από pantg » 12 Σεπ 2007, 21:10
Συνάδελφοι γειά,
σήμερα επιτέλους συνέκλιναν οι πλανήτες και μπήκα στο Defender 2007 για μία αρκετά σοβαρή βόλτα. Οχι δεν το οδήγησα, δεν ήθελα καθώς αξιοποίησα τον χρόνο που διετέθει σε φίλο απο την Θεσσαλονίκη για να το κάνει test drive εδώ στην Αθήνα μιά και στην πρωτεύουσα της ελληνικής καλοπέρασης δεν υπήρχε διαθέσιμο αυτοκίνητο για το λόγο αυτό (τελικά δεν προφταίνουν να έρθουν και φεύγουν αμέσως, πουλάει συνάδελφοι!!!!!)
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν το 110 με τα πέντε καθίσματα, με ABS και ETC.
Οι εντυπώσεις είναι άριστες και έχω κυριολεκτικά μείνει έκπληκτος με το σύστημα που το νέο αυτοκίνητο έχει για να μην σβύνει στην εκκίνησή του (κάτι που στοίχειωνε το TD5)
Το επίπεδο θορύβου στα 120+ χαω είναι σημαντικά χαμηλότερο από αυτό των παλαιοτέρων,συμπεριλαμβανομένου και του TD5. Φυσικά όμως ο αέρας εξακολουθεί να ακούγεται από τις γωνίες των θυρών, τόσο των εμπρός όσο και των πίσω επιβατών.
Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της ηχομόνωσης καθώς οι επιφάνειες κάτω από τα πόδια των επιβατών και στο χώρο φόρτωσης έχουν μόνο ένα λεπτό στρώμα ανακυκλωμένων υφασμάτινων ινών (κετσές ή felt στα Καποφτιακά) μεταξύ της λαμαρίνας και του χαλιού. Από την άλλη πλευρά όμως αυτό παρέχει την δυνατότητα να πλένεται το αυτοκίνητο γρήγορα, εύκολα και αποτελεσματικά από τις λάσπες και τις σκυλό/&αλογότριχες χωρίς να συγκρατεί υγρασία.
Κάτι που για τον χαρακτήρα και την πραγματική χρήση του αυτοκινήτου είναι απολύτως σωστό.
Τα νέα καθίσματα είναι σαφώς καλύτερα, με πιό καλή στήριξη, δείχνουν και νοιώθουν πιο ορθοπεδικά και τα πίσω πολύ απλά ανήκουν πλέον στην δεκαετία του 2000 και όχι σε αυτή του 1960.
Ευχάριστη διαφοροποίηση η πραγματική ζώνη ασφαλείας για το μεσαίο άτομο στο πίσω κάθισμα και τα μαξιλαράκια και στους τρεις επιβάτες που όντως φτάνουν στο επίπεδο του κρανίου τους και δεν είναι απλά διακοσμητικά. Πίσω κάθισμα το οποίο θα καθόμουν και θα έβαζα και το παιδί μου για να βρίσκεται εκεί με ασφάλεια.
Για τα ακόμη πιό πίσω καθίσματα επιφυλάσομαι να σχολιάσω αν αυτό που θα έχω για να οδηγήσω τύχει και τα έχει.
Το σύστημα του a/c είναι πολύ απλά εξαιρετικό και με κατάλληλη ρύθμιση του ζεστού αέρα μπορεί να είναι από απλώς ευχάριστο και δροσερό έως κρύο, τόσο ώστε να παραπονιέται η συνοδηγός (γιατί άραγε οι γυναίκες κρυώνουν πιό εύκολα από το A/C ή τον κλιματισμό στα αυτοκίνητα????)
Ιδιαίτερα ευχάριστη επίσης η απόδοση του ABS τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο. Κάποια μικρά "ψαρέματα" που είχα νοιώσει στα TD5 πολύ απλά δεν γίνονται πλέον αισθητά και το αυτοκίνητο δημιουργεί την εντύπωση ότι φρενάρει απολύτως ίσια. Αυτά και πάλι από την θέση του συνοδηγού. Τα λέμε και πάλι όταν το οδηγήσω.
Στα αμορτισέρ και τα ελατήρια και ίσως και στις βάσεις σύνδεσης του πλαισίου με το αμάξωμα κάτι θα πρέπει να έχει γίνει. Το αυτοκίνητο προσεγγίζει την αίσθηση ενός καλοστημένου Discovery και δεν είναι τόσο σκληρό όσο τα προηγούμενα μοντέλα.
Το αυτοκίνητο ΔΕΝ γέρνει στο χώμα σε αρκετά γρήγορες ταχύτητες.
Πετάει λίγο τον πωπό του κάτι που το παλαιότερο έκανε αφού είχε αρχίσει πρώτα να γέρνει και να "πλέει"
Από την θέση του συνοδηγού μου δημιούργησε την εντύπωση ότι ΙΣΩΣ να αργεί να υπακούσει και λίγο στο τιμόνι στην είσοδο της στροφής, όχι όμως τόσο ώστε να φοβίζει.
Το τιμόνι υποτίθεται ότι έχει δεχθεί βελτιώσεις για μεγαλύτερη αίσθηση και πιό άμεση ανταπόκριση. Ο φίλος που οδηγούσε σχολίασε αρνητικά το μεγάλο κενό και την μη απόλυτα στιγμιαία αντίδραση του με την παραμικρή κίνηση δεξιά/αριστερά. Ειναι οδηγός Niva και οδηγεί και λεωφορεία οπότε ξέρει από ασαφή τιμόνια. Από την άλλη πλευρά όμως το Defender δεν είναι αυτοκίνητο, είναι φορτηγό οπότε ας μην περιμένουμε και την απόλυτη ακρίβεια μιας κρεμαγιέρας σε αυτό το αυτοκίνητο. Δεν την έχει και έτσι δεν μπορεί να έχει και την αίσθηση αυτή.
Επιφυλάσομαι και στο σημείο αυτό να σας πω και τα εντελώς δικά μου σχόλια και σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα.
Το φουσκωμένο καπώ έχει πολύ γούστο όπως το βλέπει κανείς από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Δεν το δοκίμασα με μαγνήτη αλλά νομίζω και ακουστικά ότι είναι λαμαρινένιο όλο πλέον. Την επομένη φορά που θα το έχω στα χέρια μου (για να το οδηγήσω κανονικά) θα σας πω. Πάντως είναι λογικό να είναι λαμαρινένιο γιατί το αλουμίνιο είναι δύσκολο να αποκτήσει την κούρμπα του εξογκώματος και να την διατηρήσει. Και φυσικά εκεί μπορεί πλέον να τοποθετήσει κανείς και μία μαγνητική βάση για το CB του (ουδεν κακόν, αμιγές καλού ε???)
------------
Μανώλη, ρώτησες για το Traction Control σε άλλη ενότητα.
Δεν είδα κάποιο κουμπί για να το απενεργοποιεί.
Πάντως είναι, όσο το παιδέψαμε, πολύ διακριτικό και μόνο σε ένα δύσκολο σημείο που λίγο έλειψε να σηκώσουμε τροχό (ίσως και να σηκώθηκε) άναψε το λαμπάκι, μαζί με άλλη μία φορά που το είδαμε αναμένο σε μία σοβαρή σχετικά ανηφορία.
Στην ανηφοριά αυτή προσπαθήσαμε να το κάνουμε να σπινάρει σε άλλη φορά που την ανεβήκαμε, για να ενεργοποιήσουμε και πάλι το ETC, αλλά δεν έγινε τίποτε.
Α!!!!!!
Σας είπα ότι επιταχύνει ακόμη και με την 6η στο κιβώτιο?
Πραγματικά, τραβάει από τις 2000 σαλ και μετά. Τραβάει ακόμη και μετά τα 120 και σε παρατεταμένη σχετική ανηφόρα (στην γέφυρα του τραίνου στην Αθηνών - Λαμίας πηγαίνοντας προς Αγ. Στέφανο για όσους του Λεκανοπεδίου) χωρίς να ιδρώνει.
Το μοτέρ όντως κροταλίζει, όντως κάνει σαν να κτυπάει πειράκια στις πολύ χαμηλές στροφές αλλά όντως επιταχύνει και πριν τις 2000 σαλ.
Μανώλη δεν μου δημιούργησε την εντύπωση ότι δεν τραβάει καλά κάτω από τις 2000 σαλ. Απλώς τραβάει πολύ καλύτερα πάνω από αυτό το σημείο.
Καλά όλα ήταν ωραία λοιπόν?
Φυσικά κάτι έπρεπε να κρατηθεί όπως και παλιά και αυτό είναι ότι το Defender απευθύνεται ακόμη σε ανθρώπους χωρίς ώμους και αγκώνες προς την πόρτα οδηγού ή συνοδηγού.
Καλά βρε παιδιά, χάθηκε ο κόσμος να φέρετε το κάθισμα και το τιμόνι λίγο πιό προς το κέντρο?????
Ούτως ή άλλως το κεντρικό κάθισμα δεν τοποθετείται πλέον (να είναι καλά οι Οδηγίες της Ε.Ε. για τις ελάχιστες διαστάσεις καθισμάτων στα αυτοκίνητα)
Τα έχουμε ξαναπει αυτά σαν σχόλια και άλλων φίλων που γεύτηκαν το νέο Defender αλλά όντως είναι κρίμα.
Ενα σημείο που είδα κάτι αρνητικό σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα ήταν η ασάφεια του επιλογέα των αργών/γρήγορων σχέσεων.
Επιφυλάσομαι για σχόλια για τον επιλογέα των ταχυτήτων καθώς αυτόν ΔΕΝ τον χρησιμοποίησα από την μεριά του οδηγού (είπαμε ήμουν συνοδηγός για να πάρω αυτή την απόμακρη αίσθηση πριν το πάρω στα χέρια μου)
Μου άρεσε ιδιαίτερα το ότι το αυτοκίνητο συνοδεύεται από πλήρες ελληνικό εγχειρίδιο ιδιοκτήτη και δείχνει να είναι μεταφρασμένο από άνθρωπο που ξέρει το αντικείμενο. Μία σύντομη ματιά τώρα ήταν ιδιαιτέρως ευχάριστη. Επιφυλάσομαι και εδώ για όταν θα το έχω στα χέρια μου για να διαβάσω και το manual μέχρι τέλους.
-----------------
Για τους νευρικούς που δεν τους φτάνουν τα 128 άλογα υπάρχει ήδη διαθέσιμο κιτ αύξησης στα 148 άλογα. Αντίστοιχη αύξηση και στην ροπή που φτάνει στα 321 Nm από τα 280. Ελπίζω να μπορέσω κάποια στιγμή να δω και τις δύο εκδόσεις μαζί για να γίνει η σύγκριση σε αίσθηση και απόδοση.
------------------
Ενα ευχαριστώ στον φίλο Μιχάλη που με ανέχθηκε δίπλα του και με 'γειές του καθώς έφυγε για Θεσσαλονίκη για να το παραγγείλει.
Χαιρετώ