από fatman » 20 Μαρ 2008, 10:11
Μιλαμε φυσικα για ενα καλοσυντηρημενο οχημα,δηλαδη το να "πειραξεις" ενα οχημα κακοσυντηρημενο,θα αναδειξει τα προβληματα του (μεγενθυμενα κιολας) και θα ριξεις το φταιξιμο στην μετατροπη.
Εχουμε και λεμε λοιπον..(για Disco)
1)Προστασια κατω μερους,ξεκιναμε με προστατευτικα διαφορικων και ποδια τεποζιτου βενζινης και κατι για προστασια της κατω μπαρας τιμονιου και αν σοβαρεψει το off road προστατευτικα μαρσπιε,αντε και μια ποδια εμπρος (αν αφαιρεσουμε και το spoiler)
2)Σωστα λαστιχα,αν πατε για λασποκαταστασεις mud,αν ειστε του
χιονοδρομικου-χειμερινου τουρισμου,απαραιτητα χιονολαστιχα,δεν παιρνει
τσιγκουνιες εδω.
3)Αδιαβροχα καλυματα στα καθισματα και λαστιχενια πατακια.
Αυτα γενικως θα σας καλυψουν για παρα πολυ καιρο,καλυτερα να αφιερωσετε πολυ χρονο σε οδηγηση-προπονηση,γιατι αν οδηγας το Disco μια στο τοσο και κατευθειαν στα "βαθια" και "τουμπανο" να το εχετε,δεν προκειται να σας προσφερει κατι..
4)Στα πιο σοβαρα τωρα (και με τη σειρα που τα εκανα και εγω τελικα..),ενα
διαφορικο περιορισμενης ολισθησης πισω κανει μεγαλη διαφορα και δεν απαιτει κατι αλλο(ενισχυμενα ημιαξονια κλπ) και ΑΝ? συνδιαστει με κατι αντιστοιχο για τον εμπρος αξονα,εισατε κομπλε!
Μην ξεχναμε οτι το Disco ειναι οχημα εκδρομικο και σε αυτο τον αξονα βελτιωσεων προχωραμε.
Αυτα ειναι αρκετα για παρα-παρα πολλα χλμ off road.
Επομενα βηματα,που πρεπει να γινονται ΠΟΛΥ προσεκτικα και εξαρτονται απο τον τυπο εδαφους που θα κινηστε..
Επεμβασεις στην αναρτηση,με σωστα ελατηρια,αντιστοιχα
απορτισερ-βασεις-σινεμπλοκ κλπ,γιατι πολυ ευκολα
χανεις(διαδρομες-ανεση-ομοιογενεια-οδικη συμπεριφορα) σε αυτον τον τομεα!! και μακροζωια απο λαθος γωνιες λειτουργειας αξονων,μπρατσων αναρτησης κλπ
Το τρελλο ψηλωμα ΔΕΝ ειναι απαραιτητο,το Disco βρισκει μονο πισω σχετικα ευκολα (με νορμαλ υψος)
Επισης αλλη μετατροπη-ες που θα αργησουν(λογω συχνοτητας "σκληρου" off-road) να αποσβεσουν το κοστος-αναγκαιοτητα τους,ειναι μεγαλα λαστιχα,τα οποια θελουν χωρο για να μπουν,γραναζια (κορωνοπηνια) για να "περιστραφουν" και φρενα για ναφρεναρουν!!
Μετα αν θελετε μπλεκετε με 100% μπλοκαριζομενα διαφορικα,που αν συνδιαστουν με μεγαλυτερα λαστιχα πρεπει να συνοδευονται με ενισχυμενα ημιαξονια-μπιλιοφορους κλπ,βεβαια εξαρταται και ποσο σιδεροφαγος ειστε!
Κατι προφυλακτηρες-εργατες κλπ και αλλα τσιμπαγκαλα,μονο η χρηση που κανει ο καθε οδηγος θα δειξει αν ειναι απαραιτητα.
Πιστευω οτι τα πρωτα 4 βηματα καλυπτουν το 90%+ των περιπτωσεων, τα υπολοιπα βλεποντας και κρινοντας τι ζηταει ο καθενας και πιστευω οτι ολα πρεπει να γινονται βημα-βημα,βαση παντα ενος σχεδιου βεβαια,γιατι μετα αρχιζει το ραβε-ξηλωνε!
Και πανω απο ολα μην ντρεπεστε να ρωτησετε ΠΡΙΝ προχωρησετε σε
μετατροπες,καποιον στο δρομο,σε καποιο forum,σε φιλους ΑΛΛΑ παντα να
"φιλτραρετε" ολα αυτα να βγαζετε συμπερασμα,γιατι υπαρχουν και ασχετοι και κομπλεξικοι και μακακες που δεν παραδεχονται το "στραβο" της υποθεσης και επιτειδιοι που θελουν τα λεφτα σας..
Αυτα απο εμενα,
Φιλικα Fatman
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..