mprizolas έγραψε:Η ακαμψία ενός αυτοφερόμενου πλαισίου δεν μπορεί ούτε κατά διάνοια να φτάσει στα επίπεδα αντοχής ενός ξεχωριστού σασί με σκάλα .
Αυτό είναι μεγάλο λάθος, όπως είπα και πιο πάνω για δεδομένη τεχνολογία (μη συγκρίνουμε πχ το πλαίσιο σκάλας ενός GV2004 με το αυτοφερόμενο ενός Fiat 124) το αυτοφερόμενο έχει σαφέστατη υπεροχή απο ενα ξεχωριστό τύπου σκάλας.
Ο λόγος είναι πολύ απλός, τα φορτία στο αυτοφερόμενο πλαίσιο ακολουθούν πολύ ευνοικότερες διαδρομές.Οπότε για ίδια αντοχή χρειάζεται πολύ λιγότερο βάρος ή (συνηθέστερα) για δεδομένο βάρος έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή.
mprizolas έγραψε: Για του λόγου το αληθές πάρτε ένα τενεκέ λαδιού και κολλήστε ότι σίδερα θέλετε από κάτω του , αν το χτυπήσετε στο καίριο σημείο με αρκετή δύναμη θα λυγίσει και μαζί με αυτό και τα σίδερα που κολλήσατε . ( Προς Θεού μη με παρεξηγήσετε δε λεω ότι το 2.0 Pinin είναι κουβάς !!! ) . Τώρα αν κάνετε το ίδιο με τα σίδερα σχηματισμένα σε σασί τύπου σκάλας και βάλετε το κουβά βιδωτό πάνω στα σίδερα αυτά όπου και να το χτυπήσετε και όπως και να το χτυπήσετε δεν πρόκειται να πάθει τίποτα .
Το παράδειγμα που έφερες δεν εξηγεί γιατί το αυτοφερόμενο είναι υποδεέστερο, αυτό που λες είναι πως η συγκόληση είναι χειρότερη απο τις υλώσεις (βίδες) πράγμα που δεν ισχύει ούτως ή άλλως .
Αν θέλετε να καταλάβετε με παραδείγματα γιατί το αυτοφερόμενο υπερτερεί κάντε το εξής απλό:
Πάρτε ενα χαρτόκουτο απο οδοντόκρεμα και πάρτε και ενα χαρτόνι ίσου εμβαδού με την πλευρά του χαρτόκουτου. Το χαρτόνι ας είναι πολύ χοντρό, πχ αν το χαρτοκουτο έχει πάχος χαρτιού 2χιλιοστά το χαρτόνι ας είναι 10 χιλιοστά.
Στηρίξτε το χαρτρόκουτο σε ενα γραφείο ωστε να πατάει πχ 3εκατοστά στο γραφείο και τα υπόλοιπα 15 να είναι στον αέρα (αν υποθέσουμε πχ πως έχει μήκος 18 εκατοστά). Κάντε το ίδιο και με το χοντρό χαρτόνι και αρχίστε να τοποθετείτε στο ελευθερο άκρο και των δύο κέρματα.
Θα δείτε πως το χαρτόνι όσο χοντρό και να είναι θα λυγίσει ΠΟΛΥ νωρίτερα απο το χαρτόκουτο, δηλαδή θα αντέξει στο άκρο του πολύ λιγότερα κέρματα πριν τσακίσει.
Ο λόγος είναι πως λόγο της χωρικής κατασκευής του χαρτόκουτου σε σχέση με την ας πούμε δισδιάστατη του χαρτονιού τα φορτία στο πρώτο ακολουθούν πολύ ευνοικότερες οδούς και εν τέλει καταπονούν πολύ λιγότερο την κατασκευή.
mprizolas έγραψε:Το ξαναλέω και όσο και να μην αρέσει σε κάποιους , είναι τυχαίο που τα επαγγελματικά χτίζονται σε σασί τύπου σκάλας ?? .
Φυσικά και δεν είναι τυχαίο, Στις συγκεκριμένες εφαρμογές έχουν άλλα πλεονεκτήματα με κυριότερο το κόστος.Η αναλογία ακαμψία/βάρος δεν έχει μεγάλη σημασία σε φορτηγά ή τράκτορες και δεν μπορεί να ισοσκελίσει τα πλεονεκτήματα στη συγκεκριμένη εφαρμογή του πλαισίου σκάλας (πχ σε ενα σασί μπορούν να τοποθετηθούν διάφορες καρότσες, ανατρεπόμενο, βυτίο, φορτηγό κλπ).
Το οτι τα επαγγελματικά οχήματα (τα φορτηγά/λεωφορεία δηλαδή) χρησιμοποιούν πλαίσιο σκάλας δεν σημαίνει πως το τελευταίο είναι και πιο άκαμπτο.
mprizolas έγραψε:Το Pinin είναι ένα πολύ ωραίο αυτοκίνητο για οικογενειάρχες , να πηγαίνεις σε χιονοδρομικά και παραλίες να ρίχνεις το βαρκάκι σου . Όποιος έχει αμφιβολίες μπορεί να μου δανείσει το Pinin του για να δει πόσο άκαμπτο είναι το πλαίσιο του ......
Πως θα αξιολογήσεις την ακαμψία του πλαισίου του Πινίν?