ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ TOY TRAIL RIDE ΠΗΛΙΟΥ – OFF ROAD TEAM
Ανακοίνωση σχετικά με την απόφαση αλλαγής κατηγορίας του αγωνιζόμενου "110" Σταθάκου Δημήτρη.
Ο υπογράφων, Αλυτάρχης του αγώνα και έφορος αποτελεσμάτων Δημήτρης Αθανασουλόπουλος, κατά την εισαγωγή των αποτελεσμάτων της πρώτης μέτρησης ΜΩΤ στον υπολογιστή, διαπίστωσα ότι το αυτοκίνητο με αριθμό 110 ήταν στην κατηγορία 4Χ4.
Κατά την εκκίνηση, θυμάμαι ότι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο το πλήρωμα είχε ζώνες τεσσάρων σημείων, χρώματος μπλέ, που τα δύο άνω σημεία τους βασίζονταν στο πίσω κάθισμα.
Προς έκπληξή μου, θεώρησα ότι το αυτοκίνητο εκ παραδρομής δεν είχε καταχωρηθεί στην κατηγορία Raid αλλά στην απλή 4Χ4. Έκανα την αλλαγή στον υπολογιστή επανακαταχωρώντας το αυτοκίνητο στην κατηγορία Raid, και εκδίδοντας τα αποτελέσματα με αυτά τα δεδομένα.
Από πλευρά της οργάνωσης ΔΕΝ υπάρχει ΚΑΜΙΑ άλλη επίσημη ανακοίνωση πλην της ανωτέρω, η απόφαση είναι ΟΡΙΣΤΙΚΗ και ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ και δεν επιδέχεται αμφισβήτησης.
Για το Off Road Team
Δημήτρης Αθανασουλόπουλος
Οι παρακάτω διευκρινίσεις είναι λιτές και λακωνικές, αφορούν τις απόψεις και το σκεπτικό του αλυτάρχη και δίνονται αποκλειστικά στον άμεσα ενδιαφερόμενο Δημήτρη Σταθάκο και όχι σε οποιονδήποτε άλλο "δικηγόρο" του καθώς δεν υφίσταται τέτοια υποχρέωση. Ο λόγος που δίνονται μέσω του φόρουμ 0ff-road.gr είναι ότι αποτελεί το επίσημο site της οργάνωσης και για να σταματήσουν επιτέλους οι προσωπικές ερμηνείες κανονισμών και αποφάσεων:
Διευκρινίσεις:
Α. Ο γενικός και τεχνικός κανονισμός είναι απολύτως σαφής για τα αντικείμενα που επιτρέπεται να υποστούν αλλαγή ή τροποποίηση και συγκεκριμένα για την κατηγορία 4Χ4 δεν αναφέρεται πουθενά ότι επιτρέπεται αλλαγή ή τροποποίηση των ζωνών ασφαλείας. Τελεία και παύλα επί του συγκεκριμένου, και ΔΕΝ δέχομαι καμία αντίρρηση ή προσωπική ερμηνεία περί αυτού. Το γεγονός ότι σε άλλους αγώνες, άλλου φορέα, επιτρέπεται αλλαγή ζωνών ασφαλείας δεν έχει καμία μα καμία σημασία.
Β. Ο υπογράφων την δήλωση συμμετοχής, δηλώνει ότι γνωρίζει κι έχει λάβει υπόψιν του τους κανονισμούς ασφαλείας και οριοθέτησης του οχήματός του σε μια συγκεκριμένη κατηγορία. Θέλω να πιστεύω –και είμαι σίγουρος- ότι δεν υπήρχε ενδεχόμενος δόλος στην δήλωση του οχήματος Νο 110 σε διαφορετική κατηγορία.
Γ. Ο τεχνικός έλεγχος ΠΡΙΝ τον αγώνα, έχει σκοπό να ελέγξει την καταλληλότητα των οχημάτων για τις απαιτήσεις της διαδρομής καθώς και για το αν πληροί τα στάνταρ ασφαλείας για το πλήρωμά του, και τους έτερους αγωνιζόμενους.
ΔΕΝ γίνεται για την κατάταξη των οχημάτων σε κατηγορίες, (πράγμα το οποίο επιλέγει ο αγωνιζόμενος) ή την επίλυση τυχόν τεχνικών διαφωνιών.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Αν μια μοτοσυκλέτα δηλώσει 450 κ.εκ. ενώ είναι παραπάνω, ΔΕΝ αφορά την οργάνωση! Όποιος αμφιβάλλει το αναφέρει στην οργάνωση ώστε να επιληφθεί του ζητήματος στο τέλος με επισταμένο τεχνικό έλεγχο.
Δ. Ο τεχνικός έλεγχος κατά την διάρκεια ή / και το τέλος του αγώνα, γίνεται για να διαπιστώσει ότι κατ΄ αρχήν ισχύουν τα παραπάνω και στη συνέχεια αν μια πρώτη ματιά το όχημα είναι σύμφωνο με την κατηγορία που έχει δηλώσει να αγωνίζεται. Περαιτέρω τεχνικός έλεγχος μπορεί να γίνει κατόπιν απόφασης του Τεχνικού εφόρου ή του αλυτάρχη, για την διαπίστωση παρατυπιών που τυχόν να έχουν υποψιαστεί και δεν φαίνονται με την απλή επισκόπηση.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Αν ένα όχημα κατά την διάρκεια του αγώνα χάσει τον πυροσβεστήρα του, ή οι αναβάτες του οδηγούν χωρίς ζώνες ασφαλείας, ή βγάλει την ρεζέρβα από την πίσω πόρτα ενώ του έχει υποδειχτεί να την τοποθετήσει και να την διατηρήσει εκεί για όλη την διάρκεια του αγώνα για λόγους ασφαλείας (βίδες που προεξέχουν και μπορεί κάλλιστα να τραυματίσουν μοτοσυκλετιστή που συγκρούεται από πίσω), και αυτό διαπιστωθεί από την οργάνωση, τότε αυτομάτως το όχημα τίθεται εκτός αγώνα.
Παρεμπιπτόντως, σε αυτή την παράβαση υπέπεσε και ο αγωνιζόμενος Σταθάκος, κάτι το οποίο ΔΕΝ διαπιστώθηκε έγκαιρα από την οργάνωση.Ε. Η ποινή ενός πληρώματος / οχήματος όταν δεν είναι σύμφωνο με τις τεχνικές προδιαγραφές που έχει δηλώσει, είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ*.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Αν ένα πλήρωμα / όχημα διαπιστωθεί ότι ανήκει σε άλλη κατηγορία αντί αυτής που δήλωσε, αν δηλαδή είναι πάνω από 450 κ.εκ. και έτρεχε στην κατηγορία 450, ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ από τον αγώνα.
ΣΤ. Η μέχρι τώρα στάση της οργάνωσης ήταν επιεικής με τους κανονισμούς, για να μην στεναχωρεί κανέναν. Δυστυχώς μερικοί αυτό δεν το θέλουν, αναγκάζοντάς με να αλλάξω στάση και αντιμετώπιση στο μέλλον. Σύντομα θα αναρτηθεί διευκρινιστική εγκύκλιος / παράρτημα που θα εξηγεί τα ήδη σαφώς εννοούμενα, για όσους εσκεμμένα επιμένουν να ερμηνεύουν με το δικό τους τρόπο τα "ψιλά γράμματα" των κανονισμών. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, ο εν λόγω οδηγός είχε μαζί τους και τις στάνταρ ζώνες ασφαλείας –τις οποίες όπως δήλωσε ο ίδιος θα μπορούσε να ξαναβάλει- πράγμα που από μόνο που δείχνει ότι ήξερε πολύ καλά για τον κανονισμό. Και για να το πω πιο χοντρά: "έριξε άδεια κι έπιασε γεμάτα" και του έκατσε, περνώντας τεχνικό έλεγχο καθυστερημένα και σαφώς με την ανοχή της οργάνωσης. Σε μια ώρα δύσκολη, ο Τεχνικός έφορος κοιτά για την καταλληλότητα του οχήματος, (κι όχι για την κατηγορία), αφήνοντας κάτι χωρίς έλεγχο. Επαναλαμβάνω ότι δεν θέλω να αναφερθώ –ούτε πιστεύω- σε ενδεχόμενο δόλο.
Ζ. Η οργάνωση ΔΕΝ αποποιείται των ευθυνών της και συγκεκριμένα:
- Μη ακύρωση των αγωνιζομένων που δεν τήρησαν τους κανονισμούς του αγώνα παρά την ειδοποίησή τους από την οργάνωση.
Για την μη ενημέρωση των πληρωμάτων που συμμετείχαν σε διαφορετική κατηγορία:
- Ο τεχνικός έφορος δεν έχει την υποχρέωση να αλλάξει κατηγορία, ούτε να ειδοποιήσει για ενδεχόμενη αλλαγή, παρόλα αυτά, και λόγω της ηθελημένης χαλαρότητας και καλής διάθεσης του θεσμού ώστε να μην υπάρχουν ακυρώσεις και εντάσεις, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι το/α συγκεκριμένο/α οχήματα για να γίνουν δεκτά θα πρέπει να δηλώσουν σε διαφορετική κατηγορία.
* Παράλληλα, στα Rally, λόγω της ιδιομορφίας του αγώνα, είθισται πολλά οχήματα να διαφοροποιούνται κατά την διάρκεια του αγώνα. Με αυτό το σκεπτικό, δεν ακυρώθηκε οδηγός, απλά μετατέθηκε στην κατηγορία που διαφοροποιήθηκε.
Η. Γιατί ο οδηγός δεν ειδοποιήθηκε; Γιατί μέχρι την εκκίνηση του αγώνα, δεν είχε αποφασιστεί τίποτα. Ως Αλυτάρχης δεν ήμουν σε θέση να ξέρω απέξω ποιο όχημα ανήκει σε ποια κατηγορία τη στιγμή που δίνω εκκίνηση, ώστε να ενημερωθεί ο οδηγός του εγκαίρως. Παράλληλα, κι επειδή δεν υποδείχτηκε στον οδηγό ότι το όχημά του δεν είναι σύμφωνο με την κατηγορία στην οποία έχει δηλώσει (κάτι που εξηγήθηκε στο Γ και Δ) αποφάσισα να μην αποκλειστεί το πλήρωμα αλλά να βρεθεί μια λιγότερο επώδυνη λύση, η οποία πάνω από όλα δεν θα αδικούσε άλλα πληρώματα που ήταν σύμφωνα πλήρως με τους κανονισμούς.
Θ. Το ότι δεν διαπιστώθηκαν κάποιες παραβάσεις δεν αποτελεί ούτε δικαιολογία αλλά ούτε ολιγωρία της οργάνωσης. Το ότι η αστυνομία δεν γράφει όλους τους οδηγούς που περνάνε με κόκκινο, δεν σημαίνει ότι δεν κάνει σωστά την δουλειά της. Αν ένας αναβάτης οδήγησε στην διαδρομή χωρίς κράνος, δεν μπορεί να κατηγορήσει την οργάνωση ότι του το… επέτρεψε!
Ι. Οι αποφάσεις του Αλυτάρχη είναι αυτές που είναι, κατά τη γνώμη μου σωστές και αντικειμενικές – ίσως καμιά φορά υπερβολικά αυστηρές ή υπερβολικά επιεικείς όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση. Ο εν λόγω οδηγός θα μπορούσε να ακυρωθεί καθώς οδήγησε με την ρεζέρβα εκτός της προβλεπόμενης θέσης, αλλά δεν! Θα μπορούσε να ακυρωθεί γιατί δήλωσε σε άλλη κατηγορία από την προβλεπόμενη, αλλά δεν έγινε κάτι τέτοιο. Θα μπορούσε να καταταχθεί στην κατηγορία 4Χ4 και να δεχτεί μια ποινή τουλάχιστον 20 λεπτών αλλά και πάλι επιλέχτηκε μια άλλη λύση – ΟΧΙ ποινή!
Το αν η απόφαση ήταν σωστή είναι δικό μου θέμα. ΔΕΝ έχω αδικήσει κανέναν κι ούτε θέλω να το ξεκινήσω τώρα. Ως αλυτάρχης έχω συχνά γίνει "κακός" ακόμη και με κολλητούς φίλους μου, προκειμένου να διασώσω την αντικειμενικότητα της δουλειά μου.
Κι αν φτάσω σε σημείο ως οργανωτής να κάνω κάτι λάθος, πράγμα που είναι ανθρώπινο να συμβεί, όπως κι έγινε τώρα με τον ελλιπή για μερικούς τεχνικό έλεγχο, δεν θα μπαλώσω / διορθώσω αυτό το λάθος με ένα ακόμη, αδικώντας άλλους που δεν φταίνε καθόλου. Είναι προτιμότερο αν το θέλετε ένας βαριά τιμωρημένος ένοχος (έστω και λίγο για την γνώμη του, αλλά όχι και άμοιρος των ευθυνών του…) παρά πολλοί ελαφριά αδικημένοι αθώοι.
ΙΑ. Όσον αφορά την προσωπική μου σχέση, δεν αλλάζει στο παραμικρό για κανέναν αγωνιζόμενο, πόσο μάλλον με τον dista τον οποίο εκτιμώ ως οδηγό και ως άνθρωπο. Απλώς, έτυχε και το συμβάν έγινε με τον συγκεκριμένο οδηγό.
Στον Δημήτρη Σταθάκο του βγάζω το καπέλο για τις ικανότητες / δυνατότητές του και πιστεύω και εγώ πως μια τέτοια απόφαση δεν μειώνει ούτε την παρουσία του στον αγώνα, ούτε το αποτέλεσμα του στα μάτια των συναθλητών του. Μόνο στα χαρτιά. Απλώς, κάποια στιγμή, όταν έρθετε και από την άλλη πλευρά, θα καταλάβετε πόσο δύσκολη είναι η θέση του αλυτάρχη όταν πρέπει να σέβεται πάνω από όλα τα "χαρτιά", να πάρει αποφάσεις που θίγουν, να διαφυλάξει όλους τους συμμετέχοντες και όταν πρέπει να βρει την "χρυσή τομή" της τυπικότητας και της καλής προαίρεσης ώστε να είναι όλοι ευχαριστημένοι. Κι αν όχι όλοι, τουλάχιστον οι περισσότεροι…
Αυτά από την οργάνωση.
Δημήτρης Αθανασουλόπουλος
Απαντήσεις σε άλλους φορουμίστες και επί του προσωπικού με την υπογραφή μου, δεν αντανακλούν την άποψη της οργάνωσης αλλά την απολύτως προσωπική μου.
Σας ευχαριστώ.