από vayero4_4 » 13 Μαρ 2006, 16:28
Την επιλεγομενη τετρακινηση (Part time), η οποια συνηθως υλοποιειται με 2 διαφορικα μπρος-πισω και ενα συνεκτικο γραναζι στη μεση, την επιλεγεις ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ οτι καποιος απο τους 4 τροχους ειναι σε θεση να σπινιαρει, ωστε αυτος να παρει το "κουρδισμα" και να μην παει αυτο στους αξονες. Πρακτικα αυτο σημαινει χωμα (και με οχι καλα λαστιχα, εγω την πατησα και δεν εστριβε το αμαξι με τα Μ/Τ), χιονι, λασπη, παγο. Σε βρεγμενη αλλα καλη ασφαλτο, με σχετικα καλα λαστιχα εχεις πολυ προσφυση, αρα ακυρο.
Αυτα συμβαινουν κατα την κινηση σε στροφη, εαν προκειται για ευθεια δεν υπαρχει διαφορα στις τροχιες των τροχων και ως εκ τουτου δεν υπαρχει διαφορα στον αριθμο των περιστροφων στη μοναδα του χρονου που κανουν (ή που θελουν να κανουν) οι τροχοι. Προφανως, οσο πιο κλειστη ειναι η στροφη, τοσο πιο πολυ καταπονηση δεχονται οι αξονες.
Μην ξεγελιεσαι ομως απο αυτο. Μια στροφη 10 μοιρων που θα την παρεις με 90 χλμ/ωρα καταπονει δεκαδες φορες περισσοτερο το συστημα μεταδοσης απο μια στροφη 70 μοιρων που θα την παρεις με 5 χλμ/ωρα. Αρα αν δε βλεπεις χιονι - παγο - λασπη, δεν ακουμπας το λεβιε-κουμπι επιλογης. Αν βρεχει τοσο πολυ που γλιστρας και πας βαρκα-γιαλο, τι να σου πω, χωσε 4χ4. Για καλο και για κακο ομως, ας πας και με λιγα χιλιομετρα οταν εισαι τετρακουνητος, 40-50 max θα ελεγα. Κακο δεν θα κανεις.
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16