Χαίρομαι που επιτέλους έγινε γνωστό αλλά και κατανοητό αυτό για το οποίο φώναζα τόσο καιρό στην ελληνική Αντιπροσωπεία αλλά και σε αυτό το φόρουμ....
Για να γίνω πιο αντιληπτός.... επεξηγούμαι.....
Τον 01/2006 όταν έξαχνα να αγοράσω το νέο GV αναζητούσα ένθερμα να αγοράσω το μοντέλο όχι απαραίτητα με τα πολυτελή καλούδια (δερματα, ηλιοροφή και άλλα - που τελικά για άλλους λόγους πήρα) αλλά για ένα ακρως απαραίτητο ηλεκτρονικό καλούδι (το ESP με το TCS) που το θεωρούσα άκρως απαραίτητο τόσο για ασφαλή οδήγηση σε επικίνδυνες συνθήκες στην ασφαλτο (κυρίως το ESP) όσο και για την εκτός δρόμου οδήγηση (κυρίως το TCS) που τότε πολλοί το θεωρούσαν ψιλο άχρηστο έως και (-) για την χωμάτινη οδήγηση......?!?!?
Τότε λοιπόν επειδή η Ελλ. αντ/πεια δεν το εφερνε με αυτό (παρόλο που είχα γίνει έξω φρενών) αναγκάστηκα να αγοράσω το GV απο παράλληλο εισαγωγέα με το ESP + TCS ως επιλέον αξεσουάρ για 1000 ευρώ
http://www.off-road.gr/PNphpBB2-viewtop ... art-0.html
Τώρα όσον αφορά το τι κάνει το ESP πολύ ξέρουν (υποθέτω) αλλά το τι κάνει το TCS απο ότι φαίνεται κανεις δεν ηξερε τότε (ούτε εγώ ακριβώς), λίγοι το έμαθαν εκτοτε και πολλοι αλλοι αρχήζουν να το βλεπουν στην πράξη και ας μην είναι γκρανβιταράκηδες (όπως εσείς μάγκες... και μπράβο για την παρατηρητικότητα).
Οταν λοιπόν αποφάσισε να το φέρει η ελλ. αντπ/πεια και στην Ελλαδα τότε ανακοίνωσε απο το site της ότι το TCS το οποίο πέρα του ότι δεν αφήνει τους τροχούς να «σπινάρουν» κατά την εκκίνηση, δρα και ως «μπλοκέ» διαφορικό: φρενάροντας τον τροχό με τη μειωμένη πρόσφυση, μεταφέροντας την κίνηση του «ελεύθερου» διαφορικού στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση, με αποτέλεσμα τη συνέχιση της κίνησης του αυτοκινήτου κάτω από extreme συνθήκες.......
Να λοιπόν αυτό, που με τόσο ενθουσιασμό ανάφεραν oi φίλοι gmak, pajerinho, mprizolas kai skartos
Τωρα για να το δουν και οι άλλοι στην πράξη πως φαινεται ας είναι καλά ο Παναγιώτης που είχε βρει τότε στο γιαπωνεζικο σαιτ βιντεακι με το πως λειτουργεί το esp – tc στο καινούργιο grand vitara. Είναι το δεύτερο Link.
http://www.suzuki.co.jp/escudo/promo_v.html
(Πολύ καλό κρίμα που είναι στα γιαπωνέζικα)
Και επαναλαμβάνω για όσους δεν ξέρουν ή οσους το έχουν ξανακούσει αλλά το έχουν ξεχάσει....
In 4H (no lock) ESP and TCS are activated.
In 4H locked, the ESP and TCS are activated.
In 4L, the ESP is shut off and TCS remains. (!!!)
In 4H locked or not locked, when hitting the gas enough (there is a threshold set in the computer, no real need to floor it) ESP and TCS shut off to prevent damage to the drive train and abuse on the brakes.
(κολπάκι για απενεργοποίηση του όταν θέλουμε να παίξουμε με χιονια και αλλα...)
In 4H locked or not locked, when pressing ESP OFF to deactivate it, TCS remains. (!!!)
Both TCS and ESP are making use of the ABS system, the only difference in between (outside that ESP also looks at the front wheels direction) is that ESP also controls engine power.
When TCS is solicited too much it will automatically shut off to prevent the brakes from heating too much and will resume after a “certain” amount of time.
Πηγή.... "Αντιπροσωπία Καναδά" (Η επίσημη απάντηση σε χρήστη που έστειλε γράμμα όσον αφορά τη χρήση του)
Οσοι έχετε ESP οπως φαντάζομαι ηδη θα γνωριζετε όταν εχουμε 4H locked or not locked, και πατάμε το ESP σε θέση OFF αυτό απενεργοποιειται αλλα μεχρι την ταχύτητα των 30 χλμ απο εκει και πέρα είναι πάλι ενεργό.....