vaggos έγραψε:Για ενημέρωσή σας, η τελική ταχύτητα είναι 169.7. Μετρημένο φυσικά με gps. Εκεί ακριβώς μπήκε ο κόφτης στις στροφές που είπατε. Χρήσιμος φυσικά πλην όμως αν γίνει σε προσπέρασμα, τα βλέπεις όλα.
Καλημέρα.
Για ποιο λόγο τα βλέπεις όλα?
ξεκινάς (όχι εσύ προσωπικά, αναφέρομαι στο στυλ οδήγησης) για προσπέραση ενώ βλέπεις τον απέναντι να έρχεται? (όταν λέω ότι τον βλέπεις εννοώ ότι ξεχωρίζεις τις γκριμάτσες που κάνει και όχι απλά να βλέπεις κάτι στο αντίθετο ρεύμα που μοιάζει με αυτοκίνητο)
το αποτέλεσμα είναι να τρομάζουν ο απέναντι, αυτός που προσπερνάς, και πιθανόν και ο συνοδηγός (αν έχεις).
αν δεν κάνω λάθος τη μέγιστη ιπποδύναμη οι κινητήρες τη βγάζουν κοντά στις 500-1000 στροφές/λεπτο λιγότερο από τον κόφτη. Αν δηλ έχεις κόφτη στις 6500-7000 η μέγιστη ιπποδύναμη είναι στις 6000.
σαφώς και η ασφαλέστερη προσπέραση είναι αυτή που γίνετε στον συντομότερο δυνατό χρόνο (εκμεταλλευόμενος την μέγιστη ιπποδύναμη του αυτοκινήτου). Σε όλους τους κινητήρες, η ιπποδύναμη πέφτει όσο υπερβαίνεις τις στροφές του κινητήρα (που αποδίδει τη μέγιστη ιπποδύναμη).
Αν υπερβείς τις στροφές τις μέγιστης ιπποδύναμης και για να ολοκληρώσεις την προσπέραση χρειάζεσαι και άλλη ταχύτητα, νομίζω ότι είναι αναγκαία η αλλαγή ταχύτητας (όχι και ότι καλύτερο γιατί χάνεις χρόνο στην αλλαγή + πέφτουν οι στροφές του κινητήρα).
Αν η έκφραση "τα βλέπεις όλα" αναφέρεται σε προσπέραση κοντά στην τελική του αυτοκινήτου, τότε πάω πάσο. δεν ξέρω αν ο οδηγός που προσπαθεί να προσπεράσει σε ταχύτητες που αγγίζουν την τελική του αυτοκινήτου του έχει τα λογικά του.
και για να κλείσω (και να γίνω και ποιο συγκεκριμένος) νομίζω ότι οι προσπεράσεις τύπου "τα είδα όλα" θα πρέπει να αποφεύγονται.