Jdelis:
Ο τεχνικός έλεγχος που «τσεκάρει» αν είσαι σύμφωνος με την κατηγορία που δήλωσες, είναι ο ΤΕΛΙΚΟΣ.
Ο οργανωτής μπορεί αυτεπάγγελτα να ζητήσει την πλήρη αποσυναρμολόγηση του οχήματος, για να βεβαιωθεί ότι είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς.
Οι Τ.Ε. μπορούν, στα πλαίσια των καθηκόντων τους και ιδιαίτερα κατά τον τελικό τεχνικό έλεγχο:
• Να ζητήσουν να γίνουν σε κάποιο ελεγχόμενο αυτοκίνητο οποιοιδήποτε έλεγχοι (που μπορεί να φτάνουν μέχρι και την αποσυναρμολόγηση τμημάτων του αυτοκινήτου) κριθούν σκόπιμοι προκειμένου να διαπιστωθεί η καταλληλότητά του ή η συμφωνία του με τους τεχνικούς κανονισμούς.
• Να ζητήσουν από τον αγωνιζόμενο, στα πλαίσια των παραπάνω ελέγχων, να τους προμηθεύσει τα εξαρτήματα ή δείγματα που κρίνονται απαραίτητα.
Είναι μια διαδικασία που είναι γνώστη και εφαρμόζεται από τις αναβάσεις έως τα rally. Η εγκύκλιος
http://ethea.elpa.gr/news/closeup.php?id=252&cat=38 της ΕΘΕΑ αναφέρεται σχετικά.
Η τεχνογνωσία υπάρχει και εφαρμόζεται στους αγώνες.
Η πορεία για τα CCR είναι συγκεκριμένη. Για πρώτη φορά δοκιμάστηκε κανονισμός το 2004, το 2005 έγινε το πρώτο κύπελλο και για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκε η κατηγορία Rally. Ένα από τα λάθη που έγιναν ήταν ότι δεν συμπεριλήφθηκε και το τεχνικός κανονισμός της FIA. Αυτό θα διορθωθεί.
Το βέλτιστο επίσης θα ήταν, ο αγώνας της Ροδόπης, να θεωρηθεί σαν το ελάχιστο των προδιαγραφών και με βάση τα συμπεράσματα αυτού, να γινόταν η περαιτέρω εξέλιξη.
Η αλήθεια είναι ότι θέλουμε δουλειά ακόμα, αλλά δεν υπάρχουν και οργανωτές με ιδιαίτερη γνώση (εκπαιδεύονται όμως… : -) ). Θέλει χρόνο το θέμα.
Προς τη σωστή κατεύθυνση ήταν ο αγώνας της Θήβας.
Για τον αγώνα της Λαμίας, θα δούμε μετά το τέλος του.
Όμως ήδη μεταφέρεται τεχνογνωσία από τα συμπεράσματα της Ροδόπης, στους οργανωτές και δίνονται και οι απαραίτητες κατευθύνσεις.
Εκτιμάται ότι θα είναι μικρός (κάτω από 500 σε σχέση με τα 700 της Ροδόπης) αλλά θα έχει όλα τα συστατικά της Ροδόπης. Θα δούμε αν το μάθημα θα αποδώσει σχετικά.
Spiro:
Έχεις δίκιο, τα πράγματα μπορεί να είναι κάπου στη μέση. Δεν είναι κακό (και σίγουρα είναι οικονομικότερο σε ζημιες σε σχέση με ένα νορμάλ) να τρέχεις σε έναν έτοιμο αγώνα με κλειστές ειδικές με το 4X4.
Εκτιμώ όμως ότι είναι μια λύση ανάγκης μια και η διαδρομή είναι εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας σε σχέση με τα τετρακίνητα.
Κάνεις όμως δεν είπε να σταματήσει αυτό και ούτε τα Trail Ride – Rally Raid έχουν σχέση.
Απ’ την άλλη, το θέμα τετρακίνητοι αγώνες, στα πλαίσια CCR, μέχρι τα Trail Ride – Rally Raid ήταν σε τέλμα στην Ελλάδα.
Και ένα από τα προβλήματα ήταν το μπάχαλο με τους κανονισμούς. Ουσιαστικά ο καθένας μπορεί να φτιάξει ότι θέλει και να τρέξει.
Πόσες φορές σας έλεγξαν φέτος για περιοριστές, αλλά και πάλι με βάση ποιου κανονισμού;
Ευτυχώς, στα Trail Ride – Rally Raid, μια και είναι «νέα», θα γίνει η επιλογή του καλύτερου, ο δοκιμασμένος τεχνικός κανονισμός της FIA που είναι μια γερή βάση.
Η εμπειρία έχει δείξει ότι, μεσοβέζικες καταστάσεις, όπως πχ η ομάδα Ε στα ράλι, καταλήγουν να κάνουν χειρότερο κακό – από ότι καλό.
Η τεχνική επιτροπή της ΕΘΕΑ από το 95 προσπαθεί να μαζέψει το πρόβλημα.
Είναι κρίμα να γίνει και εδώ αυτό. Η αναρχία, αποτρέπει και την παραμικρή ελπίδα για νέους στο χώρο.
ΥΓ: Σπύρο, έχει κανένα σετ δεύτερα κλειδιά…. Με την επέμβαση στη μέση, .. δεν πήγα την Πέρσα διακοπές και… καταλαβαίνεις τώρα….
ΥΓ2: Ήδη σχεδιάζουμε με τον DOC, την ιδέα που είχε για το κυπΠΑΡΙΣσία – ΖΑΧΑΡω : -)
Κύριε Θεολόγη
Άσχετα με το τη θα κάνει η Εκάλη, θα έχετε σίγουρα θέμα με μένα, που σίγουρα θα συνεχίσω να κάνω πολυήμερους αγώνες στο μέλλον (έχω κάνει «στάση» φέτος... ). Δε ξέρω αν θα σας ρωτήσω... Τι γνώμη σας, μπορείτε φυσικά να την λέτε.
Στα χωριά υπάρχει περιορισμός ταχύτητας.
Δεν νομίζω να πιστεύετε ότι η οδήγηση σε κλειστές ειδικές, θεωρείται, πλοήγηση, γιατί αλλιώς κάπου έχετε μπλέξει τα πράγματα…
Δεν έχει ανοιχθεί κανένα «παραθυράκι» κανονισμών, οι κανονισμοί είναι εκεί. Απλώς κάποιοι δεν θέλουν να τους βλέπουν.
Πληροφορικά, μήπως θυμάστε την ποινή που είχε φάει ο οδηγός της F3, σε ένα από τα παλαιότερα ατυχήματα σε ανάβαση, όταν είχε χτύπησε τη μπαριέρα – χωρίς κάποιο τραυματισμό θεατών κ.α.;
Να αναφέρω απλώς ότι το δικαστήριο δεν το ενδιαφέρει αν ήταν «κλειστή διαδρομή ή αγώνας κλπ» αλλά ότι δεν τηρήθηκε ο ΚΟΚ.
Λυπάστε γιατί καταλαβαίνετε; Γιατί δεν καταλαβαίνετε; Γιατί έχετε κάνει λάθος;
Επαναλαμβάνω: Ιδού η Ρόδος, Ιδού και το πήδημα.
Ο κανονισμός των CCR είναι εκεί.
Τίποτα δεν σας εμποδίζει να τον χρησιμοποιήσετε και να κάνετε ένα αγώνα όπως ονειρεύεστε. Το ίδιο και τον καθένα.
Κάνετε λάθος για το ημερολόγιο της FIA/FIM.
Μάλιστα ήδη έχουμε την άδεια της FIM, αλλά ο σκοπός είναι να γίνει κάτι για όλους και όχι μόνο για τους αναβάτες.
Εκτιμώ ότι σύντομα θα τα πούμε από κοντά.