Camelius έγραψε:jimbardis έγραψε:Αν δεν κάνω λάθος μόνο το κεντρικό μπλοκάρει οχί όλα.
Ποια η διαφορά του κάρου?
Αν και εγώ δεν κανω λάθος (οι πιο ειδικοι θα μας πουνε) οταν λεμε καρο εννοουμε οτι μπλοκαρουν ΟΛΑ τα διαφορικα αρα και οι 4 τροχοι γυριζουν με την ιδια ακριβως ταχυτητα βλεπε Unimog. Ενω το Niva απλα μπλοκαρει το κεντρικο. Ελληνιστι λοιπόν αν χασεις εναν μπροστινο τροχο και εναν πισω κολλησες.
Σωστα τα λέω μεγάλοι αρχηγοι;
Βασιλης
Απολυτα σωστος!!!
Γενικές οδηγίες προς ναυτιλλόμενούς:
Στο χιόνι:
Eξαρτατε από τι λάστιχα φοράς (μέγεθος- τύπο) καθώς επίσης από το τι εννοείς λέγοντας χιόνι 20cm 30cm ή 60cm ???
Αν εννοείς έως 30 και είναι σαθρό τότε ο σκοπός είναι να το διώξεις έως ότου βρεις σταθερό έδαφος για να έχεις την απαιτούμενη πρόσφυση για να κινηθείς , εκεί αν έχεις στενά λάστιχα από Α/Τ και πάνω και καλή τετρακινηση δεν χρειάζεσαι αλυσίδες αν όχι σε όλες τις άλλες περιπτώσεις χρειάζεσαι!!!!
Αν το χιόνι έχει πάλι πάχος έως 30cm και είναι σφιχτό λόγο χαμηλής θερμοκρασίας τότε δεν θες με κανένα τρόπο να το σκάψεις μέχρι κάτω γιατί τότε θα ντακαρεις το αυτοκίνητο στη μέση και κλαυτά, όποτε ο σκοπός είναι να κινηθείς σε όσο λιγότερο βάθος μπορείς αλλά και να έχεις πρόσφυση και ο μόνος τρόπος είναι ή να έχεις καλά Α/Τ και πάνω πάλι στενά λάστιχα ή σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αλυσίδες και να κινείσαι απαλά με αργά και λίγο γκάζι ούτος ώστε να μην χαζοσπινιαρει σκάψει και σε ντακαρει!!!!
Από εκεί και πάνω σε πάχος μεγαλύτερο των 30-35-40 cm θέλει γνώση εμπειρία και ένα Καλο εργάτη καλές αλυσίδες δυο με τρία φτυάρια μαζί με δυο τρεις φίλους παρέα για να πας!!!!!!!
Που βάζουμε αλυσίδες (ποιο άξονα ):
Εάν έχει μπλόκε μεσαίο διαφορικό τότε μπορείς να βάλεις αλυσίδες σε ένα απ τους δυο άξονες ή και στους δυο αλλά ποτέ μια μπροστά και μια πίσω που βλέπω ότι ορισμένοι κάνουν κάνοντας ουσιαστικά μια τρύπα στο νερό διότι ένα νορμάλ διαφορικό δίνει την κίνηση πάντα στον τροχό που έχει την λιγότερη πρόσφυση!
Αν δεν έχει μεσαίο διαφορικό με δυνατότητα μπλοκαρίσματος 50%-50% μπρος πίσω τότε 4 αλυσίδες είναι κανόνας γιατί το αποτέλεσμα θα είναι να σπινάρουν οι τροχοί που δεν έχουν!!!
Υπάρχουν βέβαια συστήματα μετάδοσης 4x4 αυτόματα όπως στο CRV της HONDA που θεωρητικά όταν οι τροχοί του ενός άξονα δεν έχουν πρόσφυση τότε δίνουν κίνηση στον άλλο, αλλά στην πράξη και στο χιόνι αυτό έχει προβλήματα.!!!!
Εγώ αν βάλω 2 μόνο τις βάζω μπροστά ανεξαρτήτως αν είναι ανηφόρα η κατηφόρα ! Αλλά έχω δυνατότητα μπλοκαρίσματος του μεσαίου.
Το ιδανικό και σε αυτή την περίπτωση είναι 4 αλυσίδες!!!