Χαιρετω και καλως σας βρηκα!
Διαβασα με προσοχη το συγκεκριμενο θεμα,αν και παλιο (ιουνιος) θεωρω οτι ειναι πολυ σημαντικο για ολους να ξερει τι αγοραζει γιατι πλεον ολες οι εταιριες αυτοκινητων πουλανε σουβ με την "εξυπνοτερη 4κινηση" στον κοσμο.
Κανενας βεβαια δεν βγηκε να πει με ποιον τροπο λειτουργει.
Στο θεμα μας τωρα,θεωρω οτι ο ορος που κουβαριαζει στην κυριολεξια τον κοσμο ειναι o "LSD" ή "μπλοκε".Ο συγκεκριμενος ορος αναφερεται σε οποιοδηποτε διαφορικο που εχει την δυνατοτητα να μεταφερει -με οποιονδηποτε τροπο- καποια ροπη σε τροχο με προσφηση.
Αρα χρησιμοποιωντας τον μπορουμε να εννοουμε διαφορικο
Torsen,Viscous,Haldex,ηλεκτρομαγνητικο,με δισκακια,κτλ.Απ'οτι διαβασα για το GV ειδα οτι υπαρχει καποιο ποσοστο μονιμης ροπης που κατανεμεται εμπρος-πισω.Αν και λαθος να μιλαμε με % ,το μοναδικο πραγματικο κεντρικο διαφορικο (3ο διαφορικο) ειναι μονο το Torsen!Ολα τα αλλα ειναι απλα εμπλοκης του πισω αξονα (ακομα και ο χαλντεξ) οταν ο εμπρος χασει προσφυση.Το κακο ειναι οτι αν ενας αξονας χασει τελειως τιην προσφυση το τορσεν δεν ειναι σε θεση να μεταφερει καθολου ροπη.
Γι'αυτο οταν αναφερομαστε σε τορσεν ειναι προτειμοτερο να μιλαμε για αναλογια ροπης πχ. 1/3,1/5 κτλ και οχι %.
Τωρα οσο αφορα τα εμπρος και πισω διαφορικα θεωρω οτι η καλυτερη λυση ειναι ενα ARB ή ισως ενα Detroit locker γιατι σε xtreme συνθηκες (κρεμασμα) ακομα και το VSC δυσκολα θα μεταφερει αρκετη ροπη ωστε να ξεκολησουμε.Ειδικα αν ειμαστε σε ανηφορα ή φορτωμενοι.
Τελευταια βγηκε η 4η γενια haldex που συνδιαζεται με εναν αλλο xaldex στον πισω αξονα και μπορει να μεταφερει αρκετη ροπη στον αλλο τροχο.
Τον συγκεκριμενο προς το παρων τον φοραει το Saab XWD ,ας ελπισουμε να τον αναβαθμησουν και οι αλλοι
Παντως στο GV αν βαλουμε 2 ARB θεωρω οτι μπορεις να πας παντου!