nivatank έγραψε:xalk έγραψε:Διάβασε τι λέει στην τάπα της βενζίνης. (μπορεί να κάνει το check engine να ανάψει). Αγνόησε το ... αν παραμένει αναμμένο πήγαινε στην αντιπροσωπία για την καθιερωμένη αλλαγή αισθητήρων.
Καλά γράφει έτσι η τάπα της βενζίνης? Οι Ρώσοι δεν παίζονται! Και ποιος ο λόγος να γίνεται κάτι τέτοιο? Δηλαδή το "check engine" έχει να κάνει και με την ποσότητα της βενζίνης? Μήπως αν υπάρχει μικρή ποσότητα δε δουλεύει σωστά η αντλία και αυτό να σηματοδοτεί πρόβλημα?
Καμία σχέση. Προφανώς αυτό που γράφει για την τάπα της βενζίνης έχει να κάνει με την πίεση της βεζίνης. Αφήνοντας την τάπα ανοικτή, αυτή αλλάζει και μπορεί να σου ανάψει το λαμπάκι. Λοιπόν επειδή αγόρασα μηχάνημα που διαβάζει τον εγκέφαλο του NIVA κάθησα και διάβασα όλο το manual οπότε γνωρίζω ακριβώς πιά, την λογική που δουλεύει ο εγκέφαλος. Σε ένα σημείο μάλιστα έχει και επιλογή για check στο Fuel System οπότε μου φαίνεται λογικό αυτό που γράφουν οι Ρώσσοι.
Θα κάνω λοιπόν μία σύντομη περιγραφή αυτών που διάβασα.
Υπάρχουν 2 είδη κωδικών. Οι active codes και οι pending codes.
Pending codes έχουμε όταν ο εγκέφαλος εντοπίσει ένα λάθος αλλά δεν το έχει επιβεβαιώσει αρκετές φορές.
Αν εντοπίσει το ίδιο λάθος πολλές φορές τότε αυτός ο κωδικός γίνεται active code και ανάβει το check engine.
Συνεπώς το ckeck engine δεν ανάβει χωρίς λόγο συνήθως. Στην περίπτωση των καινούργιων NIVA έχουμε συνήθως κάποιους αισθητήρες με προβληματάκια. Τους αλλάζουμε στην εγγύηση και λύνονται τα προβλήματα. Αν φοράς και σωστά μπουζί οι πιθανότητες για δυσλειτουργίες λιγοστεύουν.
Έκανα δοκιμή στο δικό μου NIVA βγάζοντας την φύσσα από τον αισθητήρα ανωμάλου δρόμου. Αποτέλεσμα? Το check engine δεν άναψε αλλά το μηχάνημα μου έβγαλε pending code P1617 (Rough road high signal).
Αν άφηνα την φύσσα βγαλμένη για μερικά χιλιόμετρα σίγουρα θα άναβε το check engine αφού θα γινόταν active code. Πάντως μην ανησυχείς. Αλλάζεις τους προβληματικούς αισθητήρες και όλα OK.
GEORGE