από JATH » 22 Σεπ 2005, 11:39
ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ GV.
Fiat SUV
Η άνοιξη της Fiat
Στιλ ιταλικό. Καρδιά ιαπωνική. Μήκος, περίπου 4 μέτρα. Το πρώτο sport utility της Fiat από τον καιρό του ιστορικού Campagnola θα κυκλοφορήσει την ερχόμενη άνοιξη!
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ:
"Μικρομεσαίου" μεγέθους. Αναμένεται να έχει το ίδιο μήκος με το Multipla. 4 μέτρα και κάτι...
ΕΡΧΕΤΑΙ:
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2006.
ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ:
Δεν έχει φυσικά ανακοινωθεί τίποτε επίσημο Σύμφωνα με εκτιμήσεις θα κυμανθεί ανάμεσα στα 18.000 και 24.000 ευρώ.
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:
Μόνιμη τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη, τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης (1.6) και diesel (1.9) χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ:
Στην Ουγγαρία, στις εγκαταστάσεις της Suzuki. Το project εξελίσσεται από κοινού με την ιαπωνική εταιρεία.
Θα αγοράζατε ένα όχημα συμπαγών διαστάσεων, εκεί στα 4 περίπου μέτρα, με 5 θέσεις, χωρίς όμως να είναι μπερλίνα; Θα αγοράζατε μήπως ένα μικρό SUV, τετρακίνητο φυσικά, με αμάξωμα που έχει κάποια απόσταση από το έδαφος και κινητήρες… προσγειωμένους, δηλαδή είτε έναν 1.600άρη βενζίνης, είτε έναν 1.900άρη turbodiesel; Θα θέλατε αυτό το αυτοκίνητο να έχει επάνω του τα λογότυπα της Fiat; Αν σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, η απάντηση είναι "ναι", τότε εκεί στο Τορίνο έχουν σίγουρα πάρει σωστή απόφαση. Τώρα, όσοι απαντήσουν αρνητικά, υπάρχει μία συμπληρωματική ερώτηση: "Θα αγοράζατε το ίδιο αυτοκίνητο, αν γνωρίζετε ότι κάτω από τα σήματα και το αμάξωμα της Fiat κρύβεται η τεχνογνωσία της Suzuki, της ιαπωνικής εταιρείας, που έχει τεράστια εμπειρία στα εκτός δρόμου οχήματα;" Αυτή η πληροφορία θα κάνει σαφώς πιο πολλές τις θετικές απαντήσεις. Και συμπληρώνοντας, τη σωστή απόφαση δεν θα την έχουν πάρει μόνο στο Τορίνο, αλλά και στο Τόκιο! Γιατί απ' αυτήν τη συνεργασία θα προκύψουν δύο (σχεδόν) ολόιδια αυτοκίνητα, που έχουν όλα τα προσόντα να διαπρέψουν και να δώσουν στις δύο εταιρείες τα πολυπόθητα μερίδια και κέρδη. Η εκδοχή της Fiat, που θα διαφέρει από την ιαπωνική σχεδιαστικά μόνο (στην πρόσοψη και στο πίσω μέρος), αναμένεται να κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2006. Το όνομά του είναι ακόμη άγνωστο, σε αντίθεση με το πεδίο της αγοράς που… καλοβλέπει. Το νέο μοντέλο φιλοδοξεί σαφώς να "κλέψει" τη δόξα (ή μεγάλο τουλάχιστον μέρος της) των μικρομεσαίων SUV, όπως το Toyota RAV4. Βέβαια, αυτά τα μοντέλα πλησιάζουν περισσότερο τα 4,5 μέτρα παρά τα 4, επομένως δεν αποκλείεται και το άλλο σενάριο: Όσοι προσανατολίζονταν σε λύσεις με μικρότερο μήκος, τύπου Suzuki Ignis 4x4, Daihatsu Terios ή και Fiat Panda 4x4, να στραφούν στη χρυσή τομή, ακριβώς στην ενδιάμεση -από πλευράς διαστάσεων- επιλογή. Έτσι, το SUV της Fiat έχει εκ των προτέρων πολλά πλεονεκτήματα, με κυριότερο το ότι δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός (πέρα από το "αδελφό" μοντέλο της Suzuki) και από την άλλη ότι η κατηγορία αυτή ακμάζει, συνεχίζοντας σύμφωνα με προβλέψεις και αναλύσεις στους ίδιους (ή και πιο έντονους) ρυθμούς. Ωστόσο, υπάρχει και ένα σημαντικό μειονέκτημα: Με τις συγκεκριμένες διαστάσεις το αυτοκίνητο ενδέχεται να αποδειχθεί μικρό για αποκλειστικά οικογενειακή χρήση. Πάντως, τα θετικά είναι περισσότερα. Ας τα δούμε… Πάνω απ' όλα τίθεται η εμπειρία της Suzuki στην κατασκευή εκτός δρόμου οχημάτων, γεγονός που αυτόματα μεταφράζεται στη δεδομένη αξιοπιστία των σχετικών μηχανικών μερών, τα οποία έχουν σχεδιάσει και εξελίξει οι Ιάπωνες. Το σύστημα τετρακίνησης είναι απλό και συγκεκριμένα το… απλούστερο: Ένας συνεκτικός συμπλέκτης μεταφέρει τη ροπή και στους πίσω τροχούς σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης. Απλό, λοιπόν, αλλά και αποτελεσματικό! Το ίδιο ισχύει και για την ανάρτηση, για την οποία προβλέπεται πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντί κάποιου συστήματος πολλαπλών συνδέσμων. Η αλήθεια είναι ότι στη Fiat αμφιταλαντεύτηκαν για πολύ και οι πρώτες σκέψεις περιελάμβαναν την πιο προχωρημένη λύση (που υποστήριζαν ένθερμα και οι Ιάπωνες). Μετά τις πρώτες δοκιμές, όμως, αλλά και αναλύοντας το… κόστος, πείστηκαν οι Ασιάτες. Τελικά θα χρησιμοποιηθεί, όπως προαναφέρθηκε, ο ημιάκαμπτος άξονας, που συναντούμε και στο Swift, σε μια πιο εξελιγμένη μορφή. Από το μικρό της Suzuki προέρχεται και το πάτωμα του νέου SUV, φυσικά σε μια επιμηκυμένη εκδοχή! Η ιαπωνική εταιρεία θα "δώσει" επίσης και το βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 104 ίππους, σε αντίθεση με τον υπερτροφοδοτούμενο diesel, τεχνολογίας multijet, που έχει ιταλικό… διαβατήριο και 120 ίππους. Σε ό,τι αφορά τα συστήματα μετάδοσης, τα δύο μοντέλα (μην ξεχνάμε ότι το SUV θα κυκλοφορήσει και με τα λογότυπα της Suzuki) θα εφοδιάζονται με ένα και μοναδικό -χειροκίνητο- 5άρι κιβώτιο, χωρίς σχέσεις υποπολλαπλασιασμού. Η κατασκευή τους θα γίνεται στις εγκαταστάσεις της ιαπωνικής εταιρείας στην Ουγγαρία, στο Έστεργκομ, εκεί που συναρμολογείται και το Swift. Από τη γραμμή παραγωγής θα βγαίνουν ετησίως 60.000 SUV, από τα οποία λίγο περισσότερα από 20.000 θα είναι της Fiat. Και εκτός από το όνομα, άγνωστο είναι φυσικά το -έστω και κατά προσέγγιση- κόστος. Τα… στόματα στο Τορίνο είναι… ερμητικά κλειστά, ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, η τιμή του αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 18.000 και 24.000 ευρώ. Ραντεβού, λοιπόν, την ερχόμενη άνοιξη, αν και από το Φεβρουάριο, κάποιοι θα έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν τα πρώτα συμπεράσματα για τις δυνατότητες (τις μεταφορικές κυρίως) του SUV της Fiat, αφού ως επίσημο όχημα των χειμερινών ολυμπιακών αγώνων του Τορίνο θα έχει τη δική του αποστολή στα βουνά και στα χιόνια με τους αθλητές, τους VIP και τους δημοσιογράφους…
1. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι κινητήρες θα είναι δύο: Ένας βενζίνης 1,6 λίτρων με 104 ίππους και ένας turbodiesel 1,9 λίτρων με 120 ίππους.
2. Στον μπροστινό άξονα θα επιλεγεί η δοκιμασμένη λύση των γονάτων ΜακΦέρσον.
3. Ένας συνεκτικός συμπλέκτης μεταφέρει τη ροπή και στους πίσω τροχούς, σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης.
4. Για τον πίσω άξονα προβλέπεται ημιάκαμπτος άξονας, ο οποίος περνά πάνω από εκείνον της μετάδοσης.
Ένα… αστικό Sport Utility όχημα! Οι συμπαγείς διαστάσεις, η όχι και τόσο μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και η απουσία σχέσεων υποπολλαπλασιασμού, δίνουν στο SUV της Fiat περισσότερο το χαρακτήρα ενός trendy μοντέλου, που θα χρησιμοποιείται, κυρίως, στην πόλη.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό, η κονσόλα και ο πίνακας οργάνων διακρίνονται για τις καθαρές τους γραμμές. Η συγκεκριμένη φιλοσοφία παραπέμπει σαφώς στην ιαπωνική σχολή.
Δοκιμές επί δοκιμών! Το σύστημα διεύθυνσης, οι αναρτήσεις και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη βρίσκονται αυτήν την περίοδο στο στάδιο των δοκιμών και της αξιολόγησης. Το SUV κυκλοφορεί φυσικά καμουφλαρισμένο, ωστόσο με τη βοήθεια των… πληροφοριών μας και των ηλεκτρονικών υπολογιστών είμαστε σε θέση να σας δώσουμε την τελική -ουσιαστικά- εικόνα του.