Γιώργο καλησπέρα,
Ίσως να μην έγινα κατανοητός πιο πρίν, καθότι δεν ξέρω
ακριβώς πως λειτουργούν οι πλύμνες στο VITARA!
Ξέρω όμως πως δουλέυουν στο GRAND VITARA που έχω.
Εξηγώ λοιπόν:
Απο εργοστάσιο το GV φοράει αυτές, ξεκινώντας απο εδώ:
βγάζοντας το κάλυμα βλέπουμε αυτές,
απο τις οποίες αν αφαιρέσουμε τις 6 βίδες που τις συγκρατούν βλέπουμε αυτό
και "παίρνουμε" οτι βγάλαμε στον πάγκο
Αυτές λοιπόν οι πλύμνες του GV,
που δεν ξέρω αν το VITARA φοράει τις ιδιες, κρατούν μόνιμα τους τροχούς κλειδωμένους με την εξωτερική πλευρά του ημιαξονίου, αυτή που "πατάει" η πλύμνη δηλαδή!
Σηκώνοντας το αμάξι στην ράμπα και γυρνώντας όποια ρόδα και αν θελήσουμε, το ημιαξόνιο (του GV τουλάχιστον) γυρνάει μαζί με την φορά που έχουμε δώσει στον τροχό, είτε έχουμε 4χ2, είτε έχουμε 4χ4 εκείνη την στιγμή!
Δεν ξέρω μέχρι πόσο "μέσα" μπορεί να γυρνάει το σύστημα αλλά το ημιαξόνιο γυρνάει όπως και να 'χει και μάλιστα με αντίθετη φορά απο ότι το απέναντι.
Με αυτές που 'χει το δικό μου και όλα τα grand νομίζω, το μόνο που γίνεται είναι οτι τα ημιαξόνια
παρασύρονται απο την κίνηση του οχήματος, είτε προς τα εμπρός είναι αυτή, είτε προς τα πίσω, ασχέτως αν έχεις βάλει 4χ4 ή είσαι πισωκίνητος!
Οι χειροκινήτες πλυμνες, αυτό που καταφέρνουν είναι να
μην κρατάνε το ημιαξόνιο (στην εξωτερική του πλευρά) μόνιμα συνδεδεμένο με τον τροχό και να γυρνάει μόνη της η ρόδα, εκτός και αν αποφασίσεις να τις "κλειδώσεις"!!
Αν το βαλεις στην ραμπα πανω με χειροκινητες πλυμνες "ξεκλείδωτες" και γυρίσεις ένα τροχό, γυρνάει
μόνο αυτός και τίποτε άλλο απο 'κει και πέρα!
Άσε που τα ημιαξόνια άμα τα πιάσεις τα γυρνάς με το μικρό σου δακτυλάκι απο την ευκολία, πράγμα που σημαίνει οτι δεν ειναι "κουμπωμένα" πάνω στις πλύμνες, ενώ αν πας να γυρίσεις το ημιαξόνιο έχοντας αυτές που 'χει το δικό μου απο εργοστάσιο ή και τις χειροκίνητες αλλά "κλειδωμένες" πρέπει να βάλεις αρκετή δύναμη καθότι πρέπει να "νικήσεις" και την αντίσταση της ρόδας η οποία θα γυρίσει και αυτή μαζί!
Αυτό είδα στο GRAND VITARA που έχω, το οποίο εχει μάλλον απο το εργοστάσιο "σταθερές" πλύμνες!
Δεν ξέρω αν λέγονται έτσι, αλλά οτι και να κάνεις δεν μπορείς έχοντας αυτές να σταματήσεις την κίνηση του ημιαξονίου ακόμα και στα 4χ2, ενώ με τις χειροκίνητες που 'χω τώρα βλέπω πλέον αυτό που περιγράφω πιο πάνω!
Και η πλάκα είναι όταν επιλέξεις τα 4χ4 χωρίς να έχεις "κλειδώσει" μπροστά έχοντας πάντα χειροκίνητες!
Είσαι πισωκίνητος με "κοντές" και εχει γέλιο!
Εννοείται ότι δεν πρέπει να δουλέυεται έτσι το σύστημα κάνοντας δρομολόγια, αλλά για να τα δω όλα το δοκίμασα και αυτό για λίγο σε λασπούλες!
Μπορεί λοιπον στα Vitara να υπάρχουν κάποιες διαφορές όσο αφορά τις πλύμνες τους.
Παλιά ηταν χειροκίνητες, μετα αυτόματες/σταθερές ή δεν ξέρω και γω τι άλλο.....κλπ.
Και μιας και άρχισα, να βάλω και μερικές φωτό για τις WARN PREMIUM με την ασφάλεια!
Αφού αφαιρέσουμε την παλιά/εργοστασική πλύμνη προχωράμε:
Για οτιδήποτε άλλο, μπορουμε να το συζητήσουμε πάλι
Φιλικά vasilis.