Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
4WheelDrive Νοεμβρίου: Αιμοδότες και αιμοδιψείς




Η εξαγγελία και μόνο της επαναφοράς των τεκμηρίων από το Οικονομικό Επιτελείο αρκούσε για να πυροδοτήσει μια αλυσιδωτή αντίδραση στην αγορά αυτοκινήτου.

Συνολικά 3.000 παραγγελίες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού ακυρώθηκαν από ακριβά μοντέλα, η πλειονότητα των οποίων ήταν τετρακίνητα...

Οι ταξινομήσεις του Αυγούστου και ιδίως του Σεπτεμβρίου που δημοσιεύουμε σε αυτό το τεύχος, φανερώνουν με το χειρότερο τρόπο τι συνέβη από μια «πρόχειρη» ανακοίνωση ενός αρμοδίου.

Τα μοντέλα για τα οποία υπάρχει στοκ σημείωσαν δραματική πτώση των πωλήσεων, ενώ στις εταιρείες για τις οποίες υπάρχει μεγάλος χρόνος παράδοσης, τα απόνερα μιας ακύρωσης παραγγελίας θα φανούν μετά από μήνες.

Όμως τι συνέβη τελικά κι αποφάσισε ο Αλογοσκούφης να «πυροβολήσει» το πόδι του;
Έχετε σκεφτεί πόσα χρήματα από ένα πολυτελές 4x4 πάνε στα κρατικά ταμεία;

Το αυτοκίνητο είναι από τους πιο σημαντικούς αιμοδότες της οικονομίας. Μαζί λοιπόν με τον ΦΠΑ, το ειδικό τέλος ταξινόμησης που είναι ανάλογο του κυβισμού, προσθέτει μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ στα δημόσια ταμεία για κάθε ακριβό αυτοκίνητο που ταξινομείται.

Τι έπαθαν λοιπόν και θέλησαν να ανακόψουν αυτή τη σημαντική ροή εσόδων, τη στιγμή μάλιστα που τα χρήματα αυτά έρχονται χωρίς καθυστέρηση, κόπο ή φοροδιαφυγή;

Η απάντηση δεν πρόκειται φυσικά να ανακοινωθεί από τα χείλη των εμπλεκόμενων, αλλά υπάρχει έντονο παρασκήνιο πίσω από την ιστορία.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για προσπάθεια αύξησης της φορολογίας των εταιρειών εμπορίας αυτοκινήτων από το Υπουργείο Οικονομικών, όπου σαν μέσο πίεσης χρησιμοποιήθηκε η απειλή των τεκμηρίων.



Σε αυτό το «παζάρι» κανείς δεν υπολόγισε ότι οι εταιρείες, παρά το μεγάλο πρόβλημα που θα αντιμετώπιζαν στην αρχή, είχαν τα αποθεματικά να αντέξουν μια τόσο έντονη πίεση, κάτι που φαίνεται πως δεν είχε και το ελλειματικό δημόσιο ταμείο.

Κι εκεί σημειώθηκε η άτακτη κολοτούμπα του υπουργού, αλλά χωρίς ακόμη να αποσαφηνιστούν τα ακριβή ποσά των τεκμηρίων που θα ισχύσουν.

Οι δηλώσεις μέχρι σήμερα είναι καθησυχαστικές από τα πολιτικά πρόσωπα, όμως μένει να αποδειχθούν στην πράξη.

Η χαμένη εμπιστοσύνη του κόσμου δύσκολα θα επιστρέψει καθώς κανείς δεν είναι σίγουρος αν μέχρι το 2009 δε θα προκύψει κάτι καινούργιο από πλευράς φόρων.

Οι διαθέσεις του κράτους διαφαίνονται από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 20% και ουσιαστικά αφορούν τα 4x4 και SUV που κυκλοφορούν.

Επειδή η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων αντιμετωπίζεται ως η παχιά αγελάδα την οποία το κράτος μπορεί να αρμέγει όσο συχνά κρίνει, μήπως θα έπρεπε να χαμηλώσουν οι προσδοκίες;

Όσο και να θέλει να εντάσσει το υπ. Οικονομικών τους κατόχους των 4x4 στους «έχοντες» ή σε αυτούς που αποκρύπτουν εισοδήματα, μήπως θα έπρεπε να σκεφτεί πώς θα καλύψει τα έσοδα αν αυτοί πάψουν να καταναλώνουν;

Και είναι πολλά τα λεφτά, Γιώργο.



Ταξινομήσεις 4x4 και SUV στο 2008
Οι ταξινομήσεις τον Ιανουάριο είναι πάντα υψηλότερες επειδή κάποιοι μετακυλούν την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου από την περσινή χρονιά, ώστε να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Παρά τις μικρές διακυμάνσεις, η αγορά των 4x4 και SUV δείχνει να είναι σταθερή ανάμεσα στα 3.000 και 3.500 αυτοκίνητα.

Η βουτιά στον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο ήταν μεγάλη, χωρίς ακόμη να φανεί μέχρι πού θα φτάσει

Βασίλης Παπαδόπουλος



Diff Lock
Ο ήλιος και ο άνεμος -λέει ο μύθος- στοιχημάτισαν ποιος θα αφαιρούσε από έναν άνθρωπο το πανωφόρι του. Ο άνεμος, φυσώντας μανιασμένα, το μόνο που πέτυχε ήταν να τυλιχτεί ο άνθρωπος πιο σφιχτά. Αντίθετα ο ήλιος, ζεσταίνοντάς τον, τον ανάγκασε να το βγάλει μόνος του.

Κάτι ανάλογο ισχύει σήμερα για το θέμα των εκπομπών CO2. Όλοι συμφωνούν ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Και η αυτοκινητοβιομηχανία σίγουρα κάνει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση (βλ. Σαλόνι Παρισιού).

Το θέμα είναι τι κάνουν η ΕΕ και οι κυβερνήσεις. Μέχρι τώρα, ακολουθούν τη μέθοδο του ανέμου. Πριν λίγες μέρες, η επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την πρόταση της Κομισιόν για το CO2 ως είχε, δηλαδή χωρίς τα χρονικά περιθώρια προσαρμογής που οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι χρειάζονται.

Από την πλευρά τους, κάποιες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν σπεύσει να επιβάλουν «οικολογικό φόρο» στα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές CO2. Και όλα αυτά μέσα σε ένα δυσμενές περιβάλλον οικονομικής κρίσης.

Πώς να εξελίξει η αυτοκινητοβιομηχανία προσιτά και επιθυμητά «οικολογικά» αυτοκίνητα, κάτω από αυτές τις συνθήκες; Και πώς να πάρει ο Ευρωπαίος την απόφαση να αλλάξει το αυτοκίνητό του με ένα καινούργιο, πιο «πράσινο», ιδίως όταν η αξία του παλιού του, «ρυπογόνου» αυτοκινήτου θα έχει μηδενιστεί;

Το αποτέλεσμα, κατά την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), θα είναι οι καταναλωτές να «τυλιχτούν πιο σφιχτά» και να μην αντικαταστήσουν τα παλιά τους , ρυπογόνα αυτοκίνητα – οπότε πάει περίπατο η περιβαλλοντική πολιτική.

Για να χαλαρώσουν και να βγάλουν το «παλτό» της διστακτικότητας, πρέπει αφενός να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και αφετέρου να δοθούν κίνητρα απόσυρσης των παλιών και φοροαπαλλαγές για την αγορά των καινούργιων, «πράσινων» αυτοκινήτων, στο πλαίσιο μιας ενιαίας και δίκαιης ευρωπαϊκής πολιτικής για τη μείωση του CO2.

Ανάλογη πρέπει να είναι και η στάση απέναντι στους κατασκευαστές, με τη θέσπιση των λεγόμενων “super credits” (τα μοντέλα πολύ χαμηλών εκπομπών να μετράνε πολλαπλά στον υπολογισμό του εταιρικού μέσου όρου εκπομπής CO2).

Επιπλέον, ο ACEA ζήτησε και χαμηλότοκο δάνειο 40 δισ. ευρώ για την εξέλιξη «πράσινων» τεχνολογιών, στα πρότυπα του δανείου € 17 δισ. που πρόσφατα ενέκρινε η κυβέρνηση των ΗΠΑ, ακολουθώντας το σκεπτικό του ήλιου, για τη στήριξη των εκεί κατασκευαστών.

Η ΕΕ όμως, με το σκεπτικό του ανέμου, απέρριψε το αίτημα, λέγοντας ότι «δεν αξίζει καν να συζητηθεί»...

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης



Μυθιστορία: H Βασίλω και η Μαργιωρή...

Στο χωριό η Βασίλω ήθελε να είναι πρώτη. Μην τυχόν και έβγαινε και κυκλοφορούσε ότι καμιά συγχωριανή έκανε κάνα καινούργιο κόλπο στο κέντημα.

Ουυου... Πανικός. Η Βασίλω έκανε σαματά: «Η μπήξε και η δείξε που τον αντίγραψε από μένα και ποια είναι αυτή και και και...» και να το στόμα της ροδάνι.

Και είχε ένα στόμα άλλο πράγμα. Αλλά ακόμα και όταν δε μίλαγε, έπαιρνε την πένα της και έστελνε επιστολές διαμαρτυρίας προς πάσα κατεύθυνση. Οι ντόπιοι την ξέρανε και δεν της πολυέδιναν σημασία.

Κανά δυο φορές που κάποιοι την ξεμπρόστιασαν για της ατιμίες της, το γύρισε στο «είμαι μια τίμια κατατρεγμένη».

Στα γύρω χωριά, προσπαθούσαν να την κάνουν μακριά. Μόνο στα βόρεια δεν τη γνώριζαν. Η αλήθεια είναι ότι είχε πάει μια-δυο φορές εκεί και είχε κάνει και το σαματά της, αλλά η απόσταση και ο χρόνος είναι μεγάλο γιατρικό.

Έτσι οι από εκεί κάτοικοι ξέχναγαν τι παλιοψυχή είχε και αυτή από την άλλη, κάθε χρόνο φόραγε τα καλά της, στολιζόταν και με το ωραίο της χαμόγελο και τσουπ εμφανιζόταν στα πανηγύρια τους.

Αν πήγαιναν με τα νερά της, κανένα πρόβλημα.
Όμως πίσω στο χωριό ήταν το πρόβλημα. Τους είχε ζαλίσει όλους με τις ιστορίες της. Φυσικά όλοι ήξεραν πόσο μεγάλη ψεύτρα ήταν, αλλά για να τους αφήνει ήσυχους πού και πού της έδιναν και καμιά θέση στα τεκταινόμενα, έτσι για να μη σκούζει.

Της είχαν βγάλει και παρατσούλι: Η σχιζοφρενής.

Σαν να μην έφταναν τα καμώματα της Βασίλως στο χωρίο υπήρχε και η Μαργιωρή. Η Μαργιωρή ήταν πρώτη στις μηχανορραφίες και ήξερε και τα μυστικά του χωριού, όντας η καφετζού.

Η Μαργιωρή δε χώνευε με τίποτα τη γυναίκα του δασκάλου. Τη γειτόνισσά της.  Η μάλλον στην αρχή τη συμπαθούσε, μια και η «δασκάλα» ήταν γραμματιζούμενη και δίπλα της η Μαργιωρή έπαιρνε αξία.

Κάποια στιγμή όμως η δασκάλα την πήρε χαμπάρι τι παλιοχαρακτήρας είναι και την ξέκοψε. Από τότε η Μαργιωρή τα είχε βάλει μαζί της.

Η δασκάλα μάζευε χτυπημένα ζώα και τα περιποιούνταν. «Ένα από τα παλιόσκυλά σου μπήκε πάλι στην αυλή μου. Να τον πάρεις από εδώ, δεν ανέχομαι να με κλάνουν στη μούρη», της έλεγε.

Βέβαια αργότερα όταν ο σκύλος πήγε στο σπίτι της Βασίλως, ήταν καλοδεχούμενος στον κήπο.

Η Μαργιωρή ήταν η μόνη που τα πήγαινε καλά με τη Βασίλω οπότε τώρα η κλανιά δε βρώμαγε....

Σπύρος Κατσιμαλής



Περιεχόμενα

Νέα & Αγορά
  • Νέα μοντέλα και επικαιρότητα: Οι τελευταίες ειδήσεις από το χώρο του 4x4
  • Land Corner: Μια γωνιά για τους φίλους της Land Rover
  • Αφιέρωμα: Αυτοκίνητο και περιβάλλον, μέρος 8ο
  • Νέα αγοράς: Οι ταξινομήσεις και οι νέες προσφορές
  • Οδηγός αγοράς: Πίνακες τιμών και τεχνικών για επιβατικά, επαγγελματικά και μεταχειρισμένα 4x4
  • Φωτοαγγελίες: 120 επιλεγμένα μεταχειρισμένα 4x4

Παρουσιάζουμε
  • BMW X1: Ο βενιαμίν των βαυαρικών SUV που βασίζεται στη σειρά 1
  • Super test - Toyota RAV4 2.0: Ο ιδρυτής της κατηγορίας των μεσαίων SUV παραμένει ακόμη στο προσκήνιο
  • Αποτελέσματα Super test: Ένα χρόνο μετά τη θέσπιση της δοκιμής παρουσιάζουμε συγκεντρωτικά όλα τα αποτελέσματα

Discoverland 2008 - Οδοιπορικό Ελλάδα-Νεπάλ
  • Μέρος 1ο: Διάχυση Τουρκίας. Περιήγηση από Παμούκαλε, Ικόνιο, Καππαδοκία μέχρι τα σύνορα με το Ιράν

Παρουσιάζουμε
  • Subaru Forester Diesel: Πρεμιέρα του πετρελαιοκίνητου Boxer
  • Nissan Murano 3.5 CVT: Η business class των τετρακίνητων της Nissan
  • Nissan Qashqai +2: H 7θέσια έκδοση στη μάχη των μεσαίων SUV

Δοκιμάζουμε
  • Mercedes GLK 350 4MATIC: Η έκδοση με το sport πακέτο και τις ειδικές προδιαγραφές   
  • Yamaha WR250R: H πολυτάλαντη προσωπικότητα στα on-off

Συγκρίνουμε
  • Mercedes ML 350 – Toyota Land Cruiser 4.0 – VW Touareg 3.6: Δύσκολες δοκιμασίες για τρία από τα πιο ικανά μεγάλα 4x4

Cross – Country
  • Στα Πιέρια όρη με Mitsubishi Outlander 2.4: Υποδοχή του φθινοπώρου στα μαλακά και φιλόξενα χώματα

Tech
  • Dynamic Performance Control: Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση της BMW

Tuning
  • Jeep Wrangler 4.0: To θηρίο του Μανόλη Νταή με τα 300 άλογα και τις προδιαγραφές trial

Tips
  • Διάσχιση ποταμού: Τα πρωτοβρόχια άρχισαν να γεμίζουν τα ποτάμια

Αγώνες
  • Νέα αγώνων: Η «τετρακίνητη» αγωνιστική επικαιρότητα
  • 3o Trial Κρήτης 4Χ4: Ρεκόρ συμμετοχών στο Γεράνι
  • Εκδρομή στην κεντρική Εύβοια: Συντροφιά με την Αττική Λέσχη 4x4
  • Dakar Series - PAX Rally – Πορτογαλία: Καταιγιστικός ρυθμός και ανατροπές μέχρι την τελευταία στιγμή




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.038022 seconds. ]