και της σαπίλας.

Οι τιμητές της νοοτροπίας «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα» ανήκουν στην απομόνωση. Θα τους ξεχωρίσετε εύκολα. Είναι αυτοί που αντί να πουν «με το καλό» σε μια προσπάθεια, προσπαθούν την θάψουν.

Αυτοί που κατηγορούν τους άλλους για μεθοδεύσεις περί καλών και συμφερόντων και την ίδια στιγμή γεμίζουν τον κόσμο ψευτιές για ιδιοτελείς σκοπούς. Αυτοί που θα έχουν να πουν τα μέγιστα κακά για κάτι ασήμαντο. Ίσως μπορείτε να τους ξεχωρίσετε και από το μέγεθος τους....

Κάντε ένα δώρο στον εαυτό σας για την νέα χρονιά, αφήστε τους πίσω και προχωρήστε μπροστά.

Dakar 2009
Με ένα νέο προορισμό η ASO θα προσπαθήσει να κρατήσει το πνεύμα του Thierry Sabine ζωντανό. Στην «άγνωστη» Νότιο Αμερική, ένα προορισμό – στόχο ζωής για πολλούς ψήνεται η νέα γενιά «Dakarοφανατικών». Εμείς θα είμαστε κοντά τους.


Σπύρος Κατσιμαλής




Νέα & Αγορά
  • Νέα μοντέλα και επικαιρότητα: Οι τελευταίες ειδήσεις από το χώρο του 4x4
  • Land Corner: Μια γωνιά για τους φίλους της Land Rover
  • Νέα αγοράς: Οι ταξινομήσεις και οι νέες προσφορές
  • Οδηγός αγοράς: Πίνακες τιμών και τεχνικών για επιβατικά, επαγγελματικά και μεταχειρισμένα 4x4
  • Φωτοαγγελίες: 120 επιλεγμένα μεταχειρισμένα 4x4

Super test
  • Land Rover Discovery 3: Διαβάστε για το κορυφαίο τετρακίνητο που πέρασε από τη διαδικασία του Super test
  • Audi Q5 vs Mercedes GLK: Τα δύο νέα πολυτελή SUV κονταροχτυπιούνται στην Terradura και αλλού

Travel
  • Αθήνα–Πεκίνο - Green Project 2008: Μέρος 2ο: Τουρκμενιστάν – Ουζμπεκιστάν – Καζακστάν – Κίνα
Συνεχίζουμε το οδοιπορικό στις κεντροασιατικές, πρώην Σοβιετικές, δημοκρατίες και φτάνουμε στο Πεκίνο έπειτα από ταξίδι 36 ημερών

Δοκιμάζουμε
  • Volvo XC60: Ποιοτικό, ταχύτατο και ασφαλέστατο το νέο Volvo
  • Mazda BT-50: To pickup της Mazda ανανεώνεται εμφανισιακά
  • Daihatsu Terios LPG: Οδηγούμε και δοκιμάζουμε την υγραεριοκίνηση
  • Kymco MXU 400: Το εργαλείο της Kymco γεφυρώνει τις κατηγορίες των ATV
Cross – Country
  • Καλλίδρομο-Οίτη: Χιονοθύελλα και αναζήτηση της περιπέτειας για τρία βελτιωμένα

Tips
  • Οδηγώντας στο χιόνι: Επιλέξετε ποια ελαστικά σας ταιριάζουν

Tuning
  • Land Rover Discovery: Με τον V8 3,9 και όλες τις κατάλληλες ενισχύσεις

Αγώνες
  • Νέα αγώνων: Η «τετρακίνητη» αγωνιστική επικαιρότητα
  • Rally Dakar 2009: Όλα έτοιμα για τον αγώνα της Ν. Αμερικής
  • Trial Μοσχοποδίου: Ξεκίνημα με κρύο, κλείσιμο με βροχή
  • Συνάντηση ιδιοκτητών Land Rover 2008: Ξεχείλισε Land Rover το Καλλίδρομο





More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035354 seconds. ]