Κύριε Θεολόγη.
Προσωπικά δεν θα συνεχίσω το θέμα με χαρακτηρισμούς ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
Θα προσπαθήσω απλώς να σας απαντήσω στα θέματα που αναφέρετε, όχι γιατί χρησιμοποιώ «αποσπασματικά», όπως αναφέρετε, άρθρα, αλλά γιατί αν είναι να χρειαστεί σιγά σιγά, να κάνω παράθεση ΟΛΑ τα άρθρα της FIA, του εθνικού Αγωνιστικού κανονισμού, του γενικού κανονισμού κ.α. που οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να μελετήσει, δε θα κάνουμε τελικά αγώνες....
Όμως θα παρακαλούσα, αφού έχετε σκοπό να ασχοληθείτε με τους κανονισμούς συνολικά και όχι μεμονωμένα να πάρετε πρώτα μια γενική εικόνα και να μην καταφεύγετε σε αποσπασματική ανά χρονικό διάστημα, παράθεση άρθρων.
Η φιλοσοφία των CCR, είναι τέτοια, ώστε οι αγωνιζόμενοι, να αποδείξουν ότι μπορούν να διασχίσουν μια μεγάλη, άγνωστη διαδρομή, μέσα σε μια περιοχή, με κανονικές συνθήκες (κίνηση, χωριά κλπ), με τη βοήθεια του road book, πλοήγησης κλπ.
ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, η οποία πρέπει να είναι μέσα στα πλαίσια του KOK.
Είτε σας αρέσει είτε όχι αυτό είναι το CCR!
Οι κλειστές διαδρομές, αυτομάτως, αναιρούν τον βασικό παράγοντα ύπαρξης των CCR… δηλαδή την πλοήγηση. Οι ταχύτητες εκεί μεγαλώνουν και ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα κλασσικό αγώνα Rally. Το παιχνίδι είναι γνωστό…
Η παράγραφος για τις «κλειστές» ειδικές, κ. Θεολόγη, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ μόνο για να μπορούν να δικαιολογήσουν μικρές super ειδικές πριν ή μετά τον αγώνα. ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΑΥΤΟ.
Από κει και πέρα, αν κάποιος θέλει να το τραβήξει και να αλλοιώσει την έννοια του άρθρου αυτού, θα μπορούσε να κάνει ένα αγώνα όλο κλειστό. ΟΜΩΣ ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ RALLY KAI ΔΕΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ ΤΑ CCR.
Λυπούμαι που το λέω, αλλά η παραπάνω λογική που θέλετε να χρησιμοποιήσετε στα RALLY RAID, δοκιμαστικέ στην Ελλάδα και ΑΠΕΤΥΧΕ. Δεν ενδιαφέρει πολλούς – και είναι λογικό – να κάνουν γύρω – γύρω όλοι, σε μια κλειστή διαδρομή. ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΕΙΔΑΤΕ, δεν μπορεί να γίνει βιώσιμος τέτοιος αγώνας.
ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ αν θέλετε να τρέχετε σε κλειστή διαδρομή κανείς δεν σας εμποδίζει να το κάνετε.
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι είτε να βρείτε ένα οργανωτή να το κάνει για εσας, είτε να προσπαθήσετε να το κάνετε εσείς για τους άλλους.
Πάντα υπάρχουν και τα "κλασσικά" Rally και μπορείτε να έχετε ότι είδους έπαθλο θέλετε...
Ξεκινώντας, από το γενικό κανονισμό Trail Ride Raid 2005.
ΑΡΘΡΟ 12 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
12.1 Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, τα πληρώματα είναι υποχρεωμένα να τηρούν απολύτως τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αυτές που ορίζονται στον ειδικό κανονισμό.
Η προσπέραση επιτρέπεται, εφόσον στο συγκεκριμένο σημείο επιτρέπεται από τον ΚΟΚ και ταυτόχρονα τηρείται το μέγιστο όριο ταχύτητας.
.....
Άρα το σχετικό άρθρο της FIA υπάρχει στο γενικό κανονισμό.
Ο δικός μας ΚΟΚ είναι πιο ελαστικός στο όριο των υπόλοιπων οδών: 70 σε σχέση με άλλες χώρες που έχουν 50-60 χιλιόμετρα.
Σε κάθε περίπτωση ΠΡΕΠΕΙ οι αγωνιζόμενοι να σέβονται τον ΚΟΚ. Αυτό το αναφέρει και ο ειδικός κανονισμός ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ.
Παραβλέπετε, να αναφέρετε μάλιστα, ότι ακόμα και όταν είναι κλειστές οι ειδικές πχ σε κάποιο αγώνα του Π.Π.Ρ., για το Y.Δ.Τ. ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΚΟΚ – το ότι είναι κλειστή η διαδρομή δεν απαλλάσσει από τις ευθύνες του κανένα.
Επίσης ακόμα και σε ένα αγώνα REGULARITY, αν συμβεί ένα ατύχημα, πχ έστω με ΜΩΤ 20 χιλιόμετρα, και πάλι οι ευθύνες παραμένουν.
Απλά η ασφαλιστική, θα καλύψει το γεγονός, μέχρι του ποσού του συμβολαίου που έχει συμφωνήσει με την ΕΘΕΑ, και από κεί και πέρα ή οργάνωση και όσοι ενεπλάκησαν στον ατύχημα / δυστύχημα θα έχουν ποινικές κυρώσεις. ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΕΠΑΝΕΛΛΗΜΕΝΑ, από το χώρο των αναβάσεων έως το χώρο των Rally.
Δε γνωρίζω αν στο θέμα που δημιούργησε ο αγωνιζόμενος στην Εύβοια, η ΕΘΕΑ απάντησε γραπτώς ή προφορικώς και στο κάτω κάτω λίγο με ενδιαφέρει ο τρόπος. Είναι θέμα της ΕΘΕΑ και όχι δικό μου.
Όσον αφορά το θέμα με το Υ.Δ.Τ. μπορείτε να αποτείνετε την ερώτηση στην ΕΘΕΑ. Γνωρίζω όμως, ότι ατυχήματα με τρίτους έχουν συμβεί και έχουν αποζημιωθεί χωρίς πρόβλημα. ΓΙΑΥΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΘΕΑ.
Οι αγώνες των CCR είναι δεδομένοι. Είναι θέμα, λοιπόν επιλογής, αν κάποιος θέλει να συμμετέχει ή όχι. Αν δεν σας ικανοποιούν, μπορείτε ίσως να εφεύρετε ένα νεό "παιχνίδι" και να φροντίσετε για τους κανόνες του όπως εσείς νομίζετε. Αν και πιο "λουφαδόρικο" ίσως, κάποιοι προτιμούν την παγιωμένη και δοκιμασμένη λύση.
Δεν μπορώ να καταλάβω ειλικρινά πως τίθεται θέμα παρεμβάσεων από τον οποιονδήποτε που έχει δηλώσει ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι αγώνες αυτοί.
Δηλαδή δεν με ενδιαφέρει, αλλά θέλω να κάνω και την παρέμβαση μου;
ΜΗΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΦΥΓΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ;
Ποιες τομές σε πιο θέμα θέλετε να κάνετε;
Σε αυτό που δεν σας ενδιαφέρει; Γιατί;
Δηλαδή αν αύριο το πρωί πχ ο CUSPID, θέλει να κάνει το ΧΥΖ νεό είδος αγώνα, θα πρέπει να ρωτήσει και τη γνώμη σας;
Ευτυχώς δηλαδή που οι κανονισμοί CCR ΥΠΑΡΧΟΥΝ και έτσι δεν συζητάμε και επί της αρχής του θέματος!!!
Η αντίδρασή σας μου θυμίζει τον ηλίθιο πόλεμο που δέχτηκαν τα Trail Ride στο ξεκίνημα τους το 2003
Μέσα σε ένα χρόνο, όμως ΟΛΟΙ αποφάσισαν (ο καθένας για τους δικούς του λόγους) ότι τελικά τα Trail Ride είναι μέσα στο παιχνίδι και ... βάλθηκαν ΟΛΟΙ να κάνουν παρόμοιους αγώνες! Τσ, Τσ...
Και όχι μόνο, αυτό....
Ενώ καποιοι όργανωτές γκάριζαν, για ... μεγάλες ειδικές και... μεγάλες ΜΩΤ (30χλμ), πέρσι τέτοια επόχη στον ΑΝΘΟ και φρόντισαν να φέρουν εμποδια ώστε να μην γίνει ενιαίο έπαθλο αντοχής, φετος οι ίδιοι κάνουν ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΩΤ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΩΝ 30... τώρα ξαφνικά για τους ίδιους, δεν είναι πλεόν πρόβλημα αυτό...
Σας υπενθυμίζω ότι εδώ και 10 χρόνια ΗΔΗ γίνονται αγώνες σε δρόμους ανοικτούς στην κυκλοφορία. Η μήπως δε γνωρίζετε ούτε απο πού προέρχονται τα Trail Ride;
Αλλο....
Προφανώς δεν έχετε πάει στο Rally Raid στην Τουρκία γιαυτό τα λέτε αυτά. ΠΡΩΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΙΛΑΜΕ, για να έχουν βάση αυτά που λέμε, αλλιώς είναι, το λιγότερο που μπορώ να το χαρακτηρίσω – ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ.
To μεγαλύτερο μέρος των διαδρομών, είναι γκρέμια, πέτρα, δάσος και στεναδούρα. Έχω στη διάθεση σας πλήρες φωτογραφικό υλικό.
Τουλάχιστον αφού δεν πήγατε, να πάρετε μια ιδέα. Όμως σταματήστε την αερολογία. Υπενθυμίζω ότι το –τότε- Master Rally, πέρασε και από την Ελλάδα με δύο ειδικές. Άλλαξε κάτι αυτό;
Αν θέλετε λεπτομέρειες για τα ονόματα κλπ του ασφαλιστή, σας παραπέμπω στην Εγκύκλιο 5 της ΕΘΕΑ, όπου αναφέρονται τα πάντα.
1. DEFINITIONS – CHARACTERISTICS OF THE EVENTS
1.1 A Cross-Country event is a sporting event the itinerary of which covers the territory of one or several countries. There are three types of Cross-Country events (the Event): the Cross-Country Rally, the Cross-Country Marathon Rally (Marathon) and the Cross-Country Rally Baja
(Baja).
…..
1.4 A Baja is a Cross-Country Rally which must be run over 1 or 2 days.
1 day: maximum distance to be covered: 800 km.
2 days: maximum distance to be covered: 1200 km, with a minimum rest halt of 8 hours and a maximum of 20 hours to be observed between the two Legs.
For Bajas counting towards the International Cup, the minimum distance of the Selective Sections is 400 km.
For Bajas not counting towards the International Cup, the minimum distance of the Selective Sections is 300 km.
Ελπίζω να σας κάλυψε το παραπάνω για τα Baja...
Τέλος, εκτιμώ ότι αντί να καθόμαστε να γράφουμε με τις ΩΡΕΣ (αντιγράφοντας τους κανονισμούς) θα ήταν καλύτερο να τα συζητάγαμε από κοντά. Πολλές φορές το κείμενο δεν μεταφέρει σωστά τα συναισθήματα του συγγραφέα και γίνονται και παρεξηγήσεις!
Χαιρετισμούς
Σπύρος Κατσιμαλής