4X4sc έγραψε:Καλημέρα σε όλους.
Γνωρίζει κάποιος κατά πόσο είναι σωστό να πλένεται ο κινητήρας και ποια μέρη πρέπει να προστατευτούν απ΄την υγρασία και με ποιόν τρόπο;
Εχει διαφορά το εξωτερικό πλύσιμο ενός βενζινοκινητήρα από ένα πετρελαιοκινητήρα;
Εχω πλύνει αρκετές φορές τη μηχανή χωρίς πρόβλημα αλλά πάντα στο πλυντήριο έκαναν το σταυρό τους πρίν το επιχειρήσουν και δεν θυμάμαι να έπαιρναν κάποια ιδιαίτερα μέτρα προκειμένου να προφυλάξουν κάποια μέρη από την υγρασία.
Φίλε 4Χ4sc καλημέρα,
ο κινητήρας ΠΡΕΠΕΙ να πλένεται. Για την ακρίβεια είναι καλό να πλένεται και μετά να κερώνεται κιόλας.
Το πλύσιμο ενός πετρελαιοκινητήρα παλαιάς τεχνολογίας (μηχανική τρόμπα) είναι απλούστατο. Ρίξε νερό με πίεση, ακόμη καλύτερα ρίξε και μπόλικο καθαριστικό πριν και τελείωσες. Καμμία άλλη προετοιμασία δεν απαιτείται καθώς οι πετρελαιοκινητήρες αυτοί μπορούν να λειτουργούν ακόμη και μέσα στο νερό (υπερβολικό αυτό αλλά έλα που γίνεται.....)
Για τους πιό σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες τα πράγματα είναι σαφώς διαφορετικά καθώς θέλουν προσοχή στις περιοχές όπου υπάρχουν αισθητήρες και ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές επαφές και συνδέσεις.
Προσοχή επίσης χρειάζεται και στα δυναμό καθώς ιδίως τα πιό σύγχρονα έχουν αποδείξει την ευαισθησία τους στα νερά και τις υγρασίες τόσο στα ρουλεμάν όσο και στα ηλεκτρονικά του.
Για τους βενζινοκινητήρες όσο πιό απλοί είναι τόσο πιό εύκολα είναι τα πράγματα. Στους απλούς με καρμπυρατέρ προσέχουμε ιδιαίτερα τον πολλαπλασιαστή και το ντιστριμπιτέρ τα οποία καλό είναι να καλύπτουμε με σακκούλες και μετά προσέχουμε ιδιαίτερα και τα μπουζοκαλώδια και τις πίπες των μπουζί. Οι V8 έχουν μεγάλη ευαισθησία ιδίως αν τα μπουζοκαλώδια είναι παλαιά.
Προσοχή επίσης και στο να αφήσουμε μετά το πλύσιμο το μοτέρ να ζεσταθεί πολύ καλά με ανοικτό το καπώ έτσι ώστε να εξατμισθούν τα νερά του πλυσίματος και να μην παγιδευθούν οι υδρατμοί μέσα στο χώρο του κινητήρα (αν έχουμε κλειστό το καπώ). Οσο και αν φαίνεται περίεργο οι υδρατμοί βρίσκουν σχεδόν πάντα το δρόμο τους ανάμεσα στις πίπες και τα μπουζί και μέσα στο ντιστριμπιτέρ (η τρύπα που έχει από κάτω ΔΕΝ βοηθάει στο να είναι υδατοστεγές και ανθεκτικό στην υγρασία)
Για τα πιό σύγχρονα αυτοκίνητα προσοχή σε ότι αναφέρθηκε ήδη για τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα.
Προσοχή επίσης, όπως ανέφερε και ο φίλος Vagelis, στον εγκέφαλο αν βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα.
Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα ηλεκτρονικά των συστημάτων ΑΒS, traction control, αεροαναρτήσεων κλπ όπου και αν βρίσκονται τοποθετημένα αυτά καθώς και για τους αισθητήρες τους.
Και να μην ξεχνάμε το βασικό
ΠΑΝΤΑ πλένουμε το αυτοκίνητό μας μετά από εκτός δρόμου διαδρομές, ακόμη και αν έχουν μόνο σκόνη. Θεωρείστε ότι είναι ένα ΠΑΓΙΟ και αναγκαίο έξοδο σαν τα καύσιμα που καταναλώθηκαν.
πλύσιμο κάτω και στον κινητήρα, πάντα με προσοχή.
Το πάνω μέρος και το εσωτερικό μπορούν να περιμένουν.
Κάτω και κινητήρας όμως όσο πιό καθαρά είναι τόσο λιγότερες τριβές και φθορές έχουν.
Χαιρετώ