Συνφορουμίστες μου,
ας επανέλθουμε λίγο στον αρχικό μας προβληματισμό. Δεν γνωρίζω τι κερδίζει η NGI καθώς και άλλες ελληνικές εταιρείες από τις πωλήσεις των ψηφιακών τους χαρτών.
Εκείνο όμως που γνωρίζω είναι ότι η Ανάβαση ξεκίνησε από το
μεράκι δύο (2) ανθρώπων που αγαπάνε το βουνό και την φύση και θέλοντας να κάνουν μια εργασία που να είναι σχετική με αυτή την αγάπη τους, αποφάσισαν να μοιραστούν με όλους (τους πελάτες τους) το χαρτογραφικό υλικό που είχαν στην διάθεσή τους.
Από οικονομικής απόδοσης θα ήταν καλύτερο γιαυτούς να ασκήσουν το κλασικό επάγγελμα που και οι δυό τους σπούδασαν (στο Πολυτεχνείο και Πανεπιστήμιο) και να είναι και ευχαριστημένοι και περισσότερο εξασφαλισμένοι οικονομικά (πράγμα που έχουν κάνει νωρίτερα στη σταδιοδρομία τους με μεγάλη επιτυχία).
Ομως προτίμησαν να ασχοληθούν με την χαρτογραφία, που σχετικά πρόσφατα έγινε και ψηφιακή, ώστε να κάνουν αυτό που τους ευχαριστεί περισσότερο και ταυτόχρονα να βγάζουν τα "προς το ζείν", χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν γίνει οι "τυπικοί επιχειρηματίες" του ελλαδικού μας χώρου με την γνωστή σε όλους μας νοοτροπία.
Για του λόγου το αληθές να σας υπενθυμίσω ότι αυτό το ζευγάρι ουσιαστικά "άνοιξε την αγορά" των συμβατών με gps χαρτών στην Ελλάδα, τότε που όλοι οι άλλοι επειδή δεν έβλεπαν "χρήματα" δεν το συζητούσαν καν. Βέβαια σήμερα τα πράγματα άλλαξαν και βλέπουμε στον χώρο από σχετικούς μέχρι εντελώς άσχετους αλεξιπτωτιστές, που κινούνται σην αγορά με κύριο γνώμονα το κέρδος.
Επίσης να σας θυμίσω ότι η Ανάβαση ξεκίνησε με GIS συστήματα παραγωγής (επενδύοντας τόσο χρήματα όσο και τεχνογνωσία) και μόνο πρόσφατα οι ανταγωνίστριες εταιρείες αντιλήφθηκαν ότι κάτι τέτοιο είναι πλέον απαραίτητο.
Να σας υπενθυμίσω ότι για να έχουμε όλοι μας στα χέρια (και τα μάτια και τον σκληρό μας δίσκο) όλους αυτούς τους δύσβατους χωματόδρομους, κάποιοι (δύο - τρεις τον αριθμό άνθρωποι) τους διέσχισαν με αυτοκίνητο ή μηχανή ΑΚΟΜΑ κι αν δεν πήγαινε πουθενά ή δεν είχε κανένα ενδιαφέρον να τον περάσει κάποιος ή έφτανε σε ένα σκουπιδότοπο ή ..... ή ......
Με λίγα λόγια φανταστείτε ότι πηγαίνοντας εμείς την εκδρομή μας διαλέγουμε μια, ας πούμε όμορφη - ενδιαφέρουσα διαδρομή, και την καταγράφουμε στην μνήμη του gps μας. Αυτοί όμως σε όποια διασταύρωση συναντούν, την ακολουθούν μέχρις ότου εξαντληθεί μια ολόκληρη περιοχή ώστε να μπορέσει να αποτελέσει ένα χαρτογραφικό προϊόν. Μόνο έτσι μπορεί να γίνει αντιληπτή η διαφορά της "εκδρομής" από την "εργασία συλλογής χαρτογραφικών δεδομένων".
(και ας μην αναφερθώ στα ορειβατικά μονοπάτια κ.α. πολλές καταγραφές).
Μετά από την γνωριμία μου με αυτούς τους δύο ανθρώπους, πέρα από τον σεβασμό που τους τρέφω, δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν θα πληρώσω 7,5 ευρώ για να πάρω ένα χάρτη τους, πόσο μάλλον που με αυτό το ποσό αν το μεταφράσω σε βενζίνη - χιλιόμετρα - φαγητό ή οτιδήποτε άλλο αναλώσιμο έχω στις εκδρομές μου, είναι πραγματικά ΑΜΕΛΗΤΕΟ.
Το αντίστοιχο συμβαίνει και με τους ψηφιακούς χάρτες τους. Παρότι μόνοι τους μου έχουν κατά καιρούς δανείσει για δοκιμές κ.λ.π. χάρτες και προγράμματα, ΔΕΝ μου πάει η καρδιά να σκεφτώ να τους μοιραστώ ακόμα και με κολητούς μου φίλους !
Ολα τα παραπάνω δεν τα έγραψα για να εξυμνήσω την Ανάβαση, για να πουλήσει απλά τα προϊόντα της, αλλά τα έγραψα για να σας μεταφέρω την εικόνα ότι πίσω από το όνομα δεν κρύβεται μια τυπική εταιρεία money - driven αλλά ότι κάνει το κάνει (καλώς ή κακώς) από προσωπικό μεράκι κι όχι για "αρπαχτές". Τώρα αν κάποιους από εσάς αυτή η πληροφόρηση δεν σας αγγίζει καθόλου, γι' αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει τίποτα
.
Οι επιλογές μας πάντοτε εξαρτώνται από την ποιότητά μας τελικά