Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Τα πάντα για τους μηχανοκίνητους Μαραθώνιους, όπου συμμετέχουν μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα με βασικό στοιχείο την σβελτάδα και την πλοήγηση

Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό superspy » 07 Δεκ 2009, 18:40

Ύστερα από την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στο TrailTrack, με την εφαρμογή του σε πραγματικές συνθήκες αγώνα, κυρίως στο Hellenic Rally Raid (αλλά και στο A-Adventure Marathon), κρίνεται σκόπιμο να προστεθούν τα παρακάτω άρθρα στους κανονισμούς.

Τουλάχιστον για το Hellenic Rally Raid 2010.


Τα άρθρα βασίζονται στον κανονισμό της FIA για τα Cross-Country Rally Raid και εκτιμούμε ότι θα λύσουν αρκετά θέματα (όρια λειτουργίας κλπ). Έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές.

Υπενθυμίζουμε ότι ήδη απο την FIA υπάρχει μεθοδολογία για τον τρόπο σήμανσης των σημείων ελέγχου ταχύτητας στα Road Book.

Συγκεκριμένα η είσοδος σε σημείο ελέγχου σημειώνεται ευκρινώς με DΖ και τις συντεταγμένες του σημείου. Η έξοδος σημειώνεται με FZ και συντεταγμένες σημείου.



25. Ζώνη ελέγχου ταχύτητας – Ορισμοί

25.1 Είσοδος σε ένα σημείο ελέγχου


Η αρχή μιας ζώνης ελέγχου ταχύτητας θα περιγράφεται στο roadbook με ένα σήμα DZ και με ένα waypoint (συντεταγμένες).
Οι αγωνιζόμενοι απαγορεύεται να περάσουν / αποφύγουν το σημείο σε απόσταση μεγαλύτερη των 90 μέτρων (ακτίνα) με ποινή όμοια με αυτή που ορίζεται για την περίπτωση χαμένου σημείο διέλευσης.
90 μέτρα πριν από αυτό το waypoint οι αγωνιζόμενοι θεωρούν ότι πλησιάζουν στην αρχή ζώνης ελέγχου ταχύτητας.
Τα 90 μέτρα μετά το waypoint, θεωρείται σαν «όριο ασφαλούς καταγραφής» της εισόδου στο σημείο ελέγχου ταχύτητας.

25.2 Η ζώνη ελέγχου
Για μια σημειωμένη στο roadbook ζώνη ελέγχου ταχύτητας, ένας αγωνιζόμενος δεν μπορεί να επικαλεσθεί άγνοια των ορίων αυτής. Η ταχύτητα του αγωνιζόμενου θα πρέπει να περιορισθεί στα 30 ή στα 50 χιλιόμετρα, κατά την επιλογή του οργανωτή, μεταξύ του σημείου εισόδου και το σημείου εξόδου από την ζώνη αυτή, άσχετα με την πορεία που θα ακολουθηθεί μεταξύ αυτών των δύο σημείων.

25.3 Έξοδος από τη ζώνη ελέγχου
Το τέλος της ζώνης ελέγχου θα περιγράφεται στο roadbook με ένα σημείο FZ και με ένα waypoint (συντεταγμένες). Ο χώρος γύρω από αυτό το σημείο και σε ακτίνα 90 μέτρων, θεωρείται «όριο ασφαλούς καταγραφής» για να αποφευχθούν διαφωνίες σχετικά με την ταχύτητα.
Οι αγωνιζόμενοι μπορούν να επιταχύνουν από το σημείο του waypoint.

26. Διαδικασία ελέγχου

26.1 Καθόλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο αγωνιζόμενος είναι υπεύθυνος για την λειτουργία του μηχανισμούς καταγραφής / GPS που έχει παραλάβει από τον οργανωτή.

26.2 Οι μονάδες καταγραφής / GPS πρέπει να λειτουργούν και να παραμείνουν στην θέση / σύνδεση που έχει ορίσει ο οργανωτής, με όλα τα εξαρτήματα τους συνδεδεμένα και σε λειτουργεία, καθόλη τη διάρκεια ενός σκέλους και κάθε φορά που το όχημα φεύγει από το bivouac.

26.3 Κάθε συμβάν που οφείλεται στον αγωνιζόμενο (απώλεια, καταστροφή, θέση εκτός λειτουργίας, κλπ) και καταστεί αδύνατη την λειτουργία / καταγραφή ή / και κάθε προσπάθεια χειραγώγησης / απόκρυψης στοιχείων αναφερόμενη από έναν τεχνικό των καταγραφικών / GPS του οργανωτή, με ευθύνη του τεχνικού εφόρου μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό του αγωνιζόμενου.

26.4 Οποιαδήποτε στιγμή, ένας εκλεκτής στο τέλος μιας επιλεγμένης διαδρομής ή / και στο τέλος του σκέλους, μπορεί να ελέγξει ότι πράγματι ο αγωνιζόμενος πέρασε από όλα τα υποχρεωτικά σημεία διέλευσης και ότι δεν έχει πραγματοποιήσει κάποια υπέρβαση ταχύτητας.

26.5 Με την ευθύνη του τεχνικού εφόρου, ένας τεχνικός καταγραφής / GPS ελέγχει τα δεδομένα, κάθε μέρα, τουλάχιστον των δέκα πρώτων αγωνιζόμενων στην επιλεγμένη διαδρομή και στη γενική κατάταξη, για να εξακριβωθεί ότι έχουν ακολουθήσει την υποχρεωτική διαδρομή.

26.6 Με ευθύνη του τεχνικού εφόρου, ο τεχνικός καταγραφής / GPS σημειώνει τις παραβάσεις και ενημερώνει τον αγωνιζόμενο (ή έναν εκπρόσωπο του νόμιμα διαπιστευμένο στον αγώνα).

26.7 Σε περίπτωση αμφιβολιών ένας τεχνικός καταγραφής / GPS διαβάζει τα δεδομένα από μια μονάδα καταγραφής. Η μονάδα μπορεί να αποσφραγιστεί / σφραγιστεί στο όχημα από ένα τεχνικό με την παρουσία του αγωνιζόμενου ( ή ενός εκπρόσωπου του νόμιμα
διαπιστευμένο στον αγώνα)




Ευελπιστούμε στην εποικοδομητική συζήτηση επι του θέματος.

Εικόνα

Εικόνα
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6821
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό geco » 07 Δεκ 2009, 19:45

Σαφέστατο !!!

Και έτσι πρέπει. Να γνωρίζουμε ΠΟΥ αρχίζει και ΠΟΥ τελειώνει ο περιορισμός ταχύτητος! Τώρα αν είναι στα Γαλλικά, στα Αγγλικά ή στα ... Σουαχίλι, δεν έχει πολύ σημασία.

Μιά ερώτηση :
Το Trail Track δούλεψε τέλεια στο Ηellenic !!! Ξέραμε ότι παρακολουθείται ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ η πορεία, η θέση και η ταχύτητα καθενός. Όμως οι συμμετοχές ήταν λίγες. Τι θα γίνει με πολλαπλάσιες συμμετοχές; Θα είναι το ίδιο αποτελεσματικό;
Ένας στο χώμα - χιλιάδες στον αγώνα !
Άβαταρ μέλους
geco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1524
Εγγραφή: 03 Μαρ 2004, 13:47
Τοποθεσία: Όπου έχει χώμα !

Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό megalexandros » 07 Δεκ 2009, 20:23

Σαφες ο κανονισμος!!!Λογικη η απορια του GECO.Μιλαμε για μεγαλο ρουφιανο ::wink:
Άβαταρ μέλους
megalexandros
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 340
Εγγραφή: 22 Μάιος 2009, 22:14

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό superspy » 07 Δεκ 2009, 20:25

geco έγραψε:Σαφέστατο !!!

Και έτσι πρέπει. Να γνωρίζουμε ΠΟΥ αρχίζει και ΠΟΥ τελειώνει ο περιορισμός ταχύτητος! Τώρα αν είναι στα Γαλλικά, στα Αγγλικά ή στα ... Σουαχίλι, δεν έχει πολύ σημασία.

Μιά ερώτηση :
Το Trail Track δούλεψε τέλεια στο Ηellenic !!! Ξέραμε ότι παρακολουθείται ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ η πορεία, η θέση και η ταχύτητα καθενός. Όμως οι συμμετοχές ήταν λίγες. Τι θα γίνει με πολλαπλάσιες συμμετοχές; Θα είναι το ίδιο αποτελεσματικό;


Ναι! Ήδη από την προηγούμενη εφαρμογή του είναι πλεόν σε Modules που "τρέχουν" ανεξάρτητα χωρίς να εμπλέκεται το ένα με το άλλο.
Φυσικά με περισσότερες συμμετοχές, θα χρειαστούν περισσότερα άτομα / τεχνικοί υποστήριξης.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6821
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό superspy » 07 Δεκ 2009, 20:27

megalexandros έγραψε:Σαφες ο κανονισμος!!!Λογικη η απορια του GECO.Μιλαμε για μεγαλο ρουφιανο ::wink:



Με τα 90 μέτρα όριο "λύνεται" και το θέμα αμφιβολειών.

Μην ξεχνάμε πάντως ότι η μεγαλύτερη αξιοποίηση του συστήματος είναι για την θέση / κατάσταση των αγωνιζομένων. Πραγματικό εργαλείο για τον υπεύθυνο ασφαλείας πλέον.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6821
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό fokion » 07 Δεκ 2009, 22:09

Ερωτηση 1η
τα Waypoints θα ειναι ΚΑΙ σημειωμενα επι του δρομου με πινακιδες ή μονο με τις συντεταγμενες??
Ερωτηση 2η
στην περιμετρο των 90 μετρων ΠΡΙΝ την διελευση απο το waypoint ο περιορισμός ταχυτητας ισχυει ( αντιστοιχα φευγοντας μετα το waypoint ) ή θα αποτελει μια "γκριζα ζωνη" οπου καπου μεσασε αυτη θα πρεπι να εχει φρεναρει επαρκως ωστε βγαινοντας να εχει ηδη σταθεροποιησει την ταχυτητα του???

οι ανωτερω ερωτησεις βασιζονται και στο γεγονός οτι ακομα και 2 ιδια gps να βαλεις διπλά διπλα ιδιο στιγμα δεν δινουν.. οποτε ειναι μαλλοναναμενομενη μια ασυμφωνια μεταξυ του gps - ρουφιανου ( χαριτολογόντας ) και του πιθανός χρησιμοποιουμενου απο το πληρωμα.
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό stavrosd » 07 Δεκ 2009, 23:00

Κατατοπιστικότατο και σαφέστατο.
Αν κατάλαβα σωστά τα 90 μέτρα είναι για να μήν υπάρχει θέμα ακρίβειας απο το GPS! Άρα να μή ξανασυμβεί για 10-20 μέτρα να μπαίνουν ποινές! Απο τα 90 μέτρα αποκλειση απο το Waypoint και πάνω βαράει κανονικά και ας ήταν στην πραγματικότητα 80 μέτρα!
Μία χαρά μου ακούγεται!
Επίσης θεωρώ σκόπιμο για περιπτώσεις που τα σημεία δεν είναι ξεκάθαρες τουλίπες (πχ πρίν απο σάρες ή σε δρόμους που γίνονται γκρέμια χωρίς κάποιο ευδιάκριτο σημείο αναφοράς)να μπαίνει κάποια σήμανση απο την οργάνωση!
Άβαταρ μέλους
stavrosd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 20 Μαρ 2006, 13:46

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό geco » 07 Δεκ 2009, 23:49

fokion έγραψε:Ερωτηση 1η
τα Waypoints θα ειναι ΚΑΙ σημειωμενα επι του δρομου με πινακιδες ή μονο με τις συντεταγμένες;


Σωστός ο Φωκίων!

Θα πρότεινα οι πινακίδες να έχουν φωτισμό με LED (Light Emmision Diode) ή ΝΕΟΝ ώστε να είναι ευδιάκριτες !
Ένας στο χώμα - χιλιάδες στον αγώνα !
Άβαταρ μέλους
geco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1524
Εγγραφή: 03 Μαρ 2004, 13:47
Τοποθεσία: Όπου έχει χώμα !

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό superspy » 08 Δεκ 2009, 01:32

fokion έγραψε:Ερωτηση 1η
τα Waypoints θα ειναι ΚΑΙ σημειωμενα επι του δρομου με πινακιδες ή μονο με τις συντεταγμενες??
Ερωτηση 2η
στην περιμετρο των 90 μετρων ΠΡΙΝ την διελευση απο το waypoint ο περιορισμός ταχυτητας ισχυει ( αντιστοιχα φευγοντας μετα το waypoint ) ή θα αποτελει μια "γκριζα ζωνη" οπου καπου μεσασε αυτη θα πρεπι να εχει φρεναρει επαρκως ωστε βγαινοντας να εχει ηδη σταθεροποιησει την ταχυτητα του???

οι ανωτερω ερωτησεις βασιζονται και στο γεγονός οτι ακομα και 2 ιδια gps να βαλεις διπλά διπλα ιδιο στιγμα δεν δινουν.. οποτε ειναι μαλλοναναμενομενη μια ασυμφωνια μεταξυ του gps - ρουφιανου ( χαριτολογόντας ) και του πιθανός χρησιμοποιουμενου απο το πληρωμα.



Απάντηση 1
Φυσικά με συντεταγμένες στο RoadBook :shock:

Απάντηση 2
Φωκίων ρίξε μια ματιά στο σχήμα παραπάνω. Τα 90 μέτρα είναι μια περίμετρος γύρω από το waypoint, ωστε να μην υπάρχουν αμφιβολίες. Ο αγωνιζόμενος φρενάρει πριν από το σημείο και 90 μέτρα μετά από το σημείο πέφτουν οι ποινές.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6821
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό superspy » 08 Δεκ 2009, 01:36

stavrosd έγραψε:Κατατοπιστικότατο και σαφέστατο.
Αν κατάλαβα σωστά τα 90 μέτρα είναι για να μήν υπάρχει θέμα ακρίβειας απο το GPS! Άρα να μή ξανασυμβεί για 10-20 μέτρα να μπαίνουν ποινές! Απο τα 90 μέτρα αποκλειση απο το Waypoint και πάνω βαράει κανονικά και ας ήταν στην πραγματικότητα 80 μέτρα!
Μία χαρά μου ακούγεται!
Επίσης θεωρώ σκόπιμο για περιπτώσεις που τα σημεία δεν είναι ξεκάθαρες τουλίπες (πχ πρίν απο σάρες ή σε δρόμους που γίνονται γκρέμια χωρίς κάποιο ευδιάκριτο σημείο αναφοράς)να μπαίνει κάποια σήμανση απο την οργάνωση!


Ο οργανωτής εννοείται ότι κάνει δουλειά πριν από τον αγώνα και σχεδιάζει κατάλληλα τις τουλίπες.
Φυσικά δεν μπαίνει σήμανση, αλλά σχεδιάζεται τουλίπα.

Παρεμπιπτόντως οι ζώνες ελέγχου ταχύτητας έχουν νόημα σε κατοικημένες περιοχές, έτσι; Στα επικίνδυνα σημεία αρκεί μια αναφορά. Υπάρχει προβλεπόμενη σηματοδότηση για τις τουλίπες από την FIA και ήδη τη χρησιμοποιούμε, (ή έτσι θα έπρεπε). ;-)
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6821
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό superspy » 08 Δεκ 2009, 01:36

geco έγραψε:
fokion έγραψε:Ερωτηση 1η
τα Waypoints θα ειναι ΚΑΙ σημειωμενα επι του δρομου με πινακιδες ή μονο με τις συντεταγμένες;


Σωστός ο Φωκίων!

Θα πρότεινα οι πινακίδες να έχουν φωτισμό με LED (Light Emmision Diode) ή ΝΕΟΝ ώστε να είναι ευδιάκριτες !


ΝΕΟΝ Φωσφοριζέ ίσως; Σεμπλεδακι ή σεροζακι; :-) :-) :-)
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6821
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Δημοσίευσηαπό stavrosd » 08 Δεκ 2009, 02:19

superspy έγραψε:
Παρεμπιπτόντως οι ζώνες ελέγχου ταχύτητας έχουν νόημα σε κατοικημένες περιοχές, έτσι; Στα επικίνδυνα σημεία αρκεί μια αναφορά. Υπάρχει προβλεπόμενη σηματοδότηση για τις τουλίπες από την FIA και ήδη τη χρησιμοποιούμε, (ή έτσι θα έπρεπε). ;-)


Στον αγώνα του Αλέκου υπήρχαν αρκετά κομμάτια που είχαν όριο 40 απλά γιατί ήταν επικίνδυνα (πέραν του δέοντος).Κομμάτια με γκρέμια που δε θα φτάναμε στον πάτο σε συνδυασμό με πλαγιές πολύ ύποπτες για κατολισθήσεις(ειχε αδέσποτα κοτρώνια παντού).
Θεωρώ οτι τέτοια μέτρα συμβάλουν σημαντικά στην ασφάλεια αφού εμεις μέσα στην κ@βλα μας ουτε που το παίρνουμε χαμπάρι! 8)
Τουλάχιστον για τις κατηγορίες που δεν θα έχουν cage θεωρώ οτι θα πρέπει να εφαρμόζονται τέτοια μέτρα!
Άβαταρ μέλους
stavrosd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 20 Μαρ 2006, 13:46

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό Dr.Format » 08 Δεκ 2009, 13:57

Μετά από την ελάχιστη εμπειρία 2,5 αγώνων με το σχετικό σύστημα ελέγχου - καταγραφής / GPS, μπορώ να πω ότι είναι κάτι που έλειπε από τους αγώνες του χώρου μας. Οι προτάσεις του superspy είναι στην σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειάζονται την βοήθεια όλων μας ώστε να βελτιωθούν. Ορίστε μερικές παρατηρήσεις και προτάσεις, για να αρχίσει ο προβληματισμός:

26.1 Καθόλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο αγωνιζόμενος είναι υπεύθυνος για την λειτουργία του μηχανισμούς καταγραφής / GPS που έχει παραλάβει από τον οργανωτή.

26.3 Κάθε συμβάν που οφείλεται στον αγωνιζόμενο (απώλεια, καταστροφή, θέση εκτός λειτουργίας, κλπ) και καταστεί αδύνατη την λειτουργία / καταγραφή ή / και κάθε προσπάθεια χειραγώγησης / απόκρυψης στοιχείων αναφερόμενη από έναν τεχνικό των καταγραφικών / GPS του οργανωτή, με ευθύνη του τεχνικού εφόρου μπορεί να οδηγήσει στον αποκλεισμό του αγωνιζόμενου.
Εδώ πρέπει να υπάρχει ρητή αναφορά στο ποιά ακριβώς είναι η ευθύνη του αγωνιζόμενου, ώστε να μην υπάρξει θέμα παρερμηνείας ή άνισης μεταχείρισης.

Πέραν της τυπικής ευθύνης σωστής εγκατάστασης και (διατήρησής της), υπάρχει το ενδεχόμενο, το gps να μην κάνει λήψη δορυφόρων σε κάποιο(-α) τμήμα(-τα) της διαδρομής. Ποιά είναι τότε η ευθύνη του αγωνιζόμενου και πως τεκμηριώνεται ότι δεν ευθύνεται αυτός για την απώλεια καταγραφής ?


26.4 Οποιαδήποτε στιγμή, ένας ελεγκτής στο τέλος μιας επιλεγμένης διαδρομής ή / και στο τέλος του σκέλους, μπορεί (ή οφείλει ?) να ελέγξει ότι πράγματι ο αγωνιζόμενος πέρασε από όλα τα υποχρεωτικά σημεία διέλευσης και ότι δεν έχει πραγματοποιήσει κάποια υπέρβαση ταχύτητας.

26.5 Με την ευθύνη του τεχνικού εφόρου, ένας τεχνικός καταγραφής / GPS ελέγχει τα δεδομένα, κάθε μέρα, τουλάχιστον των δέκα πρώτων (ή υποχρεωτικά όλων ?) αγωνιζόμενων στην επιλεγμένη διαδρομή και στη γενική κατάταξη, για να εξακριβωθεί ότι έχουν ακολουθήσει την υποχρεωτική διαδρομή.
Η διέλευση από τα ΣΕΔ & ΣΕΧ καθώς και η πιστή τήρηση της διαδρομής του δρομοβιβλίου, είναι υποχρεωτική από τον κανονισμό. Συνεπώς θα πρέπει να ελέγχεται για όλους ανεξαιρέτως τους αγωνιζόμενους.


26.6 Με ευθύνη του τεχνικού εφόρου, ο τεχνικός καταγραφής / GPS σημειώνει τις παραβάσεις και ενημερώνει τον αγωνιζόμενο (ή μήπως καλύτερα: ενημερώνει τον Αλυτάρχη ?) (ή έναν εκπρόσωπο του νόμιμα διαπιστευμένο στον αγώνα).
Σκόπιμο είναι, ο τεχνικός καταγραφής / GPS να μην έρχεται σε επαφή με τους αγωνιζόμενους, παρά μόνον στην φάση εγκατάστασης και απεγκατάστασης του εξοπλισμού. Δεν θα οφείλει να γνωρίζει τους κανονισμούς του αγώνα, παρά μόνον τα σχετικά με το σύστημα ελέγχου - καταγραφής / GPS. Η κοινοποίηση των πορισμάτων του (υπερβάσεις ταχύτητας, αστοχία διέλευσης ΣΕΔ & ΣΕΧ, απόκλιση από την καθορισμένη διαδρομή) θα πρέπει να γίνεται στον Αλυτάρχη (?) του αγώνα.


26.7 Σε περίπτωση αμφιβολιών ένας τεχνικός καταγραφής / GPS διαβάζει τα δεδομένα από μια μονάδα καταγραφής. Η μονάδα μπορεί να αποσφραγιστεί / σφραγιστεί στο όχημα από ένα τεχνικό με την παρουσία του αγωνιζόμενου ( ή ενός εκπρόσωπου του νόμιμα διαπιστευμένο στον αγώνα)
Θα πρέπει να οριστεί τι σημαίνει "περίπτωση αμφιβολιών". Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί η διαδικασία υποβολής "ένστασης" έναντι των ποινών του συστήματος ελέγχου - καταγραφής / GPS. Να τονίσω ότι η εξέταση τυχόν αμφιβολιών συνεπάγεται σημαντικά μεγάλη καθυστέρηση στην εξαγωγή των αποτελεσμάτων και θα πρέπει να γίνεται κατόπιν σοβαρής αιτίας κι όχι από απλή περιέργεια.


Να ληφθεί υπόψη η χρονοκαθυστέρηση που απαιτείται στο τέλος του αγώνα για να ελεγθούν και να υπολογιστούν οι ποινές για όλους τους αγωνιζόμενους, πράγμα που σημαίνει ότι η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων (και η απονομές) θα καθυστερήσουν ανάλογα. Ακόμα περισσότερο δε, αν υπάρξουν ενστάσεις.
Να σημειώσω ότι για την εξαγωγή των καταγραφών απαιτείται ο τερματισμός -> απεγκατάσταση εξοπλισμού -> εξαγωγή των μετρήσεων του καταγραφικού -> υπολογισμός των ποινών. Επίσης ενδέχεται να χρειάζεται ειδικός χειρισμός για τον έλεγχο της καταγραφής, με "χειροκίνητο τρόπο" κι όχι αυτόματα από το λογισμικό, πράγμα που απαιτεί αρκετό χρόνο.


Να προβλεφθεί το ζήτημα της "εγγύησης" του εξοπλισμού που πρέπει να καταβάλει ο αγωνιζόμενος. Με ποιά διαδικασία - κόστος ? Θα πρέπει να συνυπολογίζεται στο κόστος συμμετοχής ? Πως θα πιστοποιείται η ζημιά / καταστροφή του εξοπλισμού ? κ.λπ. (μήπως την εγγύηση θα πρέπει να την επωμίζεται ο διοργανωτής του αγώνα ?)


Το αποτέλεσμα της καταγραφής (ίχνος / track) κάθε αγωνιζόμενου, θα είναι στην διάθεσή του ? ή θα είναι στην διάθεση της οργάνωσης και θα μπορεί να το διαθέσει έναντι αντιτίμου ? Θα έχει διακίωμα ένα αγωνιζόμενος να αποκτήσει το ίχνος ενός ανταγωνιστή του ? Να σημειώσουμε εδώ ότι οι καταγραφές μπορούν, σε "ελεύθερη αντιστοιχία", να διαχειριστούν όπως τα τηλεοπτικά διακιώματα ενός αγώνα.


Πρέπει να καθοριστεί ο ελάχιστος αριθμός "τεχνικών GPS" ανά πλήθος συμμετοχών, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια κατά την διάρκεια διεξαγωγής του αγώνα, όπως ισχύει π.χ. στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.


Τέλος, ίσως, θα πρέπει να προβλέπονται κάποιες ελάχιστες τεχνικές προδιαγραφές από το σύστημα ελέγχου - καταγραφής / GPS καθώς και από τους χειριστές του (εκπαίδευση / πιστοποίηση ?) ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία του.

--------------------------------------------------------

Το σύστημα ελέγχου - καταγραφής / GPS, δίνει την δυνατότητα να διευθετηθούν και μερικές "νέες ειδικές περιπτώσεις". Ας αναφέρω 2 -3 :

α) Πιστοποίηση καθυστέρησης αγωνιζόμενου, λόγω κυκλοφοριακoύ κωλύματος (επαναφορά άλλου οχήματος στον δρόμο).

β) Πιστοποίηση καθυστέρησης - (χρήση "νεκρού χρόνου") για τον ανεφοδιασμό σε καύσιμα, σε ειδικές επιτρεπόμενες από τον ειδικό κανονισμό περιπτώσεις. Οταν π.χ. με υπαιτιότητα του οργανωτή δεν υπάρξει η συμφωνημένη υποστήριξη καυσίμων (μπετόνια ή άλλο) σε προκαθορισμένο σημείο της διαδρομής του αγώνα.

γ) Πιστοποίηση καθυστέρησης αγωνιζόμενου, όταν η Οργάνωση σε συννεόηση με τον αγωνιζόμενο, τον "χρησιμοποιήσει" για την ανεύρεση - βοήθεια άλλου αγνοούμενου αγωνιζόμενου. (*) Αυτή η εκδοχή μπορεί να βελτιώσει θεαματικά την ασφάλεια των αγώνων :wink:



Για όλα τα παραπάνω και για ακόμα περισσότερα, θα πρέπει να θεσπιστούν κανόνες ώστε να είναι ξεκάθαρο, ευχάριστο και ασφαλές το "παιχνίδι" για όλους !
Άβαταρ μέλους
Dr.Format
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1468
Εγγραφή: 12 Φεβ 2003, 14:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό stavrosd » 08 Δεκ 2009, 14:31

:thumbright: :thumbleft: :thumbright: :thumbleft:
Άβαταρ μέλους
stavrosd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 20 Μαρ 2006, 13:46

Re: Ζώνες ελέγχου ταχύτητας: Πώς;

Δημοσίευσηαπό drMel » 08 Δεκ 2009, 19:42

Dr.Format έγραψε:....................................



Εξαιρετικό
drMel
 

Επόμενο

Επιστροφή στο Trail Ride, Rally Raid & Cross Country Rally

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 0 επισκέπτες