Off-Road.gr

Θέματα Forums Αρχεία

  · Κεντρική σελίδα

Επιλογές
· Θέματα
· Κορυφαία άρθρα
· Αγγελίες
· Αναζήτηση

-------------------------
· Συζητήσεις - Forums
· Downloads
· Σύνδεσμοι
· Λέσχες
 


Web Links
  · NoraStudio.gr
· Motobet
· Nora Agapi - Photographer
· TheWorldOffRoad.com
· Νάουσα Ημαθίας
· Qashqai Club
· Η ιστοσελίδα των Μεθάνων
· Σύλλογος Τετρακίνησης Μαγνησίας
· JimnyClub.gr
· MotoRidersClub
 

 
Σύστημα επόπτευσης οπισθοπορείας

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΒΛΕΠΩ ΠΙΣΩ (αλλα και αλλού και άλλα)!!!!

Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα ιδίως των πιό μεγάλων σε μέγεθος 4Χ4 είναι η περιορισμένη ορατότητα κυρίως κατά τη διάρκεια ελιγμών με χρήση της όπισθεν αλλά και ο ακριβής έλεγχος του τί γίνεται εμπρός αλλά και κάτω από το αυτοκίνητο.



Πιστεύω πως όλοι έχουμε βρεθεί πάρα πολλές φορές στην διαδικασία του να μαντεύουμε το τί υπάρχει πίσω μας εμπρός ή και κάτω από το αυτοκίνητό μας ή να περιμένουμε με αγωνία να ακούσουμε το «γκαπ» ενώ παρκάρουμε με την ακουστική μέθοδο.

Και βεβαίως την πολύ πιό επικίνδυνη περίπτωση της ανάγκης εκτέλεσης ελιγμών σε σημεία που πίσω μας, αλλά και εμπρός μας υπάρχουν μεγάλες πέτρες ή ακόμη χειρότερα γκρεμοί, ρεματιές και άλλα ακατανόμαστα που μερικές φορές συναντούμε στις εξορμήσεις ανα την ύπαιθρο ή ακόμη και μέσα στην «ζούγκλα» της πόλης.

Εχοντας λοιπόν βρεθεί αντιμέτωπος με αυτο το πρόβλημα και με τα δύο μου LR Discovery τα οποία σημειωτέον είναι και εξοπλισμένα με διάφορα είδη κιγκαλερίας μέσα, εμπρός, πίσω, πάνω και κάτω, άρα με ακόμη περιορισμένη ορατότητα αλλά και με αυξημένο ποσοστό πρόκλησης ζημιών σε παρακείμενα αυτοκίνητα κατά την διάρκεια του παρκαρίσματος αποφάσισα να πάρω την κατάσταση στα χέρια μου και να κάνω κάτι για αυτό.



Το αποτέλεσμα ήταν ένα σύστημα που καλύπτει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και κατ' επιλογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν τηλεόραση, μόνιτορ για ταινίες βίντεο ή DVD ή PLAYSTATION αλλά επίσης και σαν μέθοδος επόπτευσης του τί γίνεται στο πίσω κάθισμα (ένας μικρός διαβολάκος 3 και κάτι ετών κάνει διάφορα εκεί) αλλά επίσης και για έλεγχο του τί υπάρχει σαν εμπόδιο ή ανάγλυφο εδάφους κάτω ή και εμπρός από το αυτοκίνητο.

Το όλο σύστημα αποτελείται από δύο αδιάβροχες κάμερες, ένα δέκτη τηλεόρασης και διανομέα οπτικού σήματος, μία οθόνη LCD/TFT 5.6 ιντσών (σχεδόν 14,5 εκ διαγώνιος οθόνης) και ένα μετατροπέα ακουστικού σήματος τηλεόρασης/video/DVD/Playstation σε ραδιοφωνικό σήμα έτσι ώστε να υπάρχει ήχος από όλες αυτές τις πηγές μέσω του στερεοφωνικού του αυτοκινήτου.

Η κάμερα που χρησιμοποιείται για την επόπτευση της οπισθοπορείας έχει ευαισθησία 0.3 Lux και σε συνδιασμό με τα φώτα της όπισθεν αλλά και τον προβολέα που υπάρχει τοποθετημένος μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα και το βράδυ. Ειναι εξοπλισμένη με αντιθαμβωτικό τζάμι και δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ευκρίνειας ακόμη και σε συνθήκες παρατεταμένης οδήγησης υπό βροχή με ταχύτητα.
Η δεύτερη κάμερα έχει ευαισθησία 1 Lux αλλά την χρησιμοποιώ προς το παρόν για έλεγχο του πίσω καθίσματος. Σε συνδιασμό με την πλαφονιέρα οροφής με το λαμπάκι των 15 W. δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα φωτεινότητας.
Και οι δύο κάμερες μπορούν να δουλέψουν και με υπέρυθρο φώς και για το λόγο αυτό σκέφτομαι να εγκαταστήσω δύο λάμπες υπερύθρων (ή συστοιχίες LED υπερύθρων) ούτως ώστε να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου με φαινομενικό σκοτάδι για το ανθρώπινο μάτι.




Ο διανομέας σήματος έχει δύο ξεχωριστά κανάλια για τηλεοπτικά προγράμματα και το κάθε κανάλι κρατάει στη μνήμη του ΟΛΑ τα κανάλια που βρίσκει στις συχνότητες λήψης.
Ετσι μπορεί να υπάρχει αμεση προσβαση σε δύο κανάλια και σε όλα τα υπόλοιπα μέσω του τηλεχειριστηρίου χωρίς έρευνα των συχνοτήτων.
Η έρευνα, συντονισμός και αποθήκευση των καναλιών της τηλεόρασης γίνεται αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού από το τηλεχειριστήριο του διανομέα σήματος. Από το ίδιο τηλεχειριστήριο αλλάζει επίσης το οπτικό σήμα και ανάμεσα στις δύο κάμερες (ή μία κάμερα και video/DVD/Playstation) και τα τηλεοπτικά κανάλια.

Επίσης το τηλεχειριστήριο ελέγχει και τη στάθμη του ήχου αλλά και την ραδιοφωνική συχνότητα από την οποία μεταφερεται το ακουστικό σήμα της τηλεόρασης/video/DVD/Playstation στο στερεοφωνικό του αυτοκινήτου.

Μόνος περιορισμός του συστήματος αφορά την λήψη του σήματος κεραίας της τηλεόρασης η οποία λόγω της χαμηλής θέσης της κεραίας σε σχέση με πιθανώς παρακείμενα υπάρχοντα ψηλά κτήρια πολλές φορές δεν δίνει ικανοποιητικά αποτελέσματα αλλά έχει παρεμβολές και παράσιτα. Σε ανοικτούς χώρους όμως και με την χρήση κεραίας ευρείας λήψεως το σήμα της τηλεόρασης είναι πάρα πολύ καλό και επιτρέπει την πλήρη και ανετότατη παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων.

Ολα τα πιό πάνω σχετικά με παρεμβολές και παράσιτα απλώς δεν υπάρχουν βέβαια όταν χρησιμοποιούνται το video/DVD ή Playstation.
Λόγω της ύπαρξης υπεραρκετού χώρου στο αυτοκίνητο επέλεξα να μην χρησιμοποιήσω ειδικά Video/DVD/Playstation αυτοκινήτου αλλά απλές οικιακές συσκευές με μετατροπέα ρεύματος από 12 V συνεχές (ρεύμα αυτοκινήτου) σε 220v εναλλασόμενο (ρεύμα σπιτιού).



Τελικό αποτέλεσμα.
Υπεράνετο και ασφαλές παρκάρισμα χωρίς ανάγκη να μαντεύω τί συμβαίνει πίσω,
Απόλυτος έλεγχος της κατάστασης του πιτσιρίκου στο πίσω κάθισμα ή του τί συμβαίνει εμπρός ή και κάτω από το αυτοκίνητο (ανάλογα με το άν χρησιμοποιείται η δεύτερη κάμερα και πού έχει τοποθετηθεί)
Διασκέδαση και απασχόληση του μικρού και των άλλων επιβατών (αλλά και του οδηγού σε μποτιλιάρισμα ή αναμονή διαρκείας μέσα στο αυτοκίνητο σε στάση).

Το κόστος κυμαίνεται ανάλογα με το μέγεθος και το αριθμό των οθονών (το βασικό έξοδο), το αριθμό των καμερών, με το αν θα προστεθεί η ευκολία του διανομέα σήματος και δέκτη τηλεόρασης, αν θα τοποθετηθεί video/DVD/playstation και αν αυτά θα είναι ειδικά για αυτοκίνητο ή οικιακές συσκευές.
Το δικό μου σύστημα όπως λειτουργεί αυτή τη στιγμή στο αυτοκίνητο δοκιμής του κόστισε 750 ευρώ χωρίς το video και την τοποθέτηση.




More articles

 

 


 


 
Επιλέξτε γλώσσα

ΑγγλικήΕλληνική
 


 
Google
 



[ Page created in 0.021510 seconds. ]