από maverick4wd » 29 Μαρ 2004, 12:30
Σχετικά με τις διαρροές του λιπαντικού, συμβαίνει το εξής. Όταν κοιτάς το αυτοκίνητο από πίσω, δηλαδή το πίσω διαφορικό από την πλευρά που φαίνεται όταν σκύβεις από κάτω (όχι από κει που μπαίνει ο άξονας), στο αριστερό ημισφαίριο του καπακιού, υπάρχει μία κάθετη σχεδόν βίδα με ένα καπελάκι μεταλικό το οποίο είναι σχετικά χαλαρό. Αυτή είναι μι΄'α βαλβίδα ασφαλείας η οποία έχει σκοπό να ανακουφίζει την πίεση της βαλβολίνης στο διαφορικό, όταν αυτή αυξηθεί υπερβολικά (θερμοκρασίες + πολύωρο ταξίδι ή έντονη χρήση εκτός δρόμου). Το αποτέλεσμα είναι να δακρύζει περιστασιακά το σημείο αυτό, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό. Το μόνο να ελέγχεται περιστασιακά η στάθμη της βαλβολίνης.
Τώρα, αν η διαρροή είναι από την κρυφή πελυρά του διαφορικού (δηλαδή από το εσωτερικό σημείο, δίπλα στην είσοδο του άξονα), μπορεί να οφείλεται στα εξής:
1. Διαρροή στο σημείο σύνδεσης διαφορικού-άξονα
2. Διαρροή από τις διάφορες φλάντζες που παρεμβάλλονται στα μεταλλικά μέρη του διαφορικού.
3. Διαρροή από την βίδα πλήρωσης του διαφορικού με λιπαντικό.
Το κυλινδρικό, μάλλον μακρόστενο (σαν μεταλλικό κουτί διπλής μπύρας), αντικείμενο που παρατήρησες δίπλα στον άξονα, στο σημείο που συνδέεται αυτός με το διαφορικό, είναι ο συνεκτικός συμπλέκτης. Αυτό το κουτί είναι που κάνει την εμπλοκή του κεντρικού άξονα. Πιθανόν και εκεί να υπάρχει διαρροή.
Αν θες να το ψάξεις μόνος σου, η συμβουλί μου είναι να πλύνεις όλο το σημείο με σφουγγάρι, σαπούνι και αύθονο νερό, ώστε να καθαρίσει καλά και μετά να παρατηρήσεις σε ποιό σημείο ακριβώς εμφανίζεται η διαρροή. Το ποιο πιθανό είναι να θέλει αλλαγή κάποια φλατζούλα. Μην σφίγγεις όμως πολύ τις βίδες, γιατί υπάρχει κίνδυνος να καταστρέψεις της βόλτες στο σώμα του διαφφορικού (ή όπου αλλού είναι η βίδα), οπότε μετά κλάφτα Χαράλαμπε! Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να πας στο συνεργείο και να τους υποδείξεις ακριβώς το σημείο της διαρροής. Άστα να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους και να έχουν και την ευθύνη!
Maverick4wd