Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Kinetic Reverse Function Stabilizer System - RFS

Τι είχε κάνει τα Mitsubishi Pajero EVO ακτύπητα στο Dakar 2004;
Στην εποχή μας η μεγάλη ιπποδύναμη είναι ένα θέμα που έχει βρει λύσεις και δεν είναι πλέον πρόβλημα.

Η τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης ήδη μπορεί να δώσει αριθμούς HP που ξεπερνούν τους 260+ στο λίτρο χωρίς την χρήση υπερσυμπιεστή.

Το μυστικό πλέον βρίσκεται στην μεταφορά αυτής της δύναμης στον δρόμο και στην περίπτωση του Rally Paris Dakar είναι η ικανότητα του οχήματος να ξεπερνά τα εμπόδια με την μεγαλύτερη δυνατή άνεση, ταχύτητα και αξιοπιστία.

Τα Pajero EVO χρησιμοποιούν ένα σύστημα παθητικής ανάρτησης (καθώς τα ενεργητικά συστήματα δεν επιτρέπονται από τους κανονισμούς της FIA), που εξελίσσει και κατασκευάζει η αυστραλιανή εταιρία αναρτήσεων Kinetic από το 1996.



Η Κινητική τεχνολογία, με μια ματιά.
Τα συμβατικά συστήματα  αναρτήσεων παρουσιάζουν έναν σημαντικό συμβιβασμό μεταξύ της άνεσης (συμπίεσης και επαναφοράς των τροχών), της ευκολίας χειρισμού του οχήματος (κλίση του οχήματος ) και της προφόρτισης των τροχών  κατά τη διάρκεια της κύλισης.

Αυτά τα συστήματα ανάρτησης δεν επιτρέπουν την ανεξάρτητη ρύθμιση της απόσβεσης των κλίσεων και συμπίεσης - επαναφοράς των τροχών, μειώνοντας τη δυνατότητα να στηθεί  ένα ισορροπημένο, ασφαλές και ικανό σύστημα ανάρτησης, για όλες τις συνθήκες οδήγησης και οδοστρώματος.

Το Kinetic είναι μοναδικό γιατί μπορεί να δώσει την απαιτούμενη μειωμένη προφόρτιση των τροχών και την αυξημένη ακαμψία στις δυνάμεις που κάνουν το όχημα να παίρνει κλίσεις κατά την διάρκεια των στροφών, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης και το σημαντικότερο εξασφαλίζει την ανεξαρτησία αυτών των παραμέτρων με ένα παθητικό σύστημα ανάρτησης. Αυτές οι παράμετροι είναι πλέον δυνατόν να ρυθμιστούν ανεξάρτητα. 

Το σύστημα αναρτήσεων της αυστραλιανής Kinetic δεν είναι ενεργητικό, δηλαδή δεν χρειάζεται  κινητήρα, αντλία ή υπολογιστή.

Εν τούτοις μπορεί εύκολα να παρέχει την δυνατότητα εξισορρόπησης φορτίων και την ρύθμιση του ύψους του οχήματος με τα  ενεργητικά ή ημιενεργητικά  συστήματα ελέγχου για να ενισχύσει την έμφυτη παθητική λειτουργία του.

 Το Kinetic έχει εφαρμοστεί και έχει αποδειχθεί πολύ καλό σε μια σειρά οχημάτων, από επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφριά  SUVs, αγωνιστικές εφαρμογές (Citroen Xsara WRC) στρατιωτικά 4Χ4 και βαριά φορτηγά.
 

Το σύστημα Reverse Function Stabilizer (RFS)
Οι συμβατικές ράβδοι στρέψεως  χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα οχήματα για να μειώσουν τις  κλίσεις του οχήματος κατά τη διάρκεια των στροφών αλλά και να αυξήσουν κατά πολύ την ανεξαρτησία των αναρτήσεων μεταξύ τους όπως και να αυξήσουν την προφόρτιση των τροχών, φαινόμενα τα οποία μειώνουν την άνεση και τη δυνατότητα του οχήματος  να διατηρεί ίση και ανεξάρτητη πρόσφυση των τροχών του στις ανώμαλες επιφάνειες.

Οι σχεδιαστές αναρτήσεων αγωνίζονται να βρουν μια ισορροπία μεταξύ αυτών των παραμέτρων δεδομένου ότι κάθε μια από αυτές είναι άμεσα συνδεδεμένη με την άλλη.
Το αντιπεριστροφικό σύστημα απόσβεσης (σε ελεύθερη μετάφραση), μπορεί να διατηρήσει τη συμβατική λειτουργία των αμορτισέρ όσον αφορά την συμπίεση – επαναφορά.

Η καινοτομία του βρίσκεται στο ότι μπορεί να διαχωρίσει την «ενιαία» ράβδο στρέψης (που εκτίνεται κατά μήκος του άξονα των τροχών) χρησιμοποιώντας μια απλή συσκευή ενσωματώνοντας υδραυλικούς κυλίνδρους που ενεργούν και στις δύο κατευθύνσεις.


Αυτοί οι κύλινδροι συνδέονται και μεταξύ τους χρησιμοποιώντας σωληνώσεις που ο τρόπος που είναι τοποθετημένοι είναι πατέντα της Kinetic (βλέπε εικόνα).

Αυτή η διαρρύθμιση των σωληνώσεων ελευθερώνει παθητικά τις ράβδους στρέψεως για να επιτρέψει την ελεύθερη άρθρωση του τροχού ώστε να δώσει το μέγιστο της διαδρομής του αλλά δεν θα επιτρέψει τις κλίσεις του οχήματος.

Η ελευθερία της ανάρτησης του κάθε τροχού και η διατήρηση των κλίσεων σε φυσιολογικά επίπεδα επιτυγχάνονται ταυτόχρονα με τρόπο που το ένα δεν επηρεάζει το άλλο.

Επίσης καταπονεί τα διαφορικά και τα ημιαξόνια πολύ λιγότερο από ότι τα συμβατικά συστήματα, καθώς οι δυνάμεις δεν μεταφέρονται από τον ένα τροχό στον άλλο πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη αξιοπιστία γενικότερα για ένα όχημα εκτός δρόμου.

Αυτό το νέο αντιπεριστροφικό σύστημα ανάρτησης είναι παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται με μεγάλη επιτυχία από την Citroen στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally της FIA, και την Mitsubishi στο Dakar 2004.

O τεχνικός διευθυντής της Mitsubishi Motors Motor Sports GmbH, Thierry Viardot λεει πως:
"Βελτιώνει τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια των  στροφών και εξασφαλίζει ότι η συμπεριφορά του pajero θα μοιάζει περισσότερο με ένα αυτοκίνητο WRC.
Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στις σφικτές ειδικές διαδρομές, τις στενές διαδρομές και την παραδοσιακή ειδική στον προλόγου του αγώνα.
Άλλο ένα πλεονέκτημα είναι η προσαρμοστικότητά της στις πολύ ανώμαλες διαδρομές και στην άμμο."

Έξυπνο απλό και λειτουργικό όπως όλες οι εφευρέσεις…






More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.022700 seconds. ]