Γεια σου φίλε μου! Βλέπω πάει καιρός από τότε που έχεις κάνει την ερώτηση σου έτσι δεν μπορώ να ξέρω αν έχεις βρει άκρη ή όχι, παρόλα αυτά θα προσπαθήσω να απαντήσω στα ερωτήματα σου όσο το δυνατόν καλύτερα και ελπίζω να σε καλύψω!!!
Στο δια ταύτα λοιπόν!!!
Ερώτηση Νο1:
Πρέπει να χρησιμοποιήσω τις κατώτερες τιμές από τα όρια που δίνει αρχικά ή τις τιμές που αναφέρει στην διαδικασία στο τέλος της σελίδας?
Απάντηση:Ανάλογα με την θερμοκρασία του περιβάλλοντος (ανά εποχή: χειμώνας, καλοκαίρι) ρυθμίζουμε το διάκενο αναλόγως, π.χ. το καλοκαίρι θα έπρεπε να ρυθμίζουμε το διάκενο προς το ανώτατο όριο, μιας και και οι θερμοκρασίες είναι μεγαλύτερες άρα και οι καταπονήσεις, επομένως και οι διαστολές των υλικών.
Για τον λόγο αυτό και προκειμένου να αποφύγουμε το λύσε δέσε τις βαλβίδες τις ρυθμίζουμε συνήθως στο μέσο περίπου του φάσματος που δίνει το manual.
Έτσι για το NF500 (κατά συνέπεια και για τα CF500 & YMC500), αυτό σημαίνει διάκενο εισαγωγής 0,08mm και διάκενο εξαγωγής 0.20mm. Για να το πετύχεις αυτό χρησιμοποιείς τις αντίστοιχες διαβαθμίσεις των φίλερ.
Και πάλι εδώ επειδή στο εμπόριο βρίσκεις φίλερ με λίγες διαβαθμίσεις (συνήθως ανά 0,05mm) αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσεις το 0,10 για την εισαγωγή και το 0,20 για την εξαγωγή. Όπως ακριβώς σου λέει και ο κατασκευαστής στο τέλος της σελίδας!!!
Ερώτηση Νο2:
Από την εμπειρία σας οι τιμές που δίνει ο κατασκευαστής για έναν 500άρι κινητήρα σας φαίνονται υψηλές, χαμηλές ή φυσιολογικές?
Απάντηση:Τα διάκενα είναι λογικά για 500άρη κινητήρα! Αλλά όπως και να το κάνεις δεν έχουν άμεση συνάρτηση με τα κυβικά όσο με την γεωμετρία που θέλει να τηρήσει ο κατασκευαστής στον κινητήρα!!!
Ερώτηση Νο4:
Σε κάποιο σημείο στην παραπάνω φωτό λέει πως πρέπει να γυρίσουμε τον στρόφαλο μέχρι να δούμε το σημάδι, για να είναι το πιστόνι στο άνω νεκρό σημείο, εδώ θέλω να κάνω δύο υπο-ερωτήσεις! α) κάθε φορά που βλέπω το σημάδι ο κινητήρας θα βρίσκετε στο άνω νεκρό σημείο και στην φάση της συμπίεσης? και β) τον στρόφαλο με ποια φορά πρέπει να τον γυρίσω προκειμένου να βρώ το σημάδι μιας και δεν αναφέρει κάτι για την φορά περιστροφής, έχει κάποια σημασία ή όχι?
Απάντηση:Το ότι σου λέει πως πρέπει να βρίσκετε στην φάση συμπίεσης έχει την σημασία του καθώς σε αυτή την φάση ο εκκεντροφόρος δεν πατάει καθόλου τα κοκοράκια, έτσι οι βαλβίδες είναι απόλυτα κλειστές, ο κινητήρας είναι τετράχρονος άρα ο κύκλος λειτουργίας του, πραγματοποιείτε σε δύο περιστροφές του στροφάλου (720 μοίρες) άρα το πιστόνι θα έρθει δυο φορές στο άνω νεκρό σημείο μια στην φάση συμπίεσης και μια στην φάση εκτόνωσης.
Άρα μόνο μια από τις δύο φορές που βλέπεις το σημάδι το πιστόνι βρίσκετε στο ΑΝΣ και σε φάση συμπίεσης!!! Για να το βρεις υπάρχει ένας εύκολος και πρακτικός τρόπος:
Βγάζεις το μπουζί προκειμένου η όποια συμπίεση να διαφεύγει από την τρύπα του μπουζί και αρχίζεις να γυρίζεις αργά το στρόφαλο από το recoil starter (δηλαδή αρχίζεις να τραβάς το σχοινί εκκίνησης, σε αυτό το σημείο να σου απαντήσω πως η φορά που πρέπει να περιστρέψεις τον στρόφαλο είναι η ίδια με τη φορά που γυρίζει το μοτέρ όταν δουλεύει) και κοιτάς το κοκοράκι των βαλβίδων εισαγωγής.
Κάποια στιγμή όπως γυρίζεις το στρόφαλο βλέπεις να ανοίγουν οι βαλβίδες εισαγωγής και μετά να κλείνουν. Μόλις κλείσουν από εκεί και μετά, την επόμενη φορά που θα εμφανιστεί το σημάδι βρίσκεσαι στο ΑΝΣ σε φάση συμπίεσης. Επιπλέον, όταν είσαι στο ΑΝΣ σε φάση συμπίεσης μπορείς να νιώσεις τα διάκενα των βαλβίδων παίζοντας με το χέρι τα κοκοράκια. Αντίθετα, στο ΑΝΣ στη φάση εκτόνωσης τα κοκοράκια πιέζουν της βαλβίδες και είναι σφιχτά-τελείως ακίνητα.
Ερώτηση Νο5:
Μήπως έχει κάνει κανείς ρύθμιση σε cfmoto 500 ή σε newforce 500 και ξέρει κάμια έξτρα συμβουλή για την ρύθμιση των βαλβίδων.
Απάντηση:Όντας ιδιοκτήτης NF500 και έχοντας κάνει στο παρελθόν ρύθμιση διακένου έχω να σου πω τα εξής:
- Για να κάνεις σωστά την ρύθμιση καλό είναι να προμηθευτείς ένα ειδικό εργαλείο για την ρύθμιση του ρεγουλατόρου όπως αυτό εδώ
- Για να κάνεις την σωστή ρύθμιση πρέπει να ξεσφίξεις λίγο το κόντρα παξιμάδι καθώς και τον ρεγουλατόρο, έπειτα να βάλεις το κατάλληλο φίλερ ανάμεσα στο στέλεχος της βαλβίδας και στο κοκοράκι και να αρχίζεις να στρίβεις (δεξιόστροφα) τον ρεγουλατόρο με το ειδικό εργαλείο μέχρι να νιώσεις μια μικρή αντίσταση (του ρεγουλατόρου στο φίλερ) εκεί σταματάς σφίγγεις το κόντρα παξιμάδι με ένα 9άρι κλειδί και αρχίζεις να κινείς το φίλερ μπρος πίσω ανάμεσα σε κοκοράκι και βαλβίδα, πρέπει να κινείτε με ευκολία χωρίς να "γαντζώνει" αλλά ούτε και να "κολυμπάει"
Βέβαια μιας και έχεις τον φίλο σου που γνωρίζει από τέτοιες δουλειές όπως λες δεν θα είναι δύσκολο να τις ρυθμίσει αν και πρέπει να σου πω πως είναι χρονοβόρα διαδικασία και θέλει μεγάλη προσοχή!!!
Ελπίζω να σε βοήθησα! Καλά μαστορέματα!!!