Επειδή βλέπω ότι αρκετός κόσμος ψάχνει για τέριος 1ης γενιάς είπα να αναφέρω κάποια προβλήματα που έχω πάθει
Τελικά μπορώ να εμπιστεύομαι το αυτοκίνητο?
Μεγάλο το ερώτημα για κάτι όπως μου είπαν απο την αντιπροσωπεία δεν έχεις να φοβάσαι. Γιατί τα λέω όλα αυτά? Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε τι εννοώ:
Κυριακή ξημερώματα εκλογών και ενώ είμαι Λαμία αποφασίζω να ανέβω στα πάτρια εδάφη για να ασκήσω το εκλογικό μου δικαίωμα. Ορεινό χωριό στον Ν. Ευρυτανίας.Μετά από κάποια χιλιόμετρα άσφαλτο αναγκαστικά 20 χιλιόμετρα χώμα όπου λόγο συνεχόμενης βροχής των 4 τελευταίων ημερών είχε λάσπη και νερολακούβες. Φτάνω ψηφίζω και ετοιμάζομαι να φύγω για την επιστροφή. Και ενώ ξεκινάω μετά από κάποια μέτρα ξαφνικά ακούω ένα κρακ-κρακ-κρακ και αμέσως μετά ένα θόρυβο στο κάτω μέρος του αμαξιού. Ένα ήχο σαν σπάσιμο. βγαίνει η ταχύτητα (2α με 20 χιλ) και σταματαω αμέσως. Ο δρόμος ίσιος χωρίς πέτρες λακούβες κλπ και χωρίς κλήση. Βάζω πρώτη παώ να αφήσω συμπλέκτη τίποτα θόριβος σαν να χτυπάνε σίδερο. Τι να κάνω τσουλώντας λίγο προς τα πίσω σε μια άπλα για να περνανε τα αυτοκίνητα, σταματαω. Ο θόρυβος όσο το εσερνα ακουγόταν. Όταν σταμάταγα ακουγόταν λίγο.
Κατευθείαν τηλ σε γνωστό αυτοκινητόβιο (sirros) και ενημέρωσή του για τυχόν πρόχειρη επισκευή (Κώστρα σε ευχαριστώ πολύ. Σου είμαι υπόχρεως). Οι καιρικές συνθήκες ήταν περίεργες. Βαριά συννεφιά με ομίχλη, ψηλόβροχο, κρυο, υγρασία και λάσπη. Το κινητό ευτυχώς έπιανε και ειδοποιώ οδική βοήθεια από Καρδίτσα. Μετά από 1ώρα και 40 λεπτά και αφού ο οδηγός είχε κάνει το σταυρό του πόσες φορές μας λέει: Τώρα να δω πως θα φύγουμε. Φορτώνουμε και επιστρέφουμε. Ο δρόμος είχε λάσπη περίπου μία και βάλε παλάμι και το φορτηγό της οδικής πήγαινε με τις μπάντες.
Επιστροφή με συγκοινωνία για Αθήνα και το αμάξι μας λένε αύριο Αθήνα. Από τις 10 το πρωί έφτασα στις 10:40 το βράδυ Αθήνα με 1:30 ώρα καθυστέρηση το τρένο.
Μεσημέρι και αφού είμαι στο συνεργείο έρχεται η οδική με το αυτοκίνητο ρυμουλκούμενο δλδ ξέρετε αυτό που βάζουν τις μπροστά ρόδες σταθερά και τραβάνε. Και ερωτώ κύριοι πως τραβάς έτσι ένα τετρακίνητο μόνιμο? Μου λένε από το συνεργείο πάει στο κατέστρεψαν. Αφου έπεσαν τα καταλληλα τηλ στην ασφαλιστική κατευθείαν μέσα στο ανηψωτικό για να δούμε τι έχει. Αποτέλεσμα σπασμένος άξονας και αλλαγή του.
Η ζημιά αυτή γίνεται μου είπαν σε αμάξια με πάνω από 380.000 χιλιόμετρα και σε αμάξια που δουλεύουν σε νταμάρια και στην Αττική οδό όταν την φτιάχνανε.
Ευτυχώς είμαι μέσα στην εγγύηση και όλα καλά. Μου είπαν θα στείλουν το σπασμένο στην Ιαπωνία να δουν γιατί έγινε σε αμάξι 2 ετών. Να σημειώσω ότι είναι το πρώτο φαινόμενο στην Ελλάδα με τόσα λίγα χιλιόμετρα και τέτοια σοβαρή βλάβη. Το κόστος 850 με 900 ευρώ.
Ξέρετε τι είναι να είναι κάτω από το αμάξι 7 άτομα και να λένε αν είναι δυνατόν πως έγινε αυτό???
Συνέχεια...
Το αμαξάκι μου μπήκε αρχές Ιανουαρίου στο συνεργείο και έγινε η εγχείρισή του ώστε να δούμε τις συνέπειες της ζημειάς και τι ζημειά έχει πάθει τελικά.
Το λοιπόν:
Το πίσω διαφορικό μέσα το καβούκι όταν ανοίχτηκαν οι τάπες για βγούν οι βαλβολίνες έτρεχαν κομάτια από τα γρανάζια :):):)
Βγήκε ο πίσω άξονας μετάδοσης (ευτυχώς ήταν ανέπαφος) όπως και οι πίσω άξονες κίνησης οι οποίοι και αυτοί ήταν μια χαρά.
Εν συνεχεία ανοίχτε όλο το σαζμάν όπου στο transfer (βοηθητικό κιβώτιο) είχε γίνει αχταρμάς με κατεστραμένα ρουλεμάν και σε σοβαρή κατάσταση βράθηκε και η καδένα. (ναι έχουμε και από αυτό)
Επίσης είπα να τσεκάρω και το δίσκο πλατό όπου άκουγα κάτι θορύβους όταν άλλαζα σχέσεις στο κιβώτιο όπου και αυτός ήταν στο όριο να τα παραδώσει αν και όπως μου είπε ο μηχανικός για νέος οδηγός και για την χρήση που του έκανα ήταν μια χαρά. Κρατούσε καμιά 10.000 περίπου το μέγιστο ακόμα, αλλά λέω ας τον αλλάξω για να έχω ήσυχο το κεφάλι μου
Ήρθε ο εμπιρογνώμονας να φωτογραφίσει την ζημιά (δεν περιλαμβάνεται το δίσκο πλατό) και περιμένω απάντηση μάλλον θετική γιατί η χρηματική αποζημίωση δεν είναι τόσο υψηλή όσο περίμενα και εγώ και η οδική μου.
Επίσης πρέπει να επισημάνω ότι όλοι κάναν το σταυρό τους πως το αυτοκίνητο κινούταν τόσο καιρό και σε κάπως δύσκολες καταστάσεις όλο αυτόν τον καιρό. Περίπου 6000 χιλιόμετρα.
Ελπίζω να μην ξανακούσω αυτόν τον τρομερό ήχο που ακουγόταν από την μεν πρώτη φορά από τον προστινό άξονα μετάδοσης που έσπασε και αλλάχτηκε λόγω αστοχίας υλικού (τσέκαρα σήμερα ξανά την κατάστασή του και είναι οκ) ούτε από τον πίσω άξονα μετάδοσης ο οποίος λόγω του συντονισμού ντρανταζόταν όλο το αμάξι, κοινώς συντονισμός.
Κόστος γύρω στα 2.500 ευρώ.
Μετά από λίγες μέρες:
Και λοιπόν που λέτε κατά την διάρκεια της εκδρομής στα Ζήρεια τσουπ να ξανά ο θόρυβος.
Τρελένομαι που λέτε και πρωί πρωί πλήσιμο και βουρ στην αντιπροσωπεία. Πρώτα βόλτα μετά ανύψωση του αυτοκινήτου βγάλσιμο προστατευτικών ποδιών και ενώ γίνεται έλεγχος στους άξονες τίποτα δεν βρέθηκε. Τα μπόσικα των αξόνων μία χαρά η γέφυρα που στηρίζει το σαζμάν μιά χαρά. Μου λέει ο υπεύθυνος του τεχνικού τμήματος κάτσε να σου σφύξω λίγο ακόμα την γέφυρα.
Μου λέει πάρτο και όποτε μπορείς πήγαινε στην agripan στα κεντρικά ξέρετε κοντά στο Ρούφ για να δούνε τι γίνεται.
Μιά και 2 το πέρνω και φεύγω για εκεί. Βρίσκω τον επιθεωρητή τεχνικού ελέγχου και του λέω τι συμβαίνει. Μπαίνουμε μέσα και πάμε βόλτα. Στο πρώτο ανάχωμα ακούει ένα θόρυβο. Μου λέει τον ακούς? Μου λέει είναι αμορτισέρ. Του λέω ναι οκ αλλά ακούω άλλο πράγμα. Ο ήχος μοιάζει με αυτό του ΑΒS. Ξανά πίσω στο γραφείο. Ρωτάει τους τεχνικούς και ξανά βόλτα. Ούτε αντιστρεπτική μου λέει. Του λέω μου το κάνει σε δρόμο ανηφορικό με περιορισμένη πρόσφυση δλδ το αμάξι πλανάρει με ίσιο τιμόνι και μικρές λακούβες (χάνει το έδαφος). Τον ίδιο θόρυβο του λέω μου έκανε και πριν κόψω μπροστινό άξονα μετάδοσης. Ξανά στο γραφείο και η απάντηση ήταν ότι είναι κατά μεγάλο ποσοστό έως σίγουρο το μπροστά διαφορικό και επειδή χάνει την πρόσφυση λόγω αλλαγή περιστοφής των ιμιαξονίων (ψαλίδια γαρ) κάνει αυτόν τον θόρυβο. Μου λέει αν το κλειδώσεις δεν σου κάνει τον θόρυβο έτσι? Του λέω ναι.
Και του απαντάω αν μου σπάσει ξανά ο μπροστινός άξονας μετάδωσης τι θα κάνω? Σε καλύπτει ακόμα η εγγύηση μου απαντά. Ωραία έτσι θα το πηγαίνουμε και αν μου σπάσει αφού μου τελειώσει πρέπει να τα χώνω? (λέω από μέσα μου).
Δεν σπάνε αυτά τα αμάξια μου λέει είναι πολύ δύσκολο. Εδώ έχουμε αμάξια που δουλεύουν σε νταμάρια και τα πρώτα προβλήματα βγαίνουν στα 350.000 χιλ. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το σπάσεις. Λέω αν κάνω αυτά που δείχνει η διαφήμιση του παλιού και του καινούργιου τέριος θα έχω πρόβλημα? μου λέει όχι.
(είδα ένα τέριος το προηγούμενο μοντέλο σαν το δικό μου το οποίο είχε σηκωμένο τον κ@λο του και η αιτία ήταν ότι δούλευε στην εταιρεία που φτιάχνει την Εγνατία και ήθελε να αλλάξει λάδια. Το θέμα ήταν πως το έφεραν κάτω γιατί το αμάξι είχε χαμηλωμένη μούρη. Η αιτία ήταν ότι από την μούρη μέχρι το σαζμάν είχε τσιμέντο και χρειαζόταν τρυπάνη για την απομάκρυνσή του)
Συνέχεια προβλημάτων και αξιοπιστίας των συστημάτων του αυτοκινήτου.
Που λέτε μετά την επισκευή και την αλλαγή του άξονα-πίσω διαφορικού,καδένας βοηθητικού,ρουλεμάν δίσκου πλατό κλπ προστέθηκε στην λίστα και άλλο πρόβλημα.
Ναι καλά ακούτε. Αυτό αφορά τις σιαγόνες του πίσω άξονα και στους 2 τροχούς των ταμπουριών και το δεξί βαρελάκι του πίσω δεξιά τροχού.
Πως το κατάλαβα? Λοιπόν εκεί που καθόμουνα και χάζευα τα χρέπι βλέπω κάτι λάδια στον πίσω δεξιά τροχό. Κοιτάω και τι να δω? λάδια. Παθαίνω μιά κρίση.
Ανοίγω καπό τσεκάρω λάδια φρένων και τα βλέπω στην μέση. Αν αναλογιστούμε ότι αλλάζω κάθε 30.000 χιλιόμετρα τακάκια και είμαι κοντά στα 70 λέω Ο.Κ. Τα είχα αλλάξει στα 45.000 περίπου.
Μετά από 2 δοκιμαστικά δυνατά φρεναρίσματα σε άδειο δρόμο και χωρίς κολώνες βλέπω ότι ανάβει το λαμπάκι των φρένων. Όπα λέω.
Εχτές τηλεφώνημα για ραντεβού για να πάει το αμάξι σήμερα συνεργείο αφού πρώτα έδωσα την περιγραφή μου και τα 5 δευτερόλεπτα ήταν υπέρ αρκετά για να με κατανοήσουν, μου λένε να το παώ.
Αποτέλεσμα 270 ευρώ.
Και λέω το ρεκτιφιέ της ζημιάς έγινε στα 55.000 χιλιόμετρα και τον μήνα Ιανουάριο τότε δεν είδαν τίποτα? Ίσως όχι.
Σκέφτομαι να στείλω ενημερωτικό με τις βλάβες που έχω πάθει στην εταιρεία στα κεντρικά στην Ιαπωνία.