Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Συνέντευξη: Βασίλης Ορφανός - Dakar 2008





Dakar 2008

Dakar 2008;
15 μέρες, αντί για 20 και 19 που έχω τρέξει, με 1500 χιλιόμετρα, περίπου παραπάνω σε ειδικές.
Ουσιαστικά τι κάνανε οι οργανωτές φέτος: Μάζεψαν τον αγώνα.

Φαντάζομαι ότι το κάνανε και λόγω κόστους, γιατί πλέον έχουν ακριβύνει όλα, καύσιμα κλπ και γνωρίζεις πως αυτή η οργάνωση κινείται.

Μάζεψαν τον αγώνα λοιπόν, γίνανε ακόμα πιο ευέλικτοι, μικρύνανε τις απλές, αλλά οι ειδικές είναι πολύ μεγάλες.

Όχι πως δεν ήταν μεγάλες και τις άλλες χρονιές, αλλά απλώς θα είναι ένα Dakar...

... πιο συμπυκνωμένο;
Ναι. Έχω κάνει και ειδική 1055 χιλιόμετρα, αυτό δε λεει τίποτα, τώρα όλα όπως καταλαβαίνεις είναι μέσα στο παιχνίδι.

Για μένα επίσης, είναι σημαντικό ότι δεν περνάει - δεν μπαίνει σε πολλές χώρες.
Το μαζέψανε πολύ και στη Μαυριτανία θα παιχτούν όλα.

Έτσι πιστεύω γιατί η έρημος εκεί είναι από τις δυσκολότερες. Το πιο δύσκολο μέρος της Σαχάρας είναι η Μαυριτανία. Όπως περίπου ήταν και η Λιβύη το 2003, με τα ηφαιστειακά πετρώματα.

Η Μαυριτανία έχει περίεργη έρημο.


Τι περιμένεις φέτος;
Ότι πάντα!   Ένα καλό τερματισμό και όσο πιο καλά μπορώ στη γενική.





Η μοτοσυκλέτα;
Κατόπιν συνεννόησης με την Aprilia Hellas, μια και δουλεύω σε αυτήν, μου δίνανε μόνο τη μοτοσυκλέτα. Μόνο η μοτοσυκλέτα όμως, αυτή τη στιγμή εμένα δε με καλύπτει.

Το να πάρω μια μοτοσυκλέτα, να μου δώσει οποιοσδήποτε μια μοτοσυκλέτα, χωρίς να έχει σημασία πώς λέγεται Aprilia, Honda, Yamaha κ.α. δεν είναι αρκετό για έναν τέτοιο αγώνα.

Η Aprilia λοιπόν μου έδινε μόνο τη μοτοσυκλέτα. Δεν μου κάλυψαν και το support.

Μου είπανε βρες χορηγούς εσύ για να καλύψεις το support. Όμως είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα φέτος στην Ελλάδα και από τη στιγμή που δεν μου καλύπτουν το support, εμένα δεν μου αρκεί.
 
Δηλαδή φαντάσου, έφτασα την πρώτη μέρα, (με Aprilia, με Yamaha, με KTM ή με Honda ή με οτιδήποτε, να μην το προσωποποιήσουμε,) κάνω εγώ μόνος μου τη συντήρηση.
Φτάνω και τη δεύτερη. Αλλάζω πάλι λάστιχα – τροχούς, φτάνω και την τρίτη. Τη τρίτη χρειάζομαι ένα ανταλλακτικό που θα το βρω;
Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω;

Καταλαβαίνω απόλυτα...
Και για έναν τέτοιον αγώνα... δεν είναι ότι πάω να τρέξω στη Θεσσαλονίκη!

Για έναν τέτοιο αγώνα λοιπόν, η προσφορά της Aprilia, γιατί έγινε προσφορά, δε με κάλυψε.

Και έτσι ξανάπαω με Honda και την υποστήριξη της Honda Σαρακακης.

Με βοήθησε πολύ ο Αγγελάκης, ο καινούργιος διευθυντής που πιστεύει σε μένα και ξανά ο Δημήτρης Σαρακάκης.

Χωρίς αυτούς, τα πράγματα θα ήταν πάρα πολύ δύσκολα.





Σε βοηθάνε και οικονομικά;
Όχι με βοηθάνε στη μοτοσυκλέτα, η οποία θα είναι ίδια σαν τύπος με αυτή που έχω παει αλλά καινούργια, Honda XR400 και τεχνική υποστήριξη που για μένα είναι πάρα πολύ σημαντική.
Είναι το πιο σημαντικό...

Θα έχεις πάλι τον Kevorkian
Βέβαια, η ίδια ομάδα που έχουμε τρέξει μαζί, είμαστε ΟΚ από εκεί.

Με γνωστή σου μοτοσυκλέτα λοιπόν
Ναι και για μένα είναι καλό αυτό, δεν είναι κακό.

Τελευταία στιγμή, αν πήγαινα με CRFX – όχι ότι θα άλλαζε κάτι στην προετοιμασία μου αλλά- θα ήταν ακόμα λίγο παραπάνω το άγχος.
Ενώ με τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ξέρω τι μου γίνεται, ξέρω τα χούγια της, ξέρω τι θέλω, ξέρω και τις δυνατότητες της.

Εγώ θέλω να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να κερδίσω με αυτή τη μοτοσυκλέτα, το ξεκαθαρίζω...

Βέβαια ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται σε ένα τέτοιο αγώνα σα το Dakar, αλλά
πάω για έναν τερματισμό.

Για έναν ακόμα τερματισμό με όσο το δυνατό καλύτερη θέση στη γενική μπορώ με τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Θέλω να είμαι δίκαιος και ειλικρινής....



Άλλες χορηγίες;
Arai, Acerbis είμαι official οδηγός της Acerbis με όλη την υλικοτεχνική υποδομή, Scott, Superfast και ίσως προκύψει κάτι τελευταία στιγμή.

Θα είσαι τελείως μόνος σου, ή θα έχεις και τον γιατρό σου μαζί;
Τελείως μόνος, όπως πήγα και την τελευταία φορά το 2005. Βέβαια θα είναι η ομάδα μου και οι μηχανικοί μου.

Πώς βλέπεις το Dakar; Έχεις συμμετάσχει σε αυτό από το 2003 και πλέον μπορείς να κρίνεις...
Θα είναι το τέταρτο μου Dakar. Το Dakar εξελίσσεται όπως εξελίσσεται και η ζωή, δηλαδή δε μένει στάσιμο.

Όταν έτρεξα ήταν το 25ο τώρα είναι το 30ο   - ένα ακόμα επετειακό Dakar.

Το Dakar έχει εξελιχθεί, έχουν μικρύνει οι αποστάσεις του ανεφοδιασμού, από 350 χιλιόμετρα που ήταν όταν ξεκίνησα εγώ, έχει πέσει στα 250.

Έχουν αλλάξει πλέον τα σύστημα ασφαλείας όσον αφορά τους αναβάτες με speed control, με ταχύτητες μέσα στα χωριά με limit τα 50 χιλιόμετρα κ.α.

Επίσης έχει αλλάξει το σύστημα προειδοποίησης (σ.σ. sentinel) αν σε πλησιάζει άλλο αυτοκίνητο ή άλλη μοτοσυκλέτα ή αν εσύ πλησιάζεις άλλο αυτοκίνητο ή άλλη μοτοσυκλέτα, έχει τροποποιηθεί το σύστημα αυτό προς το καλύτερο.

Έχει επίσης γίνει τροποποίηση στο GPS που έχουμε πάνω στη μοτοσυκλέτα το οποίο δίνει συνέχεια στίγμα του που είμαστε και έτσι αυτόματα μπορεί οποιοσδήποτε, να μπει και να δει που βρίσκεσαι ανά πάσα στιγμή κάθε μέρα, ποιο control πέρασες τι ώρα κλπ,

Αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό και είναι ένα σύστημα ασφαλείας πλέον της οργάνωσης για τους αναβάτες που κτύπαγαν, έχαναν τις αισθήσεις τους και δεν μπορούσαν να ειδοποιήσουν.
Όποτε με αυτό όλα αυτά τα ελέγχουν και τα παρατηρούν.
Αν δουν ότι σταματήσεις κάπου χωρίς να είναι ανεφοδιασμός ή control τότε από κάποιο χρονικό διάστημα ενεργοποιούνται και μεταβαίνουν στο σημείο αυτό.

Το Dakar έχει τροποποιηθεί... σίγουρα έχει αλλάξει.





Εκτιμάς ότι θα μπορεί να υπάρχει για αρκετά χρόνια το Dakar ή υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπίσει προβλήματα, όπως πχ οικολογικά ή άλλης φύσης;
Όχι το Dakar επειδή είναι αυτό που είναι και επειδή περνά από χώρες που έχουν συμφέρον να περνά από αυτές, δεν έχει λόγο να σταματήσει.

Είναι πολύ σημαντικός ο αγώνας για τα εργοστάσια και αν θέλεις, παίζονται και οικονομικά συμφέροντα.

Και να σου πω και κάτι, σε όποιους αρέσει και σε όποιους δεν αρέσει, καλώς ή κακώς το Dakar είναι ο κορυφαίος αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ότι και αν του έχουν προσάψει ότι και αν έχουν πει για το Dakar, ότι και αν έχουν πει για τους θανάτους, το Dakar ΕΙΝΑΙ ΤΟ DAKAR.
Γιαυτό σου λεω και πάλι είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει, αυτό είναι.

Θα μείνω πάλι με την έκφραση του ιδρυτή του Dakar Thierry Sabine:
Μια πρόκληση γιαυτούς που συμμετέχουν, ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω.

Εσύ το έχει παρακολουθήσει από κοντά και ξέρεις πόσο αληθινή είναι αυτή η φράση...
Και να σου πω... εκεί είναι, όποιος θέλει πάει και τρέχει. Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω...



Πιστεύεις ότι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλοι από την Ελλάδα;
Νομίζω πως ναι.
Δεν είμαι ο μοναδικός που το κάνει στον κόσμο, αλλά πρέπει να το αγαπάς πάρα πολύ και αυτό δε στο λεω γιατί το κάνω εγώ.

Ξέρεις αυτό που υπάρχει στη χώρα μας είναι και μια απαξίωση, δηλαδή όταν κάποιος πάει να κάνει κάτι ή καταφέρνει κάτι σε οποιοδήποτε επίπεδο, δε μιλάω μόνο για το Dakar τώρα, υπάρχει αυτό το Ελληνικό, έλα μωρέ τώρα και τι έκανε – εντάξει....

Αν θέλεις και σε προσωπικό επίπεδο, αυτό ισχύει.
Υπάρχει κόσμος που καταλαβαίνει τι έχει γίνει και το εκτιμάει αυτό. Το έχω δει και στις εκθέσεις, που κόσμος με πλησιάζει και μου λεει: Δε μας ξέρεις αλλά σε ευχαριστούμε που μας έκανες περήφανους.
Αυτό για μένα τα λεει όλα.

Τώρα, τα κόμπλεξ του καθενός και οι κακοπροαίρετοι πάντα θα έχουν να λένε για οτιδήποτε κάνει ο καθένας.

Αλλά δε μας έχουν πει τι έχουν κάνει αυτοί που τα λένε αυτά;





Στο μέλλον;
Κοίταξε να δεις... να είμαστε ρεαλιστές.
Εγώ μπορώ να ξανακερδίσω, δεν έχει αλλάξει κάτι σε μένα.
Ίσα – ίσα που τώρα υπάρχει πιο πολύ πείρα, ξέρω ακριβώς τι θέλω στην προπόνηση, στην προετοιμασία, σε όλα αυτά τα πράγματα.
Αλλά ο αγώνα είναι τέτοιας μορφής, που από τη στιγμή που υπάρχουν εργοστασιακοί οδηγοί, πρέπει για να ξανακερδίσεις, αν όχι να είσαι μαζί με αυτούς, να έχεις τόση καλή υποστήριξη οικονομική πλέον...
Τέτοιο budget, που να μπορέσεις να το οργανώσεις σαν και αυτούς, αν δεν είσαι μαζί τους.

Το οποίο σημαίνει;
Το οποίο σημαίνει καλή μοτοσυκλέτα, καλή προετοιμασία, αγώνες μαζί τους και άλλους και τότε πας και ξανακερδίζεις.

Μπορεί να ξαναγίνει, το θέμα είναι ποιος βοηθάει για να ξαναγίνει.

Θα σου πω κάτι που μου είχε πει ο Μουρτζόγλου ο Κώστας και αυτός παρεξηγημένος στο χώρο της μοτοσυκλέτας: Και αυτοί δυο χέρια και δυο πόδια έχουν.

Βέβαια μην το απλοποιήσουμε τόσο πολύ, αλλά είναι κάτι που γίνεται, το έχω κάνει και όταν την δεύτερη χρονιά κτύπησα ήμουν τρίτος, πίσω από τον Φρεντινιε και τον Γρατζιανι με XR 400!

Πάλι με normal μηχανάκι.

Αν υπήρχε και άλλη δυνατότητα.... Εγώ καθαρά περιορίζομαι από την μοτοσυκλέτα και μόνο. Τεχνική υποστήριξη προπόνηση και όλα αυτά, τάχω. Είναι όμως αυτός που θα πιστέψει σε αυτό και θα βοηθήσει.





Πόσο στοιχίζει το παιχνίδι φέτος;
Όσο στοίχιζε και παλιά... Πάντα έβαζα λεφτά από την τσέπη μου, δεν είναι μυστικό αυτό.

Τα ποσά είναι ίδια όσο στοίχιζε και τις παλαιότερες χρονιές για όλους. Το Dakar κοστίζει το ίδιο για όλους.

Πάνω από 60.000 ευρώ ίσως να αγγίξει τα 70.000. Δεν έχει αλλάξει κάτι από τα προηγούμενα χρόνια.

Έχω ξεκινήσει την προετοιμασία 8 μήνες πριν. Βάλε μοτοσυκλέτες, βάλε βενζίνες, βάλε διατροφή, βάλε λάστιχα, βάλε γιατρό, βάλε γυμναστή, βάλε διαιτολόγο, όλα αυτά. Δεν έχει αλλάξει κάτι.


Ένα ακόμα Dakar λοιπόν;
Δε θα το έλεγα τόσο απλά, θα έλεγα μια ακόμα πρόκληση. Και δεν είναι όνειρο πια, το έχω ζήσει.

Για να σου εξομολογηθώ και να μην ξανάπαω στο Dakar, δεν έχω κανένα απωθημένο...

Δηλαδή για μένα αυτό το Dakar είναι καθαρά, θα το πεις... ευχαρίστηση, πες το όπως θέλεις.

Πάω να «περάσω καλά» σε έναν τέτοιο αγώνα, δηλαδή όσο καλά μπορείς να περάσεις σε έναν τόσο σκληρό αγώνα και όμως πάω, έτσι το έχω δει φέτος, παω να περάσω καλά δυο βδομάδες στην έρημο, στο μέρος που αγαπάω,  που πλέον είναι ένα κομμάτι του εαυτού μου και πάω να ξαναζήσω αυτή την πρόκληση που είναι μεγάλη!


Θέλω να ευχαριστήσω πραγματικά τους ανθρώπους που με στηρίζουν, την οικογένεια μου πρώτα απ’ όλα, που θα υποστεί ξανά άλλη μια χρονιά την αγωνία, που αυτό δεν «πληρώνεται» και ούτε μπορείς να το ζυγίσεις.

Επίσης θέλω να ευχαριστήσω τους φίλους μου, τους καλούς μου φίλους που βοηθάνε.

Θέλω να ευχαριστήσω το Γιώργο Αρεάλη, το γιατρό μου, τον Δημήτρη Σφακιανάκη, τον προπονητή του στίβου, τον Γιώργο και τη Στέλλα Παπαδήμα, από το γυμναστήριο Dynamics, τη Honda Ελλάς, τον Δημήτρη Σαρακάκη και τον Αγγελάκη καθώς και όλο το προσωπικό εκεί που με ξέρει και βοηθάει, ο καθένας με τον τρόπο του.

Τον Βαγγέλη Λουκόπουλο της Honda και αν θέλεις, εδώ θέλω να τονίσω κάτι...
Είναι προς τιμήν τους, που με βοηθάνε για μια ακόμα χρονιά και επίσης δεν μπαίνουν στα στενά ελληνικά όρια, που αν τα έβλεπε κάποιος άλλος έτσι, πιο μικρόψυχα, θα έλεγε «μα δουλεύει σε άλλη εταιρία»

Είναι κάτι, πιστεύω αυτό που πάω και κάνω, ξεφεύγει από τα στενά ελληνικά και ξεφεύγει από τα ελληνικά όρια των εταιριών. Είναι εθνική συμμετοχή παρόλο που το ελληνικό κράτος δε βοηθάει.

Για μένα, έτσι το βλέπω.
Είδαν τον άνθρωπο το Βασίλη τον Ορφανό, τον αναβάτη, που πάει και προβάλει τη χώρα και δείχνει ότι είμαστε εδώ.




Η ΕΛΠΑ δε βοήθησε;
Όχι, καθόλου, ακόμα περιμένω να πάρω τις άδειες μου, μπορεί να τις πληρώσω κιόλας...
Να σου πω κάτι, είναι τόσο μεγάλο το budget που δε θα στεναχωρηθώ για τα 150 της άδειας.
Θυμάμαι μετά το 2005 που γύρισα στην απονομή της ΕΛΠΑ, που μοιράσανε χαρτιά, ότι θα στηρίξουμε του χρόνου τον Ορφανό, πληρώνοντας του τη συμμετοχή.
Ουδέν σχόλιο....

Δεν έχω κάτι με την ΕΛΠΑ, αλλά θα πρέπει κάποια στιγμή να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Όχι σε μένα προσωπικά, αν και αν μη τι άλλο έχω προβάλει τη χώρα μου - αλλά γενικά γιατί νομίζω δεν έχει κάνει κάτι.

Μακάρι να ακολουθήσουν και άλλοι Έλληνες να κάνουν κάτι αντίστοιχο, σε αυτό που λέγεται μηχανοκίνητος αθλητισμός.

Κακώς η καλώς, δεν έχει έρθει πιο μεγάλη διάκριση, μέχρι τώρα -μακάρι να έρθει – στην Ελλάδα, από την νίκη μου στο Dakar με μοτοσυκλέτα.


Baja –αμερικής- και Dakar;
Το Baja είναι motocross στην έρημο, τέρμα γκάζι, το Dakar είναι πολύ εγκεφαλικό.
Είναι πάρα πολλές μέρες, πάρα πολλά χιλιόμετρα και αν δεν οδηγήσεις εγκεφαλικά, εκεί έρχεται ο θάνατος.

Είναι καθαρά αγώνας του μυαλού, γιατί, θα χρησιμοποιήσω κάτι που είχε πει ο μαραθωνοδρόμος Κούρος, όταν τρέχει το ανθρώπινο κορμί, αντέχει, 40 χιλιόμετρα, να γίνουν 60; Να γίνουν 70;
Μετά ... το κορμί, υπακούει στις εντολές του μυαλού. Το κορμί σαν κορμί έχει τελειώσει. Μετά είναι η ψυχή και το μυαλό που σε πάνε παρακάτω.

Ακριβώς έτσι είναι και το Dakar, είναι καθαρά εγκεφαλικός αγώνας.




Δεν χρειάζονται τα πολλά για την ευτυχία;
Γυρνώντας κάθε φορά από το Dakar, πίστεψε με ότι όταν βρεθείς εκεί μετά γυρνάς πολύ πιο απλός,  συνειδητοποιείς ακόμα ότι τα πράγματα που μπορούν να σε κάνουν ευτυχισμένο είναι πολύ λίγα, ανθρώπινα.
Βλέπεις ότι εδώ έχουμε χάσει το παιχνίδι, γιατί έχουμε γίνει υπέρ καταναλωτικοί, έχει χαθεί το μέτρο και ενώ ήρθαμε τόσο κοντά στις μεγαλουπόλεις, είμαστε τελικά τόσο μακριά ο ένας με τον άλλο.

Η ζωή είναι πολύ απλή και όποιος το καταλάβει έχει κερδίσει.


Πόσο χρονών είσαι αυτή τη στιγμή;
Είμαι του ‘73, τώρα είμαι 34. Καλά είμαι, σε σχέση με το Dakar του 2003, τέσσερα χρόνια πίσω που ήμουν 30 χρονών. Δε σου κρύβω ότι τότε ρισκάρισα πάρα πολυ.
Ρισκάρισα για να κερδίσω. Γιατί τότε κέρδισα με διαφορά 12 λεπτών από τους γάλλους που με κυνηγούσανε σε όλο τον αγώνα...

Σίγουρα με το XR δεν ήταν εύκολη νίκη...
Το 2005, όταν επέστρεψα με τα πράγματα μου απ’ το Dakar έφερα το 660 του D’ Azevedo.

Όταν το καβάλησα και πήγα προπόνηση με αυτό, εγώ μόνος είπα ότι αν είχα τέτοιο μηχανάκι, θα ήμουν στους 15 πρώτους της γενικής.

Συνειδητοποίηση ότι ήταν άθλος, όσους πέρασα με τέτοιο μηχανάκι, οδηγώντας το XR.

Είδα πραγματικά χιλιόμετρα στο XR του 2005 με το κιτ της HRC, 154 μέσα στην έρημο.
Αυτά είναι πολλά χιλιόμετρα και αρκούν αλλά, το πλαίσιο του, οι αναρτήσεις του, εντάξει δεν είναι σχεδιασμένα για κάτι τέτοιο. Δεν είναι 660 μην τρελαθούμε.
Με το μοτέρ, με τη ροπή... Όλα αυτά παίζουν ρόλο.

Όταν προσπαθήσεις να πας γρήγορα με το Xrακι δε σε βοηθάει. Δεν ανεβάζει αστραπιαία και είσαι με την ψυχή στο στόμα. Με το άλλο και την ίδια προσπάθεια έχεις καλύτερο αποτέλεσμα. Όλα έχουν ένα συν και ένα πλην σε αυτή τη ζωή.
 

Σχετικά άρθρα - links
Βασίλης Ορφανός: Η Προετοιμασία για το Dakar του 2005
Β. Ορφανός και τo Dakar 2004, βήμα προς βήμα!
Συνέντευξη Βασίλης Ορφανός DAKAR 2003

Σχετική συζήτηση στο forum

H σελίδα του Βασίλη







More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.035653 seconds. ]